LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Purina (kattenvoer): laat je niet bedotten
Purina (kattenvoer): laat je niet bedotten
Sommige fabrikanten doen er alles aan om in een goed daglicht te staan... Ook regelrechte leugens schuwen ze niet. Dit viel mij op toen ik voor de tweede keer Friskies Adult had gekocht:
Friskies (klik hier)
Friskies (klik hier)
Re: Purina (kattenvoer): laat je niet bedotten
dus je koopt een pak uit de aanbieding en daar staat in 2 talen op dat je 3 ons gratis krijgt....
En dan koop je een pak waarin die gratis 3 ons niet zit.... En dan maak je een film en een topic.
Het weekend is vroeg deze week
En dan koop je een pak waarin die gratis 3 ons niet zit.... En dan maak je een film en een topic.
Het weekend is vroeg deze week
En dan uitgerekend na afloop van die actie zetten ze zo'n tekst op het pak: 2 leugens!
Zucht ...
Standaard zit er 2kg in een verpakking friskies of whatever
De standaard verpakking is blijkbaar veranderd, dat zetten ze dan op de nieuwe verpakking. Staat er ook; nieuwe zak, zelfde inhoud. Vroeger 2 kilo, nu 2 kilo.
Dan is er compleet andere actie, waarbij ze 3 ons gratis weggeven. Dat zetten ze dan op de verpakking die dan courant is. Netjes 2.3kg onderop.
Wat is nu precies het probleem? Begrijpend lezen lukt niet? Reclames zijn niet eerlijk?
Standaard zit er 2kg in een verpakking friskies of whatever
De standaard verpakking is blijkbaar veranderd, dat zetten ze dan op de nieuwe verpakking. Staat er ook; nieuwe zak, zelfde inhoud. Vroeger 2 kilo, nu 2 kilo.
Dan is er compleet andere actie, waarbij ze 3 ons gratis weggeven. Dat zetten ze dan op de verpakking die dan courant is. Netjes 2.3kg onderop.
Wat is nu precies het probleem? Begrijpend lezen lukt niet? Reclames zijn niet eerlijk?
Er staat "Evenveel Friskies", ik neem aan dat TS wel het aantal brokjes heeft geteld?
Moet ie eerst even de batterij van zijn camera opladen, dat wordt een lang filmpje....Brainless schreef:Er staat "Evenveel Friskies", ik neem aan dat TS wel het aantal brokjes heeft geteld?
Zeg, als jullie zo graag bedrogen willen worden, waarom bezoek je dan een site als deze???
Ten eerste: in een zak die precies even groot is, konden ze 2,3kg steken, dus de zak had nu ongeveer 10% kleiner kunnen zijn. Maar dat gebeurt niet; ze zetten er alleen maar op dat de zak kleiner is, en dat is niet waar.Dofolo schreef:Wat is nu precies het probleem? Begrijpend lezen lukt niet? Reclames zijn niet eerlijk?
Kortom: ze spelen mooi weer met "kijk eens hoe milieubewust we zijn" en ze liegen gewoon!
En de tweede leugen is, dat ze zeggen "evenveel Friskies" terwijl er net een actie ten einde is gegaan, zodat je juist minder krijgt dan daarvoor.
Ja, begrijpend lezen is voor sommige mensen inderdaad erg moeilijk.
Maar misschien moet ik de gesproken tekst in het filmpje maar even veranderen, zodat ook Frantic2, Dofolo en Brainless (die naam zegt al veel) het kunnen begrijpen.
@TS
Waar (en wanneer) heeft u deze verpakkingen gekocht?
Is dit bij dezelfde (Nederlandse!) winkel geweest?
Waar (en wanneer) heeft u deze verpakkingen gekocht?
Is dit bij dezelfde (Nederlandse!) winkel geweest?
Ja, in dezelfde winkel.