Hier wilde ik aanspraak op maken, ik had een product voor 10 euro goedkoper gezien, wat ten opzichte van Ziezotec 5% goedkoper was. Dus ik las de voorwaarden. Enkele regels hieruit zijn:Ziezotec Electronics BV heeft de scherpste prijzen van Nederland en Belgie. Dit is niet alleen een bewering maar ook een belofte.
CheckHet product dient bij de goedkopere aanbieder uit voorraad leverbaar te zijn.
De webshop geeft aan dat er voldoende voorraad is.
CheckDe goedkopere aanbieder dient naast een webshop een fysieke winkel te bezitten die minimaal
35 uur per week geopend is.
Deze goedkopere webshop heeft twee vestigingen in Nederland en een in België.
CheckHet product dient exact hetzelfde te zijn.
Dat is het ook, zelfde kleur, zelfde uitvoering.
CheckZiezotec Electronics moet het prijsverschil kunnen controleren op een openbare website.
De webshop is duidelijk, de link had ik ook meegestuurd.
CheckDe laagste prijs garantie is voor een eindgebruiker.
Ja hoor, als particulier kan je daar gewoon kopen, het is een gewone winkel met een webwinkel daarbij.
Dus dan een mail sturen, wat trouwens ook volgens voorwaarden is. En dan maar wachten. 2 dagen gaan voorbij, maar geen antwoord. Okee, dan even een herinneringsmail sturen, maar ook hier geen antwoord op. Uiteindelijk maar bellen en dan begint ineens een bizarre ervaring. Wanneer ik vraag of ze de mail hebben ontvangen, krijg ik te horen dat ze al hebben geantwoord. Ik heb niets ontvangen, niet in mijn postvak, ook niet in de spambox. Als ik vraag naar of ze voor die 10 euro minder kunnen leveren, krijg ik glashard een nee. Een reden geeft de medewerker in eerste instantie niet, maar als ik hem wijs op de voorwaarden op hun website, begint de medewerker ineens een verhaal af te steken dat ze niet goedkoper kunnen leveren. Hij zegt dat ze geen V&D zijn en dat ze maar 1 winkel hebben, dat ze al zoveel jaar bestaan en nog jaren door willen gaan. Het verhaal lijkt bijna alsof de medewerker mij probeert te overtuigen dat door hem te houden aan de laagste prijs belofte, dat Ziezotec wel eens failliet zou kunnen gaan. Het gesprek is intussen best vervelend geworden, ik ben blij als het afgelopen is.
Intussen blijven ze vrolijk adverteren met hun 100% laagste prijs garantie, maar dat is nog niet eens garantie tot de deur, je komt hiermee niet eens de winkel in. Diep teleurgesteld in Ziezotec, vooral omdat ze ook nog eens flink adverteren met de zogenaamde betrouwbaarheid van hun winkel. Maar als ik hier melding van maak bij een van de reviewsites waar ze zijn aangesloten, weten ze binnen een paar minuten deze melding te rapporteren zodat deze vooral niet getoond zal worden.
Nee, Ziezotec is hiermee een potentiele klant verloren.