Vandaag kreeg ik eens de kans om het te testen omdat ik tandenborstels nodig had. Er is nu een 1 + 1 gratis bij producten van Aquafresh . Ik heb dus drie pakken met tandenborstels gepakt en na afrekenen om de bon gevraagd. Op de bon staat helemaal onderin:grun schreef:Ja, en jij maakt dezelfde denkfout als de cassiere. Ik weet de exacte prijs niet meer, maar stel een zak drop kost 1,50. De tweede krijg je gratis, dus 2 zakken voor 1,50. Volgens jou zou ik dan de derde voor 1,50 moeten kopen, dus alledrie samen voor 3 euro. Dat klopt echter niet, ik heb maar 2,25 betaald. AH rekent gewoon de volle prijs van drie zakken, namelijk 3x1,50=4,50 en neemt daar de helft van. Zo staat het ook op de bon.Jetsertje schreef:Die korting geldt alleen op de producten die daarvoor in aanmerking komen. In het geval van een 1+1 gratis of 2e gratis actie en bij aankoop van 3 producten, geldt een korting van 50% op twee producten. Voor het derde product betaal je 100%, tenzij je een vierde product bijneemt waarna op beide producten een korting van 50% op de totaalprijs wordt berekend.grun schreef:je krijgt gewoon 50% korting over het totaalbedrag, ongeacht of je 2, 3, 4 of 5 zakken neemt, zolang het er maar meer dan 1 is. Die 50% staat ook zo op de kassabon. Ook bij andere aanbiedingen is me dit wel eens opgevallen.
Daar zal de kassière je vast op gewezen hebben.
Bonus Guhl Aquafresh -3,04
50.00% EUR 6,08
2 Aquafresh
Dus helaas, wat jij zegt is niet (altijd) het geval. De korting is slechts verrekend op 2 artikelen en niet op 3.