LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Ongewenste reclame
Re: Ongewenste reclame
ruud-a, met punt a mag ik het niet eens zijn: wij hebben hier de zogenaamde opsporingspolitie die alle zakken nazoekt; ligt er papier bij en je hebt er per ongeluk ook nog eens een geadresseerde folder bijzitten, krijg je mooi een prent. Papier moeten we opsparen, meesjouwen en in de speciale containers doen. Net als glas, karton, kleding, batterijen, verfblikken en noem de hele reutemeteut maar op.
zo idioot zijn ze bij mij nog niettenormin schreef:ruud-a, met punt a mag ik het niet eens zijn: wij hebben hier de zogenaamde opsporingspolitie die alle zakken nazoekt; ligt er papier bij en je hebt er per ongeluk ook nog eens een geadresseerde folder bijzitten, krijg je mooi een prent. Papier moeten we opsparen, meesjouwen en in de speciale containers doen. Net als glas, karton, kleding, batterijen, verfblikken en noem de hele reutemeteut maar op.
ik heb al wel 10 jaar een ongebruikte - waarschijnlijk pvc - rolcontainer staan voor groen afval wat dat dan ook precies mag zijn
waarschijnlijk oud papier, want dat wordt van bomen gemaakt
ik vraag mij af hoeveel schade het produceren en langsbrengen van die rolcontainer aan het milieu heeft
veroorzaakt
dan moeten ze waarschijnlijk wel eerst bij de rechter gaan bewijzen dat u degene bent die het er in heeft gegooid
iedereen kan wel van alles bij u in de vuinisbak gooien
ik denk dat als iedereen bezwaar maakt tegen de boete de lol er gauw af is
als u en de buren het afval bij elkaar in de bak gooien, hoeft u niet eens te liegen als de rechter vraagt of u het in de bak hebt gegooid
nee, ruud-6, zo werkt het hier niet. Hoge flats. Alleen aan te bieden in plastic zak, dichtbinden en de container in. Die zoeken ze dan door. Je ziet die lui wel eens op T.V. Op de fiets, helmpje op; stoppen bij container, handschoentjes aan en bij vondst: boekje pakken, bon schrijven en die krijg je dan per post opgestuurd. Leuk, joh. De "prijs" is nu verhoogd: €180,00. Is dus nu eerst denken geworden, met schaar adresje verwijderen e.d. Teveel werk, dus sjouwen is enige optie. Moet wel, anders is AOW helemaal vervlogen
Uiteraard begrijp ik dat reclame nodig is. Als deze reclame gedrukt staat in een tijdschrift kan ik ermee leven. Deze manier van reclamemaken is alleen gericht om de ja/nee, nee/nee sticker te omzeilen. Daar heb ik wel problemen mee.
Zoiets heet milieupolitie maar wat ze doen mag volgens mij niet.tenormin schreef:ruud-a, met punt a mag ik het niet eens zijn: wij hebben hier de zogenaamde opsporingspolitie die alle zakken nazoekt; ligt er papier bij en je hebt er per ongeluk ook nog eens een geadresseerde folder bijzitten, krijg je mooi een prent. Papier moeten we opsparen, meesjouwen en in de speciale containers doen. Net als glas, karton, kleding, batterijen, verfblikken en noem de hele reutemeteut maar op.
Er is geen wet (ook geen plaatselijke)die mij verbied om alles in de
restafvalbak te gooien zoals glas papier etc.Restafvalbak is verplicht hier
bij ons (Amstelveen)Groene en blauwe vrijwillig dus hoeft niet wordt alleen
aangeraden.Milieupolitie mag alleen zakken die buiten de containers liggen
nakijken en andere troep op niet bestemde plaatsen.
hallo bosse bol, en zo heeft iedere Gemeente zijn eigen verorderingen. Hier staat duidelijk op de deksels van de containers: geen papier, karton, glas en noem maar op. Volg je dat niet en komen ze erachter: zie mijn eerdere verhaal. Op zich niet zo erg als je goed ter been bent: bij de winkelcentra zijn alle voorzieningen van weggooien aanwezig, voor mij ander verhaal maar da's niet interessant.
Wat er kan gebeuren als een vuilniszak naast de container staat:
http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 2&t=110128
http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 2&t=110128
Nee hoor, deze manier van reclame is bedoeld om een selecte doelgroep te benaderen.Jekker schreef:Uiteraard begrijp ik dat reclame nodig is. Als deze reclame gedrukt staat in een tijdschrift kan ik ermee leven. Deze manier van reclamemaken is alleen gericht om de ja/nee, nee/nee sticker te omzeilen. Daar heb ik wel problemen mee.
