Nu twee voor 1,45, dus 55 ct winst.witte angora schreef: Heb net het ding even goed doorgespit, maar het stelt weinig voor. Sowieso is het deze keer maar één week (anders is het minimaal 3 weken), maar de Glorix: daar heb ik nog nooit meer dan een euro voor betaald. Dus daar gaat de winst niet in zitten.
Is dus wel een stuk goedkoper dan die 99 ct/l van de Aldi.Sinaasappelsap haal ik normaal bij de Aldi, 99 cent per liter, nu wordt het 2 liter appelsientje voor 1,25. Winst is dus 73 cent, als ik er in trap.
Dus alweer winst, als je het zou willen kopen.WC papier doe ik altijd van hun eigen merk: 4 dikke rollen voor 1,65. Dus 32 rollen Edet voor 9,29, dat levert een bedragje op van 1,90 wat ik uitspaar. Maar waar laat ik 32 rollen...
Dat is inderdaad een afweging, of je zoiets in plaats van iets anders, mogelijk duurder of minder lekker, koopt. Dus niet echt winst, maar áls je altijd al eens die quiche had willen proberen, is dat nu wel een leuke gelegenheid.De Quiche is lekker, maar die heb ik verder nooit, dus dat kost me alleen maar extra geld, want voor dit geld haal ik ze nog wel.
Bovendien moeten ze ook wel goed blijven... ik eet zo weinig aardappels, dat zelfs de anderhalf kilo zakken al gaan uitlopen...Aardappelen haal ik bij de boer, 5 kilo voor 2,60, dus 2x3 kilo voor 3,69 is me te duur.
Gaat ook niet alleen over appelmoes, maar over álle conserven. Ik denk dat veel mensen nog wel eens een potje of blikje kopen en dan kán het zijn dat ze nu voordeliger zijn dan andere (eigen-)merken.Appelmoes: ik zal wel een paar potjes halen, maar 45 cent voor een pot van 360 gram, dat kan goedkoper.
Als ik de voorbeelden bekijk die jij zo benoemt, dan zijn die (als ik het goed zie) dus bijna allemaal stuk voor stuk nu goedkoper dan wat je er normaal voor betaalt, zelfs bij de Aldi. Alleen de aardappelen die je rechtstreeks bij de boer haalt zijn daar echt voordeliger. Dus zo slecht zijn die aanbiedingen niet.Ach, de Wasa knackebrod is nog wel aardig, geloof ik. Maar ik zal er geen vrachtwagen voor huren.
Natuurlijk wel even nagaan wat je normaal zou kopen en normaal zou betalen. Maar bijvoorbeeld 50% korting op kaas lijkt mij ook wel aantikken. En met kleine kinderen kan de Pampers aanbieding ook flink uitmaken. Maar sommige andere aanbiedingen zou je waarschijnlijk veel beter elders kopen. (bv. zonnebrand: nu in de aanbieding van extreem duur voor nog steeds duur...)