HIERBIJ EEN OPROEP OM OP TE REAGEREN ALS U DEZELFDE KLACHTEN BIJ EEN PANASONIC VIDEO HEEFT GECONSTATEERD.
LEES HET ONDERSTAAND AANDACHTIG, DIT IS EEN BRIEF DIE NAAR PANASONIC IS VERZONDEN.
Drie jaar geleden kocht ik de 620 hifi recorder die na een half jaar zo nu en dan kleine witte streepjes begon weer te geven op alle merken banden die op een andere recorder waren opgenomen. Een enkele keer zag ik ze ook in opnamen die op de Panasonic zelf waren opgenomen. Het waren een soort puntjes met een staartje eraan. De ene keer deed hij dit wel en de andere keer niet op dezelfde passages en op dezelfde band, dus in de opnamen zelf bevonden deze storingen zich niet. Deze werden duidelijk door de Panasonic met afspelen weergegeven.
Opvallend was ook dat wat oudere huurbanden regelmatig ernstige vervormingen weergaven in de ondertiteling. In een andere recorder van een ander merk zag ik op dezelfde band niets van dit alles. Het had ook niets met tracking te maken.
Om uit te sluiten dat er invloeden van trafo’s en dergelijke in de omgeving van de Panasonic dit zouden veroorzaken heb ik alles losgekoppeld van de recorder.
Ik heb hem buiten de ruimte geplaatst waar hij anders staat en weer aangesloten, maar nog steeds hetzelfde euvel. Diverse telefoontjes aan videozaken en aan uw firma wisten er geen raad mee. Deze recorder heb ik toen van de hand gedaan omdat ik het al aan zag komen, het steeds weer ter reparatie aanbieden en weer hetzelfde terugkrijgen omdat men er geen raad mee weet.
Deze gedachte bleek later ook wel te kloppen.
Ik kocht daarna weer dezelfde recorder met de overtuiging dat ik bij die eerste gewoon pech had gehad.
Maar nu weer na een zelfde periode van een half jaar kwamen tot mijn grote verbazing de bovengenoemd klachten weer terug in deze nieuwe recorder!
Deze is in totaal drie keer ter reparatie aangeboden, één maal heeft hij daarna twee maanden zonder storingen gefunctioneerd.
Maar hierna begon alles weer van voor af aan. Bij de tweede retourzending heb ik er zelfs een band bijgesloten met een opnamen van wat de Panasonic aan storingen weergaf.
Dit omdat de storing soms een tijd niet was te zien en soms na dagen weer opdook. Zo kon de door Panasonic weergegeven storing vastgelegd worden voor analyse bij uw firma. Ik kreeg toen de recorder voor de tweede keer retour met de simpele mededeling dat het aan de band lag.
Ik heb het wettelijke traject afgelopen en hem voor een derde keer aangeboden met het vooruitzicht dat men hier toch niet meer uit kwam.
En inderdaad, na de derde retourzending weer hetzelfde.
Ik heb toen een nieuwe(derde recorder HD 640) gekregen die het iets langer heeft volgehouden, maar ook na een wat langere tijd dan een half jaar heb ik nu in die derde recorder weer hetzelfde euvel zitten.
Nu wel iets minder frequent maar nog steeds niet te gebruiken als afspeelrecorder naar een opname recorder omdat er ieder moment weer die streepjes in het beeld kunnen komen op willekeurige banden.
De doorslag van dit schrijven lag hem in het feit dat ik de afgelopen twee maanden twee personen heb gesproken die precies dezelfde ervaringen hebben met een Panasonic video.
Onlangs belde een kennis van me die ik twee en half jaar geleden had verteld over het hierboven genoemde.
Van uitgaande dat het bij mij een incidenteel geval was heeft hij een half jaar geleden een Panasonic video gekocht.
Onlangs belde hij me op dat er wat vreemde dingen aan de hand waren met zijn recorder.
“En ja hoor” ook witte streepjes en vervormingen in ondertiteling van banden die niet op de Panasonic zelf waren opgenomen.
Eerder sprak ik iemand in Rotterdam (HD 675) die ook al dergelijke problemen had met alleen een Panasonic. In afwachting van uw reactie verblijf ik.
