LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Reclame tijdens nederlandse soap series!!
Reclame tijdens nederlandse soap series!!
Hallo,
Ik wilde even zeggen dat ik mij stoor aan de reclame tijdens de serie goede tijden slechte tijden en onderweg naar morgen.
Tijdens het ontbijt even goed inzoemen om de wasa crackers, als er koffie gepakt wordt staat het apparaat van senseo wel heel duidelijk in beeld. Koffie drinken in de kroeg gaat ook lekker spastisch want ze houden de mok zo moeilijk vast, maar het merk van Douwe Egberts staat wel duidlijk op de camera!! Even iemand bellen; oh, jee ingesprek, weet je wat we toetsen de 5 even in, lekker goed in beeld, reclame voor kpn maken..
kortom ik wordt er zo moe van als er telkens reclame tijdens de serie wordt gemaakt, het is net of ik naa een home shopping programma zit te kijken, wasa, senseo, amstel, kpn, DE, AH, dove, en ga zo maar door!!
Groetjes Patricia
Ik wilde even zeggen dat ik mij stoor aan de reclame tijdens de serie goede tijden slechte tijden en onderweg naar morgen.
Tijdens het ontbijt even goed inzoemen om de wasa crackers, als er koffie gepakt wordt staat het apparaat van senseo wel heel duidelijk in beeld. Koffie drinken in de kroeg gaat ook lekker spastisch want ze houden de mok zo moeilijk vast, maar het merk van Douwe Egberts staat wel duidlijk op de camera!! Even iemand bellen; oh, jee ingesprek, weet je wat we toetsen de 5 even in, lekker goed in beeld, reclame voor kpn maken..
kortom ik wordt er zo moe van als er telkens reclame tijdens de serie wordt gemaakt, het is net of ik naa een home shopping programma zit te kijken, wasa, senseo, amstel, kpn, DE, AH, dove, en ga zo maar door!!
Groetjes Patricia
Re: Reclame tijdens nederlandse soap series!!
Je moet niet zo lopen zeuren, want zonder deze reclame zou er geen eens geld zijn om soaps te maken !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Hoi Patricia, je hebt helemaal gelijk, het is erg storend. Het lijkt ook steeds erger te worden.
Maar ondanks de botte reactie van Henk B, heeft hij wel gelijk.
Zonder die reclames zouden die series niet lang bestaan of je krijgt tussendoor minuten lange reclames.
Dan maar in de series reclame en de reclameblokken wat korter.
Bij Baantjer is het ook zo erg, volgens mij draait die serie alleen maar om de reclame.
Maar ach, Baantjer is een goeie serie, dus die reclame neem ik er maar gewoon bij. (ik koop toch geen D.E. of Yakult, dus bij werkt het niet
)
Je 'zeurt' dus niet, maar de tv wereld kan niet zonder de reclames.
Maar ondanks de botte reactie van Henk B, heeft hij wel gelijk.
Zonder die reclames zouden die series niet lang bestaan of je krijgt tussendoor minuten lange reclames.
Dan maar in de series reclame en de reclameblokken wat korter.
Bij Baantjer is het ook zo erg, volgens mij draait die serie alleen maar om de reclame.
Maar ach, Baantjer is een goeie serie, dus die reclame neem ik er maar gewoon bij. (ik koop toch geen D.E. of Yakult, dus bij werkt het niet

Je 'zeurt' dus niet, maar de tv wereld kan niet zonder de reclames.
de reclame is dus wel effectief, want valt op. En dat is net onze bedoeling.
In de soaps wordt vaak te open met reklame omgegaan dat de reclamecodecommissie eens beter moet gaan kjiken als ze het al niet zien...
Maar aan de andere kant merk je wel dat doordat veel mensen het erover hebben en erover gaan praten,
dat het ook weer werkt en dat mensen de produkten ook gaan kopen omdat ze in de soaps te zien zijn.... en men ervan uitgaat dat het dan ook goed is om zo mee te kunnen doen.
