LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] reclame ondergoed
reclame ondergoed
Onlangs werd ik telefonisch benaderd door een medewerker van Front Internationaal uit zwijndrecht , met de mededeling dat ze een nieuw bedrijf waren die ondergoed voor heren verkochten , en of ze mij gratis een onderbroek mochten sturen , na de maat te hebben door gegeven zouden ze mij een gratis onderbroek sturen.
Zij hebben dus iets gratis aangeboden
toen ik het pakketje kreeg zat er een brief bij en een acceptgiro voor de 3.50 euro portokosten , niet gratis dus.
Ook hadden ze mij gelijk maar lidgemaakt en over 4-8 weken kreeg ik het tweede pakket toegestuurd , tenzij ik kenbaar had gemaakt dat ik dat niet wilde , SCHANDALIG ZULKE PAKTIJKEN.
Ook staat er in de brief dat als ik het pakketje terug stuurd dat ik het moet frankeren als poststuk , IS DIT GRATIS
Trap er dus niet in als je gebeld word over GRATIS ondergoed.
Zij hebben dus iets gratis aangeboden
toen ik het pakketje kreeg zat er een brief bij en een acceptgiro voor de 3.50 euro portokosten , niet gratis dus.
Ook hadden ze mij gelijk maar lidgemaakt en over 4-8 weken kreeg ik het tweede pakket toegestuurd , tenzij ik kenbaar had gemaakt dat ik dat niet wilde , SCHANDALIG ZULKE PAKTIJKEN.
Ook staat er in de brief dat als ik het pakketje terug stuurd dat ik het moet frankeren als poststuk , IS DIT GRATIS
Trap er dus niet in als je gebeld word over GRATIS ondergoed.
Re: reclame ondergoed
Ik heb de webmaster van de gratispagina.nl (http://gratis.pagina.nl/) gevraagd de link naar Front te verwijderen. Hij staat daar notabene als tip!!! Zijn reactie was de volgende:
Willen de mensen met slechte ervaringen ff gaan mailen? Je kunt de webmaster mailen via de link helemaal onderaan bij 'opmerkingen of suggesties?' op die gratis-pagina. Die link staat hierboven.De reacties van mensen uit mijn omgeving over de acties van Front zijn vooralsnog alleen positief geweest. Ik heb nog geen reacties ontvangen dat mensen zich opgelicht voelde over de handelswijze van Front. Ik denk dat problemen ook goed te voorkomen zijn als mensen de voorwaarden lezen over de lidmaatschap waar bij het registeren naar verwezen wordt.
Ondanks de kritiek op Front zie ik op persoonlijke basis dus geen reden om de actie van Front van gratis.pagina.nl te verwijderen. Wat ik wel zal doen is om aan mensen waarvan ik weet dat ze lid zijn van Front te vragen wat hun ervaringen zijn over de bereikbaarheid van Front en de opzeg-procedure.
Aan de hand hiervan zal ik besluiten om de link wel of niet van
gratis.pagina.nl te verwijderen.
heeft iemand een oplossing wat je eraan kunt doen? als je belt naar het bedrijf krijg je te horen dat het erg druk is en dat de verbinding verbroken wordt.
wordt beetje moe van al dat gezeik
Trouwens is er iemand geweest die een brief naar Front heeft gestuurd? heeft dat zin gehad?
wordt beetje moe van al dat gezeik
Trouwens is er iemand geweest die een brief naar Front heeft gestuurd? heeft dat zin gehad?
jullie moeten gewoon als iemand telefonisch iets wil aanbieden zeggen dat je geen tijd hebt voor die onzin, weten jullie het nou nog niet, dat alleen de zon voor niks opkomt
gr dv
gr dv
Vandaag kreeg ik een Brief van Front Internationaal.
Geacht lid,
Wij hopen dat u tevereden bent met het introduktie pakket.
Vooralsnog hebben wij geen betaling of het pakket retour van u ont vangen en wij verzoeken u daarom vriendelijk dit bedrag binnen 10 dagen aan ons over te maken.
Ik heb een paar weken terug inderdaad ...ongevraagd...een pakket ontvangen en dit retour afzender teruggezonden.
Vandaag maar een briefje geschreven
Amsterdam 5 november 2003
Aan:
Front International
Postbus 2035
3330 DA Zwijndrecht.
Betreft een fictief lidmaatschapnummer: xxxxxx
Betreft een spookfactuurnummer 239404
Verbaasd ontving ik bijgesloten acceptgiro, die ik u retour zend daar ik in het geheel niet lid ben van uw club!!
