LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ongewenste verkooptelefoontjes

Reclame acties die niet kloppen of correct lopen? Ventileer hier jouw mening.
Syl

ongewenste verkooptelefoontjes

Ongelezen bericht door Syl »

Ik werd vanavond gebeld of ik (mijn vriend) herenboxershort wilde?? Volgens de "verkoopster" hadden ze ons telefoonnummer omdat we ooit eens wat via internet besteld hadden maar dat kan helemaal niet want als er iets besteld wordt (via Bol of Wehkamp) is dat op mijn naam en niet op de naam van mijn vriend, rara hoe kan dat?? Ze kon me daar geen antwoord opgeven.

Ik heb ooit eens een telefoonnummer gehad dat je kon bellen zodat je niet meer geregistreerd staat, weet iemand dit nummer of werkt dit ook niet meer?

Ik hoor het graag.

groetjes Syl

HBB

Re: ongewenste verkooptelefoontjes

Ongelezen bericht door HBB »

Ben zojuist ook gebeld. Een snelle babbel dat hij mij een boxershort mag sturen en of ik mijn maat wil geven. Het zou om een nieuw bedrijf gaan dat in nederland wil promoten of zo iets.
Verder hier niet op in gegaan en ook niet gevraagd hoe hij aan mijn nummer komt. In een van de consumentenprogramma's is hier al eens aandacht aan besteed en het enige waar dit (soortgelijk) bedrijf ze goed in was was rekeningen sturen.

Een plek waar je je kunt laten registreren tegen ongewenste reclame is bij de Stichting Zelfregulering Direkt Marketing http://www.szdm.nl hoewel ik betwijfel of het tegen dit soort bedrijven helpt.

Tipgever

Ongelezen bericht door Tipgever »

Met dit soort acties moet je langzaam antwoorden, tijd rekken, nogmaals het aanbod laten herhalen en tenslotte niet op ingaan.

Waar deze dames/heren een hekel aan hebben is dat zij lang aan het 'lijntje' worden gehouden.
De provisie bestaat vaak uit het aantal verkochte artikelen die ze verkopen.

Kortom frustreer ze!! Maar doe het op een vriendelijke manier.
:D

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

of gewoon de hoorn erop gooien

Wie ben ik dan?

Ongelezen bericht door Wie ben ik dan? »

Allemaal heel leuk dat je je kunt afmelden bij www.szdm.nl , maar deze organisatie behartigd o.a. de belangen van deze "commerciele communicatie"

Citaat:
"Respect voor uw wensen
De leden van deze branche organisaties doen aan commerciële communicatie en marktonderzoek met respect voor de wensen van de consument. Daarbij staat kwalitatieve dienstverlening hoog in het vaandel. Dit betekent dat zij u graag de beste service bieden."

Ten eerste vraag ik me af of respect tegenwoordig betekend ongevraagd telefoon te krijgen en bij vragen naar hoe het nummer verkregen is beantwoord worden met een doen als of ik niet.

Ten tweede geloof ik niet in een organisatie die van twee kanten de belangen behartigen. Ik wil gebeld worden of helemaal niet.
Citaat:
"Als u zich aanmeld bij Infofilter, blijven uw gegevens gedurende 3 jaar in het Infofilterbestand aanwezig. Daarna dient u zich, zo uw wenst, opnieuw aan te melden."

HOEZO BESCHERMD?
"Bij Infofilter geeft u aan via welke media u geen commerciële informatie wenst te ontvangen. Het gevolg is dat de commerciële communicaties met naar schatting 80% verminderen via het medium dat u kiest."
"Breed draagvlak
Wij maken u er op attent, dat deze service helaas geen 100% garantie biedt dat u niet meer benaderd zult worden voor commerciële doeleinden, omdat nog niet alle bedrijven in Nederland zich bij deze service hebben aangesloten.
SZDM vindt een breed draagvlak voor de zelfregulering van bedrijven echter zeer belangrijk. Zij is dan ook met andere belangenorganisaties (zoals VNO, Consumentenbond en de Reclame Code Commissie) in gesprek om ook niet-leden te verplichten zich aan de zelfregulering te houden."