Er schijnen zelfs internetsites te zijn met informatie over produkten die te zien zijn in soaps en waar ze te kopen.... Dat is pas vertakte vorm van irritante reklame
Maar aan de andere kant merk je wel dat doordat veel mensen het erover hebben en erover gaan praten,

Er schijnen zelfs internetsites te zijn met informatie over produkten die te zien zijn in soaps en waar ze te kopen.... Dat is pas vertakte vorm van irritante reklame

Beste Reclamemaker,
Ik ben blij dat je deze reclame effectief vind. Er is echter 1 klein probleempje. DIT MAG NIET !!!!!! Deze vorm van reclame is NIET toegestaan in nederland. 'Maar waarom doet RTL4 dit dan' ? ,hoor ik u al vragen. DIt heeft nog alles te maken met die constructie die gemaakt is toen RTL4 uit ging zenden. Weet u het nog ? Juist. RTL4 is een LUXEMBURGSE zender en daardoor kunnen zij nog allerlei kunstjes flikken die de nederlandse zenders niet kunnen.
Het argument dat die reclame wel betaald voor de series, is natuurlijk onzin. De reclameblokken rondom de series leveren al meer dan genoeg op om de diaree te kunnen blijven produceren. Dat men in de reclamewereld zo gek is op sponsering IN programma's is omdat MEN NIET WEG KAN ZAPPEN !! Sponsering in programma's is nog steeds aan ZEER strenge regels gebonden, probleem is alleen dat het Com. v. d. Media niet de capaciteiten heeft die regels ook te handhaven.
Maar uiteindelijk snijden ze toch in de eigen vingers. Ik neem toch niet aan dat mensen echt tussen de reclame door naar nog meer reclame gaan zitten kijken ? En als ze dit blijkbaar wel doen, dan krijgen ze alles wat ze verdienen. Zet die tv gewoon uit, er is toch echt niks op te zien. Lees eens een boek *.
Mvg.
Arie
*)Er is door sommige uitgevers ook eens geprobeerd reclame in boeken te verwerken...Dit is door de auteurs keihard onderuit geschopt
Ik ben blij dat je deze reclame effectief vind. Er is echter 1 klein probleempje. DIT MAG NIET !!!!!! Deze vorm van reclame is NIET toegestaan in nederland. 'Maar waarom doet RTL4 dit dan' ? ,hoor ik u al vragen. DIt heeft nog alles te maken met die constructie die gemaakt is toen RTL4 uit ging zenden. Weet u het nog ? Juist. RTL4 is een LUXEMBURGSE zender en daardoor kunnen zij nog allerlei kunstjes flikken die de nederlandse zenders niet kunnen.
Het argument dat die reclame wel betaald voor de series, is natuurlijk onzin. De reclameblokken rondom de series leveren al meer dan genoeg op om de diaree te kunnen blijven produceren. Dat men in de reclamewereld zo gek is op sponsering IN programma's is omdat MEN NIET WEG KAN ZAPPEN !! Sponsering in programma's is nog steeds aan ZEER strenge regels gebonden, probleem is alleen dat het Com. v. d. Media niet de capaciteiten heeft die regels ook te handhaven.
Maar uiteindelijk snijden ze toch in de eigen vingers. Ik neem toch niet aan dat mensen echt tussen de reclame door naar nog meer reclame gaan zitten kijken ? En als ze dit blijkbaar wel doen, dan krijgen ze alles wat ze verdienen. Zet die tv gewoon uit, er is toch echt niks op te zien. Lees eens een boek *.
Mvg.
Arie
*)Er is door sommige uitgevers ook eens geprobeerd reclame in boeken te verwerken...Dit is door de auteurs keihard onderuit geschopt
Effectief of niet, het blijft irritant.
En ook bij mij zet dit niet aan tot het kopen van die producten, het werkt eerder andersom.
En Arie2, het zijn geen kunstjes die ze flikken van rtl4, maar ze zijn Nederland gewoon te slim af. En de series worden betaald door de reclames of heb je geen idee hoe duur het is om een serie te maken en acteurs willen ook aardig wat.
Dus jij vindt dat er niks op tv is, laat jij 'm toch lekker uit, maar ik kijk wel, da's beter dan een suffig boek.
En ook bij mij zet dit niet aan tot het kopen van die producten, het werkt eerder andersom.
