LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] recht als consument
-
recht als consument
Weet iemand hoe het zit met je recht als consument. Ik heb een truitje gekocht in een winkel. Dat truitje heb ik nog helemaal niet gebruikt ik heb een paar keer thuis gepast op verschillende kleren.Dat truitje is gewoon stuk gegaan er steekt een beugel uit. Nu wilt die vrouw van de winkel niet mijn geld terug geven dat moet ze eerst met de baas moet overleggen. Het kan toch niet zijn dat in een winkel geen leidinggevende is die geen beslissingen kan maken. Het geld krijg ik zowiezo niet terug maar ik mocht het truitje niet ruilen voor een ander of tegoed bon. Ze moest eerst overleggen. Wat valt er dan te overleggen is toch hun fout. Hun hebben toch slechte kwaliteit. Mag zei dit zo doen? Heb ik recht op geld terug als ik een klacht heb?? Wie kan mij helpen???
Re: recht als consument
Dat truitje heb ik nog helemaal niet gebruikt ik heb een paar keer thuis gepast op verschillende kleren
Tja. , misschien l**lig, maar toch, een paar keer thuis gepast....
Hangt er een beetje (best wel veel trouwens)vanaf: Waar je het hebt gekocht, een totaal wildvreemde zaak, zij kennen jou niet en eigenlijk jij hen ook niet, of een wat kleiner, lokaal winkeltje..
Als het tijdens een paar keer passen kapot gaat, (na hoeveel dagen trouwens?) Dat hoort niet, maar ik ben bang dat dit niet helemaal goed gaat komen.
Nu kan iedereen wel even vertellen dat je als consument recht hebt op "levensduur" maar ik ben bang dat het niet zo werkt.
Mvrgr. Tinne
-
Het truitje heb ik 23ste gekocht en het is een klein lokaal winkeltje. maar als je een klacht hebt dan moet je het toch kunne ruilen. 9 dagen heb ik het truitje.
zou inderdaad moeten kunnen.
Mvrgr. Tinne
Mvrgr. Tinne
Staat er op de bon het aantal dagen waarbinnen je kan ruilen?
Heb je in de winkel het truitje ook gepast?
Heb je in de winkel het truitje ook gepast?
-
ja je kan hem binnen 8 dagen ruilen en ik ben op de 9e dag terug gegaan. Ik heb hem in de winkel ook gepast , maar dat maakt niet uit het is gewoon slechte kwaliteit het is gewoon een klacht. Bij klachten gelden er toch andere procedures. Ik Heb zelf ook in een winkel gewerkt , wat hun doen heb ik nog never nooit mee gemaakt.
Ik kan me indenken dat de verkoopster het moest vragen omdat er op de bon staat ruilen binnen 8 dagen en jij komt op de 9e dag.
Ja. je bent niet terug gegaan binnen de 8 dagen.
Dus volgens mij staan ze gewoon in hun recht.
Dus volgens mij staan ze gewoon in hun recht.
totale onzin!!
heel simpel jij hebt een truitje gekocht, of je hem nou echt gedragen hebt of niet, dit is een klacht dus je hebt in ieder geval recht op herstel en indien dit niet mogelijk is op vervanging, of een soort gelijk artikel, en als ze een beetje klantvriendelijk zijn geven ze gewoon geld terug er is niks ergers dan negatieve mond op mond reclame voor een eenmanszaak, en dat de leidinggevende niet aanwezig is, is in dit geval hun probleem!
Ik snap dat herstel in jouw geval niet de gewenste optie is maar dit mogen ze de eerste keer wel doen, dus als ze dit aanbieden zal je daar toch genoegen mee moeten nemen helaas, want op de bon staat 8 dagen, al kan je daar ook nog over discussieren want er zit dan sowieso een zondag tussen en die kan je dan in principe niet meetellen indien deze winkel op zondag gesloten was.. wel heel raar dat er niemand een beslissing durft te nemen daar! ik zou nooit meer teruggaan.
veel succes!
heel simpel jij hebt een truitje gekocht, of je hem nou echt gedragen hebt of niet, dit is een klacht dus je hebt in ieder geval recht op herstel en indien dit niet mogelijk is op vervanging, of een soort gelijk artikel, en als ze een beetje klantvriendelijk zijn geven ze gewoon geld terug er is niks ergers dan negatieve mond op mond reclame voor een eenmanszaak, en dat de leidinggevende niet aanwezig is, is in dit geval hun probleem!
Ik snap dat herstel in jouw geval niet de gewenste optie is maar dit mogen ze de eerste keer wel doen, dus als ze dit aanbieden zal je daar toch genoegen mee moeten nemen helaas, want op de bon staat 8 dagen, al kan je daar ook nog over discussieren want er zit dan sowieso een zondag tussen en die kan je dan in principe niet meetellen indien deze winkel op zondag gesloten was.. wel heel raar dat er niemand een beslissing durft te nemen daar! ik zou nooit meer teruggaan.
veel succes!
Ik ben eigenlijk wel benieuwd op welke dag, na aankoop, het truitje kapot ging....ja je kan hem binnen 8 dagen ruilen en ik ben op de 9e dag terug gegaan.
Waarom koop je een truitje van slechte kwaliteit die je in de betreffende winkel ook nog gepast hebt. Beetje oenig????