LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Lux style verzend aan minderjarige

Reclame acties die niet kloppen of correct lopen? Ventileer hier jouw mening.
Inventor69

Lux style verzend aan minderjarige

Ongelezen bericht door Inventor69 »

Mijn zoon van 16 zag de advertentie van Lux style op Facebook,de advertentie waarin Lux style suggereert dat de Blackhead Killer peel off mask gratis zijn,dus hij dacht dat ik daar wel blij mee zou zijn.
Mijn zoon vulde de gegevens in en zat direct vast aan het bedrag van 29,85 euro ,hij schrok daar zo van want hij had immers gelezen dat het gratis was.
Meteen heeft hij mijn man en mij ingelicht dat hij was geschrokken en hoopte dat hij er niet aan ,,vast'' zat.
Dat was dus helaas wel het geval.
We hebben het pakketje binnen gekregen en ik heb een e-mail gestuurd dat ze geen producten aan minderjarigen mogen verkopen en dat ik heel boos ben omdat ze misleidende reclames op Facebook zetten.
Het antwoord was dat ik het kan retourneren maar dat de kosten voor mij zijn.
Toen heb ik gevraagd om een retour ticket,maar die mogelijkheid hebben ze niet.
Ik heb vandaag zoveel klachten gelezen over Lux style dat ik er een beetje bang van wordt.
Sommigen hebben hun pakketje teruggestuurd en die moesten alsnog betalen.
Ik ben bang en ik weet niet wat ik moet doen,het pakketje terug sturen of houden.
En wat moet ik er verder tegen doen?
Bijlagen
Dit was hun reactie op mijn e-mail waarin ik zei dat ze misleidende reclame voor minderjarigen op Facebook zetten .
Dit was hun reactie op mijn e-mail waarin ik zei dat ze misleidende reclame voor minderjarigen op Facebook zetten .
Accepteren van voorwaarden en Bestel knop -- VOORBEELD.PNG (38.15 KiB) 2231 keer gedownload | Inbreuk op auteursrecht?

kokka

Re: Lux style verzend aan minderjarige

Ongelezen bericht door kokka »

Je hebt hier sowieso te maken met koop op afstand, dus je hebt 14 dagen de tijd om het zonder opgaaf van reden terug te sturen.
ze mogen overigens wel producten aan minderjarigen verkopen, de minderjarige zal daarvoor (stilzwijgende) toestemming van zijn ouders moeten hebben. als hij wel andere (kleine)dingen mag en kan kopen dan heeft hij daarvoor dus toestemming gehad van u of uw man.
als hij geen toestemming had, dan zou je de hele koopovereenkomst kunnen vernietigen. de koop overeenkomst heeft dan feitelijk nooit bestaan, het product moet terug en je krijgt je geld terug.
Je hebt door de wet koop op afstand dat recht toch al. Je moet inderdaad de retour kosten zelf betalen, dat kan je dan mooi van zijn zakgeld inhouden. lijkt me een uitstekende les voor een 16 jarige

berndv

Ongelezen bericht door berndv »

kokka schreef:Je moet inderdaad de retour kosten zelf betalen, dat kan je dan mooi van zijn zakgeld inhouden. lijkt me een uitstekende les voor een 16 jarige
ach nee joh, tuurlijk niet :mrgreen:

Natuurlijk kan je hier met rechten en plichten gaan gooien, wetteksten scanderen en de schuld bij de verkoper neerleggen. En ja, een deel van de verantwoordelijkheid ligt daar. Maar als 16 jarige mocht ik van mijn ouders ook overeenkomsten sluiten. Niet via internet, want dat ging toen nog wat lastig, geen aanbod en zo, maar ik mocht wel zelf dingen kopen, en daar ging ik soms ook wel eens mee op mijn .... Naar mijn idee onderdeel van het leerproces van een puber.

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Ach, ik heb net een nieuwe laptop met het onvolprezen windows10. Inmiddels in de appstore zitten snuffelen, het barst er van de "gratis" apps; eenmaal gedownload is dat "gratis" voor 30 dagen mits je een abonnement afsluit.

Het lijkt mij dat juist pubers, die toch veel meer vertrouwd zijn met internet en al die flauwekul als deze oude bok, zouden moeten weten dat op en/of via internet niks gratis is.

Laat hem dus inderdaad maar die retourkosten betalen. Moet hij ook als hij volwassen is.

