LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] misleid door telegraaf abonnement verkoper
-
misleid door telegraaf abonnement verkoper
Tijdens sail in augustus werd ik aangesproken door een abonnementverkoper van de telegraaf, die daar een stand hadden. Ik vertelde dat ik de krant altijd op internet las een geen interesse had. Toen mij werd verteld dat het maar 16 euro voor een maand was en dat ik een sail tas zou krijgen ,dacht ik vooruit dan maar. ik heb toen meerdere malen gevraagd of ik nergens aan vast zou zitten,"nee het was echt maar voor een maand". ok dan maar. er werd een formulier ingevuld met mijn gegevens. ook werd er "maand" en 16 euro ingevuld. toen moest ik tekenen , wat ik heb gedaan en gaf het formulier terug. toen vroeg de man nog iets over mn e-mail en zette dat nog op het formulier. na een maand de krant te hebben gehad bleef ik de krant ontvangen, ook werd er weer van mijn rekening afgeschreven. toen ik het formulier er bij pakte zag ik tot mijn stomme verbazing dat er ook "jaar"op het formulier stond. ik ben dus behoorlijk in de maling genomen door die verkoper. ik heb meerde keren de telegraaf geschreven, gemaild en gebeld, zonder resultaat.de telegraaf houd voet bij stuk dat ik een jaar abonnement heb. ik ontvan nu geen krant meer maar wel rekeningen van een deurwaarder die ik weiger te betalen.. heeft er iemand een idee wat ik verder kan doen?
Re: misleid door telegraaf abonnement verkoper
Sinds wanneer hebben kranten een jaarabo?
Je kan de krant toch opzeggen wanneer je wil?
Hoeveel geld is er afgeschreven ?Een jaarabo?
Je betaald normaal per mnd of kwartaal.
Normaal kun je het maandelijks opzeggen.
Je kan de krant toch opzeggen wanneer je wil?
Hoeveel geld is er afgeschreven ?Een jaarabo?
Je betaald normaal per mnd of kwartaal.
Normaal kun je het maandelijks opzeggen.
-
het proefabonnement wat 16 euro, dat is ook de eerste maand afgeschreven. de tweede maand is er ook 16 euro afgeschreven. ( heb ik direct terug laten storten). het punt is dat het formulier dat ik tekende voor een maand, na het tekenen is veranderd in "jaar" voordat ik de copy mee kreeg.
Hebt u dat dan niet gelijk gecontroleerd?
Dan had u gelijk kunnen zeggen dat u niet akkoord gaat met een jaar abo.
U tekent voor een maand en na het tekenen is het veranderd in een jaarabo
Als ik iets teken ,kijk ik de kopie gelijk na.
En als ze er dan iets anders op hebben staan ,gaat het hele abo niet door.
Dan zoeken ze maar een ander en dan maar geen proefabo.
Dan had u gelijk kunnen zeggen dat u niet akkoord gaat met een jaar abo.
U tekent voor een maand en na het tekenen is het veranderd in een jaarabo
Als ik iets teken ,kijk ik de kopie gelijk na.
En als ze er dan iets anders op hebben staan ,gaat het hele abo niet door.
Dan zoeken ze maar een ander en dan maar geen proefabo.
-
Ik herken mezelf helemaal in dit verhaal ook al is dit een jaar later.
Ook ik ga eigenlijk nooit in op die praatjes van die verkopers, maar dit keer helaas wel.
Ik koop altijd op zaterdag de telegraaf en kon nu een abonnement nemen waarbij ik betaalde voor een weekend abonnemnt maar wel de gehele week de telegraaf zou krijgen. Het klonk interessant.
Ik vroeg deze man ook of ik ieder moment kon opzeggen en dat was geen probleem. Ik kon maandelijks opzeggen. Ik heb het toen gedaan. Het leek me wel leuk om met de kerstvakantie voor de deur de krant iedere dag in de bus te krijgen en ik zou hem dan na een maand gewoon opzeggen.
Ik heb een mail gestuurd om mijn abonnement op te zeggen per 1 januari 2012 en kreeg hier ook een bevestiging van terug.
Toch bleef ik de krant krijgen en het geld bleef afgeschreven te worden.
Toen ik hierover ging bellen met de telegraaf bleek dat ik een abonnement voor een jaar er er tot 3-12-2012 aan vast zat. Er werd ook nog even leuk verteld dat ik wel in november even moest opzeggen als ik de krant dan niet meer wilde. Ik had notabene al opgezegd.
Ook ik heb het formulier getekend en nergens het woord jaar zien staan, anders had ik het nooit gedaan en ook mij werd nog naar het e-mail adres gevraagd nadat ik getekend had. Nadat ik gebeld had met de telegraaf en het formulier nog eens goed ging bekijken, zag ook ik ineens het woord jaar staan.
Ik ben echt pisnijdig en laat het er niet bij zitten
Ook ik ga eigenlijk nooit in op die praatjes van die verkopers, maar dit keer helaas wel.
Ik koop altijd op zaterdag de telegraaf en kon nu een abonnement nemen waarbij ik betaalde voor een weekend abonnemnt maar wel de gehele week de telegraaf zou krijgen. Het klonk interessant.
Ik vroeg deze man ook of ik ieder moment kon opzeggen en dat was geen probleem. Ik kon maandelijks opzeggen. Ik heb het toen gedaan. Het leek me wel leuk om met de kerstvakantie voor de deur de krant iedere dag in de bus te krijgen en ik zou hem dan na een maand gewoon opzeggen.
Ik heb een mail gestuurd om mijn abonnement op te zeggen per 1 januari 2012 en kreeg hier ook een bevestiging van terug.
Toch bleef ik de krant krijgen en het geld bleef afgeschreven te worden.
Toen ik hierover ging bellen met de telegraaf bleek dat ik een abonnement voor een jaar er er tot 3-12-2012 aan vast zat. Er werd ook nog even leuk verteld dat ik wel in november even moest opzeggen als ik de krant dan niet meer wilde. Ik had notabene al opgezegd.
Ook ik heb het formulier getekend en nergens het woord jaar zien staan, anders had ik het nooit gedaan en ook mij werd nog naar het e-mail adres gevraagd nadat ik getekend had. Nadat ik gebeld had met de telegraaf en het formulier nog eens goed ging bekijken, zag ook ik ineens het woord jaar staan.
Ik ben echt pisnijdig en laat het er niet bij zitten
Lauravanderheul
Advies: nooit meer op colportage ingaan!
Maxiem.
Advies: nooit meer op colportage ingaan!
Maxiem.