LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Pearl 2e gratis ja mits je aan de niet vrmelde voorwaarden v

Reclame acties die niet kloppen of correct lopen? Ventileer hier jouw mening.
henk925

Pearl 2e gratis ja mits je aan de niet vrmelde voorwaarden v

Ongelezen bericht door henk925 »

Ik moet voor mijn werk een reservebril altijd bij mij hebben, ik krijg een deel van de bril via een opdracht bon vergoed incl. glazen worden bij Intersafe gemaakt de ogen zijn opgemeten bij Pearls, die krijgt heir een vergoeding voor, zelf heb ik nog 70 € bij gelegd voor een beter montuur.
De 2e gratis bril krijg je alleen als aan de voorwaarden voldoet die nergens staan je moet volgens de zaak waar ik ben geweest de bril compleet zelf betalen en de glazen moeten van Pearl komen ik vindt op zijn zachts gezegd misleiding . DE COMPLETE BRIL WORDT IMMERS BETAALD MAAKT NIET WIE BETAALD OF NIET ???
Laatst gewijzigd door henk925 op 17 aug 2016 12:48, 1 keer totaal gewijzigd.

Mucha

Re: Pearl 2e gratis ja mits je aan de niet vrmelde voorwaarden v

Ongelezen bericht door Mucha »

[Bericht verwijderd door de Moderator in overleg met de gebruiker.]

Julie4444

Ongelezen bericht door Julie4444 »

Klinkt alsof de glazen niet van Pearl komen, in welk geval het met duidelijk lijkt dat dit niet via Pearl gaat?

Uw Jurist
Contacteer:

Ongelezen bericht door Uw Jurist »

Komen ze achteraf met deze voorwaarden aanzetten (dat mag niet) of hanteren ze deze voorwaarden en kunt u daarom geen gebruik maken van de actie (dat mag wel)?

Met vriendelijke groet,
mr. Monique Doomernik

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

Dat een dergelijke actie niet van toepassing is als Pearl niet eens zelf de glazen levert, lijkt mij niet zo bijzonder.

Uw Jurist
Contacteer:

En de foto op de site, alsmede de voorwaarden zijn duidelijk, het moet gaan om een bril op sterkte, dus mét glazen.

Voorwaarden 2e bril gratis

Bij aankoop van een bril op sterkte ontvangt u een waardebon t.w.v minimaal € 59 (afhankelijk van het totale bonbedrag van de 1e bril aankoop). U kunt de waardebon gebruiken voor een reservebril, een zonnebril op sterkte, daglenzen óf u geeft hem cadeau aan een ander.
Wanneer u deze waardebon gebruikt voor een zonnebril op sterkte, dan ontvangt u nu tijdelijk de zonnetoeslag t.w.v. € 30 gratis. Wanneer u kiest voor duurdere glazen en/of opties, betaalt u het verschil bij.
Bij inlevering van de waardebon ontvangt u niet opnieuw een waardebon.
Deze actie is niet geldig in combinatie met andere acties en/of kortingen van Pearle Opticiens of op reeds bestelde brillen.

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Ik begrijp het niet helemaal. Pearle levert toch altijd een bril met glazen? Of is het de bedoeling van je werkgever dat je je eigen glazen meeneemt, in dit geval van Intersafe? Is daar dan een bepaalde reden voor?

stofzuigertje

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Vroeger had je bril montuur + Glazen en dus 2 prijzen.
Vele werkgevers vergoeden dan het speciale kunststof glas toen echt glas nog normaal was.

Dit is vroeger en omdat steeds meer winkels totaal prijzen hanteren.
Specsavers heeft nog montuur + glas prijzen en ook ontspiegelde & krasvast coating kost extra.

Dus de werkgever loopt op achter.
Maar een plaatselijke winkel had ook aanbieding 2e bril gratis...
Stonden Toilet brillen als grap in etalage!
Hij heeft dit gedaan omdat als Man & Vrouw beide een bril willen er 2x gemeten moest worden en dan geld de actie vaak niet.
Alleen normale + zonnebril op sterkte of 1e varifocus en 2e normale glazen.....

Hij was de reclame van zijn buren zat dus bij Action enkele Toilet brillen gehaald....
Ja, reclame kan ook misbruikt worden en hij zat goed.

Zelf wil ik geen 2e bril, de oude kan als reserve dienen en liever 50% korting op de vrij hoge prijzen van Pearl.
Zowel Hans Anders als Eye Love bij DA drogist zijn goedkoper en beslist niet slechter.
De HA bril met meten en de EL later zal zonnebril varifocus omdat ik met alleen ver weg de teller niet kan zien hoeveel ik te hard zou rijden...

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

De casus is heel simpel en TS heeft niets te klagen.

witte angora

Inderdaad, je hoeft alleen maar te lezen wat er staat. En even vragen hoe het zit als de vraag anders is dan het aanbod.

henk925

snuffel1 schreef:Intersafe levert veiligheidsbrillen/glazen dus neem ik aan dat TS de ogen bij Pearle op heeft laten meten een montuur uitgezocht en Intersafe heeft de glazen gemaakt. De actie van Pearle is van toepassing op een complete bril en is niet geldig voor de aankoop van enkel een montuur.
staat dat in de adv, ik dacht het niet .
Er staat bij aanschaf van EEN BRIL 2e GRATIS niet meer en niet minder ik zie nergens staan zie voorwaarden , en wat is logisch dat is discutabele.
Gek dat mensen commentaar leveren wat nergens op slaat.

henk925

Uw Jurist schreef:En de foto op de site, alsmede de voorwaarden zijn duidelijk, het moet gaan om een bril op sterkte, dus mét glazen.