Mocht het een pakket betreffen dat u mij ongevraagd heeft toegezonden, dan deel ik u hierbij mee dat alles wat ik ongevraagd ontvang keurig omgaande retour wordt gezonden .
Ik beschouw deze nota dan ook als een administratieve vergissing.
Verder verzoek ik u om mij geen reclamefolders of wat dan ook van uw firma te doen toekomen.
Geacht lid,
Wij hopen dat u tevereden bent met het introduktie pakket.
Vooralsnog hebben wij geen betaling of het pakket retour van u ont vangen en wij verzoeken u daarom vriendelijk dit bedrag binnen 10 dagen aan ons over te maken.
Ik heb een paar weken terug inderdaad ...ongevraagd...een pakket ontvangen en dit retour afzender teruggezonden.
Vandaag maar een briefje geschreven
Amsterdam 5 november 2003
Aan:
Front International
Postbus 2035
3330 DA Zwijndrecht.
Betreft een fictief lidmaatschapnummer: xxxxxx
Betreft een spookfactuurnummer 239404
Verbaasd ontving ik bijgesloten acceptgiro, die ik u retour zend daar ik in het geheel niet lid ben van uw club!!
Mocht het een pakket betreffen dat u mij ongevraagd heeft toegezonden, dan deel ik u hierbij mee dat alles wat ik ongevraagd ontvang keurig omgaande retour wordt gezonden .
Ik beschouw deze nota dan ook als een administratieve vergissing.
Verder verzoek ik u om mij geen reclamefolders of wat dan ook van uw firma te doen toekomen.
Hallo,
Ook ik kreeg onlangs een telefoontje van PROVEA/TONO INTERNATIONAL, een nieuw bedrijf op de Nederlands markt dat herenondergoed verkoopt.
Of ik geintresseerd was is een gratis heren onderbroek (verzendkosten EUR 2,90) een t-shirt van hetzelfde merk kostte slechts EUR 4,90.
Omdat ik dit vrij redelijk goedkoop vond besloot ik op het aanbod in te gaan. Vandaag kreeg ik een brief met de mededeling dat ik, als ik geen contact opneem, DRIE maanden lang een pakket herenondergoed toegezonden a EUR 15,90 excl verzendkosten.
Kan iemand mij adviseren wat ik moet doen??? ik heb namelijk weinig zin in 8 boxershorts in 3 maanden, maar ik begrijp van eedere reacties dat opzeggen of contact leggen niet al te makkelijk gaat.
Mijn eerste gedachte was een aangetekende brief te sturen naar PROVEA/TONO INTERNATIONAL. Dit is echter niet mogelijk, de enige mogelijkheid tot contact met dit bedrijf is:
- 7 dagen na de aankoopdatum een telefoonnummer (023-5145522)
- Daarna hebben ze een contactadres in ZWITSERLAND, mag dit in Nederland??? Heb toch een contract met een Nederlands bedrijf?
Dus nogmaals: Wie weet wat ik (op korte termijn) kan/moet doen???
Alvast bedankt,
C. Koerting
Ook ik kreeg onlangs een telefoontje van PROVEA/TONO INTERNATIONAL, een nieuw bedrijf op de Nederlands markt dat herenondergoed verkoopt.
Of ik geintresseerd was is een gratis heren onderbroek (verzendkosten EUR 2,90) een t-shirt van hetzelfde merk kostte slechts EUR 4,90.
Omdat ik dit vrij redelijk goedkoop vond besloot ik op het aanbod in te gaan. Vandaag kreeg ik een brief met de mededeling dat ik, als ik geen contact opneem, DRIE maanden lang een pakket herenondergoed toegezonden a EUR 15,90 excl verzendkosten.
Kan iemand mij adviseren wat ik moet doen??? ik heb namelijk weinig zin in 8 boxershorts in 3 maanden, maar ik begrijp van eedere reacties dat opzeggen of contact leggen niet al te makkelijk gaat.
Mijn eerste gedachte was een aangetekende brief te sturen naar PROVEA/TONO INTERNATIONAL. Dit is echter niet mogelijk, de enige mogelijkheid tot contact met dit bedrijf is:
- 7 dagen na de aankoopdatum een telefoonnummer (023-5145522)
- Daarna hebben ze een contactadres in ZWITSERLAND, mag dit in Nederland??? Heb toch een contract met een Nederlands bedrijf?
Dus nogmaals: Wie weet wat ik (op korte termijn) kan/moet doen???
