LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Galette Press (kinderboek pakketten)
Galette Press (kinderboek pakketten)
N.a.v. een telefonische enquete omtrent het geheel vrijblijvend ontvangen van een kinder boekenpakket welke bij niet geschikt ook weer geheel vrijblijvend geretourneerd mocht worden, blijkt nu totaal anders.
Ik heb het pakket na ontvangst direct geretourneerd, maar prompt daarop ontving ik een acceptgiro waarin mijn de betaling van € 12,95 wilde voldoen. Deze acceptgiro heb ik geretourneerd met de mededeling N.V.T.
Daarop ontvang ik wederom een kinder boeken pakket incl. acceptgiro ook dit heb ik dezelfde dag weer geretourneerd.
Echter nu heb ik ook direct de klantenservice gebeld, echter dit blijkt onmogelijk, men blijft in de wachtstand a € 0,55 per minuut.
Op 29-12 2003 ontvang ik wederom een acceptgiro € 30,90
incl. € 5,00 adm. kosten met een begeleidend schrijven dat indien ik niet overga tot betaling Gallet Press de vordering uit handen gaat geven.
Hierop heb ik zowel schriftelijk als (telefonisch niet bereikbaar) op
gereageerd. Natuurlijk heeft men niet gereageerd.
Vandaag 17-01-2004 heb ik wederom een acceptgiro ontvangen € 32,90
incl. € 7,00 adm. kosten en dreiging tot incasso.
Galette Press zet mensen onder druk door het sturen van dergelijke acceptgiros incl. dreigende brief.
Ik heb geen schriftelijke opdracht gegeven en het ging om een vrijblijvende actie. Waarvan ik geen gebruik van wens te maken.
Wellicht dat jullie de gang van zaken van dit bedrijf eens kunt checken.
Gallet Press
Postbus 4081
5604 EB Eindhoven
Tel klantenservice: 0900-2026732
K.v.K. Eindhoven 17094374
Een verontruste burger:
Stefan Steenbakkers
Slegersstraat 30
5706 AX Helmond
0492-542389
[/b]
Ik heb het pakket na ontvangst direct geretourneerd, maar prompt daarop ontving ik een acceptgiro waarin mijn de betaling van € 12,95 wilde voldoen. Deze acceptgiro heb ik geretourneerd met de mededeling N.V.T.
Daarop ontvang ik wederom een kinder boeken pakket incl. acceptgiro ook dit heb ik dezelfde dag weer geretourneerd.
Echter nu heb ik ook direct de klantenservice gebeld, echter dit blijkt onmogelijk, men blijft in de wachtstand a € 0,55 per minuut.
Op 29-12 2003 ontvang ik wederom een acceptgiro € 30,90
incl. € 5,00 adm. kosten met een begeleidend schrijven dat indien ik niet overga tot betaling Gallet Press de vordering uit handen gaat geven.
Hierop heb ik zowel schriftelijk als (telefonisch niet bereikbaar) op
gereageerd. Natuurlijk heeft men niet gereageerd.
Vandaag 17-01-2004 heb ik wederom een acceptgiro ontvangen € 32,90
incl. € 7,00 adm. kosten en dreiging tot incasso.
Galette Press zet mensen onder druk door het sturen van dergelijke acceptgiros incl. dreigende brief.
Ik heb geen schriftelijke opdracht gegeven en het ging om een vrijblijvende actie. Waarvan ik geen gebruik van wens te maken.
Wellicht dat jullie de gang van zaken van dit bedrijf eens kunt checken.
Gallet Press
Postbus 4081
5604 EB Eindhoven
Tel klantenservice: 0900-2026732
K.v.K. Eindhoven 17094374
Een verontruste burger:
Stefan Steenbakkers
Slegersstraat 30
5706 AX Helmond
0492-542389
[/b]
Re: Galette Press (kinderboek pakketten)
Wij zijn ook telefonisch benaderd door kinderboekenclub Galette Press. Mijn vrouw heeft goedkeuring gegeven voor het opsturen van informatie zonder verdere verplichtingen. Bij deze informatie zou een machtiging zitten, waarbij verteld werd dat niet insturen, geen verplichtingen zou hebben.
