LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Misleidende Actie Hans Anders 3 halen 1 betalen

Reclame acties die niet kloppen of correct lopen? Ventileer hier jouw mening.
madifor

Misleidende Actie Hans Anders 3 halen 1 betalen

Ongelezen bericht door madifor »

Bij de huidige lopende actie van 3 halen en betalen kom je nogal bedrogen uit.
In de folder die we ontvingen stond 3 voor de prijs van 1 voor €279,-

Volgens de site het volgende:
3 brillen halen, 1 betalen!
U ziet het goed: bij Hans Anders profiteert u van ongelooflijk veel voordeel. U heeft 3 nieuwe brillen voor de prijs van 1: bij aankoop van een complete bril met extra dunne glazen krijgt u een (tweede) complete bril met extra dunne glazen én een enkelvoudige zonnebril op sterkte cadeau.

Uw voordeel loopt op van 264,- bij aankoop van een complete enkelvoudige bril tot 344,- bij een complete varifocusbril. En… uw voordeel kan nog verder oplopen! Kiest u bij uw eerste bril voor Varifocus Plus-glazen, dan krijgt u die bij de tweede bril ook gratis. Dat is maar liefst 444,- korting.

We zijn vanavond bij een Hand Anders winkel geweest en gevraagd over de actie en zijn op zijn zachts gezegd verrast over de behandeling en wat het zou moeten kosten.

Gevraagd naar een bril , varifocus +8 en dan +2 voor lees gedeelte.
Gezien de ervaringen in het verleden hebben we aangegeven dat we bewust zijn dat het zware glazen zijn en dan dus voor het dunste procede willen gaan. Graag wilden we ook een berekening vooraf mbt tot de dikte van de glazen.

Niks wordt er gerept dat het alleen voor een bepaald type glas/dikte gelt.

Na deze informatie gegeven te hebben werdt er een berekening gemaakt, 1e bril rond de €500 euro , voor de 2e bril zouden we nog een €100 extra moeten betalen voor de glazen. De zonnebril zou nog eens €200 extra kosten.

Het is een zwaar misleidende actie en we zijn zeer teleurgesteld.

Buiten dit feit waren we eigenlijk ook al klaar met het winkel personeel , erg onvriendelijk, niet bereid om moeite te doen voor de gevraagde berekening

Vraag me toch af of hier niks tegen gedaan kan worden.

berndv

Re: Misleidende Actie Hans Anders 3 halen 1 betalen

Ongelezen bericht door berndv »

Misleidende reclame kunt u een klacht over indienen bij de reclame code commissie.

De voorwaarden zoals ze vermeld staan bij de actie:
Actievoorwaarden 3=1: u heeft al een complete enkelvoudige bril met extra dunne glazen (index 1.6), kraswerende laag en superontspiegeling voor 199,-. Voor dezelfde bril met extra dunne varifocusglazen (index 1.6) geldt een vanaf-prijs van 279,-. De meerprijs van Varifocus Plus-glazen voor de eerste bril is 100,-. De gratis zonnebril op sterkte heeft enkelvoudige glazen zonder bewerkingen. Voor extra opties zoals meekleurende glazen of Clean Coat en topmerkmonturen betaalt u een standaard meerprijs. Dit aanbod geldt voor één persoon en is niet geldig in combinatie met andere acties en voordeelregelingen. De actie loopt van 28 januari tot en met 24 februari 2013 en is alleen geldig in alle Nederlandse Hans Anders winkels.
Heb verder geen verstand van die indices zoals ze gemeld worden.

Fleurtjuh666

Ongelezen bericht door Fleurtjuh666 »

berndv schreef:Misleidende reclame kunt u een klacht over indienen bij de reclame code commissie.