Alvast bedankt,
C. Koerting
NIET IN PANIEK RAKEN, EN GEWOON TERUG STUREN. IK HOOP ALLEEN DAT ZE JE BANKREKENINGNUMMER NIET HEBBEN.........WANT DAN GAAN ZE DUS LEKEKR AFSCHRIJVEN.
MAAR GEWOON NIET OPEN MAKEN EN ER OP SCHRIJVEN GEWEIGERD!! DAN GEWOON IN DE RODE BRIEVENBUS DOEN............HEEFT DE POSTBODE ME HIER ZELF GEADVISEERD. IK HEB N.L. PRECIES HETZELFDE......HEB DIE GRATIS ONDERBROEK NU RETOUR GESTUURD....MET DAAROP EEN BRIEF, ALS ZE MIJ NOG MAALS WAT ZOUDEN STUREN ZOU IK DIT DOORSTUREN AAN DE CONSUMENTBOND.
NU HOOP IK DUS OOK DAT IK GEEN ONDERBROEKEN POST MEER ZAL ONTVANGEN, MAAR HET SCHIJNT DAT ZE VAN TONO ERG EIGENWIJS ZIJN. NOU JA WE ZIEN WEL....
MAAR GEWOON NIET OPEN MAKEN EN ER OP SCHRIJVEN GEWEIGERD!! DAN GEWOON IN DE RODE BRIEVENBUS DOEN............HEEFT DE POSTBODE ME HIER ZELF GEADVISEERD. IK HEB N.L. PRECIES HETZELFDE......HEB DIE GRATIS ONDERBROEK NU RETOUR GESTUURD....MET DAAROP EEN BRIEF, ALS ZE MIJ NOG MAALS WAT ZOUDEN STUREN ZOU IK DIT DOORSTUREN AAN DE CONSUMENTBOND.
NU HOOP IK DUS OOK DAT IK GEEN ONDERBROEKEN POST MEER ZAL ONTVANGEN, MAAR HET SCHIJNT DAT ZE VAN TONO ERG EIGENWIJS ZIJN. NOU JA WE ZIEN WEL....
Front international Antwoordnummer 100 3330 VB Zwijndrecht
Front International Antwoordnummer 100 3330 DA Zwijndrecht
Aantal gevonden antwoordnummers: 1
Provea groep Antwoordnummer 55019 3640 WB Mijdrecht
Tono international Antwoordnummer 55019 3640 VB Mijdrecht
Kan je tot 5 kg lekker veel gratis ongevraagde rotzooi naar ze sturen.
Front International Antwoordnummer 100 3330 DA Zwijndrecht
Aantal gevonden antwoordnummers: 1
Provea groep Antwoordnummer 55019 3640 WB Mijdrecht
Tono international Antwoordnummer 55019 3640 VB Mijdrecht
Kan je tot 5 kg lekker veel gratis ongevraagde rotzooi naar ze sturen.
Wij hebben geheel uit het niets ook zo'n introductie pakket ontvangen. Dit pakket hebben wij inclusief een annuleringsbrief teruggestuurd. Ook wij hebben nu een betalingsherinnering ontvangen. Deze heb ik samen met de brief die hierboven vermeld is, teruggestuurd. Nu maar weer afwachten of ze dit wel ontvangen .......
Van de website van de consumentenbond:
Veel problemen met ongevraagde lingerie
14 oktober 2003
Postorderbedrijf Front International, (ook herkenbaar aan de naam Inernational Trading House of ITH, Provea Groep, Tono International, Miriale) levert veel klachten op. Het bedrijf verrast heel wat mensen met pakketjes lingerie die ongevraagd toegestuurd worden. Helemaal als cadeautje is het niet bedoeld. Veel mensen worden achtervolgd met fikse rekeningen van incassobureau’s.
De klachten over Front International gaan of over het ongevraagd toesturen van lingerie, zonder dat consumenten ook maar ooit van het bedrijf hebben gehoord, of over het toesturen van vervolgzendingen waar geen prijs op wordt gesteld.
Front International handelt hiermee in strijd met de wet. Hierin staat duidelijk dat er geen artikelen met een betalingsverzoek ongevraagd mogen worden toegestuurd met de bedoeling iemand tot koop over te halen. Stellen mensen na het ontvangen van het kennismakingspakket prijs op vervolgzendingen, dan moet de aanvrager daar zelf uitdrukkelijk omvragen. Overigens mogen consumenten de artikelen die ongevraagd worden toegestuurd houden en hoeven deze ook niet teruggestuurd te worden.
We hebben Front International in gebreke gesteld en geëist dat zij per onmiddellijk deze activiteiten staken. Zo niet, dan stappen we naar de rechter om dit af te dingen.