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion »

Ik zou de advertentie wel willen zien. Anders kan niet beoordeeld worden of dit misleidend is geweest of niet.
Inventor69 schreef:Sommigen hebben hun pakketje teruggestuurd en die moesten alsnog betalen.
Ik ben bang en ik weet niet wat ik moet doen,het pakketje terug sturen of houden.
Een 17 jarige mag dit soort overeenkomsten best sluiten. Dertig euro is namelijk niet zo'n heel hoog bedrag. Als jullie dat niet willen betalen dan moet je het terugsturen. Je kunt er altijd voor kiezen om dat aangetekend te doen. Dat kost 9 euro maar dan ben je wel verzekerd dat het hetzij aankomt hetzij je het geld van de PostNL vergoed krijgt.

Als er aantoonbaar sprake is van een misleidende reclame dan is de uitkomst anders.

Jetsertje

Ongelezen bericht door Jetsertje »

En zoon heeft het aankoopbedrag ook meteen overgeschreven op de rekening van Lux Style? Zo niet, heeft Lux Style niet gehandeld onder de eigen opgestelde voorwaarden.

Als je onder 18 jaar bent, zul je expliciet toestemming moeten vragen aan je ouders of voogd om bij ons een bestelling te plaatsen. Onder geen enkele voorwaarde is het toegestaan om per factuur te bestellen wanneer je jonger dan 18 jaar bent. Als je een bestelling wilt plaatsen en je bent jonger dan 18 jaar, dan kun je één van onze methodes om vooraf te betalen gebruiken.

https://luxstyle.nl/koop--en-leveringsvoorwaarden

Ik zou overigens niet weten hoe dat zou moeten, achteraf betalen. Even een testbestelling (bijna) geplaatst en nergens krijg ik te zien dat iets gratis zou zijn, is het totaalbedrag op meerdere pagina's zichtbaar en moet vooraf het bedrag zijn betaald. Het lijkt mij dan ook dat die € 29,95 al is betaald en er dus gewoon een koopovereenkomst is gesloten.

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Behalve dat, volgens bovenstaand bericht inzake de voorwaarden, je zoon iets gedaan heeft wat de site niet toestaat (hij heeft immers geen toestemming gevraagd):
Inventor69 schreef: Mijn zoon vulde de gegevens in en zat direct vast aan het bedrag van 29,85 euro ,hij schrok daar zo van want hij had immers gelezen dat het gratis was.
Meteen heeft hij mijn man en mij ingelicht dat hij was geschrokken en hoopte dat hij er niet aan ,,vast'' zat.
Dat was dus helaas wel het geval.
Je zoon heeft dus betaald. Ik snap dus niet helemaal waarom hij het proces niet gestopt heeft toen het spul in zijn 'winkelmandje' zat. Want toen al, lang voordat hij moest betalen, kon hij zien dat het niet gratis is.

Boesta

Ongelezen bericht door Boesta »

Maak je geen zorgen. Je kunt het terug zenden als je wilt. Ook kun je gewoon niets doen. Hun website en manier van kopen is niet volgens de wet. Je wordt in de val gelokt als je je winkelmandje wilt bekijken en doorgeschakeld word om de betaling te doen. Als je toch geen betaling doet zenden ze alles toch op maar dan met een factuur. De verkoopvoorwaarden en methode voldoen niet aan de wet.

Ongeveer 2jr geleden heeft een vriendin van mij 2 pakketten met allerlei troep van hun ontvangen. Zelf niets besteld. Er zaten echt belachelijke producten in voor nog belachelijkere prijzen. bv een mascara die je wimpers centimeters laat groeien voor €100, anti rimpel oogpads voor €99 (terwijl dezelfde elders €5,95 kosten). Zij werd gedreigd met incassobureaus,is vanzelf gestopt. Heeft ook niets terug gezonden omdat dat niet hoeft als je zelf niets besteld hebt.

in uw geval zou ik het voor de zekerheid wel terug zenden, maar dan alleen naar een antwoordnummer of op een manier zodat hun de kosten moeten betalen. Zorg wel voor een verzendbewijs!

Sira

Ongelezen bericht door Sira »

Ik mag aannemen dat een jongen van 16 jaar inmiddels zelf ook wel wat verantwoordelijkheidsgevoel heeft. Laat het hem zelf betalen, een goede les voor hem, het verantwoordelijkheidsgevoel komt dan vanzelf.

Gesloten