LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Notebook uit folder Aldi blijkt uitverkocht
-
Notebook uit folder Aldi blijkt uitverkocht
Gisteren een folder ontvangen bij Aldi waar ze een notebook 15.6” MD 61100 aanbieden voor € 400,00
Vanochten om 8 uur naar Aldi om dit apparaat te kopen, hebben ze niets.
Op de vraag of er elders een laptop staat, zodat we die daar kunnen halen, kijkt de medewerker in het systeem en ziet dat er nergens een te koop is. Er waren in heel Nederland 3 apparaten en die zijn al verkocht, ver van ons vandaan. Ook de andere producten op pagina 3 van de folder (15-1 t/m 29-1) zijn er niet.
Hoe is het mogelijk, dat er een landelijke folder wordt gemaakt i.p.v. plaatselijke, waarin artikelen worden aangeboden die ver van mijn bed worden verkocht.
Is dit een nieuwe vorm van klantenbinding?
Hier word je niet vrolijk van en mij weerhouden ze ervan om bij Aldi, waar ik al jarenlang klant ben, nog te komen winkelen.
Mag dit zomaar?
Op de vraag of er elders een laptop staat, zodat we die daar kunnen halen, kijkt de medewerker in het systeem en ziet dat er nergens een te koop is. Er waren in heel Nederland 3 apparaten en die zijn al verkocht, ver van ons vandaan. Ook de andere producten op pagina 3 van de folder (15-1 t/m 29-1) zijn er niet.
Hoe is het mogelijk, dat er een landelijke folder wordt gemaakt i.p.v. plaatselijke, waarin artikelen worden aangeboden die ver van mijn bed worden verkocht.
Hier word je niet vrolijk van en mij weerhouden ze ervan om bij Aldi, waar ik al jarenlang klant ben, nog te komen winkelen.
Mag dit zomaar?
Laatst gewijzigd door Radar op 15 jan 2018 14:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel aangepast omwille van de duidelijkheid
Reden: Titel aangepast omwille van de duidelijkheid
Re: Notebook uit folder Aldi blijkt uitverkocht
Dit was niet zomaar een reguliere aanbieding, maar een speciale actie met de naam Prijzenfinale. Daarin werden de allerlaatste restanten en winkeldochters tegen een extra lage prijs verkocht volgens het op=op principe.Watervrouw210153 schreef:Gisteren een folder ontvangen bij Aldi waar ze een notebook 15.6” MD 61100 aanbieden voor € 400,00 Vanochten om 8 uur naar Aldi om dit apparaat te kopen, hebben ze niets.
[...]
Mag dit zomaar?
Laatst gewijzigd door grun op 15 jan 2018 14:54, 1 keer totaal gewijzigd.
De vraag is of het wijs is om een dergelijk apparaat bij de supermarkt te kopen.
Nee, dit mag niet zomaar. Een aanbieding moet in ieder geval in die mate voorradig zijn om aan de redelijkerwijs te verwachten vraag te voldoen. Er is dus sprake van misleidende reclame.
Zie dit artikel en deze uitspraak van de Reclame Code Commissie.
Zie dit artikel en deze uitspraak van de Reclame Code Commissie.
Die vraag is irrelevant voor dit topic.mahadma schreef:De vraag is of het wijs is om een dergelijk apparaat bij de supermarkt te kopen.
Nee, dit mag niet. U heeft recht op die laptop.Watervrouw210153 schreef:Gisteren een folder ontvangen bij Aldi waar ze een notebook 15.6” MD 61100 aanbieden voor € 400,00
Mag dit zomaar?
Niet zomaar; maar natuurlijk wél als er b.v. bij staat 'Op=Op'.JohnTheBassist schreef:Nee, dit mag niet. U heeft recht op die laptop.Watervrouw210153 schreef:Mag dit zomaar?
Er stond niet alleen Op=Op maar ook "aanbod kan per winkel verschillen".
Nog erger!
In December deze gekocht voor €399,- en er waren er nog twee.....
Ja, als je nog enkele hebt zien ze dat vanzelf wel met geen gele maar oranje sticker.
Prima laptop, en ik ga echt geen €1,- meer betalen!
Wel lopen ze het risico dat aanbieding producten blijven liggen omdat ze toch niet leverbaar waren....
Kruidvat heeft hier inmiddels ook last van, na jarenlang uitverkocht en gezeur nu dat ze aanbiedingen over houden en ze hebben al zo weinig ruimte!
In December deze gekocht voor €399,- en er waren er nog twee.....
Ja, als je nog enkele hebt zien ze dat vanzelf wel met geen gele maar oranje sticker.
Prima laptop, en ik ga echt geen €1,- meer betalen!
Wel lopen ze het risico dat aanbieding producten blijven liggen omdat ze toch niet leverbaar waren....
Kruidvat heeft hier inmiddels ook last van, na jarenlang uitverkocht en gezeur nu dat ze aanbiedingen over houden en ze hebben al zo weinig ruimte!
