LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Mediamarkt misleidende reclame
Mediamarkt misleidende reclame
Hallo allen,
Naar aanleiding van de recente Media markt reclames op tv en in andere media betreffende de actie op computers, tablets en ereaders van 22 tm 26 augustus j.l. heb ik een klacht. In deze reclames wordt gesproken over hoge kortingen op de genoemde producten. In de tv reclame specifiek komt ook een sony prst ereader voor. Ik herken deze omdat wij al een dergelijke ereader in ons bezit hebben. Aangezien ik graag nog 3 van deze ereaders wilde aanschaffen was dit voor mij natuurlijk een mooie aanbieding.
Tot mijn grote verbazing is deze ereader echter niet in de MMwebshop te vinden, hierna ben ik naar de winkel in Maastricht gegaan om deze ereaders dan daar aan te schaffen. Helaas waren er daar ook geen Sony prst ereaders meer aanwezig. Bij navraag bij de verkoper bleek dat er binnenkort een nieuw model uitkomt (sony prs t2 ereader) en daarom was het oude model niet meer leverbaar. Op mijn vraag of ik dan de beloofde korting op hier nieuwe model kon krijgen wanneer dit leverbaar was werd lacherig gereageerd dat dit dan buiten de actieperiode was en dat ik dus pech had.
Mijn klacht is dan ook dat ik dit geen juiste gang van zaken vind, er wordt geadverteerd met een product dat niet leverbaar is en dat ook niet nageleverd kan worden. Feitelijk wordt er dus onterecht reclame gemaakt.
Ik heb dit ook reeds naar de mediamarkt gemaild maar daar nog geen reactie ontvangen, mijn vraag aan jullie is dan ook welke stappen ik nog kan ondernemen. Ik besef dat de kans dat hier iets mee gedaan wordt klein is maar ik weiger dit zomaar te accepteren!
Groeten,
Reint
Naar aanleiding van de recente Media markt reclames op tv en in andere media betreffende de actie op computers, tablets en ereaders van 22 tm 26 augustus j.l. heb ik een klacht. In deze reclames wordt gesproken over hoge kortingen op de genoemde producten. In de tv reclame specifiek komt ook een sony prst ereader voor. Ik herken deze omdat wij al een dergelijke ereader in ons bezit hebben. Aangezien ik graag nog 3 van deze ereaders wilde aanschaffen was dit voor mij natuurlijk een mooie aanbieding.
Tot mijn grote verbazing is deze ereader echter niet in de MMwebshop te vinden, hierna ben ik naar de winkel in Maastricht gegaan om deze ereaders dan daar aan te schaffen. Helaas waren er daar ook geen Sony prst ereaders meer aanwezig. Bij navraag bij de verkoper bleek dat er binnenkort een nieuw model uitkomt (sony prs t2 ereader) en daarom was het oude model niet meer leverbaar. Op mijn vraag of ik dan de beloofde korting op hier nieuwe model kon krijgen wanneer dit leverbaar was werd lacherig gereageerd dat dit dan buiten de actieperiode was en dat ik dus pech had.
Mijn klacht is dan ook dat ik dit geen juiste gang van zaken vind, er wordt geadverteerd met een product dat niet leverbaar is en dat ook niet nageleverd kan worden. Feitelijk wordt er dus onterecht reclame gemaakt.
Ik heb dit ook reeds naar de mediamarkt gemaild maar daar nog geen reactie ontvangen, mijn vraag aan jullie is dan ook welke stappen ik nog kan ondernemen. Ik besef dat de kans dat hier iets mee gedaan wordt klein is maar ik weiger dit zomaar te accepteren!
Groeten,
Reint
Re: Mediamarkt misleidende reclame
Ben 1 keer in de Mediamarkt geweest en ben snel weer weggegaan en heb mijn TV elders gekocht. Schreeuwerige winkel met heel jong personeel wat in mijn geval niet gemotiveerd was een en ander aan uit te leggen.
Ja en wat betreft die zogenaamde acties, wanneer je moet schreeuwen in je folder met 5 cm grote letters dan is het blijkbaar heel lastig om die spullen te verkopen en bewijs je jezelf een slechte dienst door er op in te gaan. In jouw geval schreeuwden ze harder dan ze waar konden maken. Stelletje schreeuwende prutsers !
Ja en wat betreft die zogenaamde acties, wanneer je moet schreeuwen in je folder met 5 cm grote letters dan is het blijkbaar heel lastig om die spullen te verkopen en bewijs je jezelf een slechte dienst door er op in te gaan. In jouw geval schreeuwden ze harder dan ze waar konden maken. Stelletje schreeuwende prutsers !