Nogmaals er is geen wet die mij verbied om papier etctenormin schreef:hallo bosse bol, en zo heeft iedere Gemeente zijn eigen verorderingen. Hier staat duidelijk op de deksels van de containers: geen papier, karton, glas en noem maar op. Volg je dat niet en komen ze erachter: zie mijn eerdere verhaal. Op zich niet zo erg als je goed ter been bent: bij de winkelcentra zijn alle voorzieningen van weggooien aanwezig, voor mij ander verhaal maar da's niet interessant.
in de vuilniszak te gooien en vervolgens bij het restafval.
Heb het niet over achterlaten van papier bij glascontainer
of andersom is hier nml ook verboden.Hebben hier ook ondergrondse
containers zal je gedacht zijn wat daar allemaal in gaat en geen
mens die het controleerd.Alleen wat er naast staat mocht hij vol zijn.
Om ook maar weer helemaal terug te gaan naar de startpost: er is altijd nog de Reclame Code Commissie en in een ver verleden schijnt er wel eens een zaak te zijn geweest waarin een vergoeding van enkele guldens werd toegewezen per reclamefolder.
u kunt de batterijen toch ook gewoon los in die container gooien?tenormin schreef:nee, ruud-6, zo werkt het hier niet. Hoge flats. Alleen aan te bieden in plastic zak, dichtbinden en de container in. Die zoeken ze dan door. Je ziet die lui wel eens op T.V. Op de fiets, helmpje op; stoppen bij container, handschoentjes aan en bij vondst: boekje pakken, bon schrijven en die krijg je dan per post opgestuurd. Leuk, joh. De "prijs" is nu verhoogd: €180,00. Is dus nu eerst denken geworden, met schaar adresje verwijderen e.d. Teveel werk, dus sjouwen is enige optie. Moet wel, anders is AOW helemaal vervlogen
ik geef toe het reclamedrukwerk wat lastiger ligt als daar een naam op staat, maar dat kun je dan retour sturen met adressant onbekend
maar mijn ervaring is dat het er gewoon los bij zit met een aparte adressticker voor het tijdschrift
ik begrijp het probleem niet zoJekker schreef:Uiteraard begrijp ik dat reclame nodig is. Als deze reclame gedrukt staat in een tijdschrift kan ik ermee leven. Deze manier van reclamemaken is alleen gericht om de ja/nee, nee/nee sticker te omzeilen. Daar heb ik wel problemen mee.
gaat het puur om het principe?
dan maakt u het zich wel erg moeilijk in uw leven
er zijn toch wel ergere dingen om je druk over te maken
De reclame code commissie kan alleen een uitspraak doen, en die zijn net zo bindend als mijn uitspraken.ArneLH schreef:Om ook maar weer helemaal terug te gaan naar de startpost: er is altijd nog de Reclame Code Commissie en in een ver verleden schijnt er wel eens een zaak te zijn geweest waarin een vergoeding van enkele guldens werd toegewezen per reclamefolder.
Niet dus.
Mijn ervaring is dat sommige adverteerders hun excuses aanbieden (en er misschien wat van leren).crazyme schreef:De reclame code commissie kan alleen een uitspraak doen, en die zijn net zo bindend als mijn uitspraken.ArneLH schreef:Om ook maar weer helemaal terug te gaan naar de startpost: er is altijd nog de Reclame Code Commissie en in een ver verleden schijnt er wel eens een zaak te zijn geweest waarin een vergoeding van enkele guldens werd toegewezen per reclamefolder.
Niet dus.
Reclame voor auto`s vind ik niet erg, maar als er weer zo`n envelop van een stichting voor een gift bij een tijdschrift zit dan irriteert mij dat ook. Het lijkt mij een dure vorm van reclame maken, en door zo slordig om te gaan met donateursgelden maak je bij veel lezers een slechte indruk.
Als er een prijs kon worden gegeven voor een antwoord, is het dit antwoord wel.berend12 schreef:Reclame voor auto`s vind ik niet erg, maar als er weer zo`n envelop van een stichting voor een gift bij een tijdschrift zit dan irriteert mij dat ook. Het lijkt mij een dure vorm van reclame maken, en door zo slordig om te gaan met donateursgelden maak je bij veel lezers een slechte indruk.
Helemaal mee eens, dan roepen we toch zelf een prijs uit ?tenormin schreef:Als er een prijs kon worden gegeven voor een antwoord, is het dit antwoord wel.berend12 schreef:Reclame voor auto`s vind ik niet erg, maar als er weer zo`n envelop van een stichting voor een gift bij een tijdschrift zit dan irriteert mij dat ook. Het lijkt mij een dure vorm van reclame maken, en door zo slordig om te gaan met donateursgelden maak je bij veel lezers een slechte indruk.
"Reactie van de week award"
Of "Retegoeie Radar Reactie"