LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Piet Zoomers Mastercard

Reclame acties die niet kloppen of correct lopen? Ventileer hier jouw mening.
victoria

Piet Zoomers Mastercard

Ongelezen bericht door victoria »

Wat vinden jullie hier nu van? Ik ben erg benieuwd!

Vandaag ontving ik per post een brief van Piet Zoomers waarin staat dat ze je een Mastercard met een bestedingslimiet van € 1150,- toe gaan sturen. Je hoeft er niets voor te betalen zolang je hem niet gebruikt. Als je hem wel gebruikt kost hij 17.50 per jaar.
Als je de Mastercard niet wilt ontvangen dan moet je dit telefonisch of met een antwoordkaart doorgeven.

Persoonlijk ben ik er geen fan van dat je moet bellen als je iets
niet wilt, maar dat daargelaten.

Ik bel dus op, want ik vind het raar dat er niets bijstaat over toetsing bij het BKR of zoiets. Nu zegt de mevrouw: dat hoeft niet want onze klanten zijn kredietwaardig, daar vertrouwen wij op. Dat klinkt leuk.

Wat niet in de brief staat is het rentepercentage. Dit vindt ik niet netjes. Misschien hoeft dat niet omdat het bedrijf Piet Zoomers de creditcard weggeeft en hij dus niet verkocht wordt?

Groetjes, Victoria

Sammie

Re: Piet Zoomers Mastercard

Ongelezen bericht door Sammie »

hi Victoria,

ik ben het helemaal eens met jouw uiteenzetting van het Mastercard-trauma van Piet Zoomers. Ook ik kreeg een dergelijke brief thuis. Helaas kom ik door zeer heftige familieomstandigheden niet reageren. Als ik toen ergens niet op zat te wachten was het dit wel. Buiten dat ben ik al voorzien van een creditcard.2 Cards leken me wat overdreven.

Toen ik daarna een brief kreeg dat ik mijn pas tegemoet kon zien, heb ik Mastercard gebeld. Ik heb aangegeven dat ik afzie van deze card. Hij Zou geblokkerd worden. Dat ik het geen populaire benadering vind, heb ik slechts laten doorschemeren. Ik vind namelijk dat Mastercard in deze geen schuld treft.

Toen ik gisteren toch nog de ongevraagde Mastercard ontving :evil: , heb ik toch maar weer (enigszins geprikkeld) contact opgenomen met Mastercard. Op mijn vraag of meer meer mensen deze actie als negatief
ervaarden, kreeg ik als antwoord dat de meeste mensen het geen probleem vonden....

We laten ons dus gewoon van alles en nog wat aansmeren, maar in de kleine letters staat wel dat de kosten 17,50 euro per jaar zijn!
Bovendien krijg je bij gebruik van de pas voor 31/12/03 nog eens extra bonuspunten, om het gebruik van de pas maar vooral te stimuleren. En de consument die er geen heeft/wil of al een andere card heeft??

Ik wil en moet géén card! Ik ben nu voornemens een klacht in te dienen. Ik kriig een soort "omgekeerde bewijslast-gevoel"over het hele gebeuren. IK moet reageren als ik iets niet wil. :?: Dat het hierbij niet gaat om zomaar een kleine DM-mailactie, maar klantenbinding met een wettig betaalmiddel, lijkt me daarbij ook niet onbelangrijk.
Ik ga de regels van de WBP hierover nog even napluizen, als marketeer van een groot bedrijf wenden wij ons ook tot DM-activiteiten maar bewaken daarmee wel duidelijk de regels van fatsoen.

Als dit allemaal gevolgen zijn van het hebben van zo'n gratis bonuspas
laat ik me, alsmede mijn familieleden, ontslaan uit het klantbestand Piet Zoomers en zien ze ons daar nooit meer....Of zal ik daar ook weer een brief, minstens 2 telefoontjes en een hele hoop ergenis aan kwijt zijn?? :mrgreen:

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

wel raar dat er hiervan niks op hun site staat.
Als je de Mastercard niet wilt ontvangen dan moet je dit telefonisch of met een antwoordkaart doorgeven
Dit mogen bedrijven niet eens doen, want je bent niet verplicht deze post te openen. Je kan het wel weggeooid hebben met de folders..!!
Niet reageren (als je 'm niet wil) en gewoon retour afzender!
Of bij 't oud papier.

Gast

het aardige is dat het dus wel mag... of het netjes is dat is een tweede vraag...

Gast

Goed lezen: als je de kaart niet gebruikt dan betaal je er ook niet voor. Als je de post dus weggooit (ongeopend of geopend) dan betaal je ook niet voor deze card.

Gesloten