Informatie komt inderdaad binnen en aangezien het ons niets lijkt, sturen wij de machtiging niet op. Tot onze verbazing komt 3 weken het eerste pakket binnen met bijbehorende acceptgiro binnen. Na gebeld te hebben met Galette Press blijkt dit een gratis proefpakket te zijn zonder verdere verplichtingen. Nogmaals duidelijk vermeld niks te maken willen hebben met Galette Press.
Paar weken later de 1e herinnering met de onderstaande keuze.
- betalen van 1e pakket is tevens een goedkeuring voor opsturen 2e pakket
- niet betalen => incassobureau
Wij willen geen 2e pakket, dus betalen we niet.
Wij willen het 1e pakket ook niet en hebben hier nooit toestemming voor gegeven. Op emails wordt amper gereageerd en bellen naar die dure lijn doen we niet.
Wat kan je tegen zulke bedrijven doen??
Informatie komt inderdaad binnen en aangezien het ons niets lijkt, sturen wij de machtiging niet op. Tot onze verbazing komt 3 weken het eerste pakket binnen met bijbehorende acceptgiro binnen. Na gebeld te hebben met Galette Press blijkt dit een gratis proefpakket te zijn zonder verdere verplichtingen. Nogmaals duidelijk vermeld niks te maken willen hebben met Galette Press.
Paar weken later de 1e herinnering met de onderstaande keuze.
- betalen van 1e pakket is tevens een goedkeuring voor opsturen 2e pakket
- niet betalen => incassobureau
Wij willen geen 2e pakket, dus betalen we niet.
Wij willen het 1e pakket ook niet en hebben hier nooit toestemming voor gegeven. Op emails wordt amper gereageerd en bellen naar die dure lijn doen we niet.
Wat kan je tegen zulke bedrijven doen??
Ik heb dezelfde ervaringen met Galette Press, ze proberen hun geld te verdienen door mensen onder druk te zetten d.m.v. dreigen met een incassobureau. Helaas zullen er altijd mensen zijn die zwichten voor de dreigementen en vervolgens betalen. Ik heb gebeld naar Galette Press in de veronderstelling dat het om een vergissing ging. Ik heb ze uitgelegd dat ik geen overeenkomst met ze heb, tot mijn grote verbazing vertelde de vrouw aan de telefoon dat ik gewoon moest betalen omdat Galette Press persoonsgegevens van ons gezin heeft. Toen ik de vrouw uitlegde dat het hebben van persoongegevens iets anders is als het aangaan van een overeenkomst kwam ze er niet meer uit, ze kreeg door dat ze mij niet in de maling kon nemen en gooide de hoorn op de haak. Toen werd het mij duidelijk dat het hier gaat om oplichters.
Wat je tegen deze bedrijven moet doen?
Nou gewoon niets, wel even bedanken voor de GRATIS zending, is wel netjes.
Zelf heb ik de hele natuur serie van lekturama GEKREGEN zomaar, als dat niet aardig is? En incasso, hoezo ik heb toch niets besteld. Dank U, al deze cadeautjes worden enorm gewaardeerd.
A.J.
Nou gewoon niets, wel even bedanken voor de GRATIS zending, is wel netjes.
Zelf heb ik de hele natuur serie van lekturama GEKREGEN zomaar, als dat niet aardig is? En incasso, hoezo ik heb toch niets besteld. Dank U, al deze cadeautjes worden enorm gewaardeerd.
A.J.
Uit het register van de Kamer van Koophandel:
Naam: Galette Press B.V.