DIT MELD DE STICHTING, Maar welk "commerciele informatie dienst" Houd zich daaraan?
Citaat:
"De organisatie die uw persoonsgegevens verwerkt moet hierbij echter wel aan een aantal voorwaarden voldoen. Bovenstaand gebruik moet als doeleinde zijn aangemerkt bij de verwerking van uw gegevens of (indien dat niet het geval is) moet in het verlengde liggen van de aangemerkte doeleinden. Deze doeleinden moeten u ook worden meegedeeld als uw gegevens voor het eerst in een verwerking worden opgenomen."

Bron: www.szdm.nl

kattemepper

Ongelezen bericht door kattemepper »

tel.nr. 0800-0224666 daar moet je zijn !
zeggen dat je geen tel. benadering meer wenst. m.v.gr.
:oops: na het bellen kun je :lol: heb je er geen last meer van.

the judge

Ongelezen bericht door the judge »

ik zou graag jou tel.nymmer en adres willen hebben.............

Klokje318

Ongelezen bericht door Klokje318 »

Je hoeft niet vriendelijk te zijn.
Laat die mensen maar een andere baan gaan zoeken.
Ik word strontzat van al die telefoonmongolen die mij bellen om iets te kopen waar ik niet om gevraagd heb, wat ik niet wil hebben en die me tijd kosten die ik niet heb.
En die vaak alleen maar rotzooi leveren.

Lucifer

Ongelezen bericht door Lucifer »

prima hoor!aanbiedingen via de telefoon zoals kranten,tijdschriften,vakbladen en adviezen etc. maar boxershorts en ondergoed via telefonische verkoop bestellen dan heb je echt geen smaak en ben je echt een sukkel,de wereld is al overbevolkt en dit soort domme mensen kunnen beter van de aardbodem verdwijnen,kortom geen klasse en stijl weg ermee!

Esther28

Ongelezen bericht door Esther28 »

Ik vraag altijd of ze mijn telefoonnummer uit hun bestand willen halen.

Als het een beetje betrouwbare bedrijven zijn zijn ze verplicht dit te doen als je daar om vraagt !!

guest uit maastricht

Ongelezen bericht door guest uit maastricht »

Tja niemand zit hier op te wachten, ik ook niet als ik thuis kom van mijn werk:voor mijn rust! Of vroeg in de ochtend in het weekend!!! :evil:

Zelf heb ik vroeger nooit zo'n soort baantjes willen aannemen...inlevingsvermogen heet dat.....zelf niet iets willen doen bij anderen waar je een hekel aan hebt. Ook al moet je in een grote stad overleven (London is DUUR)

Toch ben ik nog best vriendelijk: nee, geen interesse en succes verder!

Alleen 1keer ben ik zóóó pissed off geworden: mijn vriend (engels dus nl is niet je dat)nam op, vroeg of ze misschien engels sprak en of het gesprek om verkoop ging. De dame verzekerde hem van niet maar probeerde hem er ondertussen toch in te l*llen!

Ik kan niet herhalen waarmee ik de dame in kwestie om de oren heb gemept maar er kwam niet meer uit dan wat loos gestamel.
En verdiend dacht ik zo

G'jes uit
Maastricht

Gast

Je moet ze gewoon het hele verhaal laten doen en vragen of ze het nog een keer willen uitleggen, omdat je het niet helemaal begrepen hebt en dan zeggen dat je geen interesse hebt. :lol:

gastgast

Ongelezen bericht door gastgast »

gewoon zeggen dat dat je hun gegevens hebt en nu wel eventjes naar consumentenbond gaat bellen ofzo

Gast

Meer over dit onderwerp is te vinden bij topic Diversen>telefonische verkopers.

Gesloten