Vandaag kreeg ik een speciaal aan mij gericht schrijven van de nationale postcodelotery, waarin mij verteld werd, dat ik tot een geselecteerde groep mensen behoor, die tijdens de speciale BMW week meer kans maken zo'n auto te winnen, dan iedereen die met een gewoon lot meespeelt.
Na openening van de enveloppe kon ik een speciale persoonlijke code openen, die mij dus die grotere kans gaf. E.e.a. kon ik op internet bekijken. of door een speciaal telefoonnummer te bellen.Dan zou mijn code geactiveerd worden.
Ik ben nieuwsgierig van aard, dus keek op de site hoe e.e.a. in z'n werk ging.
Ik moest echter een vinkje in een hokje zetten, waar achter stond, dat ik dan drie loten zou spelen.
Dat wilde ik niet dus liet ik dat vinkje achterwegen en vulde verder alles bevestigend in omdat ik niet met drie , maar met mijn reeds reguliere maandelijkse lot wilde deelnemen.
Toen ik daarna op bevestigen drukte verscheen er een mededelingt, dat ik een verplicht vakje was ver geten.
Ik riep mijn man en vertelde hem wat ik zojuist gedaan had en liet hem zien, dat je niet kon bevestigen, dat je maar met een (reeds bestaand) lot kon meespelen maar dat je verplicht 3 extra loten moest spelen tijdens de BMW week.
Toen ik dus voor de tweede maal op "bevestigen"drukte kreeg ik plotseling een bevestiging, van drie nieuwe lotnummers.
Ik mailde direkt via het e-mailadres waar dit alles op gebeurd was, dat ik dat niet wilde en kreeg direkt mijn mail retour als niet te verzenden.
Daarna gebeld met postcodeloterij, waar mij werd verteld, dat ik alleen schriftelijk kon opzeggen.
Na verdere bestudering van de mail, stond er in zeer kleine lettertjes,
dat ik nu tot wederopzegging meespeelde met drie extra loten voor de periode van een jaar of langer.
Ik vind dit een soort readers digest-achtige manier van werving, die ook via de telefoon heel normaal is want zo heeft de postcodeloterij me ook een sponsorlot in de maag gesplitst, voor een maand tegen een leuke prijs.
De opbeller vertelt echter niet, dat van af de daaropvlgende maand tegen de gewonenprijs een lot wordt afgeschreven.
Per Telefoon opzeggen gaat niet ( hoewel het wel per Telefoon wordt aangesloten) dus wederom hoopt men dat het voor een of twee maanden vergeten wordt.
Ik zou het veel eerlijker vinden, wanneer men er makkelijker vanaf kan komen en men bij de bevestigingsbrief duidelijk maakt, dat het niet om een maand of een week gaat.
vr.grt
P.de Wilde
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] nationale postcodelotery/BMW actie
Re: nationale postcodelotery/BMW actie
Het is bijna leuk, heb net dezelfde actie van de loterij ontvangen en had al een voorgevoel. Dacht toch eens kijken op dit forum. En ja hoor de bekende adder is er dus. Op de achterzijde lees ik trouwens iets over het spelen met minimaal 1 lot. Jij hebt het al overf drie. Conclusie, verscheuren en oud papier in. Levert het nog iets op voor de sportclub.
Bedankt dat je dit zo snel plaatst.
Bedankt dat je dit zo snel plaatst.
Misschien ben ik van de weinigen die niet meespeelt met de postcodeloterij, maar ook ik kreeg gisteren de voornoemde brief: "Betreft : Toezending van de u toegekendev BMW-wincode.
Nou ook ik was door de centrale computer van de Nationale Postcode Loterij geselecteerd voor deelname aan de spannende BMW-week..."
Maar ik moest wel ondanks mijn persoonlijke BMW-wincode die onder een velletje papier verstopt was ,de Nationale Postcode Loterij -tot wederopzegging- machtigen om voor ieder trekking(13 per jaar) de inleg van mijn rekening af te schrijven...
