LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] specseaver

Reclame acties die niet kloppen of correct lopen? Ventileer hier jouw mening.
zaagman

specseaver

Ongelezen bericht door zaagman »

Bij specseaver (Amersfoort) bril uitgezocht voor dochter van 11 jaar.

Volgende dag oogmeting verricht.

Dag later nog een oogmeting gedaan op mijn verzoek.

Wat blijkt; bij deze firma moet je eerst de bril betalen voordat de bril kompleet met glazen geleverd wordt. Dit hoor je dus pas op het moment dat het monteur en de sterkte van de glazen bekend is.

Het staat nergens aangegeven dat vooraf betaald moet worden. Op mijn vraag hoe ik dit te weten zou moeten komen zei men mij NU.

Wel mijn dochter zal dus nergens zo,n mooi monteur kunnen vinden als wat zij nu gevonden had, dus toch maar betaald. Ga er dus nooit meer heen. Niet voor mijzelf, mijn man en dochterlief mag er ook nooit meer wat uitzoeken.

Met vriendelijke groeten

Gerda Zaagman.[/b]

corrie s

Re: specseaver

Ongelezen bericht door corrie s »

Ik heb nog nooit gehoord dat je voor iets moet betalen wat je nog niet hebt, je bent mooi beetgenomen.
Ik had de bril mooi laten liggen en naar een andere winkel gelopen waar ze wel de juiste service geven.
Ik bedoel waar blijft je zelfrespect in deze dan?
Wij hebben ooit een bankstel gekocht waar ze ook van te voren een borg moesten hebben, dat hebben we geweigerd en hun de keus gelaten of ze wel of geen bankstel wilden verkopen.
Je krijgt dan vaak als antwoord dat ze te vaak mee maken dat consumenten niet meer terug komen als ze geen aanbetaling hebben gedaan, nou sorry maar dat is hun probleem en niet de mijne.
Kom op meid nooit meer doen hoor.

groeten corrie s.

karr-1

Ongelezen bericht door karr-1 »

Inderdaad je gaat niet betalen voor iets dat je nog niet in handen hebt. Ik had ter plekke de bril terug gegeven en gezegd dat ik naar een winkel ging die betere service levert.

Ik heb al jaren een bril en heb altijd pas betaald op het moment dat ik de bril kant en klaar ging ophalen.

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Bij Specseaver in Gouda moet ik voor mijn contact lenzen altijd vooruit betalen en dat vind ik niet zo erg.. Binnen een week kan ik dan mijn lenzen afhalen..

Gast

Ik ga er maar even vanuit dat we het over 'Specsavers' hebben want daar is mijn reactie op gebaseerd. Sinds genoemde firma een vestiging heeft in Apeldoorn hebben wij geloof ik voor de vijfde maal naar tevredenheid een bril aangeschaft. Elke keer is ons vriendelijk gevraagd of wij genegen waren vooraf te betalen. Ik heb dit nog nooit gedaan omdat dit voor mij een principe kwestie is. Ik betaal in principe nooit voor -nog- niet geleverde goederen of diensten. Dat ze die (aan)betaling vragen zal best een reden hebben, maar voor mij valt dit onder "het ondernemers risico". Als een paar dagen na mijn betaling de zaak 'wegens omstandigheden gesloten' is, kan ik ook naar mijn geld fluiten. Mijn weigering heeft echter nog nooit tot welk probleem dan ook geleid. Mij werd altijd vriendelijk verteld dat het een vraag was en geen verplichting. Met als argument dat door tijdig leveranciers te kunnen betalen, en ook zij betalen kennelijk niet graag vooruit, hun lage prijzen ook in de toekomst gehandhaafd konden worden.

Gast

Bij de wet is geregeld dat er een maximale aanbetaling gevraagd mag worden van 50 %. Het hele bedrag vragen voor levering mag dus niet. Verkeerd het bedrijf in surseance van betaling, betaal dan niks aan. Het nadeel is dat je dit eerst moet opzoeken, en dat doe ik zelf ook nooit. :? Misschien alleen voor een grote aankoop.

Als een winkelier een aanbetaling weigert, ga dan naar een andere winkel.

Gast

Een aanbetaling lijkt me in dit geval wel op zijn plaats. Wat als je de bril wel bestelt maar niet komt ophalen? Dan blijven zij ermee zitten! Ze kunnen de glazen niet aan iemand anders verkopen, want die zijn custom-made. Het lijkt mij logisch dat ze dat risico zo goed mogelijk willen afdekken.