-
Als je beseft dat de kans klein is dat hier iets mee gedaan wordt, kun je het beter wél accepteren.Ik besef dat de kans dat hier iets mee gedaan wordt klein is maar ik weiger dit zomaar te accepteren!
MM maakt zich klaarblijkelijk schuldig aan misleidende en agressieve verkoop door de Wet Oneerlijke Handelspraktijken te overtreden. Maar als consument kun je daar verder niets mee.
http://www.consuwijzer.nl/Uitgelicht/We ... praktijken
vogels schreef:
Je bent alleen naar de MM in Maastricht geweest. Wie zegt dat het in een ander filiaal niet verkrijgbaar was?
Dit hebben ze daar voor mij opgezocht in de computer, vanuit andere filialen (groningen en amsterdam geloof ik) werd niet naar een ander filiaal verstuurd werd mij verteld. Dit kon enkel via de webshop en daar kon deze ereader niet besteld worden.
U kunt ook eens overwegen een klacht in te dienen bij de Reclame Code Commissie.
https://www.reclamecode.nl/
Niet dat u daarmee de gewenste ereaders met de korting krijgt maar misschien levert het een beetje genoegdoening op.
Verder denk ik dat u weinig kunt beginnen om het af te dwingen. Dus of wachten op een betere actie of aanbieding of naar een andere winkel gaan en vragen of u bijvoorbeeld korting krijgt bij het aanschaffen van 3 stuks tegelijk.
https://www.reclamecode.nl/
Niet dat u daarmee de gewenste ereaders met de korting krijgt maar misschien levert het een beetje genoegdoening op.
Verder denk ik dat u weinig kunt beginnen om het af te dwingen. Dus of wachten op een betere actie of aanbieding of naar een andere winkel gaan en vragen of u bijvoorbeeld korting krijgt bij het aanschaffen van 3 stuks tegelijk.
Dan kan TS ook een klacht indienen bij consuwijzer. Niet dat dit meteen tot het gewenste resultaat leidt, nl de ereaders met korting. Maar Consuwijzer verzamelt wel dit soort klachten en als er teveel binnenkomen van een bedrijf komen er vanzelf een keer maatregelen.Bob Schurkjens schreef:MM maakt zich klaarblijkelijk schuldig aan misleidende en agressieve verkoop door de Wet Oneerlijke Handelspraktijken te overtreden. Maar als consument kun je daar verder niets mee.
http://www.consuwijzer.nl/Uitgelicht/We ... praktijken
-
Mijn indruk is dat met klachten die je bij Consuwijzer indient, vrijwel niets wordt gedaan. Doekje voor het bloeden. Ook de RCC heeft MM vaker op de vingers getikt. Omdat er geen boetes kunnen worden uitgedeeld, gaat MM gewoon door met deze praktijken.
Zoals Sjoegel al aangaf: gewoon niets kopen bij deze elektronicaboer.
Zoals Sjoegel al aangaf: gewoon niets kopen bij deze elektronicaboer.
Er wordt niet voor niks op de site overal gehamerd op de diverse vestigingen, en het opgeven van een vestiging voordat je de folder kan bekijken, is daar ook een bevestiging van. De Mediamarkt vestigingen in Nederland zijn volgens mij een verzameling franchise-filialen, met dus (deels) eigen aanbiedingen, en de webshop zal een landelijk iets zijn. Een collega van me heeft hier in Deventer er nog wel eentje kunnen scoren, maar de voorraad was beperkt zei hij.reint042 schreef:vogels schreef:
Je bent alleen naar de MM in Maastricht geweest. Wie zegt dat het in een ander filiaal niet verkrijgbaar was?
Dit hebben ze daar voor mij opgezocht in de computer, vanuit andere filialen (groningen en amsterdam geloof ik) werd niet naar een ander filiaal verstuurd werd mij verteld. Dit kon enkel via de webshop en daar kon deze ereader niet besteld worden.
-
MM maakt op teevee reclame met aanbiedingen. Deze aanbiedingen moeten dan overal verkrijgbaar zijn. AH heeft ook veel franchisenemers.sjohie schreef:Er wordt niet voor niks op de site overal gehamerd op de diverse vestigingen, en het opgeven van een vestiging voordat je de folder kan bekijken, is daar ook een bevestiging van. De Mediamarkt vestigingen in Nederland zijn volgens mij een verzameling franchise-filialen, met dus (deels) eigen aanbiedingen, en de webshop zal een landelijk iets zijn. Een collega van me heeft hier in Deventer er nog wel eentje kunnen scoren, maar de voorraad was beperkt zei hij.reint042 schreef:vogels schreef:
Het kan natuurlijk ook zo zijn dat de leverancier niet uitgeleverd heeft of dat de laatste exemplaren net verkocht waren. Een advertentie/reclame boodschap wordt natuurlijk eerder gemaakt als dat het te zien is..
