LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ziezotec doet aan misleiding

Reclame acties die niet kloppen of correct lopen? Ventileer hier jouw mening.
14all

Ziezotec doet aan misleiding

Ongelezen bericht door 14all »

De winkel Ziezotec uit Zoetermeer is bij mij de boeken ingegaan als een misleidende winkel. Waarom? Het gaat om deze reclameuiting over hun laagste prijs garantie. Zij beweren:
Ziezotec Electronics BV heeft de scherpste prijzen van Nederland en Belgie. Dit is niet alleen een bewering maar ook een belofte.
Hier wilde ik aanspraak op maken, ik had een product voor 10 euro goedkoper gezien, wat ten opzichte van Ziezotec 5% goedkoper was. Dus ik las de voorwaarden. Enkele regels hieruit zijn:
Het product dient bij de goedkopere aanbieder uit voorraad leverbaar te zijn.
Check
De webshop geeft aan dat er voldoende voorraad is.
De goedkopere aanbieder dient naast een webshop een fysieke winkel te bezitten die minimaal
35 uur per week geopend is.
Check
Deze goedkopere webshop heeft twee vestigingen in Nederland en een in België.
Het product dient exact hetzelfde te zijn.
Check
Dat is het ook, zelfde kleur, zelfde uitvoering.
Ziezotec Electronics moet het prijsverschil kunnen controleren op een openbare website.
Check
De webshop is duidelijk, de link had ik ook meegestuurd.
De laagste prijs garantie is voor een eindgebruiker.
Check
Ja hoor, als particulier kan je daar gewoon kopen, het is een gewone winkel met een webwinkel daarbij.

Dus dan een mail sturen, wat trouwens ook volgens voorwaarden is. En dan maar wachten. 2 dagen gaan voorbij, maar geen antwoord. Okee, dan even een herinneringsmail sturen, maar ook hier geen antwoord op. Uiteindelijk maar bellen en dan begint ineens een bizarre ervaring. Wanneer ik vraag of ze de mail hebben ontvangen, krijg ik te horen dat ze al hebben geantwoord. Ik heb niets ontvangen, niet in mijn postvak, ook niet in de spambox. Als ik vraag naar of ze voor die 10 euro minder kunnen leveren, krijg ik glashard een nee. Een reden geeft de medewerker in eerste instantie niet, maar als ik hem wijs op de voorwaarden op hun website, begint de medewerker ineens een verhaal af te steken dat ze niet goedkoper kunnen leveren. Hij zegt dat ze geen V&D zijn en dat ze maar 1 winkel hebben, dat ze al zoveel jaar bestaan en nog jaren door willen gaan. Het verhaal lijkt bijna alsof de medewerker mij probeert te overtuigen dat door hem te houden aan de laagste prijs belofte, dat Ziezotec wel eens failliet zou kunnen gaan. Het gesprek is intussen best vervelend geworden, ik ben blij als het afgelopen is.

Intussen blijven ze vrolijk adverteren met hun 100% laagste prijs garantie, maar dat is nog niet eens garantie tot de deur, je komt hiermee niet eens de winkel in. Diep teleurgesteld in Ziezotec, vooral omdat ze ook nog eens flink adverteren met de zogenaamde betrouwbaarheid van hun winkel. Maar als ik hier melding van maak bij een van de reviewsites waar ze zijn aangesloten, weten ze binnen een paar minuten deze melding te rapporteren zodat deze vooral niet getoond zal worden.

Nee, Ziezotec is hiermee een potentiele klant verloren.
Laatst gewijzigd door 14all op 18 feb 2016 12:46, 1 keer totaal gewijzigd.

14all

Re: Ziezotec doet aan misleiding

Ongelezen bericht door 14all »

Hun website geeft momenteel een foutmelding, maar ik had de (misleidende) advertentie nog openstaan. Deze post ik hier ter referentie:
Laagste prijs garantie

Afbeelding

Ziezotec Electronics BV heeft de scherpste prijzen van Nederland en Belgie. Dit is niet alleen een bewering maar ook een belofte. Om deze reden kunnen wij u ook de laagste prijs garantie bieden. In het geval dat u meent elders op internet een goedkopere aanbieding gezien te hebben horen wij dat graag van u.
Let er hierbij op dat u uiteraard de prijzen inclusief BTW met elkaar vergelijkt.

Houdt u rekening met de volgende voorwaarden:

Het product dient bij de goedkopere aanbieder uit voorraad leverbaar te zijn.

De goedkopere aanbieder dient naast een webshop een fysieke winkel te bezitten die minimaal
35 uur per week geopend is. Webshops die van huis uit verkopen zijn uitgesloten van deelname.

Aanspraak op de laagste prijs garantie dient voor aankoop plaats te vinden.
Na uw aankoop kunt u geen aanspraak meer maken op de laagste prijs garantie.

De producten die voor de prijsgarantie in aanmerking komen zijn nieuw, compleet en verpakt in de originele verpakking.

Het product dient exact hetzelfde te zijn. z.g.n. grijze import of clone modellen zijn uitgesloten voor
de laagste prijs garantie.

Ziezotec Electronics moet het prijsverschil kunnen controleren op een openbare website.

Producten uit (opheffings)uitverkopen, opbodverkopen, faillissementsverkopen, groothandelverkopen, demomodellen, internetmarktplaatsen, beschadigde producten, producten uit het buitenland of niet bestemd voor EU komen niet in aanmerking voor de laagste prijs garantie.

De laagste prijs garantie is niet van toepassing wanneer er sprake is van afwijkende leveringsvoorwaarden. Om deze reden nemen wij ook de verzend- en administratiekosten mee in de vergelijking en is de prijsvergelijking op basis van 1 artikel inclusief verzendkosten.

De laagste prijs garantie is voor een eindgebruiker. Wederverkopers of handelsaanvragen zijn uitgesloten van de laagste prijs garantie.

Uitgesloten van de laagste prijs garantie zijn prijswijzigingen die door de fabrikant worden doorgevoerd voor de gehele markt

Bij twijfel of onduidelijkheid over de juistheid van de aangeboden prijs en/of voorwaarden is het oordeel van Ziezotec Electronics doorslaggevend.

Wanneer u aanspraak denkt te maken op de laagste prijs garantie kunt u voor uw aankoop een email sturen naar [email protected] met de volgende gegevens:

- Uw naam en emailadres
- Een volledige en duidelijke omschrijving van het product.
- Een link naar de productpagina waar u het goedkopere artikel heeft gezien.

Gesloten