En Arie2, het zijn geen kunstjes die ze flikken van rtl4, maar ze zijn Nederland gewoon te slim af. En de series worden betaald door de reclames of heb je geen idee hoe duur het is om een serie te maken en acteurs willen ook aardig wat.
Dus jij vindt dat er niks op tv is, laat jij 'm toch lekker uit, maar ik kijk wel, da's beter dan een suffig boek.
[sarcasme]Nee, hoor, ze flikken geen kunstje [/sarcasme]. RTL4 is ECHT een luxemburgse zender. Ze zenden alleen toevallig zoveel nederlandse troep uit.En Arie2, het zijn geen kunstjes die ze flikken van rtl4, maar ze zijn Nederland gewoon te slim af. En de series worden betaald door de reclames of heb je geen idee hoe duur het is om een serie te maken en acteurs willen ook aardig wat.
En in vergelijking met met wat de reclames (de gewone dus alleen al) opbrengen zijn de kosten voor een serie als GTST echt te verwaarlozen. Die 'acteurs' waar jij het over hebt verdienen helemaal niet 'aardig wat'. ( Waarom denk je dat dhr. Engelkes ons tot vervelens toe komt lastig vallen met zijn krediet ?). Dit is nauwelijks bovenmodaal te noemen, helemaal als je kijkt naar de periode waarin ze dit maar verdienen. Ik heb hier in de buurt een twee-tal ex-soapies rondlopen die nu maar weer in het zomerseizoen de drankjes rondbrengen op het strand. Wat denk je dat de uitzendrechten kosten van een of andere duitse **** serie kosten ? Dat is echt helemaal niks. En het nederlandse publiek kijkt het maar, omdat er toch niks anders op is....Zoals gezegd, als mensen hun kijkcijfers weggeven aan dat soort bagger, zal het alleen maar meer en meer versmolten raken met de voorafgaande en aansluitende reclameblokken.
Hahahahahahahahahaahahahahaha Heb je dat nou echt gezegd ??? Whahahahahahahahaahah...Is goed, kijk jij maar TV, dan lees ik wel verder in mijn 'suffige' , reclame-vrije boek. Trouwens, er bestaat meer dan 1 boek, hoor. Misschien dat je een keer een boek heb gelezen wat je suffig vond, maar er zal ook echt wel iets te vinden zijn wat ook jij interessant vindt. 'Harry Potter', de nederlandse versie, waarschijnlijk. Oh, en tot slot, nog 1 keer: HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHHAHAHAHAAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA. En Ha.Dus jij vindt dat er niks op tv is, laat jij 'm toch lekker uit, maar ik kijk wel, da's beter dan een suffig boek.
Nou nou Arie2, jij voelt je aangevallen....
Kijk dat RTL4 in Luxemburg zit, dat weten we, ze zijn trouwens begonnen in Luxemburg als Veronique. Daarom schreef ik ook dat ze Nederland te slim af zijn.
Ik heb niet geschreven dat acteurs veel verdienen, alleen dat ze wel aardig wat willen. Maar alleen al de opnames kosten al behoorlijk wat, het is niet een decor en een camera.
Maar ze verdienen echt wel boven modaal.
Ah, je hebt een hekel aan Duitse series, nou ik niet. En de oosterijkse serie, Rex, is ook een zeer goede serie.
Ik geef mijn kijkcijfertje niet zomaar weg, want als ik kijk, kijk ik ook echt en niet ter opvulling van mijn tijd.
Pfffffft en ik weet ook wel dat er meer boeken zijn, hahahaa werk zelfs al jaren in een boekhandel en die staat er vol mee.
En wat Potter betreft, de films zijn goed.
Niet iedereen houdt van tv en niet iedereen houdt van lezen.
Maar nu terug waar het hier om draait, de reclame in de Nederlandse tv series.
Als je Baantjer kijkt (dat is dan geen soap) kan je er bijna niet omheen, daar barst het van de reclame. Vroeger was het trouwens niet tegen de wet, toen hoefde er nog niks worden afgeplakt en eigenlijk was dat toen heel gewoon en zagen we het niet als reclame. Ik denk toch dat we weer die kant op gaan, het normaal vinden.