TOEVOEGING AAN DE EERDER OPGESTELDE BRIEF HIERBOVEN.
15 september 2002
Nadat ik na de hierboven genoemde feiten drie keer een Panasonic had gehad durfde ik de aanschaf van een vierde exemplaar niet meer aan.
In de eerste instantie was mijn bedoeling de bovenstaande gegevens ook naar de consumentenbond en redacties te zenden van consumentenprogramma’s, dit om zo een oproep te plaatsen om herkenning te vinden van de hierboven genoemde problemen onder gebruikers van Panasonic videorecorders.
Ik was er eigenlijk zo moe geworden van die drie Panasonic recorders dat ik maar besloten heb een ander merk aan te schaffen.
Dit deed ik nog steeds met de gedachten dat Panasonic buiten de vervelende en steeds terugkerende klacht van die dunne witte streepjes toch altijd het beste beeld gaf vergeleken met andere merken recorders.
Dit heb ik dan ook snel ervaren met de aanschaf van een Philips recorder.
Deze had zo’n onscherp beeld en was zo onrustig in de rode en blauwe kleuren dat ik deze snel ben gaan omruilen. Toch weer heeft het scherpe beeld van een Panasonic me doen zwichten een vierde keer de gok te wagen. NV-FJ 630.
En drie en halve maand later moet ik tot mijn grote ontsteltenis weer dezelfde klacht waarnemen, terwijl de Sony die ik al meer dan drie jaar heb een perfect beeld geeft.
Een tweede Sony was ook een optie, maar deze reageren dan beiden op dezelfde afstandsbediening.
Weer die witte streepjes in beeld zoals hierboven omschreven!
Nu ga ik dan ook met volle overtuiging dit aan de grote klok hangen, met o.a. op de site kieskeurig.nl, consumenten organisaties, en redacties van consumentenprogramma’s.
Krachtens mijn formulering hoop ik ook nu deze keer ook weer hetzelfde te bereiken zoals in januari 2000 waar ik een item in het programma “Ook dat nog” behandeld heb gekregen.
Puur uit nieuwsgierigheid wil ik nu een bevestiging krijgen dat dit geen toeval meer kan zijn.
Naar mijn inziens is het vragen van de reparatierapporten door Panasonic die ik niet meer heb nu een absoluut overbodig iets geworden met de feiten die nu als een paal boven water staan.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] PANASONIC VIDEORECORDERS
Re: PANASONIC VIDEORECORDERS
Hallo,heb jij ook weleens een F04 storing op display
gehad van de 620????
gehad van de 620????
Kan met 98% zekerheid zeggen dat de klachten komen doordat stofdeeltjes op de videokop terecht komen en daardoor de "drop-outs" in het beeld veroorzaken. Oorzaken kunnen zijn: de video staat op een stoffige plaats, kan ook een kastje zijn, video staat in een omgeving met veel luchtverplaatsing waardoor ook stofdeeltjes zich snel verplaatsen, derde mogelijkheid is dat u veel vervuilde banden uit de videotheek gebruikt en last but not least zou het ook kunnen zijn dat u uw videobanden op een stoffige plaats bewaard waardoor u het stof feitelijk op de videokop smeert. Gebruik derhalve altijd het hoesje om de videoband.
Het opnieuw laten schoonmaken van de videokoppen+aandrukrollen (niet met zo'n reinigingsband, want die helpen absoluut niks) lost het probleem naar alle waarschijnlijkheid op. En dan daarna preventief handelen: stofvrij houden die handel en u heeft nergens meer last van.
Succes!
Het opnieuw laten schoonmaken van de videokoppen+aandrukrollen (niet met zo'n reinigingsband, want die helpen absoluut niks) lost het probleem naar alle waarschijnlijkheid op. En dan daarna preventief handelen: stofvrij houden die handel en u heeft nergens meer last van.
Succes!
Hallo Rob. Ik heb bijna precies dezelfde problemen. Ik probeer je te mailen maar dat lukt niet. Wil je mij even mailen. Met vriendelijke groet,
Peer
Peer
Rob en Peer: jullie hebben geen probleem maar moeten gewoon eens doen wat Marc jullie adviseert! Dan verdwijnt jullie klacht als sneeuw voor de zon.