Actievoorwaarden 3=1: u heeft al een complete enkelvoudige bril met extra dunne glazen (index 1.6), kraswerende laag en superontspiegeling voor 199,-. Voor dezelfde bril met extra dunne varifocusglazen (index 1.6) geldt een vanaf-prijs van 279,-. De meerprijs van Varifocus Plus-glazen voor de eerste bril is 100,-. De gratis zonnebril op sterkte heeft enkelvoudige glazen zonder bewerkingen. Voor extra opties zoals meekleurende glazen of Clean Coat en topmerkmonturen betaalt u een standaard meerprijs. Dit aanbod geldt voor één persoon en is niet geldig in combinatie met andere acties en voordeelregelingen. De actie loopt van 28 januari tot en met 24 februari 2013 en is alleen geldig in alle Nederlandse Hans Anders winkels.
Kijk, ben ik toch nog ergens goed voor :p Ben verder niet bekend met de actie, maar kan wel wat toelichting geven.
+ glazen, zeker bij +8, kunnen inderdaad behoorlijk zwaar en dik zijn. Een optie is dan, om de glazen dunner te laten 'slijpen', een standaardkunststofglas heeft een brekingsindex van 1.5, de glazen uit de actie, zo lees ik, zijn 1.6, dus 1 stap dunner.
Even los van of de reclame wel of niet misleidend zou zijn: bij + glazen heeft u niet heel erg veel aan een 1.6 glas, omdat dit bij plus glazen niet zo veel verschil maakt in de dikte. Beter is het dan om te kiezen voor óf 1.67 brekingsindex, óf 1.74, óf (bij een glasdiameter van max. 70mm) te kiezen voor een 'asferisch' kunststofglas, vaak de goedkoopste optie (die laatste).
Nogmaals, ik ben niet bekend met de actie, of het glasassortiment van HA, weet dus niet of alle opties die ik noemde daar te krijgen zijn, maar wellicht verschaft dit enige opheldering?

Mevrouw Deftig

Ongelezen bericht door Mevrouw Deftig »

Fleurtjuh666 schreef:
berndv schreef:Misleidende reclame kunt u een klacht over indienen bij de reclame code commissie.

Kijk, ben ik toch nog ergens goed voor :p Ben verder niet bekend met de actie, maar kan wel wat toelichting geven.
+ glazen, zeker bij +8, kunnen inderdaad behoorlijk zwaar en dik zijn. Een optie is dan, om de glazen dunner te laten 'slijpen', een standaardkunststofglas heeft een brekingsindex van 1.5, de glazen uit de actie, zo lees ik, zijn 1.6, dus 1 stap dunner.
Even los van of de reclame wel of niet misleidend zou zijn: bij + glazen heeft u niet heel erg veel aan een 1.6 glas, omdat dit bij plus glazen niet zo veel verschil maakt in de dikte. Beter is het dan om te kiezen voor óf 1.67 brekingsindex, óf 1.74, óf (bij een glasdiameter van max. 70mm) te kiezen voor een 'asferisch' kunststofglas, vaak de goedkoopste optie (die laatste).
Nogmaals, ik ben niet bekend met de actie, of het glasassortiment van HA, weet dus niet of alle opties die ik noemde daar te krijgen zijn, maar wellicht verschaft dit enige opheldering?
Bent u opticien of misschien wel oogarts ?

Fleurtjuh666

Mevrouw Deftig schreef:
Dat eerste, en in het laatste jaar van de opleiding, goed opgemerkt.

Mevrouw Deftig

Ongelezen bericht door Mevrouw Deftig »

Fleurtjuh666 schreef:
Mevrouw Deftig schreef:
U bent in ieder geval een prima vakvrouw en succes met de opleiding :wink:

Fleurtjuh666

Mevrouw Deftig schreef:
Fleurtjuh666 schreef:
Mevrouw Deftig schreef:
U bent in ieder geval een prima vakvrouw en succes met de opleiding :wink:
Kijk, dat is nog eens fijn om te horen! Welbedankt, en er wordt hard aan gewerkt :D (en u ook succes met wat-u-dan-ook-doet natuurlijk)

gvanlimpt

Ongelezen bericht door gvanlimpt »

Ik ben ook helemaal klaar met hans anders!!
Ontzettend slechte service daar, totaal niet klantvriendelijk.
Ik heb laatst iets anders geprobeerd, nl een bril online kopen bij [commerciële link verwijderd door de Moderator] het is me goed bevallen! Denk dat ik dit vaker ga doen, in ieder geval niet meer terug naar de HA!!

Gesloten