In de beschrijving (folder, krant, en op de doos), staat dat je 3 jaar garantie krijgt. Mooi meegenomen, dan durf ik de aankoop zeker wel aan.
Als je vervolgens thuis de magnetron uit de doos haalt, zit er een folder bij van de firma Boxford Holland BV, met daarin de aanbieding om na de 1-jarige fabrieksgarantie, voor 29 euro twee jaar garantie BIJ te kopen.
Daarvan staat op andere plaatsen niets vermeld, je komt er thuis pas achter. De cassiere was van mening dat dat logisch was tegen die prijs, maar verwees me naar de bedrijfsleider. Die verzekerde mij echter, dat de drie jaar garantie echt wordt gegeven, en dat de bijgevoegde kaart niet geldt.
Nu zullen er genoeg mensen de magnetron hebben gekocht, en wel die kaart hebben ingestuurd. Aangezien je de firma Boxford machtigt, ben je op die manier 29 euro teveel kwijt.
Ga niet zeggen: waarom wil je voor 85 euro OOK nog eens 3 jaar garantie hebben. Dat is dus een deel van de aanbieding. Aldi claimt de goedkoopste te zijn, en is het ook, als ze de beloofde 3 jaar garantie geven. Wanneer ze dat niet zouden doen, zitten ze met 114 euro voor betreffende magnetron een stuk hoger dan hun concurrenten (Blokker bijvoorbeeld, verkoopt hetzelfde type voor 95 euro).
De prijs die Aldi noemt, is een gemiddelde verkoopprijs voor deze magnetron, ik wil heus niet perse voor een dubbeltje op de eerste rang zitten.
Ik wil de kopers er echter attent op maken, dat ze die extra garantie van 2 jaar voor 29 euro er niet bij hoeven te kopen, want die is al inbegrepen in de verkoopsprijs.