10 jaar geleden kon o.a. bij firma Duiker te Zeist een geldterugcertificaat bemachtigd worden als men voor minstens f. 800,- aan producten zou kopen. Het door mij ontvangen certificaat heb ik keurig teruggestuurd en uiterlijk 22 juni jl. had genoemde stichting het betreffende bedrag moeten terugbetalen. Helaas: geen cheque.
In plaats daarvan een brief met daarin het verheel dat ik "eventueel" het bedrag zou terug ontvangen nadat alles administratief verwerkt zou zijn. Een concrete termijn wordt in de brief niet genoemd. Wel staat er: "Wij denken aan een termijn van twee à drie maanden."
Conclusie: geen cheque, geen bevestiging dat daadwerkleijk uitgekeerd gaat worden en geen concrete toezegging wanneer wél wordt uitbetaald, áls dat al gebeurt. Stichting Star traineert de afhandeling mijns insziens opzettelijk en is haar verplichting tot uitbetaling niet nagekomen. Daar komt bij dat in genoemde brief de deelnemers wordt verzocht toch vooral geen contact met de stichting op te nemen en al helemaal niet per aangetekende post, vanwege het vele werk dat daarmee gemoeid zou zijn. Zijn er meer mensen die aan deze actie hebben meegedaan? Ik voorzie grote problemen met de uitbetaling en hoop dat Tros Radar contact met deze stichting (Stichting Star-geld-terug, Postbus 1060, 3600BB Maarssen) wil opnemen om deze kwestie op te helderen.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Stichting Star te Velp: Geldterugcertificaat
Re: Stichting Star te Velp: Geldterugcertificaat
Ik heb dezelfde brief gehad en had meteen de in je klacht beschreven reactie!
Iheb de formulieren naar Star Maarssen gestuurd. Ik ben er achter gekomen dat het hier om een verzekeringskantoor in Houten gaat. Ik kan mij niet voorstellen dat men twee maanden nodig heeft voor de verwerking. Daarbij had men al een maand. Ik vrees het ergste en hoop dat Radar er inderdaad actie op neemt!
gr. John
Iheb de formulieren naar Star Maarssen gestuurd. Ik ben er achter gekomen dat het hier om een verzekeringskantoor in Houten gaat. Ik kan mij niet voorstellen dat men twee maanden nodig heeft voor de verwerking. Daarbij had men al een maand. Ik vrees het ergste en hoop dat Radar er inderdaad actie op neemt!
gr. John
john, het is !administratie! kantoor v Dijk he?!
OPLICHTERS!
OPLICHTERS!
Wij hebben ruim 10 jaar geleden meegedaan aan een geld-terug aktie van de firma Speet en hebben onze documenten naar Stichting Star Geld terug gestuurd. Helaas hebben wij dezelfde problemen ondervonden. Afgelopen week hebben wij van Steenweg Electronics te Utrecht een brief gekregen, om bij hun het terug te ontvangen bedrag te besteden aan goederen. Nu is Steenweg niet geheel duidelijk of het gehele bedrag of een gedeelte wordt vergoed. Het is mij ondertussen wel duidelijk dat Stichting Star en Steenweg hier beter van worden of zijn geworden. En wij toch echt niet.
Marijke
Marijke
Je moet wel goed lezen. Er staat in dat aanbod, dat je het bedrag wat je eingelijk terug zou krijgen, nu aan goederen of aan een waardebon kan incasseren.
Omdat ik toevallig over 2 maanden ga samenwonen en apparatuur nodig heb, ga ik maar op het aanbod in. Ik zie het zo;straks heb je niets, wat dan ?...
Ik weet ook wel, dat inkoopwaarde van hun spullen lager is dan jou het bedrag in contanten uit-te-keren. Maar ik wil geen risico lopen niets te krijgen. Heb je KASSA niet gezien (21-9). Daarin zaten 2 mensen (man van Steenweg en een vrouw van "Smits electronics"), beiden, net als Speet, bij de actie betrokken. Deze 2 mensen zeiden, dat als de anonieme financierder bekend wordt gemaakt, deze zich terug zal trekken wegens CONTRACTBREUK. M.A.W. geld weg...
In ieder geval, het is mij het risico niet waard.
Succes!
Omdat ik toevallig over 2 maanden ga samenwonen en apparatuur nodig heb, ga ik maar op het aanbod in. Ik zie het zo;straks heb je niets, wat dan ?...
Ik weet ook wel, dat inkoopwaarde van hun spullen lager is dan jou het bedrag in contanten uit-te-keren. Maar ik wil geen risico lopen niets te krijgen. Heb je KASSA niet gezien (21-9). Daarin zaten 2 mensen (man van Steenweg en een vrouw van "Smits electronics"), beiden, net als Speet, bij de actie betrokken. Deze 2 mensen zeiden, dat als de anonieme financierder bekend wordt gemaakt, deze zich terug zal trekken wegens CONTRACTBREUK. M.A.W. geld weg...
