Begin dit jaar werd ik onaangenaam verrast door een incassobureau. Dit meldde dat ik het abonnementsgeld niet voldaan zou hebben voor het tijdschrift Elegance, terwijl ik niet eens een abonnement heb op dat tijdschrift.
Wel heb ik eind 2005 een proefabonnement van 6 nummers kado gedaan aan mijn Oma via 123tijdschriften.nl. Blijkbaar is de schakel van 123tijdschriften naar de Telegraaf Tijdschriften groep zo slecht geregeld dat men zich niet aan de in de email bevestigde afspraak houdt van 6 proefnummners. Anderhalf jaar later rest mij niets dan de EUR 46.00 te betalen voor het abonnementsgeld van 2006 omdat ik geen zin heb in een juridisch gevecht waarvan onduidelijk is of ik een positie heb die ik kan winnen. Ik hoop dat de Thuiswinkelorganisatie en consumentenprogramma's als Radar een keer in deze wereld op Internet duiken. Een wereld waarin de juridische positie van de koper officieel wel geregeld is, maar nog lastig na te komen lijkt.
Zie het hele verhaal op het speciale blog: http://proefabovalkuil.blogspot.com/ met tevens de originele bevestigings email en de brieven naar het incassobureau.
Pas dus op met het aanvragen van proefabonnementen!
Pascal
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Misleiding door 123tijdschriften en telegraaf tijdschriften
Re: Misleiding door 123tijdschriften en telegraaf tijdschriften
Pascal,
Er is nog wel een truc om het ten onrechte verschuldigde bedrag retour te krijgen. Deze truc kan alleen als jij of je grootmoeder abonnee bent op de krant De Telegraaf. Schrijf hen dat je per eerstvolgende datum dit abonnement opzegt, omdat je belazerd bent door het bedrijf De Telegraaf. Schrijf in die opzeggingsbrief ook het betwiste bedrag en je telefoonnummer. Binnen twee weken krijg je dan een agent aan de telefoon die je meer dan waarschijnlijk een voorstel doet waarmee je kunt leven.
Sukses, groeten, Maxiem.
Er is nog wel een truc om het ten onrechte verschuldigde bedrag retour te krijgen. Deze truc kan alleen als jij of je grootmoeder abonnee bent op de krant De Telegraaf. Schrijf hen dat je per eerstvolgende datum dit abonnement opzegt, omdat je belazerd bent door het bedrijf De Telegraaf. Schrijf in die opzeggingsbrief ook het betwiste bedrag en je telefoonnummer. Binnen twee weken krijg je dan een agent aan de telefoon die je meer dan waarschijnlijk een voorstel doet waarmee je kunt leven.
Sukses, groeten, Maxiem.