Ik denk niet dat u hier wat aan kunt doen.
Overigens kunt u dit soort producten beter niet bij de mediamarkt aanschaffen. Wanneer uw product wat gaat mankeren, doen zij niets/weinig voor u.
Ik denk niet dat u hier wat aan kunt doen.
Overigens kunt u dit soort producten beter niet bij de mediamarkt aanschaffen. Wanneer uw product wat gaat mankeren, doen zij niets/weinig voor u.
Er gebeurd niet direct iets mee, maar ze worden wel geregistreerd. Achterliggend orgaan is de consumentenautoriteit van de overheid. Bij teveel klachten kunnen ze er wel wat aan gaan doen dat er wel boetes kunnen komen, zoals de opta bv kan doen voor de telecom. Maar als ze niet geregistreerd worden houdt het op.Bob Schurkjens schreef:Mijn indruk is dat met klachten die je bij Consuwijzer indient, vrijwel niets wordt gedaan.
Tuurlijk is het een doekje voor het bloeden en krijgt TS daarmee niet wat ie wil.
Heb het gehad bij de webwinkel van MM.Aanbieding DVd serie besteld levertijd 1 week.
Na 1 week levertijd 2 1/2 week na 2 1/2 week problemen met de leverancier
dus nada. na ruim een maand mijn geld terug.Dus MM ik was dus gek!
Na 1 week levertijd 2 1/2 week na 2 1/2 week problemen met de leverancier
dus nada. na ruim een maand mijn geld terug.Dus MM ik was dus gek!
reint042 schreef:Hallo allen,
Groeten,
Reint
Op welke dag ben je er geweest?
-
Hallo,
Ook nu heeft mediamarkt weer misleidende reklame met hun 19% btw korting. Op donderdagavond 27 september koste de samsung galaxy tab 2 10.1 325 euro, als je dan de btw er afhaalt zou deze dan 273.11 euro moeten kosten. Ze bieden hem nu aan voor 284.87 euro.
Of ze kunnen niet rekenen of ze misleiden de boel weer, dat laatste zal wel van toepassing zijn.
Ook nu heeft mediamarkt weer misleidende reklame met hun 19% btw korting. Op donderdagavond 27 september koste de samsung galaxy tab 2 10.1 325 euro, als je dan de btw er afhaalt zou deze dan 273.11 euro moeten kosten. Ze bieden hem nu aan voor 284.87 euro.
Of ze kunnen niet rekenen of ze misleiden de boel weer, dat laatste zal wel van toepassing zijn.
sitanonchai2012 schreef:Hallo,
De korting is al vaker geweest en veelvoudig ook hier op het forum beschreven/besproken.
De vraag is, wie er niet kan rekenen, maar hier nog eens de oplossing uit dit topic:
Op de verkoopprijs zonder btw moet nog btw worden berekend.
Dus dan moet je de verkoopprijs x 1,19 doen.
Wil je terugrekenen, dan kun je niet x 0,19 doen, maar moet je 19/119 x verkoopprijs.
Dus:
BTW berekenen is netto prijs x 19%
Terugrekenen is brutoprijs x 15,96%
Je krijgt geen 19%, dat zegt de winkelier ook niet.
Zij zeggen dat zij de 19% btw voor u betalen.
Dat is geen misleiding, dat klopt als een zwerende vinger!
Maar sommige mensen zullen dit nooit begrijpen of willen begrijpen.
http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic.php?f=2&t=79035
@nevermind, dat vermoeden had ik ook bij dat bericht, echter heb ik het wel nagekeken en het is wel degelijk goed uitgerekend.nevermind schreef:sitanonchai2012 schreef:Hallo,
De korting is al vaker geweest en veelvoudig ook hier op het forum beschreven/besproken.
De vraag is, wie er niet kan rekenen, maar hier nog eens de oplossing uit dit topic:
Op de verkoopprijs zonder btw moet nog btw worden berekend.
Dus dan moet je de verkoopprijs x 1,19 doen.
Wil je terugrekenen, dan kun je niet x 0,19 doen, maar moet je 19/119 x verkoopprijs.
Dus:
BTW berekenen is netto prijs x 19%
Terugrekenen is brutoprijs x 15,96%
Je krijgt geen 19%, dat zegt de winkelier ook niet.
Zij zeggen dat zij de 19% btw voor u betalen.
Dat is geen misleiding, dat klopt als een zwerende vinger!
Maar sommige mensen zullen dit nooit begrijpen of willen begrijpen.
http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic.php?f=2&t=79035