Specsavers (Utrecht) heeft naar mijn mening overigens een zeldzaam goede service.

Als je zo'n hekel hebt aan vooruitbetalen, moet je ook stoppen met verzekeringen.

Gast

Die zaak heet niet eens Specseaver.

Die heet Specsavers

Gast

Zaagman: hoe loopt het eigenlijk? Ik bedoel: met een MONTEUR op je neus?

memyself

Ongelezen bericht door memyself »

en ja hoor, weer een topic over aanbetalingen, en weer over aanbetaling op een bril. blijkbaar hebben ze hem echt nodig ook want dit is nu al de zoveelste maar dat terzijde.

een aanbetaling is niet meer dan normaal. je kunt het bedrijfsrisico noemen maar ehm.....als een bedrijf steeds zo'n risico moet nemen zijn er zometeen geen bedrijven meer over, jeetje waar haal je dan je bril???

een aanbetaling wordt gevraagd omdat het produkten zijn die klantgemaakt zijn. met andere woorden onverkoopbaar. als 10 mensen per maand ( en dat is heel weinig) dit doen is dit een behoorlijke schadepost.

tja je kunt er natuurlijk voor gaan dat het bedrijfsrisico is maar wat zullen er dan een hoop topics verschijnen over hoe duur het tegenwoordig wel niet is om een bril te kopen.. dus joh, niet zaniken a.u.b. en gewoon aanbetalen. als je een auto koopt betaal je toch ook aan.

groeten
memyself

Gast

Door vooruit te betalen, loop je als klant een risico, nl. dat het bedrijf in de tussentijd ermee stopt, en je vervolgens naar je centjes kunt fluiten.
Mag ik me daar als consument a.u.b. tegen wapenen en proncipeel weigeren ook maar ooit vooruit te betalen.

Gast

noemen maar ehm.....als een bedrijf steeds zo'n risico moet nemen zijn er zometeen geen bedrijven meer over, jeetje waar haal je dan je bril???

een aanbetaling wordt gevraagd omdat het produkten zijn die klantgemaakt zijn. met andere woorden onverkoopbaar. als 10 mensen per maand ( en dat is heel weinig) dit doen is dit een behoorlijke schadepost.
Wat een onzin zeg.

Gast

Je hebt als klant niet alleen rechten, maar ook plichten. Het is blijkbaar een nationale sport om alleen naar je eigen voordeel te kijken, en niet naar de belangen van de winkelier, je opticien, enzo.

JIJ gaat naar een zaak, in dit geval een opticien, en laat een bril op maat maken. Het is logisch dat een winkelier dan een aanbetaling vraagt. Je buurman zal niet uit de voeten kunnen met een door jou uitgekozen bril met glazen in jouw sterkte. Het is een kwestie van service, als een opticien die aanbetaling niet verlangt.

Hebben jullie er al eens bij stilgestaan, dat je in een andere branche probleemloos VOORUIT betaalt?

Als je bij de afhaalchinees of bij de friture een maaltijd bestelt, ga je dan ook eerst naar huis, en komt dan terug om te betalen?

Toegegeven: het gaat dan om lagere bedragen, maar het is wel een voorbeeld van vooruitbetaling. En wat dachten jullie van abonnementen op kranten en tijdschriften, de huur, gas water en licht? Allemaal vooruitbetaling.

Ik hoor daar gek genoeg niemand over.

Je kunt dan wel principieel zijn en niet vooraf willen betalen, maar als ik winkelier was, en ik zou klanten treffen, die op dat moment op hun strepen gingen staan, dan zou ik die persoon echt niet als klant willen.

Gast

Gast van 11.56: jij mag best vinden dat wat daar staat onzin is, maar geef er eens bij aan waarom jij dat onzin vindt? Alleen maar lopen brallen dat iets onzin is: ik vind het een beetje slap.

woman4life

Ongelezen bericht door woman4life »

mij lijkt het nogal logisch dat je een bril vooraf betaalt.
dat doe je met de meeste dingen waarom met een bril nu weer niet dan

Gast

Dan gaat U naar specsavers. Ik houd er persoonlijk niet zo van om een bril vooraf te betalen.

Gast

Als het een persoonlijke voorkeur is, waarom zeur je daar dan over op een consumentenforum?

Kennelijk is er een wettelijke basis om dat te doen.

Mensen moeten eens afleren om voor iedere scheet of boer die ze laten een topic aan te maken.

Ja, ik weet heel goed dat dit over het vooruitbetalen van brillen gaat, maar leer nou eens af overal een probleem van te maken, wanneer dat er niet is.

Gesloten