LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] vakantieveilin oplichterij!!!!!!
vakantieveilin oplichterij!!!!!!
Ik zit nu al dagen achtereen op vakantie veiling, en wat mij opvalt dat telkens dezelfde mensen, de veilingen omhoog laten schieten. ik ben nu al avonden aa het kijken ze bieden heel extreem maar blijken dan net niet te willen winnen.
Ik heb mijn naam veranderd in dat ze fraude pleegde en ging mee bieden want zag tot welk bedrag hun boden, ik kreeg gelijk reacties van de namen die ik doorhad ze zette achter hun naam rot op fraude hahah, waardoor ik mijn naam verandere ik let goed op jou.
ik vind dit echt heel erg schandalig dat dit word gedaan niks veiling het is mensen geld uit hun zak kloppen ik ben verder aan googlen en lees niks anders dan klachten van mensen. ik vind dat deze site uit de lucht moet worden gehaald omdat het mensen misleid die soms nog duurder uitzijn als de gewone prijs. ik heb ook alle namen genoteerd van de mensen die het doen. ik weet neit of ik ze hier mag melden maar houd ze igg opgeslagen.
Ik heb mijn naam veranderd in dat ze fraude pleegde en ging mee bieden want zag tot welk bedrag hun boden, ik kreeg gelijk reacties van de namen die ik doorhad ze zette achter hun naam rot op fraude hahah, waardoor ik mijn naam verandere ik let goed op jou.
ik vind dit echt heel erg schandalig dat dit word gedaan niks veiling het is mensen geld uit hun zak kloppen ik ben verder aan googlen en lees niks anders dan klachten van mensen. ik vind dat deze site uit de lucht moet worden gehaald omdat het mensen misleid die soms nog duurder uitzijn als de gewone prijs. ik heb ook alle namen genoteerd van de mensen die het doen. ik weet neit of ik ze hier mag melden maar houd ze igg opgeslagen.
Re: vakantieveilin oplichterij!!!!!!
Je ziet spoken,en nee je mag geen naam melden.ik vind dit echt heel erg schandalig dat dit word gedaan niks veiling het is mensen geld uit hun zak kloppen ik ben verder aan googlen en lees niks anders dan klachten van mensen. ik vind dat deze site uit de lucht moet worden gehaald omdat het mensen misleid die soms nog duurder uitzijn als de gewone prijs. ik heb ook alle namen genoteerd van de mensen die het doen. ik weet neit of ik ze hier mag melden maar houd ze igg opgeslagen
In onze familie wordt veel geboden op vakantieveilingen alleen lukt het soms een hele tijd voordat wij het item tegen een voor ons gunstige prijs kunnen bemachtigen.
Wij bieden niet zoals het merendeel van de klagers een veel te hoge prijs in verhouding van het gebodene,vandaar dat ook onze namen tig keer verschijnen op de site.We hebben bij elkaar toch al zo'n 30 items bemachtigd voor een leuk bescheiden prijsje.
gr Henk
lees het internet maar af van mensen die allemaal hetzelfde zien,
tuurlijk zijn er mensen die meerdere keren bieden.
maar als je slim genoeg ben zie je duidelijk het verschil hoor.
als nog niemand geboden heb bij walabi en er word door dezelfde telkens geopend met 45 euro, terwijl er nog niks staat en de tijd nog 14 minuten is is dat erg opvallend. en ik ben dus niet de enige die dit ziet.
en zo zijn er nog tig voorbeelden
tuurlijk zijn er mensen die meerdere keren bieden.
maar als je slim genoeg ben zie je duidelijk het verschil hoor.
als nog niemand geboden heb bij walabi en er word door dezelfde telkens geopend met 45 euro, terwijl er nog niks staat en de tijd nog 14 minuten is is dat erg opvallend. en ik ben dus niet de enige die dit ziet.
en zo zijn er nog tig voorbeelden
@ Sam, het internet staat er vol van dat partner's van medewerkers meebieden en die ook gelijk dik over het geboden bedrag heen gaan.
Laatst gewijzigd door tuctuc op 18 jan 2013 10:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Vooropgesteld ik ben ook niet echt fan van dit soort sites.
Oplichting vind ik het toch niet echt, sommigen laten zich maar al te graag oplichten omdat sommigen elk gezond verstand verliest als men denkt er is voordeel te halen. Het zou al een heel stuk helpen als mensen eens goed geïnformeerd gaan meebieden, maar er zijn er die gaan bieden terwijl ze amper idee hebben van de normale prijs van iets.
Op de een of andere manier hebben sommige een raar gedrag op internet of bij een veiling op internet. Als iemand op straat een toegangskaartje voor de efteling (gewoon als voorbeeld) zou verkopen voor meer dan de prijs aan de kassa koopt geen kip daar een kaartje. Terwijl sommigen dat bij een internetveiling juist wel doen. Sorry maar dat ligt dan toch echt aan die mensen zelf.
Soms is er wel voordeel te behalen, maar dan moet men wel een maximumprijs met zichzelf afspreken en zich daar ook strict aan houden. Inderdaad zal men dan ook heel vaak niet 'winnen', maarja da's ook geen drama.
Het is ook een kwestie van vraag en aanbod. In deze tijd van het jaar zullen entreekaartjes voor een pretpark vrij populair zijn en zijn er veel mensen die bereidt zijn meer te bieden.