Vestigingsadres: Stratumsedijk 33
Vestigingsplaats: 5611NB Eindhoven
KvK-inschrijfnummer: 17094374 0000
Soort inschrijving: Hoofdvestiging
Kijk ik vervolgens wie er op het genoemde adres zit via www.ikhebje.nl :
040 2940018 Structure corporate clinic 2 Stratumsedk 33 5611NB Eindhoven
040 2940040 Twisted webworks & concepts 2 Stratumsedk 33 5611NB Eindhoven
040 2123006 Hapert B c b Stratumsedk 33 5611NB Eindhoven
040 2930372 Willems G Stratumsedk 33 5611NB Eindhoven
040 2940014 Metro urban communication 2 Stratumsedk 33 5611NB Eindhoven
Naam: Galette Press B.V.
Vestigingsadres: Stratumsedijk 33
Vestigingsplaats: 5611NB Eindhoven
KvK-inschrijfnummer: 17094374 0000
Soort inschrijving: Hoofdvestiging
Kijk ik vervolgens wie er op het genoemde adres zit via www.ikhebje.nl :
040 2940018 Structure corporate clinic 2 Stratumsedk 33 5611NB Eindhoven
040 2940040 Twisted webworks & concepts 2 Stratumsedk 33 5611NB Eindhoven
040 2123006 Hapert B c b Stratumsedk 33 5611NB Eindhoven
040 2930372 Willems G Stratumsedk 33 5611NB Eindhoven
040 2940014 Metro urban communication 2 Stratumsedk 33 5611NB Eindhoven
Stefan, wij hebben dezelfde ervaring met Galette Press.
Na een dreiging van het incasso bureau is het nu al een aantal maanden stil, maar of het stil blijft is nog niet duidelijk.
Het beste wat je kan doen is schrijven, dat je het geld meteen overmaakt zodra ze je een kopie sturen van de bestelling.....en die gaat er niet komen.
Groeten Erwin
Na een dreiging van het incasso bureau is het nu al een aantal maanden stil, maar of het stil blijft is nog niet duidelijk.
Het beste wat je kan doen is schrijven, dat je het geld meteen overmaakt zodra ze je een kopie sturen van de bestelling.....en die gaat er niet komen.
Groeten Erwin
Galette press
speelt een vals spelletje met mensen
onze dochter was nog geen maand oud toen ik door een telefonist werd gebeld of ik interesse had in een boeken pakket.
dit had ik niet omdat we al lid zijn van een boekenclub en er daardoor geen twee nodig hebben
geen probleem werd er aan de lijn gezegd en tot ziens
drie dagen later krijg ik een brief in huis met daarop de gegevens van mijn dochter van galette press of ik wilde tekenen en de brief terugsturen en dan was ik lid van hun club.
deze brief heb ik niet ingestuurd omdat ik al een keer nee had gezegd.
drie dagen later krijg ik toch een boekenpakket toe gestuurd die ik meteen naar het postkantoor heb gebracht (om daar een bewijs van verzending te krijgen) en deze is op kosten van Galette press daar ook echt ontvangen!
ik heb tevergeefs drie weken lang daar iemand proberen aan de lijn te krijgen wat niet lukte om te kijken of ze daar mijn begeleidend schrijven samen met het pakket hadden ontvangen.
ondertussen bleven er aanmaningen komen en kreeg ik ook een tweede pakket die ik wederom naar het postkantoor heb gebracht.
uiteindelijk na drie weken kreeg ik iemand aan de lijn die gewoon doodleuk zei dat de paketten niet waren aangekomen en dat ik moest betalen.
gelukkig was ik zo slim om bij het postkantoor een brief van verzending te vragen waardoor je altijd kan achterhalen d.m.v. een code waar het pakket is gebleven en in ons geval waren deze beide netjes afgeleverd bij Galette press
ik heb na aanleiding van dit hele voorval een aangetekende brief gestuurd met handtekening voor ontvangst!
