LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] HE-combimagnetron van ALDI

Reclame acties die niet kloppen of correct lopen? Ventileer hier jouw mening.
bodejosm43

HE-combimagnetron van ALDI

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Deze week kocht ik de HE-combimagnetron die de Aldi voor een aantrekkelijke prijs in de aanbieding had. Ik wilde al een tijdje een magnetron hebben met RVS buiten- EN binnenkant, en daarom kwam de aanbieding van de ALDI goed uit. Ik heb hem nu een paar dagen in gebruik, en na grondige bestudering van de gebruiks-aanwijzing (die niet echt uitblinkt in duidelijkheid), kan ik zeggen: het is bepaald geen miskoop. Dit even voor de Aldi-sceptici. :!:

In de beschrijving (folder, krant, en op de doos), staat dat je 3 jaar garantie krijgt. Mooi meegenomen, dan durf ik de aankoop zeker wel aan.

Als je vervolgens thuis de magnetron uit de doos haalt, zit er een folder bij van de firma Boxford Holland BV, met daarin de aanbieding om na de 1-jarige fabrieksgarantie, voor 29 euro twee jaar garantie BIJ te kopen.

Daarvan staat op andere plaatsen niets vermeld, je komt er thuis pas achter. De cassiere was van mening dat dat logisch was tegen die prijs, maar verwees me naar de bedrijfsleider. Die verzekerde mij echter, dat de drie jaar garantie echt wordt gegeven, en dat de bijgevoegde kaart niet geldt.

Nu zullen er genoeg mensen de magnetron hebben gekocht, en wel die kaart hebben ingestuurd. Aangezien je de firma Boxford machtigt, ben je op die manier 29 euro teveel kwijt.

Ga niet zeggen: waarom wil je voor 85 euro OOK nog eens 3 jaar garantie hebben. Dat is dus een deel van de aanbieding. Aldi claimt de goedkoopste te zijn, en is het ook, als ze de beloofde 3 jaar garantie geven. Wanneer ze dat niet zouden doen, zitten ze met 114 euro voor betreffende magnetron een stuk hoger dan hun concurrenten (Blokker bijvoorbeeld, verkoopt hetzelfde type voor 95 euro).

De prijs die Aldi noemt, is een gemiddelde verkoopprijs voor deze magnetron, ik wil heus niet perse voor een dubbeltje op de eerste rang zitten.

Ik wil de kopers er echter attent op maken, dat ze die extra garantie van 2 jaar voor 29 euro er niet bij hoeven te kopen, want die is al inbegrepen in de verkoopsprijs.

tjoektjoek

Re: HE-combimagnetron van ALDI

Ongelezen bericht door tjoektjoek »

De vraag is natuurlijk: moet je bij Blokker ook nog die 2 jaar ebij kopen?

Zo ja, dan kost ie volgens uw berekeningen dus toch nog 124 Euro.

Zo nee, dan is hij inderdaad met de drie jaar garantie goedkoper bij Blokker.

Ik ben het echter wel met je eens hoor. Als het overal staat dat je drie jaar garantie hebt, moet je niet een kaartje in de doos doen met de mededeling dat je nog moet betalen voor 2 van de drie jaar. Hoe goedkoop iets ook is. Het is gewoon niet netjes.

magel725

Ongelezen bericht door magel725 »

Waarschijnlijk zit er dus maar één jaar garantie op en zegt de bedrijfsleider dat er 3 jaar op zit. Als u over twee jaar op de stoep staat is dat al lang weer vergeten. Die kaartjes worden er aan de hand van serienummers in de fabriek bij gedaan en dat gaat zelden of nooit mis. Zitten ze er bij dan heb je ze nodig om 3 jaar garantie te krijgen.

ikbenik

Ongelezen bericht door ikbenik »

Nee hoor!

Je hebt 1 jaar fabrieksgarantie en 3 jaar garantie bij de winkelier.
Dus na dat ene jaar kunt u niet meer bij de fabrikant terecht, maar alleen bij de winkelier.

Daarnaast is het zo dat die 3 jaar garantie ook op de aankoopbon moet staan. Dan kun je die 3 jaar garantie claimen.

Raak je de bon kwijt, dan kun je niets claimen.
Dus de aankoopbon goed bewaren!

magel725

Nee hoor!

Op een magnetron hoeft een winkelier helemaal geen 3 jaar garantie te geven. 1 jaar op klein huishoudelijke produkten, en daar valt deze onder.

bodejosm43

Dat laatste is niet waar. In een groter geheel bekeken: In een land als Duitsland krijg je al sinds jaar en dag 3 jaar garantie op huishoudelijke apparatuur. Als een winkelier adverteert met 3 jaar garantie, dan hoort die gegeven te worden, ook al is momenteel 1 jaar gebruikelijk.

Bovendien: hoe vaak moet het eigenlijk nog gezegd worden: ''bijgekochte garantie'' is geld-uit-de-zak-klopperij. Een produkt als een magnetron hoort veel langer dan dat ene jaar mee te gaan. Gaat ie na de garantieperiode kapoot, dan hoort de winkelier naar rato bij te dragen aan reparatie ervan. En ik heb al eens een voorbeeld genoemd.

Stel, een apparaat heeft een gemiddelde levensduur van 5 jaar, de garantie is 2 jaar. 2 welen na afloop van de garantie gaat het apparaat stuk. Pech gehad, zegt de een. Nietwaar zegt de ander, geen pech gehad: de winkelier dient in dat geval naar rato bij te dragen aan de reparatiekosten, en daar zijn dus richtlijnen voor.

