| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Reclame Nationale Hoorstichting
-
Cissy
Reclame Nationale Hoorstichting
Gisteravond zag ik de nieuwe reclame van de Nationale Hoorstichting, een man zit in een taxi, betaald en stapt vervolgens uit. Voordat de chauffeur de man kan waarschuwen, (omdat hij natuurlijk slecht hoort) wordt hij gegrepen door een vrachtwagen. Het spijt me verschrikkelijk, maar ik vind dit een walgelijke reclame, hebben de makers van deze reclame wel eens nagedacht hoe dit overkomt op mensen die een dierbare verloren hebben bij een autoongeluk.Ik vraag me ook af of het nu werkelijk op deze schokkende manier moet en dat er niets beters te verzinnen is om mensen een gehoortest te laten doen.
-
Gast
Re: Reclame Nationale Hoorstichting
ja ja ja, zo iets heeft hier al eerder gestaan, maar dat ging over de rexona reclame. Daar sprong iemand uit het raam.
Er zijn meerdere reclames waarbij je eventueel kan denken dat mensen er last van zouden kunnen hebben.
Bijvoorbeeld de NS, hoeveel mensen springen er voor de trein.
Maar ja, ze moeten toch op de 1 of andere manier bij de mens doordringen. Ze hadden bijvoorbeeld ook met een fietser die een walkman op heeft en een onbewaakte spoorwegovergang over gaat.
Da's ook walgelijk.. Maar het kan effect hebben.
De mens wil niet van zichzelf weten dat ze slecht of minder gaan horen en op deze manier proberen ze die doelgroep wakker te schudden.
Oja, ik heb mijn beste vriend verloren door een auto ongeluk (1 jaar geleden) en ik vind dit spotje niet storend. tegendeel zelfs, ik vind voor dit soort instanties, dat die spotjes juist hard moeten zijn, dit zelfde geldt voor de vuurwerkspotjes en alcoholspotjes, te hard rijden spotjes etc... Als mensen niet willen luisteren, daar bedoel ik verder niks mee i.vm. de Ned. hoorstichting, moeten ze maar hard op de feiten worden gedrukt.
Er zijn meerdere reclames waarbij je eventueel kan denken dat mensen er last van zouden kunnen hebben.
Bijvoorbeeld de NS, hoeveel mensen springen er voor de trein.
Maar ja, ze moeten toch op de 1 of andere manier bij de mens doordringen. Ze hadden bijvoorbeeld ook met een fietser die een walkman op heeft en een onbewaakte spoorwegovergang over gaat.
Da's ook walgelijk.. Maar het kan effect hebben.
De mens wil niet van zichzelf weten dat ze slecht of minder gaan horen en op deze manier proberen ze die doelgroep wakker te schudden.
Oja, ik heb mijn beste vriend verloren door een auto ongeluk (1 jaar geleden) en ik vind dit spotje niet storend. tegendeel zelfs, ik vind voor dit soort instanties, dat die spotjes juist hard moeten zijn, dit zelfde geldt voor de vuurwerkspotjes en alcoholspotjes, te hard rijden spotjes etc... Als mensen niet willen luisteren, daar bedoel ik verder niks mee i.vm. de Ned. hoorstichting, moeten ze maar hard op de feiten worden gedrukt.
-
Gast
Ik vindt het echt een geweldige reclame. Jammer dat er niet meer van dit soort reclames zijn. Hij werd ook uitgezonden rond een voetbalwedstrijd, en ik heb samen met mijn vrienden blauw gelegen van het lachen. Echt origineel is het niet, Want in de film "Final Destination" (en vast nog wel andere ook) gebeurt precies hetzelfde. Ik viinst echt dat dirt gewoon moet kunnen hoor. Dat houdt het een beetje uit te houden die reclame's
-
bertien
Ik ben het met het eerste bericht eens,dit kan niet!
Idd je zal zo maar een dierbare hebben verloren
Er is vast wel een andere manier om dit over te brengen lijkt mij,een manier die een stuk minder cru is komt ook wel over!
Stel je eens voor dat de kankerstichting een spot zou maken over iemand die op een pijnlijke manier overlijdt aan die ziekte,en dat ze er dan mensen omheen zetten die daar keihard om zouden gaan lachen,dat kan dus ook niet,wedden dat er dan wel veel mensen dat onsmakelijk zouden vinden,en deze spot zou dan wel moeten kunnen?ik dacht het dus niet.Ik ben zelf aan 1 kant doof en wel geheel buiten mijn schuld om(erfelijk)dus niet door te harde muziek ofzo,stel dat ik zo'n ongeluk zou krijgen.................................lekker hoor!
Idd je zal zo maar een dierbare hebben verloren
Er is vast wel een andere manier om dit over te brengen lijkt mij,een manier die een stuk minder cru is komt ook wel over!
Stel je eens voor dat de kankerstichting een spot zou maken over iemand die op een pijnlijke manier overlijdt aan die ziekte,en dat ze er dan mensen omheen zetten die daar keihard om zouden gaan lachen,dat kan dus ook niet,wedden dat er dan wel veel mensen dat onsmakelijk zouden vinden,en deze spot zou dan wel moeten kunnen?ik dacht het dus niet.Ik ben zelf aan 1 kant doof en wel geheel buiten mijn schuld om(erfelijk)dus niet door te harde muziek ofzo,stel dat ik zo'n ongeluk zou krijgen.................................lekker hoor!
-
Gast
daar ben ik het helemaal mee eens, cissy
dat is 1-0 voor jou.
dat is 1-0 voor jou.
