Onlangs heb ik door Carglass een nieuwe voorruit laten plaatsen in mijn auto.
Aardige bijkomstigheid was een gratis set ruitenwissers. Carglass strooit rijkelijk met reclame over deze actie op radio, tv en internet. Dat is dus mooi meegenomen.
In de reclame (zowel internet als tv) is een set ruitenwissers te zien van Bosch. En wel het type Bosch Aerotwin. Dit komt ook vrij goed overeen met de prijs van 40 euro die Carglass daarbij noemt en laat ik nou idolaat zijn van die Aerotwins die ik al jaren op mijn andere auto heb.
1 + 1 = 2 zou je denken..
Na het plaatsen van de ruit haalde de medewerker van Carglass een setje ruitenwissers tevoorschijn van.. inderdaad, Bosch. Het ging hier echter om een gewone set ruitenwissers, dus niet het type Aerotwin. Mijn vraag aan hem was dan ook of dat geen Aerotwin zou moeten zijn.
Volgens hem was dat niet zo en dus plaatste hij de gewone set Bosch ruitenwissers.
Toch zat het mij niet lekker en ik heb de reclames nog eens goed nagekeken.
Daarin zie je toch duidelijk Bosch Aerotwin afgebeeld en er staat zelfs een verwijzing bij naar een test van de ANWB, waarin, juist, de Aerotwin als beste uit de test komt.
Principekwestie.
Je zou ook kunnen zeggen, wat zeur je nou, het gaat hier maar om een setje ruitenwissers en je krijgt ze nog gratis ook. Daar gaat het mij echter niet om. Ik vind dit een principekwestie.
Je pretendeert iets in een advertentie, trekt klanten en uiteindelijk lever je niet hetgeen je voor hebt geschoteld.
Ik heb dus een klacht ingediend bij Carglass:
"Geachte Carglass,
Ik heb een klacht.
Op 7 oktober is er een nieuwe voorruit in mijn Fiat Panda (kenteken xx-xx-xx) geplaatst.
In uw reclame vermeldt u dat hierbij tevens een gratis set ruitenwissers van Bosch wordt geplaatst. En dan wel de Bosch Aerotwin mag ik veronderstellen, gezien dat het type wat u in de tv-reclame alsmede in de advertentie laat zien, de adviesprijs én het als beste uit de test komen van dit type.
Op de Fiat Panda werden door uw medewerker echter gewone Bosch ruitenwissers geplaatst. Toen ik vroeg of dat niet de Bosch Aerotwin zou moeten zijn werd hier door hem ontkennend op geantwoord.
Ik vind dit zeer vreemd en mijn vraag aan u is dan ook:
Is uw medewerker niet goed op de hoogte van deze actie of doet u aan klantenmisleiding?
Ik ontvang graag een verklaring van uw kant en verwacht dat u dit in alle redelijkheid oplost en, zoals genoemd in alle reclames en advertenties, een echte set Bosch Aerotwins toestuurt.
De volgende dag werd ik netjes door een medewerker van Carglass gebeld.
Het volgende werd mij verteld:
- Nergens staat dat het om Bosch Aerotwin gaat
- Bosch staat voor het A-merk en dat wordt dus ook geleverd
- Dat er Aerotwins worden getoond heeft puur te maken met de auto in de reclame en die ruitenwissers zijn er niet voor alle auto's
- Bovendien staat ook in de advertentie dat het om gewone Bosch ruitenwissers gaat
- En wordt verwezen naar de test van de ANWB waarin de gewone ruitenwissers van Bosch als beste uit de test komen.
- Op mijn vraag of dit niet lijkt op consumentenmisleiding antwoordde de medewerkster dat daar wel wat in zit en dat reclame toch zo werkt?
Mijn tegenargumenten:
- Nergens staat dat het niet om Bosch Aerotwin gaat en op alle plaatjes en filmpjes wordt juist de Bosch Aerotwin getoond (ze hadden toch ook gewoon een plaatje van het A-merk kunnen plaatsen?).
- Wat betekent Bosch A-merk?? En??
- Hele vreemde redenatie dat het puur om de auto van de reclame gaat. Ook voor mijn Fiat Panda zijn de Aerotwins verkrijgbaar.
- In de test van de ANWB zijn juist de Aerotwins als beste getest en niet de gewone van Bosch!
- Dan de laatste opmerking. Té belachelijk voor woorden!!! Hier wordt dus gewoon toegegeven dat d.m.v. de reclame mensen bewust om de tuin worden geleid. Mooi lokkertje.
Enfin, de medewerkster hoopte mij verder van dienst te zijn geweest en daar liet ze het bij.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Ruitenwisseractie Carglass 1
Re: Ruitenwisseractie Carglass 1
Ruitenwisseractie Carglass 2
De medewerkster die ik nu aan de telefoon kreeg zei het volgende:
- In de algemene voorwaarden staat dat, indien ruitenwissers moeten worden vervangen, hier hetzelfde type op komen. Dus als dat een gewone set was dan ook een gewone in de plaats.
- In de verwijzing staat dat het om de gewone ruitenwisser gaat.
- Er wordt verwezen naar de ANWB test en daarin staat de Bosch ook als beste.
Ik ontkrachtte de stellingen van de medewerkster. Er klopt helemaal niets van.
