Ik heb in ieder geval een klacht ingediend, ik heb wellicht niet zoveel schade geleden maar dat betekent niet dat ik hier niks aan ga doen.Flentje schreef:In ieder geval dien ik een klacht in bij de Consumentenautoriteit. Het zou denk ik goed zijn dat iedereen die belazerd is door het Muntenhuis, dat doet. Als er meer van ons zijn, zullen ze er ongetwijfeld mee aan de slag gaan.
Hoe? Je kunt je klacht indienen via:
http://www.consuwijzer.nl/Hoe_dien_ik_een_klacht_in
Ze schrijven:
Waarom is het belangrijk dat ik mijn klacht bij ConsuWijzer meld?
Achter ConsuWijzer staan drie toezichthouders die onder het Ministerie van Economische Zaken vallen; de Consumentenautoriteit, de NMa (Nederlandse Mededingingsautoriteit) en de OPTA (Onafhankelijke Post en Telecommunicatie Autoriteit). En dat is in úw voordeel. Want ConsuWijzer registreert iedere vraag en klacht. Uw signaal komt dus rechtstreeks bij deze toezichthouders terecht. De toezichthouders hebben wettelijke middelen om in te grijpen als bedrijven zich niet aan de regels houden.
Mocht je je juridisch willen voorbereiden op een dagvaarding oid: http://www.consumentenautoriteit.nl/cab ... netaankoop
Tenslotte, ik heb op meerdere plekken een bericht achtergelaten over de malafide verkooptechnieken van het Nederlandsche Muntenhuis. Als we allemaal onze eigen ervaringen posten, kunnen we in ieder geval veel mensen een boel poen en ellende besparen. Het Muntenhuis reageert op elke klacht op die sites door te zeggen dat ze het probleem willen oplossen. Blijkbaar doet het ze pijn.
Ik vond het al raar eigenlijk, wat verdienen ze aan mensen zoals ik die alleen munten kopen welke een vaste waarde hebben zoals 5 euro voor 5...
Ze bedriegen hen zodat ze er wat winst uit halen, dat slachtoffers niks meer gaan kopen deert ze niet. Ze maakten toch geen winst op de aankopen van hen.
In hun email zeiden ze dat ik bewijs van versturing moest aanvragen. Dat kost 6,30 ofzo...Kan je net zo goed aangetekend sturen voor 7 euro...