LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] stuntprijzen voor vliegtuigreizen

Reclame acties die niet kloppen of correct lopen? Ventileer hier jouw mening.
violet

stuntprijzen voor vliegtuigreizen

Ongelezen bericht door violet »

Misschien is er al eens iets over geschreven maar dat kan ik niet terug vinden.
Ik dacht dat Radar hier ook iets aan zou gaan doen, maar wanneer, het gaat om het volgende:
Als je een vakantiereis wilt boeken of een andere vliegreis, vindt ik dat de prijzen zo onoverzichtelijk zijn.
Neem nu vandaag deze afdvertentievan jet2.com, voor 1 euro vlieg je vanaf schiphol naar Leeds of Manchester, je weet dat zoiets niet kan, ik bereken dus de prijs en kom uit op een totaal bedrag van 167 EURO 67
Hoe komen ze dan in vredesnaam aan die idiote bedragen, ben ik nou de enige die zich daar zo aan kan ergeren of zijn er nog meer mensen die er net zo over denken dat dit niet kan

gjvisser

Re: stuntprijzen voor vliegtuigreizen

Ongelezen bericht door gjvisser »

Tja, je zit altijd vast aan luchthavenbelastingen, veiligheidstoeslagen e.d., vandaar dat de prijzen zo duur worden. Ik ben ook van mening dat ze die prijzen er ook gewoon bij moeten zetten. Het zijn natuurlijk mooie lokkertjes op deze manier

Goose

Ongelezen bericht door Goose »

Realiseer je ook dat die prijzen alleen gelden indien je ver vooruit boekt. Dus niet volgende week willen vliegen, maar bijvoorbeeld in oktober 2005. Dan zie je dat de prijzen opeens onder de 30 euro duiken.

Het is me niet gelukt om op 1 euro uit te komen, maar dat heeft te maken met luchthavenbelasting en andere toeslagen.

bodejosm43

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Het wachten is op de eerste maatschappij, die de moed heeft om te zeggen: voor 25 euro vlieg jij volgende week naar Barcelona en een week later weer retour, inclusief alle toeslagen.

Het heeft er alle schijn van, dat de maatschappijen geen vliegreizen verkopen, maar contracten afsluiten voor luchthavenbelastingen, en daarbij een vliegreis voor een zacht prijsje aanbieden.

Toch vind ik het wel grappig: het lukt best om voor een schappelijke prijs bijvoorbeeld van Maastricht naar Berlijn te vliegen. Dat ik het merendeel kwijt ben aan luchthavenbelasting, deert me niet.

Het retour kost me 8 euro heen, 13 euro terug, plus 25 euro luchthavenbelasting. Ter vergelijking: Voor een paar euro minder ga ik met de trein retour naar Amsterdam.

Al met al ben ik op deze manier voor de reis half zo duur uit als de vorige keer dat ik in Berlijn was. Toen betaalde ik 200 gulden voor een retour, moest via Utrecht reizen, en was 12 uur onderweg.

Ook de overnachtingsprijzen vallen me reuze mee, zodat ik uiteindelijk voor de reis plus overnachting iets van 50 euro goedkoper uit ben dan 21 jaar geleden.

Gesloten