In ieder geval, het is mij het risico niet waard.
Succes!
Contractbreuk?, Verificatie? Het is allemaal blablabla van hun.
Destijds hebben zo'n 5000 mensen meegedaan (bron. uitzending Kassa) en tegen de "verwachting" in hebben ipv van zo'n 20% maar liefst 80% van de deelnemers op een correcte manier na TIEN JAAR netjes en OP TIJD hun forumulieren opgestuurd. Nu zitten ze met de gebakken peren want ze kunnen HUN verplichtingen nu niet nakomen of hebben daar grote moeite mee. Ipv gewoon open-kaart met ons te spelen en tot een oplossing te komen (desnoods allemaal 75% van het bedrag terug ofzo)komen ze met allerlei smoesjes en die van Dijk is wel de gladste aal van allemaal.
Bij die stichting is juridisch niets te halen, als we gaan procederen dan gaat die stichting gewoon failliet en haar bestuurders (o.a penningmeester Van Dijk) zijn juridisch niet hoofdelijk aansprakelijk. Dat weten ze dondersgoed en vandaar dat ze zo laconiek er mee om gaan en met ons SOLLEN!
De enige manier is m.i. de retailers (=winkels) dmv negatieve publiciteit zo hard mogelijk aanpakken, desnoods gaan we met z'n allen op een koopzaterdag naar een van de winkels toe met wat spandoeken en zom, begeleidt door wat media, dat is m.i. het ENIGE ZINNIGE drukmiddel wat we hebben naast de aandacht van programmas zoals Tros RADAR, Vara's KASSA en SBS6 BREEKIJZER.
Per slot van rekening hebben de WINKELS ons dit lokkertje AANGESMEERD en hebben wij KOSTBARE apparatuur aangeschaft MEDE VANWEGE DEZE "GELD-TERUG" aktie.
Een civiele procedure voeren heeft geen zin, die Stichting heeft gewoonweg geen geld, alleen een strafrechtelijke procedure (oplichting, flessetrekkerij etc) zou iets op kunnen leveren, vandaar dat de "financiers" angstvallig op de achtergrond worden gehouden. Ook in dit geval (een strafrechtelijke procedure) zal ons geen geld opleveren, enkel op z'n best een veroordeling van een betrokkene.
Alleen druk levert geld op.
Groet, Maarten
Destijds hebben zo'n 5000 mensen meegedaan (bron. uitzending Kassa) en tegen de "verwachting" in hebben ipv van zo'n 20% maar liefst 80% van de deelnemers op een correcte manier na TIEN JAAR netjes en OP TIJD hun forumulieren opgestuurd. Nu zitten ze met de gebakken peren want ze kunnen HUN verplichtingen nu niet nakomen of hebben daar grote moeite mee. Ipv gewoon open-kaart met ons te spelen en tot een oplossing te komen (desnoods allemaal 75% van het bedrag terug ofzo)komen ze met allerlei smoesjes en die van Dijk is wel de gladste aal van allemaal.
Bij die stichting is juridisch niets te halen, als we gaan procederen dan gaat die stichting gewoon failliet en haar bestuurders (o.a penningmeester Van Dijk) zijn juridisch niet hoofdelijk aansprakelijk. Dat weten ze dondersgoed en vandaar dat ze zo laconiek er mee om gaan en met ons SOLLEN!
De enige manier is m.i. de retailers (=winkels) dmv negatieve publiciteit zo hard mogelijk aanpakken, desnoods gaan we met z'n allen op een koopzaterdag naar een van de winkels toe met wat spandoeken en zom, begeleidt door wat media, dat is m.i. het ENIGE ZINNIGE drukmiddel wat we hebben naast de aandacht van programmas zoals Tros RADAR, Vara's KASSA en SBS6 BREEKIJZER.
Per slot van rekening hebben de WINKELS ons dit lokkertje AANGESMEERD en hebben wij KOSTBARE apparatuur aangeschaft MEDE VANWEGE DEZE "GELD-TERUG" aktie.
Een civiele procedure voeren heeft geen zin, die Stichting heeft gewoonweg geen geld, alleen een strafrechtelijke procedure (oplichting, flessetrekkerij etc) zou iets op kunnen leveren, vandaar dat de "financiers" angstvallig op de achtergrond worden gehouden. Ook in dit geval (een strafrechtelijke procedure) zal ons geen geld opleveren, enkel op z'n best een veroordeling van een betrokkene.
Alleen druk levert geld op.
Groet, Maarten