L.s.,
Afgelopen maand is het er toch van gekomen, eindelijk een nieuw bed gekocht. Een mooie boxspring, aankoopprijs EUR 299,00.
Deze aanbieding zag ik in een plaatselijk krantje staan, met de tekst: box + matras. Echter op de foto in de advertentie stond de box + matras + bovenmatras ( zogenaamd de topper of topmatras). Ook in de showroom bestond de opstelling uit de drie delen. Schetste mijn verbazing dat bij aflevering slechts de box + matras was geleverd. Getekend voor aflevering: niet slim!?, maar oke een leermomentje zal ik maar zeggen.
Gebeld met de winkel en bovenstaande voorgelegd. Zij vertelden mij dat de aanbieding bestond uit de box + matras, zoals de tekst op de aanbieding laat zien. Ook vindt men dat er vanuit gegaan kan worden dat de "topper" (ongeveer €80,00) niet bij de aanbieding hoort. Het is de eerste keer in twintig jaar dat ik weer een bed koop, niet mee eens dus.
Mijn mening is dat ik er vanuit kan gaan dat obv de foto op de advertentie en het verkoopgesprek ( waarin dit niet naar voren is gekomen) ik recht heb op de topper.
Het bedrijf beroept zich dus op de tekst en de afleverbon en op mijn voorstel om tot een oplossing te komen: of alsnog leveren of restitutie van een percentage van het aankoopbedrag, gaat men niet mee.
Als laatste vertelde men dat de foto van de leverancier is, dus dat ze dit niet konden wijzigen in de advertentie. Tsja...als er nou een mooie vrouw op het plaatje stond begrijp ik dat zij er niet bij hoort....maar dit vind ik toch een verkeerde voorstelling van zaken.
Ik voel mij eigenlijk een beetje machteloos op dit moment....iemand een idee/mening hierover?
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] verkeerde voorstelling van zaken?
Re: verkeerde voorstelling van zaken?
Tsja die folders zijn meestal onder voorbehoud van zet- en drukfouten en als de foto van de fabrikant is denk ik dat je weinig kunt beginnen. Dan moet je naar de fabrikant gaan en niet naar de winkel.
-
Het is toch echt in eerste instantie de winkelier die je moet aanspreken op een verkeerde voorstelling van zaken.
Maar ik vrees dat je weinig kunt beginnen, wanneer in de tekst duidelijk box + matras staat, en niet die toevoeging die jij op het plaatje ziet staan. Was de tekst zo geweest dat ook die bovenmatras genoemd werd, en ze leverden alleen de gewone matras, dan had je recht van spreken, en kon je de winkelier erop aanspreken.
Het is namelijk niet de fabrikant met wie je zaken doet, maar de verkoper van de artikelen. En DIE is het aanspreekpunt.
Maar ik vrees dat je weinig kunt beginnen, wanneer in de tekst duidelijk box + matras staat, en niet die toevoeging die jij op het plaatje ziet staan. Was de tekst zo geweest dat ook die bovenmatras genoemd werd, en ze leverden alleen de gewone matras, dan had je recht van spreken, en kon je de winkelier erop aanspreken.
Het is namelijk niet de fabrikant met wie je zaken doet, maar de verkoper van de artikelen. En DIE is het aanspreekpunt.
-
Dank voor de reactie.
Begrijp dat het bedrijf zich baseert op de tekst, echter vraag ik mij dan af waarom de 5 poten wel zijn geleverd maar niet in de tekst zijn opgenomen. Kan ik hier dan weer wel vanuit gaan? Op deze vraag werd afgedaan met een antwoord van: Dit is logisch, dit hoort er standaard bij.
Maar om de kosten zelf te dragen vind ik niet fair, maar ja dit zal wel de uitkomst worden.
Daarnaast is het jammer dat het bedrijf niet aangesloten is bij een branche organisatie, anders was er de mogelijkheid om dit geval als geschil bij een "onafhankelijke instantie"voor te leggen.
Wellicht een tip voor andere consumenten.
Begrijp dat het bedrijf zich baseert op de tekst, echter vraag ik mij dan af waarom de 5 poten wel zijn geleverd maar niet in de tekst zijn opgenomen. Kan ik hier dan weer wel vanuit gaan? Op deze vraag werd afgedaan met een antwoord van: Dit is logisch, dit hoort er standaard bij.
Maar om de kosten zelf te dragen vind ik niet fair, maar ja dit zal wel de uitkomst worden.
Daarnaast is het jammer dat het bedrijf niet aangesloten is bij een branche organisatie, anders was er de mogelijkheid om dit geval als geschil bij een "onafhankelijke instantie"voor te leggen.
Wellicht een tip voor andere consumenten.