Volgens deze link mag het dan ook niet zomaar: https://www.reclamecode.nl/webuitspraak ... 213&acCodechrisd1 schreef:Niet zomaar; maar natuurlijk wél als er b.v. bij staat 'Op=Op'.JohnTheBassist schreef:Nee, dit mag niet. U heeft recht op die laptop.Watervrouw210153 schreef:Mag dit zomaar?
Het punt is: wat wil je er aan doen? In het ergst geval stap je naar de RCC en die zeggen dan 'foei' en dat was het. Er was een mooie aanbieding, maar je was er te laat bij. Jammer. Laat het dan ook gaan in plaats van op grond daarvan een item te openen op het Radar-forum.
Dat roept dan de vraag of wat het wezenlijke verschil is tussen die twee stellingen, bezien in het licht van de uitspraak van de RCC.Lowieze schreef:Er stond niet alleen Op=Op maar ook "aanbod kan per winkel verschillen".
Ter vergelijking: Blokker verkoopt momenteel haar winkels leeg, en noemt dat feit uitdrukkelijk in haar advertenties, zelfs op de radio. Dan ben je in ieder geval duidelijk. Aldi doet dat niet, die meldt de door jou genoemde voorwaarde niet bij de advertentie op de voorpagina, niet bij de advertentie in de folder, maar slechts in kleine lettertjes onderop de pagina in de folder.
-
Als ik op de website van Aldi kijk staar er groot "de laatste stuks voor de laagste prijs" en "op is op". Als je de folder bekijkt staat er onder de advertenties dat het aanbod per winkel kan verschillen. Dit staat op pagina 2 en 3.
.. en als je kleine lettertjes kan lezen dan is er dus niks aan de hand. Hoe groot moet de zin "de allerlaatste exemplaren' wel niet zijn dan?
Natuurlijk mag dit. En Aldi heeft nog veel meer goede spullen in de winkel dan alleen laptops.
Natuurlijk mag dit. En Aldi heeft nog veel meer goede spullen in de winkel dan alleen laptops.
-
Tuurlijk zijn dit lokkertjes. Van veel van dat soort artikelen krijgt een filiaal maar 1 of 2 stuks. Als je dan niet als eerste erbij bent zijn ze gewoon weg (of het personeel heeft er een achter gehouden)
Dat klopt. Maar dat is natuurlijk geen argument voor de stelling dat het dan ook toegestaan is.NeoDutchio schreef:Als ik op de website van Aldi kijk staar er groot "de laatste stuks voor de laagste prijs" en "op is op". Als je de folder bekijkt staat er onder de advertenties dat het aanbod per winkel kan verschillen. Dit staat op pagina 2 en 3.
-
Inderdaad niet toegestaan echter wat kan eraan gedaan worden? Tik op de vinger van rcc maar helpt dat. Ik denk niet dat iemand hierover een rechtzaak zal beginnen
Laatst gewijzigd door juliomariner op 15 jan 2018 19:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Kennelijk wordt er na 31 dec geïnventariseerd, dus de winkelzoons en dochters worden teab verkocht. Nu snap ik ook de lege vitrinekast met alleen standaardjes erin afgelopen week. Op is gewoon op.
Klopt. Gelijk hebben is niet automatisch gelijk krijgen.juliomariner schreef:Inderdaad niet toegestaan echter wat kan eraan gedaan worden? Tik op de binger van rcc maar helpt dat. Ik denk niet dat iemand hierover een rechtzaak zal beginnen
Winkels zetten natuurlijk aanbiedingen in de folder om veel klanten te lokken en vervolgens na veel stampij te zien vertrekken met lege handen. Ze hebben namelijk te veel personeel lopen welke niets te doen hebben en zo hun assertiviteit kunnen trainen op ontevreden klanten.
Ook hun marketing budget moet snel op en gooien ze maar een uitverkocht product in de folder, gewoon omdat ze geen andere producten hebben om in de folder te zetten....
Ook hun marketing budget moet snel op en gooien ze maar een uitverkocht product in de folder, gewoon omdat ze geen andere producten hebben om in de folder te zetten....
-
U kunt wel sarcastisch doen maar van de duurdere folderaanbiedingen worden er per filiaal echt maar een paar geleverd. Mijn vrouw werkt bij de Aldi dus heb dit feit uit de eerste handcrazyme schreef:Winkels zetten natuurlijk aanbiedingen in de folder om veel klanten te lokken en vervolgens na veel stampij te zien vertrekken met lege handen. Ze hebben namelijk te veel personeel lopen welke niets te doen hebben en zo hun assertiviteit kunnen trainen op ontevreden klanten.
Lees anders het artikel en de uitspraak waar ik eerder al naar linkte eens door...crazyme schreef:Winkels zetten natuurlijk aanbiedingen in de folder om veel klanten te lokken en vervolgens na veel stampij te zien vertrekken met lege handen. Ze hebben namelijk te veel personeel lopen welke niets te doen hebben en zo hun assertiviteit kunnen trainen op ontevreden klanten.