Hoe haalt men dergelijke acties in hoofd... O.K. een BMW in het vooruizicht stellen, misschien is dit voor sommige mensen een ideaal, maar dan realiseren deze mensen zich niet dat als je normaal gersproken je je geen BMW kunt veroorloven, ook als je er een wint je de kosten voor onderhoud, wegenbelasting, beurten etc, etc, ook eigenlijk niet kan veroorloven. Natuurlijk kan je hem ten geldemaken...
Maar ik vindt dit een zeer kwalijke manier om mensen "een kluif" voor te houden, dus ook een zeer verwerpelijke manier om klanten te winnen..
Deze actie van de Postcode Loterij geeft mij een vieze bijsmaak...
Nou ook ik was door de centrale computer van de Nationale Postcode Loterij geselecteerd voor deelname aan de spannende BMW-week..."
Maar ik moest wel ondanks mijn persoonlijke BMW-wincode die onder een velletje papier verstopt was ,de Nationale Postcode Loterij -tot wederopzegging- machtigen om voor ieder trekking(13 per jaar) de inleg van mijn rekening af te schrijven...
Hoe haalt men dergelijke acties in hoofd... O.K. een BMW in het vooruizicht stellen, misschien is dit voor sommige mensen een ideaal, maar dan realiseren deze mensen zich niet dat als je normaal gersproken je je geen BMW kunt veroorloven, ook als je er een wint je de kosten voor onderhoud, wegenbelasting, beurten etc, etc, ook eigenlijk niet kan veroorloven. Natuurlijk kan je hem ten geldemaken...
Maar ik vindt dit een zeer kwalijke manier om mensen "een kluif" voor te houden, dus ook een zeer verwerpelijke manier om klanten te winnen..
Deze actie van de Postcode Loterij geeft mij een vieze bijsmaak...
Een zeer kwalijke zaak, die actie van de postcodeloterij. Volgens mij dachten ze, we sturen een officiele brief en niet zo'n opvallend schreeuwende envelop,die je gelijk bij het oud papier legt! Ik ben blij dat er al meerdere mensen hebben gereageerd want ik vind dit echt niet kunnen. Hoeveel mensen zullen er wel niet zijn die hier intrappen en vervolgens lid zijn met 1 of meerdere loten!
Ik vind dat dit soort acties moet worden verboden.
Ik hoop dat Radar hier werk van gaat maken!
Ik vind dat dit soort acties moet worden verboden.
Ik hoop dat Radar hier werk van gaat maken!
Het is gewoon een schande dat een organisatie die met de loterij goede doelen "ondersteund" zulke misleidende wervingsacties voert.
Naar mening hoort een organisaties die zegt goede doelen te ondersteunen integer te handelen.
Gewoon allemaal opzeggen deze postcodeloterij.
Naar mening hoort een organisaties die zegt goede doelen te ondersteunen integer te handelen.
Gewoon allemaal opzeggen deze postcodeloterij.
IK zag gelijk, de tekst lezende van de brief, dat je alleen mee kon doen als je extra loten nam. Helaas heb ik de brief gelijk weggedaan anders had ik de letterlijke tekst hier wel in gezet. het stond er echt duidelijk in.
Ik heb de brief nog wel en er staat helemaal niet duidelijk in dat je met extra loten gaat spelen.
Er staat dat je extra kant maakt met extra loten. Maar je kan dus ook gewoon kans maken met je bestaande lot.
Er staat: door uw bmw-wincode geldig te maken speelt u met minimaal 1 lot mee met de nationale postcode loterij. Nou dat doe ik al, dus..............
Natuurlijk heb ik verder gekeken en op de site staat (als je verder kijkt en niet meteen de code intikt) pas "extra"lot vermeldt.
Er staat dat je extra kant maakt met extra loten. Maar je kan dus ook gewoon kans maken met je bestaande lot.
Er staat: door uw bmw-wincode geldig te maken speelt u met minimaal 1 lot mee met de nationale postcode loterij. Nou dat doe ik al, dus..............
Natuurlijk heb ik verder gekeken en op de site staat (als je verder kijkt en niet meteen de code intikt) pas "extra"lot vermeldt.
ik heb de brief ook ontvangen en vond het te mooi om waar te zijn, toen ik de brief omdraaide zag ik de kleine lettertjes, die helemaal niet zo klein zijn trouwens, en heb de brief weggegooid...