LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] UPC Halveerweken

Reclame acties die niet kloppen of correct lopen? Ventileer hier jouw mening.
Alex55

UPC Halveerweken

Ongelezen bericht door Alex55 »

UPC maakt al enige tijd volop reclame met de Halveerweken. Op TV met de kreet "Ik bied de helft". Ze doen hier voor komen dat je voor half geld een abonnement kunt afsluiten. Wat ze er echter niet bij zeggen is dat je als bestaande klant met alle opties (televisie digitaal, telefonie, internet) geen aanspraak kunt maken op deze korting. Ik heb mijn abonnement voor internet in snelheid verhoogd, mijn digitale tv uitgebreid (aantal zender plus EXTRA mediabox) en krijg dan te horen dat ik geen recht op de halveer korting heb omdat ik geen EXTRA product af neem. Als ik zeg dat ik dit onredelijk vind tegenover klanten die al meer dan 10 jaar gebruik maken van hun dienst is het simpele antwoord "U heeft als jarenlange klant in het verleden al eens korting gehad en dat geven we niet nog een keer". Iets wat mij heel onlogische klinkt. Als ik een wasmachine koop met korting en na een aantal jaren koop ik weer een wasmachine bij dezelfde winkel zeggen ze toch ook niet "sorry geen korting voor u want u heeft ooit al eens korting van ons gehad" :?
De reclame van UPC vind ik dan ook zeer misleidend. Is hier iets tegen te doen?

Suzanne 326

Re: UPC Halveerweken

Ongelezen bericht door Suzanne 326 »

Deze reclame is niet misleidend en uw voorbeeld van wasmachine gaat hier totaal niet op, u schaft namelijk 2x een nieuw product aan en bij UPC veranderd u uw abonnement en neemt dus geen nieuw product af.

Alex55

Ongelezen bericht door Alex55 »

Suzanne 326 schreef:Deze reclame is niet misleidend en uw voorbeeld van wasmachine gaat hier totaal niet op, u schaft namelijk 2x een nieuw product aan en bij UPC veranderd u uw abonnement en neemt dus geen nieuw product af.
De EXTRA mediabox is toch ook een nieuw product. Ik heb niet gezegd dat ik de eerste wasmachine niet meer gebruik :wink:

En wat ik bedoel is dat ze niet duidelijk zijn in hun reclame dat je zonder uitbreiding geen aanspraak kunt maken op korting.

Tevens is het voor UPC een NIEUW abonnement wat weer een minimale looptijd van een jaar heeft

boef530

Ongelezen bericht door boef530 »

@Alex die extra mediabox is een aanvullend product waarvoor geen contractsduur voor een jaar gaat lopen.
Simpel toch!

ciske

Ongelezen bericht door ciske »

Zeg je op en meld je opnieuw aan.

Gaat bij elke provider zo hoor, dus misleidend is de reclame niet.

Renske99

Ongelezen bericht door Renske99 »

Het is overal zo, als je al een abbo hebt en ze bedenken een actie om nieuwe klanten te werven, dat de bestaande klant met het abbonnement die korting niet krijgt, jij bent al klant, ze hebben jou al in hun zak.

Met kranten en tijdschriften idem. alleen zeg je die na een actie periode met flinke korting makkelijker op dan je tv, internet en weet ik veel.

Met energie leveranciers werkt het net zo, als nieuwe klant krijg je flinke kortingen en cadeau's, maar als je al 20,30 of misschien zelfs 40 jaar al hun energie afneemt krijg je niks.
In die tijd had men echt nog een monopoly positie veranderen was er niet bij simpelweg omdat het de enige leverancies in jou gebied was, dus korting kregen we niet, je kon immers toch niet anders beslissen, ja hooguit dat je geen gas en stroom krijgt, dan zit je in het donker en in de kou.

Tegenwoordig zijn er voor al die zaken wel meerdere bedrijven waar je deze producten kunt afnemen, ze moeten tegen elkaar op concureren en ja de bestaande klant heeft ook de keus om over te stappen om zo bij een ander bedrijf van korting of cadeau's te profiteren.

Denk ook dat de jonge generatie dit veel vaker zal doen, als de oudere mensen, die vaak nog niet eens een pc hebben (en ja ze bestaan echt nog hoor die mensen zonder pc zelfs daar wordt al raar van opgekeken).
Wij zijn wat van de middenslag categorie zeg maar, wij deden het ook nooit, simpelweg omdat er of maar 1 leverancier van iets in dat gebied was, of omdat het vaak veel rompslomp met zich meebrengt.

Het is net als met een nieuw abonnement van je mobiel, als je elk jaar overstapt heb je korting en een nieuwe mobiel (of misschien om de 2 jaar)
Ook dat deed ik nooit wat een gedoe allemaal, maar tegenwoordig doe ik het wel, waarom niet?

rozemarijntje

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

ja ik heb tele 2 al 7 jr ?en ik betaal 44,95 pmnd,als je nu een abbo neemt ,nou dat eigenlijk gelijk al bijna na ons,betaal je 39.95.
werd pas gebeld,als ik mijn abbo opzeg en dan weer aanmeld dan krijg ik wel de prijs van 39.95..slaat nergens op,hoewel in zoverre dat ik een jaarcontract weer aanga..
dan hebben ze je weer een jaar te pakken...
laat maar,als er nu wat is kan zo opzeggen...

GJvdZ

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Is niks nieuws dat acties alleen voor nieuwe klanten zijn. Gebeurt al tientallen jaren.

Gesloten