Veel problemen met ongevraagde lingerie
14 oktober 2003
Postorderbedrijf Front International, (ook herkenbaar aan de naam Inernational Trading House of ITH, Provea Groep, Tono International, Miriale) levert veel klachten op. Het bedrijf verrast heel wat mensen met pakketjes lingerie die ongevraagd toegestuurd worden. Helemaal als cadeautje is het niet bedoeld. Veel mensen worden achtervolgd met fikse rekeningen van incassobureau’s.
De klachten over Front International gaan of over het ongevraagd toesturen van lingerie, zonder dat consumenten ook maar ooit van het bedrijf hebben gehoord, of over het toesturen van vervolgzendingen waar geen prijs op wordt gesteld.
Front International handelt hiermee in strijd met de wet. Hierin staat duidelijk dat er geen artikelen met een betalingsverzoek ongevraagd mogen worden toegestuurd met de bedoeling iemand tot koop over te halen. Stellen mensen na het ontvangen van het kennismakingspakket prijs op vervolgzendingen, dan moet de aanvrager daar zelf uitdrukkelijk omvragen. Overigens mogen consumenten de artikelen die ongevraagd worden toegestuurd houden en hoeven deze ook niet teruggestuurd te worden.
We hebben Front International in gebreke gesteld en geëist dat zij per onmiddellijk deze activiteiten staken. Zo niet, dan stappen we naar de rechter om dit af te dingen.
De brieven van incassobureau's zullen weldra volgen .... dreigen met rechtszaken/deurwaarders/... heb het allemaal al meegemaakt met Front International. Maar geen paniek, zie Burgerlijk Wetboek artikel 7.7 ivm. ongevraagde post: die mag je gewoon houden. Bij mij is de laster met Front International al bezig van februari dit jaar. En ik woon dan nog in België.
Ok, ongevraagd is het ene deel, maar bij mij heb ik gereageerd op een telefoniste. Die vroeg mij of ik een proefpakket wilde en nu krijg ik een brief waarin staat dat ik 3 maanden lang onderbroeken toegestuurd krijg. Maar ga eerst het pakketje terugzenden met een annuleringsbrief en vervolgens, als dat niet werkt, een aantal bakstenen opzoeken.
Bedankt mensen en ik hou jullie op de hoogte.. misschien lees ik wel meer nuttige tips..
Bedankt mensen en ik hou jullie op de hoogte.. misschien lees ik wel meer nuttige tips..
Beste Radarkijkers en -lezers
Van het ondergoed heb ik HELEMAAL NIETS meer vernomen.
Vandaag kreeg ik echter wel een e-mail met daarin de aanbieding "2 paar sokken voor 0 euro!!" van, je raadt het nooit!, een nieuw merk sokken op de nederlandse markt: TONO! O, ja een bijpassend T-shirt kon je ook bestellen... Kortom: ze hebben zich toegelegd op meerdere producten en proberen het nu via een andere weg, de e-mail.
Dus iedereen die een dergelijk mailtje krijgt is gewaarschuwd: TRAP ER NIET IN!!
Succes, C. Koerting
de link naar "hun" website is: http://www.first-impressions.nl/Consume ... socks.html
Van het ondergoed heb ik HELEMAAL NIETS meer vernomen.
Vandaag kreeg ik echter wel een e-mail met daarin de aanbieding "2 paar sokken voor 0 euro!!" van, je raadt het nooit!, een nieuw merk sokken op de nederlandse markt: TONO! O, ja een bijpassend T-shirt kon je ook bestellen... Kortom: ze hebben zich toegelegd op meerdere producten en proberen het nu via een andere weg, de e-mail.
Dus iedereen die een dergelijk mailtje krijgt is gewaarschuwd: TRAP ER NIET IN!!
Succes, C. Koerting
de link naar "hun" website is: http://www.first-impressions.nl/Consume ... socks.html
Hallo,
Ik heb jullie forum gelezen en heb vandaag zoiets dergelijks zelf meegemaakt.
Ik ontving thuis met de post 2 dames strings, van een firma dat zich noemt body by patricia uit Zwijndrecht, maar ik heb nooit iets besteld of aangevraagd naar mijn weten.
En ook met de mededeling dat dit een introductie pakket is en dat ik alleen maar € 3.50 administratie kosten moet betalen en dat ze me ook gelijk lid hebben gemaakt, maar ik heb hier helemaal niet om gevraagd.