Alleen hoop ik dat ze het in de toekomst niet zo overdreven zichtbaar gaan doen, zodat je ook nog de serie goed kan volgen.
Oja, Arie2, toevallig vanmiddag iemand gesproken van een grote uitgever en je verhaal klopt niet. Uitgevers hebben dat niet geprobeerd en auteurs hebben dit dus ook niet keihard onderuit geschopt. Maar als het geschreven staat, is het een vrijwillige daad van de auteur zelf.
Kijk dat RTL4 in Luxemburg zit, dat weten we, ze zijn trouwens begonnen in Luxemburg als Veronique. Daarom schreef ik ook dat ze Nederland te slim af zijn.
Ik heb niet geschreven dat acteurs veel verdienen, alleen dat ze wel aardig wat willen. Maar alleen al de opnames kosten al behoorlijk wat, het is niet een decor en een camera.
Ah, je hebt een hekel aan Duitse series, nou ik niet. En de oosterijkse serie, Rex, is ook een zeer goede serie.
Ik geef mijn kijkcijfertje niet zomaar weg, want als ik kijk, kijk ik ook echt en niet ter opvulling van mijn tijd.
Pfffffft en ik weet ook wel dat er meer boeken zijn, hahahaa werk zelfs al jaren in een boekhandel en die staat er vol mee.
Maar nu terug waar het hier om draait, de reclame in de Nederlandse tv series.
Als je Baantjer kijkt (dat is dan geen soap) kan je er bijna niet omheen, daar barst het van de reclame. Vroeger was het trouwens niet tegen de wet, toen hoefde er nog niks worden afgeplakt en eigenlijk was dat toen heel gewoon en zagen we het niet als reclame. Ik denk toch dat we weer die kant op gaan, het normaal vinden.
Alleen hoop ik dat ze het in de toekomst niet zo overdreven zichtbaar gaan doen, zodat je ook nog de serie goed kan volgen.
Oja, Arie2, toevallig vanmiddag iemand gesproken van een grote uitgever en je verhaal klopt niet. Uitgevers hebben dat niet geprobeerd en auteurs hebben dit dus ook niet keihard onderuit geschopt. Maar als het geschreven staat, is het een vrijwillige daad van de auteur zelf.
Ik weet niet wie jij gesproken hebt, het is echter zo dat een engelse uitgever, de naam moet ik je nu even schuldig blijven, maar die is op te zoeken, TUSSEN de stukken tekst van de schrijver reclam-uitingen plaatste, in de trant van 'Deze hoofdpersoon zou nu echt trek hebben in CUp-a-Soup'. Dat jij iemand van een nederlandse uitgever hebt gesproken die dit verhaal niet kent, tja...Oja, Arie2, toevallig vanmiddag iemand gesproken van een grote uitgever en je verhaal klopt niet. Uitgevers hebben dat niet geprobeerd en auteurs hebben dit dus ook niet keihard onderuit geschopt
Mijn en jou mening over de kwaliteit van de series doet overigens niet eens ter zake. het gaat om het feit dat de uitzendkosten nihil zijn, terwijl er voor de reclameblokken wel de volle mep wordt betaald. Al deze winst wordt dus in de zakken gestoken, want aan de productiewaarden van de nederlandse programma's is nu toch ook niet af te leiden dat daar miljoenen tegen aan worden gesmeten. Terwijl de reclameblokken die miljoenen wel opleveren. Er wordt dus al genoeg verdient om de nederlandse producties te bekostigen, zonder sluik-reclame.
Nee, jij schreef dat ze geen kunstje flikten. En dat doen ze dus wel, dat geef je hier nu ook zelf toe.Kijk dat RTL4 in Luxemburg zit, dat weten we, ze zijn trouwens begonnen in Luxemburg als Veronique. Daarom schreef ik ook dat ze Nederland te slim af zijn.
