LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Samsung maakt promotie's niet waar

Reclame acties die niet kloppen of correct lopen? Ventileer hier jouw mening.
roncardi

Samsung maakt promotie's niet waar

Ongelezen bericht door roncardi »

Ik heb de afgelopen tijd 2 producten van Samsung aangeschaft. Een TV (SAMSUNG 8K 65Q950TS) waarop een cashback promotie van €500 zit en een soundbar (SAMSUNG HW-Q950T/XN), daar zit een promotie van 12 maanden gratis videoland op.

Ik heb de promotie van de 500 euro cashback. Op woensdag 10 februari heb ik de benodigde factuur, foto van de code op de doos en foto van de achterkant van de tv opgestuurd. Vandaag (10 maart 2021) krijg ik de reactie dat ik het registratienummer wat op de doss staat uit de doos moet knippen(!) daar een foto van maken en dat UITERLIJK 28 februari 2021 (!) moet terug sturen. Er wordt gesuggereerd dat de mail eerder is gestuurd, maar dat is niet het geval. In ieder geval is die niet door mij ontvangen!

Voor de soundbar heb ik een afwijzing gekregen omdat het alleen geldt voor aankopen van 7 december 2020 tot en met 14 februari. Coolblue, waar ik het product heb gekocht en nog steeds met de promotie adverteert, snapt er zelf ook niets van en verzoeken mij aan te dringen bij Samsung om de promotie waar te maken. Zelfs nu nog staat op de website van Samsung dat de promo tot 21 maart geldt! https://www.samsung.com/nl/promo/promo/ ... BTCX3F7VX5. Door Coolblue wordt ik overigens keurig behandeld en krijg ik de mogelijkheid het product retour te sturen. Van dit bedrijf kan Samsung nog heel veel leren.

NeoDutchio

Re: Samsung maakt promotie's niet waar

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Vreemd, zelf onlangs ook aan een cashback meegedaan. Precies gedaan wat er op de site stond, direct een bevestiging ontvangen, paar dagen later een mail dat alles goed bevonden was en weer wat later een mail dat het geld binnen 6 weken zou komen. Tussen de aankoop en het geld terug heeft in totaal nog geen 4 weken gezeten.

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

Er lijkt, afgaand op de berichten op de diverse fora, toch wel behoorlijk vaak iets fout te gaan met de diverse cashback-acties.

grun

Ongelezen bericht door grun »

roncardi schreef:
10 mar 2021 14:04
Ik heb de afgelopen tijd 2 producten van Samsung aangeschaft. Een TV (SAMSUNG 8K 65Q950TS) waarop een cashback promotie van €500 zit en een soundbar (SAMSUNG HW-Q950T/XN), daar zit een promotie van 12 maanden gratis videoland op.
Het is inderdaad verwarrend, maar de cashback voor de tv zou nog steeds moeten gelden. Het hangt er wel vanaf op welke site van coolblue je kijkt, in Belgie krijg je 500 euro cashback maar in Nederland 300 euro.

https://www.coolblue.nl/product/868967/ ... ndbar.html
https://www.coolblue.be/nl/product/8689 ... ndbar.html

In Belgie loopt de actie tot en met 14 maart en in Nederland tot en met 21 maart.

Voor wat betreft de soundbar staat op de Samsung site bij de bijzondere actievoorwaarden dat de promo voor 12 maanden Videoland niet gecombineerd kan worden met andere promotie acties.

https://www.samsung.com/nl/promo/promo/ ... BTCX3F7VX5

Seinhuis

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Mijn tip is om snel print screen te maken, zodat je bewijs hebt.

Om gebruik van te maken, moet je precies doen wat er wordt beschreven.
De enige optie is om je rechtsbijstandverzekering naar de zaak te laten kijken.

A.Jansen

Ongelezen bericht door A.Jansen »

Wij vertrouwen Samsung ook niet met dit soort acties.
Kochten vorig jaar een tablet en de gratis hoes zouden we krijgen als we nota en streepjescode zouden opsturen. Gedaan, geen reactie en geen hoes. We waren in winkel al sceptisch want promotieman van Samsung wilde ons daar niet bij helpen...

grun

Ik heb een goede ervaring met Samsung promotie. Vijftig euro retour bij de aanschaf van een koelkast. Het is soms wel een beetje gehannes, ze wilden een foto van het label aan de binnenkant van de kast, en de beloofde termijn werd niet helemaal gehaald. Maar toen ik ze daar een dag later aan herinnerde ging alles heel snel en soepel, het geld stond binnen een week op de rekening.

