LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Voorschot betaling in winkels
Voorschot betaling in winkels
Ik heb een bril bij Hans Anders gekocht. Over drie weken kan ik de bril ophalen. Men vraagt een voorschot van betaling. Is deze verplicht te betalen. Aangezien ik geen geld had heb ik die niet betaald. Is dit dan wel verplicht
Re: Voorschot betaling in winkels
Voor "maatwerk" , zoals een bril, mag een max aanbetaling van 50% (of iets in die orde dacht ik) gevraagd worden. Dus om uw vraag te beantwoorden: Het mag en bij een bril zijn het de huisregels. Wat moeten ze ermee als u besluit om de bril niet af te halen?
-
Bedrijven mogen inderdaad een aanbetaling van 50% vragen.josamkoen schreef:Ik heb een bril bij Hans Anders gekocht. Over drie weken kan ik de bril ophalen. Men vraagt een voorschot van betaling. Is deze verplicht te betalen. Aangezien ik geen geld had heb ik die niet betaald. Is dit dan wel verplicht
Even tussendoor (al is dat je vraag niet): als je nu nog geen geld hebt, en over drie weken wel, is het dan niet slimmer om even te wachten tot je geld binnen is? Er kan zomaar van alles tussendoor komen dat je over drie weken wéér geen geld hebt, alleen ligt er dan wel een bril te wachten snap je. Maar als je geld binnen is kun je in ieder geval de aanbetaling doen, en mocht de rest niet lukken, dan is 4 1/2 week later de volgende mogelijkheid weer. Terwijl je toch al drie weken moet wachten.
Volkomen begrijpelijk dat er om een aanbetaling wordt gevraagd. Anders komt 50% van de kopers niet meer terug omdat ze a) in een andere winkel een leuker/goedkoper model zien of b) ze na aankoop bedenken dat ze eigenlijk het geld niet kunnen missen.
Dus ja, het mag.
Dus ja, het mag.