Bij aankoop van een bril op sterkte ontvangt u een waardebon t.w.v minimaal € 59 (afhankelijk van het totale bonbedrag van de 1e bril aankoop). U kunt de waardebon gebruiken voor een reservebril, een zonnebril op sterkte, daglenzen óf u geeft hem cadeau aan een ander.
Wanneer u deze waardebon gebruikt voor een zonnebril op sterkte, dan ontvangt u nu tijdelijk de zonnetoeslag t.w.v. € 30 gratis. Wanneer u kiest voor duurdere glazen en/of opties, betaalt u het verschil bij.
Deze actie is niet geldig in combinatie met andere acties en/of kortingen van Pearle Opticiens of op reeds bestelde brillen.

Als u niet op de site hebt gekeken maar rechtstreeks naar de winkel gaat, moet eens in de etalagekijken naar hetgeen wat U aanhaalt , staat ik dacht het niet bij . Er staat ook niet bij vraag naar de voorwaarden.

Mucha

Ongelezen bericht door Mucha »

[Bericht verwijderd door de Moderator in overleg met de gebruiker.]

moederslink

Ongelezen bericht door moederslink »

Mucha schreef:
henk925 schreef:
snuffel1 schreef:Intersafe levert veiligheidsbrillen/glazen dus neem ik aan dat TS de ogen bij Pearle op heeft laten meten een montuur uitgezocht en Intersafe heeft de glazen gemaakt. De actie van Pearle is van toepassing op een complete bril en is niet geldig voor de aankoop van enkel een montuur.
staat dat in de adv, ik dacht het niet .
Er staat bij aanschaf van EEN BRIL 2e GRATIS niet meer en niet minder ik zie nergens staan zie voorwaarden , en wat is logisch dat is discutabele.
Gek dat mensen commentaar leveren wat nergens op slaat
Nou ja zeg !
Het is logisch dat er voorwaarden zijn verbonden aan een actie.
Een tweede bril gratis bij aanschaf van een bril. Een los montuur is nog geen bril. Daar horen ook de glazen bij.
Gek dat mensen zelf niet eventjes navraag doen naar de actievoorwaarden, maar achteraf gaan klagen.
Beste Henk,
je zoekt en krijgt een 1e bril bij Pearle en dan is vlg hun actie de 2e bril gratis....ok tot zover ...
( een 2e bril inclusief hun glazen dan toch uiteraard :roll: )
Maar nee .. jij zoekt een 2e montuur uit ( zonder glazen want die lever je zelf aan via Intersafe ) en verwacht van Pearl dat hun 2e montuur dan maar gratis is , zomaar zonder glazen .... :P
Ik vind dan jouw gedachtengang niet echt logisch hoor , daar heb je verder geen AV voor nodig.
En nu ben je boos , voelt je misleid , maar dit klopt echt niet zoals jij het zelf bedacht hebt... :( en het commentaar van forummers slaat dus wel degelijk ergens op....
Laatst gewijzigd door moederslink op 17 aug 2016 18:09, 1 keer totaal gewijzigd.

Julie4444

Ongelezen bericht door Julie4444 »

henk925 schreef:
Uw Jurist schreef:En de foto op de site, alsmede de voorwaarden zijn duidelijk, het moet gaan om een bril op sterkte, dus mét glazen.

Als u niet op de site hebt gekeken maar rechtstreeks naar de winkel gaat, moet eens in de etalagekijken naar hetgeen wat U aanhaalt , staat ik dacht het niet bij . Er staat ook niet bij vraag naar de voorwaarden.
Sorry hoor, Henk, maar jouw redenering is belachelijk. Iedereen weet toch dat een bril inclusief glazen is? En dan nog, iedereen weet ook dat acties doorgaans voorwaarden hebben.

Uw Jurist
Contacteer:

Ik herhaal nog maar eens uit mijn eerste reactie dat ook de foto op de site duidelijk is: je ziet de glazen heel goed in de bril zitten. Het lijkt mij dat de foto in de etalage hetzelfde of soortgelijk is.
En daar komt inderdaad, zoals diverse forumleden terecht aangeven, nog bij dat een bril bestaat uit een montuur en glazen. Zoek maar op 'betekenis bril' en je vindt o.a optisch instrument dat je ogen corrigeert (dus met glazen), voorwerp met glazen op je neus ....
Pearle doet dus niets verkeerd.

Met vriendelijke groet,
mr. Monique Doomernik

witte angora

Een bril bestaat uit een montuur + glazen, bij mijn weten. Een bril zonder glazen is een montuur, verder niks. In de advertentie staat: 2e BRIL gratis, niet: 2e MONTUUR gratis. Ergo: als je alleen voor een montuur gaat, krijg je het deksel op je neus.

GJvdZ

Ongelezen bericht door GJvdZ »

En in het algemeen (geldt niet alleen voor dit topic): als een leverancier de voorwaarden niet duidelijk vermeld of direct geeft mag je daar ook gewoon naar vragen natuurlijk. Dan weet je waar je aan toe bent voordat je iets koopt.....

Gesloten