Concreet: een magnetron die normaal 5 jaar meegaat, waarbij (in dit voorbeeld) 2 jaar garantie net verlopen is, die heeft 40 procent van de tijd naar behoren gefunctioneerd bij de koper. Reparatie kost 100 euro, dan moet de koper 40 procent van die 100 euro dragen, en de winkelier draait voor 60 euro op.

Wanneer de Aldi reclame maakt met die drie jaar garantie, en het staat zowel in de folder als op de doos zelf, dan hoeft het niet apart op de bon te worden vermeld, want dan is het gewoon een deel van de ''koop''. Handig is dan uiteraard wel om de folder te bewaren. Je kunt nooit weten.

Hoe het met de garantie bij Blokker zit, moet ik dus even navragen, die geven doorgaans ook slechts 1 jaar. Ik heb intussen even gebeld, en zij geven daar dus inderdaad 1 jaar op.

Het is heel simpel: 3 jaar garantie is 3 jaar garantie, en niet 1 jaar fabrieksgarantie plus 2 jaar ''bijgekochte'' garantie. De bedrijfsleider van Aldi heeft me dit (vooralsnog alleen mondeling) zaterdag bevestigd.

bodejosm43

Ik heb het hoofdkantoor van Aldi hierover gebeld. Zij zeiden dat de kaart van Boxford buiten beschouwing gelaten kan worden, en dat die er standaard in wordt meeverpakt omdat de HE-magnetron ook bij andere zaken wordt verkocht waar ze wel standaard 1 jaar garantie geven. Ik zei het al, het apparaat is ook onder meer bij Blokker te koop. En daar kost ie dan inderdaad 124 euro met drie jaar garantie.

Maar ik kreeg de telefonische toezegging (weer niet schriftelijk....), dat op ALLE huishoudelijke apparatuur een standaard garantie zit van 36 maanden, dus 3 jaar. Dit laatste is dus ook volgens de Europese richtlijnen (Lidl doet dat ook, bijvoorbeeld).

Het hoeft dus niet op de bon te staan, het is een algemene Aldi-richtlijn.

Dus die 29 euro hoeft niet te worden betaald aan Boxford, de firma die de garantie voor HE uitvoert. Overigens heb ik me vergist: het staat niet OP de doos, het stond op de kaart die boven de schappen (voor zover je van schappen kunt spreken bij Aldi) hing.

magel725

Bovendien: hoe vaak moet het eigenlijk nog gezegd worden: ''bijgekochte garantie'' is geld-uit-de-zak-klopperij. Een produkt als een magnetron hoort veel langer dan dat ene jaar mee te gaan. Gaat ie na de garantieperiode kapoot, dan hoort de winkelier naar rato bij te dragen aan reparatie ervan. En ik heb al eens een voorbeeld genoemd.
Ja dat klopt, maar van een combimagnetron die nog geen 100 euro kost wordt naar alle redelijkheid niet verlangd dat dat ding jaren en jaren mee gaat.

Ik wil alleen maar zeggen dat je die garantie er bij anderen niet bij krijgt voor die prijs, dus de kans is aanwezig dat de Aldi over 2 jaar dit helemaal vergeten is en krijg je de garantie dan niet. Die kans bestaat.

Dennis--SP

Ongelezen bericht door Dennis--SP »

Bewaar het foldertje waar het instaat dan of de webpagina uitprinten..
Ik heb zelf nog NOOIT problemen gehad met ALDI en garantie naar paar jaar..

bodejosm43

Magel,

Aldi heeft een algemene richtlijn, en die blijkt men al jaren te hanteren: 3 jaar garantie op alle huishoudelijke apparatuur, en elektronica. Ik daccht dat het per artikel bepaald werd, maar het is een algemene richtlijn.

De spullen die ik bij Aldi ooit kocht, zijn zonder meer goed te noemen.

Het eerste grotere apparaat dat ik daar kocht, gaat al 5 jaar probleemloos mee, en dat voor een prijs die toen ook de laagste van Nederland was.

Dus een lage prijs hoeft niet altijd per definitie te betekenen dat je rotzooi in handen krijgt geduwd. Wanneer het zo was dat branchevreemde artikelen per definitie rotzooi zouden zijn, dan zou Aldi, Lidl of het Kruidvat hun vingers er toch zeker niet meer aan branden?

Huub99

Ongelezen bericht door Huub99 »

De magnetronfunctie maakt irritant veel lawaai. Hij bromt net zo hard als een flinke las transformator.

Bij mijn oude magnetron hoor ik alleen een bescheiden lawaai van de ventilator en lichte brom van magnetron in de achtergrond.

Hoeveel lawaai maakt het apparaat van jullie?

bodejosm43

Minder dan mijn vorige magnetron.

Ik heb de HE nu een paar weken, en heb zelfs de ovenfunctie in die weken al meer gebruikt dan diezelfde functie bij mijn vorige magnetron.

Ik heb bovendien het geluk dat de glasplaat en de steunring exact hetzelfde zijn. Die heb ik van de vorige dan ook behouden. Mocht de plaat ooit kapot gaan, dan heb ik in elk geval geen extra kosten voor een nieuw exemplaar (dat toch ook rond de 30 euro kost).

Ik ben gewoon nog steeds dik tevreden over mijn aankoop. Als het anders was geweest, had ik dat ook hier vermeld.

Ook ben ik nog eens achter die garantie aangegaan. Die bedraagt echt 36 maanden. Is standaard beleid van de Aldi, en nu staat het dus ook expliciet op papier.

Gesloten