Dit is niet waar. Ze krijgen misschien voor een dag werken meer dan modaal, maar ze kunnen ook niet iedere dag werken. Dit is alleen maar gedurende de 'shoot'. Waarom denk jij dat er zoveel acteurs bijklussen in reclames en tv-shows ? En de productiekosten van een nederlandse serie zijn, zoals ik al zei, minimaal. Wat kost een aflevering GTST ? TUssen de 150.000 en 200.000 euro. Nu mag je zelf de reclame tarieven per minuut daarnaast leggen. Zoals gezegd, meer dan genoeg om die rotzooi te betalen. Sponsering is niet NODIG, alleen GEWENST, omdat ze daardoor de productiekosten NOG lager krijgen en de kijker dus nog goedkoper troep door de strot kunnen schuiven.Ik heb niet geschreven dat acteurs veel verdienen, alleen dat ze wel aardig wat willen. Maar alleen al de opnames kosten al behoorlijk wat, het is niet een decor en een camera.
OMFG !!!! Meen je dit nou ?? Je werkt in een boekhandel ?? En wat Potter betreft 'zijn de films goed' ???? Nou, dan hoop ik dat je een leuk RTL-4 avondje voor de buis hebt....geniet vooral maar van de reclameblokken.Pfffffft en ik weet ook wel dat er meer boeken zijn, hahahaa werk zelfs al jaren in een boekhandel en die staat er vol mee.
Mvg.Arie2
Geachte lezer,
Ik ben hardstikke tegen dergelijke reclame uitingen in SOAP series!!!
DAN VERDWIJNEN DIE HERSENLOZE SOAPS TENMINSTE VAN DE KIJKBUIS!!!
GA GODV@#$%^&* EEN PROGRAMMA KIJKEN WAAR JE WAT AAN HEBT!!!
groente van []V[]iepie
Ik ben hardstikke tegen dergelijke reclame uitingen in SOAP series!!!
DAN VERDWIJNEN DIE HERSENLOZE SOAPS TENMINSTE VAN DE KIJKBUIS!!!
GA GODV@#$%^&* EEN PROGRAMMA KIJKEN WAAR JE WAT AAN HEBT!!!
groente van []V[]iepie
Nou dat moeten ze maar eens doen midden in een voetbal wedstrijd een reklame blok
Dan blijven in Hilversum geen ramen meer heel en dat weten ze en daarom durven ze dat ook niet
Dan blijven in Hilversum geen ramen meer heel en dat weten ze en daarom durven ze dat ook niet
Hey "Gast" (van 14 Nov 2003 19:06)
Leuk om weer een hersenloze soapkijker te mogen begroeten op dit forum.
Eerst effe dit:
Ik ben het volledig eens met de stellingen dat reclame heel veel irritatie oproept bij iedereen en dat het alleen maar erger wordt.......maar
Waar komt reclame vandaan? Van firma's die een product willen verkopen.
Waarom doen die firma's dat? Zodat ze geld kunnen verdienen.
Waarom moeten die firma's geld verdienen? Zodat ze hun rekeningen ook kunnen betalen.
Waarom zijn er reclamebureau's die dergelijke reclames verzinnen? Omdat daar ook geld verdiend moet worden.
Maar waar gaat dat geld dan allemaal heen? Een groot gedeelte gaat naar werknemers (in de vorm van loon) zoals u en ik zodat ook wij weer dingen kunnen betalen.
Dus eigenlijk vreten we er allemaal van? Ja, in principe wel.
Oh, dus dat noemen ze "de economie"? Juist.
Maar waarom is reclame af en toe zo irritant? Dat doen zogenaamde "slimme" reclamemakers zodat er op feestjes met vrienden en onder het werk met collega's over gepraat wordt zodat het produkt nog meer naamsbekendheid krijgt.
Waarom doen ze dat dan ook zo in de soapseries? Ja, dat is natuurlijk en thuissituatie nabootsen. Bij u in de keuken staan ook koffiemachines, produkten met de naam erop e.d. en in uw woonkamer staat ook een "####" breedbeeld tv of iets dergelijks.
Waarom zie ik dan die dingen gebeuren in de soap? Dat is denk ik omdat u daar op let. Ik denk dat het verhaal in de soap gewoon te overdreven/slap/onzinnig/slecht geacteerd is en dat uw aandacht daardoor naar andere onderwerpen afdwaalt. Waarom ziet u, en ergert u zich, anders aan dergelijke dingen. Ze staan toch ook bij u in huis???