en heb tot op heden niets meer gehoord van Galette press en wens verder ook nooit meer iets van hun te horen!
succes voor degene die nog steeds problemen met dit bedrijf hebben!
speelt een vals spelletje met mensen
onze dochter was nog geen maand oud toen ik door een telefonist werd gebeld of ik interesse had in een boeken pakket.
dit had ik niet omdat we al lid zijn van een boekenclub en er daardoor geen twee nodig hebben
geen probleem werd er aan de lijn gezegd en tot ziens
drie dagen later krijg ik een brief in huis met daarop de gegevens van mijn dochter van galette press of ik wilde tekenen en de brief terugsturen en dan was ik lid van hun club.
deze brief heb ik niet ingestuurd omdat ik al een keer nee had gezegd.
drie dagen later krijg ik toch een boekenpakket toe gestuurd die ik meteen naar het postkantoor heb gebracht (om daar een bewijs van verzending te krijgen) en deze is op kosten van Galette press daar ook echt ontvangen!
ik heb tevergeefs drie weken lang daar iemand proberen aan de lijn te krijgen wat niet lukte om te kijken of ze daar mijn begeleidend schrijven samen met het pakket hadden ontvangen.
ondertussen bleven er aanmaningen komen en kreeg ik ook een tweede pakket die ik wederom naar het postkantoor heb gebracht.
uiteindelijk na drie weken kreeg ik iemand aan de lijn die gewoon doodleuk zei dat de paketten niet waren aangekomen en dat ik moest betalen.
gelukkig was ik zo slim om bij het postkantoor een brief van verzending te vragen waardoor je altijd kan achterhalen d.m.v. een code waar het pakket is gebleven en in ons geval waren deze beide netjes afgeleverd bij Galette press
ik heb na aanleiding van dit hele voorval een aangetekende brief gestuurd met handtekening voor ontvangst!
en heb tot op heden niets meer gehoord van Galette press en wens verder ook nooit meer iets van hun te horen!
succes voor degene die nog steeds problemen met dit bedrijf hebben!
Ook ik ben benaderd door een call-centre en heb toegestemd in toezending van pakketten. Er werd bovendien bij verteld dat ik er niet gedurende een lange periode aan vast zou zitten, ik zou na elk pakket op kunnen zeggen.
Het eerste pakket vond ik wel aardig, maar te duur voor de inhoud en het tweede pakket bevestigde dit nog eens. Daarop heb ik schriftelijk opgezegd en kreeg ik binnen 2 weken van Galette een bevestiging van de opzegging. Hierna heb ik inderdaad niets meer ontvangen en werd dus ook niets meer afgeschreven. Ik was eerlijk gezegd nog wel verbaasd dat het zo makkelijk ging, ik was toch wel bang dat ik er langer aan vast zou zitten. Viel dus weer mee, van veel verzekeringen kom je moeilijker af!
Het eerste pakket vond ik wel aardig, maar te duur voor de inhoud en het tweede pakket bevestigde dit nog eens. Daarop heb ik schriftelijk opgezegd en kreeg ik binnen 2 weken van Galette een bevestiging van de opzegging. Hierna heb ik inderdaad niets meer ontvangen en werd dus ook niets meer afgeschreven. Ik was eerlijk gezegd nog wel verbaasd dat het zo makkelijk ging, ik was toch wel bang dat ik er langer aan vast zou zitten. Viel dus weer mee, van veel verzekeringen kom je moeilijker af!
Om wildgroei van topics te voorkomen heeft de redactie van Radar besloten om deze topic te sluiten.
U kunt hier verder discussiëren:
http://www.trosradar.nl/forum/viewtopic.php?t=13426
Vriendelijke groet,
TROS Radar webredactie
U kunt hier verder discussiëren:
http://www.trosradar.nl/forum/viewtopic.php?t=13426
Vriendelijke groet,
TROS Radar webredactie