-
Arie2
Wat een onzin om je hier druk om te gaan maken. Als het inderdaad in een film gebeurt ( zoals het al gegeven Final Destination, of Meet Joe Black) ga je je dan ook beklagen bij de makers ? Of is het iets anders omdat het een reclamespot is ? Dan mag het ineens niet, want dan zijn we van die gevoellige typjes.
Mensen, jullie moeten je niet meteen zo persoonlijk aangesproken voelen door films en reclamespots. Het is namelijk FICTIE !!! Er is altijd wel een film, spot, boek of TV-programma te vinden waarin een situatie zich voordoet die iemand nauw aan het hart gaat. Maar moet daardoor alles maar 'verboden' worden ? Lang leve de censuur !
Arie
PS. Zelf ben ik een keer in elkaar geslagen door 4 mannen in kleurrijke pakken, met tv-schermen op de borst en rare lange dingen bovenop hun hoofd. En zelfs nu nog gaat er elke keer als ik de Teletubbies kijk een rilling door me heen. Het zou verboden moeten worden....
Mensen, jullie moeten je niet meteen zo persoonlijk aangesproken voelen door films en reclamespots. Het is namelijk FICTIE !!! Er is altijd wel een film, spot, boek of TV-programma te vinden waarin een situatie zich voordoet die iemand nauw aan het hart gaat. Maar moet daardoor alles maar 'verboden' worden ? Lang leve de censuur !
Arie
PS. Zelf ben ik een keer in elkaar geslagen door 4 mannen in kleurrijke pakken, met tv-schermen op de borst en rare lange dingen bovenop hun hoofd. En zelfs nu nog gaat er elke keer als ik de Teletubbies kijk een rilling door me heen. Het zou verboden moeten worden....
-
bkleinveld
haha lach er maar om,kijk een film daar kijk je bewust naar,reclame overkomt je.Natuurlijk zit er een knop op die kast,maar dan ben je meestal te laat.
Teletubbies.............................................
Teletubbies.............................................
-
Arie2
Hahahaahah 'Reclame overkomt je'....Whahahahaha ja, hoor...30 seconden per reclame, 3 minuten in totaal, 'overkomen je'....En zelfs al zou dat zo zijn, het is allebij fictie. Waarom is dit dan een argument in deze discussie ? Waarom zou iemand zich een stuk fictie dat hem of haar 'overkomt' meer mogen aantrekken dan een stuk fictie wat bewust gekeken wordt ? En waarom zou dat dan een grond zijn tot een 'verbod' ? Zoals gezegd, er is altijd wel iemand die zich aangesproken voelt door e.o.a. ...mensen moeten niet zo snel op de teentjes getrapt zijn en een beetje de humor inzien van dingen.
Arie
Arie
-
Edjuh
Vrijwel dagelijks komen er mensen om het leven door auto ongelukken.
Ik heb hier nog nooit iemand horen klagen over reclame voor auto's.
Wat is het verschil???
Ik heb hier nog nooit iemand horen klagen over reclame voor auto's.
Wat is het verschil???
-
Gast
Mensen zijn nooit tevreden en klagen altijd.
Mensen die niet klagen zijn de grote uitzondering.
Ik vind dat dat spotje best kan, waarom niet...
Maar ik lig niet in een deuk, zoals Gast Geplaatst op: 06 Nov 2003 13:17 Dat is onmenselijk en walgelijk.
Ook ik ben een nabestaande van iemand die door een auto is gegrepen.
Mensen die niet klagen zijn de grote uitzondering.
Ik vind dat dat spotje best kan, waarom niet...
Maar ik lig niet in een deuk, zoals Gast Geplaatst op: 06 Nov 2003 13:17 Dat is onmenselijk en walgelijk.
Ook ik ben een nabestaande van iemand die door een auto is gegrepen.
-
uhhh
Dit slaat natuurlijk nergens op:

Puber gedragPS. Zelf ben ik een keer in elkaar geslagen door 4 mannen in kleurrijke pakken, met tv-schermen op de borst en rare lange dingen bovenop hun hoofd. En zelfs nu nog gaat er elke keer als ik de Teletubbies kijk een rilling door me heen. Het zou verboden moeten worden....
-
henk b.
Ik ben ooit eens vreselijk in elkaar geslagen door een man in paars acrobatenpak en een clown, maar ga ook nog steeds naar het circus dankzij slachtofferhulp............
-
resp00112469
Er is een groot verschil tussen asociaal en gevaarlijk gedrag en een ongewilde afwijking. Wat de spot betreft vind ik ook dat dit eigenlijk niet kan. Dat iemand slachtoffer wordt door gevaarlijk rijgedrag of zoals de spots over vuurwerk en daarvan worden de gevolgen hard in beeld gebracht dat moet kunnen al betwijfel ik of het enig resultaat heeft. Er zijn ook van die lieden welke zo nodig een radio in de auto moeten hebben zodat op 200m afstand eerst de radio gehoord wordt en dan pas het geluid van de auto. Dit vind ik levensgevaarlijk en volkomen onnodig. Ooit stond ik voor een verkeerslicht en naast mij stond zo'n malloot en daar achter een ambulance met toeters en bellen welke werd opgehouden omdat hij deze niet hoorde! Ik geloof niet dat harde spots iets bijdragen aan het gedrag van mensen. Iedereen weet dat alcohol en verkeer niet samen gaan en toch steeds weer worden er bestuurders met teveel drank gepakt. Wat echt helpt is iets wat ikzelf heb meegemaakt dat je hulpeloos moet toezien dat een onschuldige levend verbrand doordat hij werd aangereden door iemand die toch stomdronken achter het stuur moest gaan zitten. Heus dat lesje heb je echt maar één keer nodig.
Vr.Gr. Hans.
Vr.Gr. Hans.