Dus eigenlijk moeten we niet naar soaps kijken? Ja dat klopt. Het woord "Soap" komt uit vroeger tijden toen in de Verenigde Staten (niet America want dat is een WERELDDEEL) fabrikanten (in eerst instantie van zeep produkten) dergelijke slappe series produceerde om een overvloed aan reclame door de beeldbuis te stralen. Puur voor de VS huisvrouwtjes. Het is dus niet gek om te stellen dat wanneer er steeds meer gekeken wordt naar dergelijke BAGGER er ook steeds meer van die BAGGER door het "doosje" gaat en dat uiteindelijk de mensen nog meer afgestompt raken door dit soort ROTZOOI.
Kan iemand dit alles ontkennen? Nee, maar de verstokte kijker zal allerlei manieren verzinnen om toch zijn gelijk te krijgen want wanneer iemand eenmaal afgestompt is en verzeild is geraakt in de SOAPVERSLAVING zal hij/zij alles doen om nog meer bagger te slurpen. Kijk maar naar een produkt als de heroine. De betrokken verslaafde zal alle kwaadspraak over de drug ontkennen want voor hem/haar is het HEILIG.
Denk je dat het ooit nog goed komt? Ik weet het niet maar des te meer mensen het inzien des te meer mensen zullen beseffen dat dit de ontwikkeling van de mensheid/maatschappij niet ten goede komt.
Nou kom maar op:
SPUI JE GAL MAAR OVER ME HEEN, STELLETJE ZIELEPIETEN
.
groente van []V[]iepie (is ook nog gezond voor het verstand).
Leuk om weer een hersenloze soapkijker te mogen begroeten op dit forum.
Eerst effe dit:
Ik ben het volledig eens met de stellingen dat reclame heel veel irritatie oproept bij iedereen en dat het alleen maar erger wordt.......maar
Waar komt reclame vandaan? Van firma's die een product willen verkopen.
Waarom doen die firma's dat? Zodat ze geld kunnen verdienen.
Waarom moeten die firma's geld verdienen? Zodat ze hun rekeningen ook kunnen betalen.
Waarom zijn er reclamebureau's die dergelijke reclames verzinnen? Omdat daar ook geld verdiend moet worden.
Maar waar gaat dat geld dan allemaal heen? Een groot gedeelte gaat naar werknemers (in de vorm van loon) zoals u en ik zodat ook wij weer dingen kunnen betalen.
Dus eigenlijk vreten we er allemaal van? Ja, in principe wel.
Oh, dus dat noemen ze "de economie"? Juist.
Maar waarom is reclame af en toe zo irritant? Dat doen zogenaamde "slimme" reclamemakers zodat er op feestjes met vrienden en onder het werk met collega's over gepraat wordt zodat het produkt nog meer naamsbekendheid krijgt.
Waarom doen ze dat dan ook zo in de soapseries? Ja, dat is natuurlijk en thuissituatie nabootsen. Bij u in de keuken staan ook koffiemachines, produkten met de naam erop e.d. en in uw woonkamer staat ook een "####" breedbeeld tv of iets dergelijks.
Waarom zie ik dan die dingen gebeuren in de soap? Dat is denk ik omdat u daar op let. Ik denk dat het verhaal in de soap gewoon te overdreven/slap/onzinnig/slecht geacteerd is en dat uw aandacht daardoor naar andere onderwerpen afdwaalt. Waarom ziet u, en ergert u zich, anders aan dergelijke dingen. Ze staan toch ook bij u in huis???
Dus eigenlijk moeten we niet naar soaps kijken? Ja dat klopt. Het woord "Soap" komt uit vroeger tijden toen in de Verenigde Staten (niet America want dat is een WERELDDEEL) fabrikanten (in eerst instantie van zeep produkten) dergelijke slappe series produceerde om een overvloed aan reclame door de beeldbuis te stralen. Puur voor de VS huisvrouwtjes. Het is dus niet gek om te stellen dat wanneer er steeds meer gekeken wordt naar dergelijke BAGGER er ook steeds meer van die BAGGER door het "doosje" gaat en dat uiteindelijk de mensen nog meer afgestompt raken door dit soort ROTZOOI.