Ruuds

Ongelezen bericht door Ruuds »

Ik ben ook niet echt gelukkig met de beloften van Samsung. Ik had een Note 9 gekocht met € 100 cash back. Heb alle informatie zoals betalingsbewijzen en serienummer van de unit naar hun toegestuurd maar hoorde en zag maar niets. Na een aantal maanden maar eens een reminder gestuurd en toen gehoord dat zij mij een mail zouden hebben gestuurd maar geen antwoord hebben gekregen. Dat moet dan in mijn spam box terecht gekomen zijn maar die wordt automatisch naar 30 dagen gewist. Dit uitgelegd maar volgens Samsung was de actie nu voorbij en kon men niets meer voor mij doen. Nog aangegeven dat het voor Samsung toch niet uit maakt of men de betaling een paar maanden later doet, maar men bleef bij hun standpunt dat de actie voorbij was en ik geen recht meer had op de cashback. Slechte service :-( en ik heb dus voor mijn echtgenote geen Samsung besteld

Lady1234

Ongelezen bericht door Lady1234 »

En in het vervolg kijkt u ook regelmatig naar uw spambox? 😀

NeoDutchio

A.Jansen schreef:
26 mar 2021 10:58
Wij vertrouwen Samsung ook niet met dit soort acties.
Kochten vorig jaar een tablet en de gratis hoes zouden we krijgen als we nota en streepjescode zouden opsturen. Gedaan, geen reactie en geen hoes. We waren in winkel al sceptisch want promotieman van Samsung wilde ons daar niet bij helpen...
Ligt dat aan Samsung, of is wellicht de aanvraag niet aangekomen of is er wat anders mis gegaan?
Ruuds schreef:
26 mar 2021 16:45
Na een aantal maanden maar eens een reminder gestuurd en toen gehoord dat zij mij een mail zouden hebben gestuurd maar geen antwoord hebben gekregen. Dat moet dan in mijn spam box terecht gekomen zijn maar die wordt automatisch naar 30 dagen gewist.
Dus omdat u uw spambox niet nakijkt is het de schuld van Samsung? Dat is hetzelfde als de brievenbus niet leegmaken of om niet even naast de deurmat te kijken waar normaal de post op valt en dan zeggen dat u niets ontvangen hebt.

Consumentt

Ongelezen bericht door Consumentt »

Als Samsung de prijs verlaagt en stopt met deze onzin acties is alles ook opgelost :)

grun

Consumentt schreef:
27 mar 2021 00:05
Als Samsung de prijs verlaagt en stopt met deze onzin acties is alles ook opgelost :)
Dat zou je denken, maar zo eenvoudig is het niet. Er blijven altijd mensen die liever iets meer betalen voor een product omdat ze denken dat ze voor een hogere prijs ook betere kwaliteit krijgen. Daarnaast kan een fabrikant het aankoopmoment beïnvloeden omdat promotieacties altijd een bepaalde looptijd kennen, zodat consumenten geneigd zijn eerder tot aanschaf over te gaan, bang als ze zijn om een voordeeltje mis te lopen. En de fabrikant krijgt een schat aan klantgegevens, waarmee hij je met spam kan achtervolgen.

NeoDutchio

grun schreef:
27 mar 2021 05:26
Consumentt schreef:
Dat zou je denken, maar zo eenvoudig is het niet. Er blijven altijd mensen die liever iets meer betalen voor een product omdat ze denken dat ze voor een hogere prijs ook betere kwaliteit krijgen.
Er zijn ook mensen die juist minder willen uitgeven en hierdoor grijze import kopen. Het is ook een manier van een fabrikant om Nederlandse waar aan de man te brengen.

PeterPeters1966

Ongelezen bericht door PeterPeters1966 »

Consumentt schreef:
Misschien toch even terug naar uw Havo economielessen.

dondiegodelavega

Ongelezen bericht door dondiegodelavega »

Ik heb ook 1x aan een cashbackactie meegedaan. Kreeg 300 euro terug voor de aanschaf van een TV. Moest een sticker van de doos opsturen en een formulier volgens mij naar een antwoordnummer van Samsung.

Ik heb toen een klein doosje gepakt en daar de uit de doos gesneden sticker in gedaan. Omdat het om serieus geld gaat vond ik een envelop te riskant, want die kunnen makkelijker zoekraken. Heeft even geduurd maar wel netjes de cashback gekregen.

Dus de tip is: pak een klein doosje ;-)

Gesloten