Vervolgens heb ik aangegeven dat het mij niet eens zozeer om het setje Aerotwins gaat, maar gezien de manier waarop Carglass deze reclamecampagne meent te moeten voeren, dit voor mij een principekwestie is en ik het daarbij niet zal laten.
Vandaag ontving ik nogmaals een mail van Carglass:
Geachte heer Mollema,
Ik geef u de email door welke wij van onze marketing afdeling ontvangen hebben.
Wij bieden Bosch Ruitenwissers aan, niet specifiek AeroTwin. Bosch is het A-merk.
Je ziet in de commercial wel Aerotwin omdat die horen bij die desbetreffende auto.
Dus daar zit de logica/koppeling dus rechtstreeks met de gebruikte auto in de commercialà Deze auto passen AeroTwin’s, kosten algauw 60 euro en refereren aan Best Getest (ANWB)
In het eindscherm zie je dit:
Plaatje van een Bosch aerotwin wisserset (!!)
Dus Bosch Ruitenwissers (niet specifiek AeroTwin of Best Getest).
Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Met vriendelijke groet,
Customer Service
CARGLASS®
Zelfs in deze laatste mail wordt een plaatje van de Aerotwins getoond.
Ben ik nu gek of is Carglass dat??
Consumenten misleiden en dit ook nog toegeven!
De medewerkster die ik nu aan de telefoon kreeg zei het volgende:
- In de algemene voorwaarden staat dat, indien ruitenwissers moeten worden vervangen, hier hetzelfde type op komen. Dus als dat een gewone set was dan ook een gewone in de plaats.
- In de verwijzing staat dat het om de gewone ruitenwisser gaat.
- Er wordt verwezen naar de ANWB test en daarin staat de Bosch ook als beste.
Ik ontkrachtte de stellingen van de medewerkster. Er klopt helemaal niets van.
Vervolgens heb ik aangegeven dat het mij niet eens zozeer om het setje Aerotwins gaat, maar gezien de manier waarop Carglass deze reclamecampagne meent te moeten voeren, dit voor mij een principekwestie is en ik het daarbij niet zal laten.
Vandaag ontving ik nogmaals een mail van Carglass:
Geachte heer Mollema,
Ik geef u de email door welke wij van onze marketing afdeling ontvangen hebben.
Wij bieden Bosch Ruitenwissers aan, niet specifiek AeroTwin. Bosch is het A-merk.
Je ziet in de commercial wel Aerotwin omdat die horen bij die desbetreffende auto.
Dus daar zit de logica/koppeling dus rechtstreeks met de gebruikte auto in de commercialà Deze auto passen AeroTwin’s, kosten algauw 60 euro en refereren aan Best Getest (ANWB)
In het eindscherm zie je dit:
Plaatje van een Bosch aerotwin wisserset (!!)
Dus Bosch Ruitenwissers (niet specifiek AeroTwin of Best Getest).
Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Met vriendelijke groet,
Customer Service
CARGLASS®
Zelfs in deze laatste mail wordt een plaatje van de Aerotwins getoond.
Ben ik nu gek of is Carglass dat??
Consumenten misleiden en dit ook nog toegeven!
-
Een gegeven paard.................................
Maar wel misleidende reclame.
Maar wel misleidende reclame.
Je hebt misschien wel gelijk, maar het gaat mij om het principe dat een bedrijf door bewuste misleiding klanten probeert te trekken. Die Aerotwins hoef ik al niet meer.
Ze hadden toch ook een plaatje van een gewone set Bosch wissers kunnen gebruiken?
De manier waarop ze dit doen en vooral de manier waarop er naar mij, volstrekt ononderbouwd, wordt gereageerd schiet mij in het verkeerde keelgat.
Ze hadden toch ook een plaatje van een gewone set Bosch wissers kunnen gebruiken?
De manier waarop ze dit doen en vooral de manier waarop er naar mij, volstrekt ononderbouwd, wordt gereageerd schiet mij in het verkeerde keelgat.
-
Mijn verz.wil heel graag dat ik met ruitschade naar Carglass ga, terwijl er genoeg goedkoperen adressen zijn, ook zo iets !
En dan krijg ik nog goedkope ruitenwissers ook.
Dan kunnen ze beter de kosten van de Tv. reclame, aan de wissers besteden.
En dan krijg ik nog goedkope ruitenwissers ook.
Dan kunnen ze beter de kosten van de Tv. reclame, aan de wissers besteden.
-
Enige tijd terug heeft Carglass mijn autoruit vervangen omdat er 5 beschadigingen in de ruit zaten. Dat was tijdens zo'n ruitewisseractie. De monteur, die overigens keurig werk heeft geleverd, vroeg mij of ik ook nieuw ruitenwissers wilde hebben. Natuurlijk, want ik had juist tijdens de actieperiode een afspraak gemaakt. Trots liet hij mij de ruitenwissers zien. Meneer, zo zei hij, u wilt nooit meer anders, ondanks het feit dat ze een stuk duurder zijn.
Raad eens welk merk en type ze waren.
Carglass houdt er kennelijk van sommige klanten te belazeren!!! Of voor een Fiat Panda vinden ze dat type ruitenwissers overbodige luxe. Hoe het ook is: het klopt voor geen meter.
Raad eens welk merk en type ze waren.
Carglass houdt er kennelijk van sommige klanten te belazeren!!! Of voor een Fiat Panda vinden ze dat type ruitenwissers overbodige luxe. Hoe het ook is: het klopt voor geen meter.