Nu is mijn vraag wat kan ik het beste doen, terug sturen met een brief dat ik het nooit heb aangevraagd, of gewoon retour afzender en net doen of mijn neus bloedt.
Gaarne hoor ik van u wat ik hier mee aan moet.
V
Ik heb jullie forum gelezen en heb vandaag zoiets dergelijks zelf meegemaakt.
Ik ontving thuis met de post 2 dames strings, van een firma dat zich noemt body by patricia uit Zwijndrecht, maar ik heb nooit iets besteld of aangevraagd naar mijn weten.
En ook met de mededeling dat dit een introductie pakket is en dat ik alleen maar € 3.50 administratie kosten moet betalen en dat ze me ook gelijk lid hebben gemaakt, maar ik heb hier helemaal niet om gevraagd.
Nu is mijn vraag wat kan ik het beste doen, terug sturen met een brief dat ik het nooit heb aangevraagd, of gewoon retour afzender en net doen of mijn neus bloedt.
Gaarne hoor ik van u wat ik hier mee aan moet.
V
Inmiddels ben ik ook 2 pakketten en een vijftal brieven verder... Ze begrijpen daar volgens mij niet echt dat sommige dingen nu eenmaal niet gevraagd zijn. Ik heb dus een zeer kwade brief aan hen gestuurd en ben benieuwd of ik nog ooit iets van hen ontvang.
Ik ga de uitzending van vanavond dan ook zeer zeker kijken!!
Ik ga de uitzending van vanavond dan ook zeer zeker kijken!!
Ik heb in juni een pakketje toegezonden gekregen nadat ik telefonisch benaderd was; hierin vertelde men mij dat ze een nieuw bedrijf waren en zo op de markt wilden komen met het gratis toesturen van een onderbroek zonder verdere verplichting. Ook werd niet over verzendkosten gerept. Ik heb direct een brief terugestuurd met bericht dat ik geen lid wilde zijn van hun club en hier ook niet om gevraagd had en dat ik ook niet van plan was dat ik verzendkosten zou betalen omdat hier niet over gesproken was; na 2 maand kreeg ik een herinnering met ophoging van kosten; ik heb toen weer een brief teruggeschreven met vermelding van bovenstaande feiten en dat ik juridische stappen zou nemen als men niet zou ophouden. Tot nu toe nog niets weer gehoord.
A.J.H. Westra.
A.J.H. Westra.
er zijn natuurlijk ook mensen die goede ervaringen hebben met tono/front , ik ben er zo 1 , ben al jaren lid van de club nog nooit een rekening teveel betaald en bellen ach ik bel om de 3 maand omdat ik dan weer eens wil veranderen van model, nog nooit problemen gehad met de telefoon , binnen een paar minuten was er contact en alles weer geregeld , hoezo problemen , ik niet dus .
en dat mag natuurlijk ook wel een gezegd worden vind ik !!!!!!!!!!!!
en dat mag natuurlijk ook wel een gezegd worden vind ik !!!!!!!!!!!!
Breng het naar de post en zeg dat je het weigert en er van de post een sticker op wilt dat wil nog wel eens helpen.
Wij hebben ook ooit eens een telefoontje van een Call-centre gehad en daar hebben wij toen ook een onderbroek tegen verzendkosten geaccepteerd.
Na enige weken kregen wij de onderbroek en de mededeling dat we de volgende zending op die en die datum konden verwachten.
Wij wilde dit niet en hebben toen gebeld met het telefoonnummer van de 1e bevestigingsbrief en verteld dat we hier niet verder aan wilden deelnemen.
Dit alles werd genoteerd en na 14 dagen kregen we een schriftelijke bevestiging en sindsdien hebben we ook nooit meer iets ontvangen van TONO int.
Het is dus wel degelijk wel mogelijk, maar je moet gewoon wat moeite doen.
En moeite kost inderdaad niet alleen geld maar ook tijd.
Maar de moeite werd zeker beloond.[/b]
Na enige weken kregen wij de onderbroek en de mededeling dat we de volgende zending op die en die datum konden verwachten.
Wij wilde dit niet en hebben toen gebeld met het telefoonnummer van de 1e bevestigingsbrief en verteld dat we hier niet verder aan wilden deelnemen.
Dit alles werd genoteerd en na 14 dagen kregen we een schriftelijke bevestiging en sindsdien hebben we ook nooit meer iets ontvangen van TONO int.
Het is dus wel degelijk wel mogelijk, maar je moet gewoon wat moeite doen.
En moeite kost inderdaad niet alleen geld maar ook tijd.
Maar de moeite werd zeker beloond.[/b]