Dat er zoveel klachten te vinden zijn, is op zich best logisch. De site is vrij bekend en net zoals met elk bedrijf dat bekend is of veel klanten heeft, zijn er veel klachten te vinden. Mensen plaatsen klachten nu eenmaal een stuk sneller op internet, ze zullen niet zo gauw elk afzonderlijk geval dat goed gaat apart vermelden. Als men enkel zaken zou moeten doen met bedrijven waar geen klachten over te vinden zijn, kan men bijna niets meer kopen of afsluiten.
Oplichting vind ik het toch niet echt, sommigen laten zich maar al te graag oplichten omdat sommigen elk gezond verstand verliest als men denkt er is voordeel te halen. Het zou al een heel stuk helpen als mensen eens goed geïnformeerd gaan meebieden, maar er zijn er die gaan bieden terwijl ze amper idee hebben van de normale prijs van iets.
Op de een of andere manier hebben sommige een raar gedrag op internet of bij een veiling op internet. Als iemand op straat een toegangskaartje voor de efteling (gewoon als voorbeeld) zou verkopen voor meer dan de prijs aan de kassa koopt geen kip daar een kaartje. Terwijl sommigen dat bij een internetveiling juist wel doen. Sorry maar dat ligt dan toch echt aan die mensen zelf.
Soms is er wel voordeel te behalen, maar dan moet men wel een maximumprijs met zichzelf afspreken en zich daar ook strict aan houden. Inderdaad zal men dan ook heel vaak niet 'winnen', maarja da's ook geen drama.
Het is ook een kwestie van vraag en aanbod. In deze tijd van het jaar zullen entreekaartjes voor een pretpark vrij populair zijn en zijn er veel mensen die bereidt zijn meer te bieden.
Dat er zoveel klachten te vinden zijn, is op zich best logisch. De site is vrij bekend en net zoals met elk bedrijf dat bekend is of veel klanten heeft, zijn er veel klachten te vinden. Mensen plaatsen klachten nu eenmaal een stuk sneller op internet, ze zullen niet zo gauw elk afzonderlijk geval dat goed gaat apart vermelden. Als men enkel zaken zou moeten doen met bedrijven waar geen klachten over te vinden zijn, kan men bijna niets meer kopen of afsluiten.
Als je je laat oplichten, is er sprake van oplichting. Mensen laten zich voor de gek houden. Wij Nederlanders zijn gek op termen als "aanbieding", "uitverkoop", en dergelijke. Ik zie soms winkels waar normaal nog geen hond komt wel 5keer per jaar "opheffingsuitverkoop" houden. Is dit dan oplichting? Nee, dit is slimme marketing waar iedereen gedwee achter aan loopt omdat ze denken goedkoop uit te zijn.Emmy75 schreef:Vooropgesteld ik ben ook niet echt fan van dit soort sites.
Oplichting vind ik het toch niet echt, sommigen laten zich maar al te graag oplichten omdat sommigen elk gezond verstand verliest als men denkt er is voordeel te halen.
In de supermarkt heb je producten die bijna niet verkocht worden. Dan gooien ze een paar cent bij de prijs op, om ze vervolgens weer in de aanbieding te kunnen gooien. Voor dezelfde prijs als waar het eerst niet voor verkocht werd. Omdat men nu opeens denkt een "koopje" te hebben. Dit heet geen oplichting, dit heet marketing.
Zo gaat het ook met die veilingsites, mensen betalen daar, inclusief de veilingkosten, soms nog meer dan de netto kassa prijs. Maar oh wat hebben we een koopje.
[ Dat is prima verwoord en sluit me daar volledig bij aan.
Er staan nu een aantal veilingen op van Bizztravel, ga er niet op in! Je bent duurder uit dan wanneer je rechtstreeks bij bizztravel boekt.
Voorbeeld: Wintersport naar hinterglemm Oostenrijk voor 4 personen bieden vanaf 199 euro. Om de veiling te kunnen (winnen) moet je minimaal 200 euro bieden plus 5 euro administratiekosten die je ook nog moet betalen. Totaal betaal je dan 205 euro.
Ik neem aan als je op een wintersport vakantie bied dat je daar ook wil gaan skiën anders bied je niet op een wintersport vakantie. De kosten voor een skipas in Hinterglemm zijn 216 per persoon voor 6 dagen. Dat is 4 x 216 euro totaal dus 864 euro.
Totale prijs is dus: 1096 euro
Echter wanneer je rechtstreeks boekt bij bizztravel ben je voor 4 personen inclusief 6 daagse skipas voor hetzelfde chalet op dezelfde datum 1023,50 euro kwijt.
Misschien geen oplichterij maar het klopt niet
Voorbeeld: Wintersport naar hinterglemm Oostenrijk voor 4 personen bieden vanaf 199 euro. Om de veiling te kunnen (winnen) moet je minimaal 200 euro bieden plus 5 euro administratiekosten die je ook nog moet betalen. Totaal betaal je dan 205 euro.
Ik neem aan als je op een wintersport vakantie bied dat je daar ook wil gaan skiën anders bied je niet op een wintersport vakantie. De kosten voor een skipas in Hinterglemm zijn 216 per persoon voor 6 dagen. Dat is 4 x 216 euro totaal dus 864 euro.
Totale prijs is dus: 1096 euro
Echter wanneer je rechtstreeks boekt bij bizztravel ben je voor 4 personen inclusief 6 daagse skipas voor hetzelfde chalet op dezelfde datum 1023,50 euro kwijt.
Misschien geen oplichterij maar het klopt niet