Kan iemand dit alles ontkennen? Nee, maar de verstokte kijker zal allerlei manieren verzinnen om toch zijn gelijk te krijgen want wanneer iemand eenmaal afgestompt is en verzeild is geraakt in de SOAPVERSLAVING zal hij/zij alles doen om nog meer bagger te slurpen. Kijk maar naar een produkt als de heroine. De betrokken verslaafde zal alle kwaadspraak over de drug ontkennen want voor hem/haar is het HEILIG.
Denk je dat het ooit nog goed komt? Ik weet het niet maar des te meer mensen het inzien des te meer mensen zullen beseffen dat dit de ontwikkeling van de mensheid/maatschappij niet ten goede komt.
Nou kom maar op:

groente van []V[]iepie (is ook nog gezond voor het verstand).
dacht je nou echt, dat ik die chips ging kopen omdat de verpakking toevallig in beeld kwam bij GTST, Er zijn zoveel programma's die merken in beeld brengen. Ach en Meneer Heijn die op de kleintjes let, is er erg blij mee. De volgende dag rennen vele mensen naar zijn winkel om het in beeld gebrachte art. te gaan kopen.
Nou ikke echt niet hoor!
Nou ikke echt niet hoor!
Gast zal wel niet veel uren kwijt zijn aan zijn schoonmaakwerk in de boekhandel, want anders had hij niet zoveel tijd over om zijn kinderlijke praatjes te etaleren. Natuurlijk heeft hij het recht om naar de domste pulp-tv te kijken. Als je dat nou leuk vindt omdat je iets beters niet kunt begrijpen, màg dat toch?
Het zou wel prettig zijn als hij zijn eigenwijze geklets alleen thuis zou plegen, want het draagt niets bij aan de discussie over het onderwerp: is het zinnig om tv-series te doorspekken met zoveel reclame?
Antwoord: ja, dat is zinnig, want de categorie kijkers die naar dit soort tv-diaree kijkt is daar gevoelig voor. Zij willen er ook bij horen en doen dus hetzelfde als in de serie. En "Gast" zei het al: na het zien van zoiets lopen ze meteen naar Albert Heijn om daar dezelfde koffie of knäckebrot te halen. Zo betalen zij voor hun eigen soaps door middel van de reclamekosten die in de verkoopprijs van deze artikelen (A-merken!) zijn verwerkt.
Fijn toch voor de anderen, die liever naar de publieke omroep kijken? Daardoor wordt hen dit soort sluikreclame bespaard en kunnen zij kijken naar iets van hun eigen smaak. Of een boek lezen. Want ècht waar, gast, er zijn mensen die meer dan één boek gelezen hebben en dat bevalt hen nog steeds! Ieder zijn meug - ieder zijn zender. Waar maken we ons toch druk over?
Het zou wel prettig zijn als hij zijn eigenwijze geklets alleen thuis zou plegen, want het draagt niets bij aan de discussie over het onderwerp: is het zinnig om tv-series te doorspekken met zoveel reclame?
Antwoord: ja, dat is zinnig, want de categorie kijkers die naar dit soort tv-diaree kijkt is daar gevoelig voor. Zij willen er ook bij horen en doen dus hetzelfde als in de serie. En "Gast" zei het al: na het zien van zoiets lopen ze meteen naar Albert Heijn om daar dezelfde koffie of knäckebrot te halen. Zo betalen zij voor hun eigen soaps door middel van de reclamekosten die in de verkoopprijs van deze artikelen (A-merken!) zijn verwerkt.
Fijn toch voor de anderen, die liever naar de publieke omroep kijken? Daardoor wordt hen dit soort sluikreclame bespaard en kunnen zij kijken naar iets van hun eigen smaak. Of een boek lezen. Want ècht waar, gast, er zijn mensen die meer dan één boek gelezen hebben en dat bevalt hen nog steeds! Ieder zijn meug - ieder zijn zender. Waar maken we ons toch druk over?