LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Misselijke reclame actie Renault Nederland
Misselijke reclame actie Renault Nederland
Reclame actie van Renault Nederland.
Deze uitermate suggestieve geschreven brief (en absoluut niet van echt te onderscheiden) is vandaag (24 augustus) blijkbaar verzonden aan iedereen die ooit in een Renault Twingo heeft gereden. De tekst van de brief die persoonlijk en handgeschreven aan mijn (overleden) vrouw is gericht, vindt u hieronder:
Hey Lieffie
Hoe gaat het? Tijd geleden dat ik je gesproken heb. Ben je nog op vakantie geweest?
Ik heb een weekje Parijs gedaan. Alle Franse marktjes afgestruind en belachelijk veel geshopt. En weer een vermogen uitgegeven aan kleding…Weet je wat ook grappig was, ik zag daar zo’n nieuwe Twingo. Die heb jij toch ook gehad? Die nieuwe is echt het einde. Ik zag ‘m rijden en dacht meteen aan jou. Ik erachteraan rennen met allemaal tassen in m’n hand om een foto te maken. Je had me moeten zien, was echt hilarisch! Ik heb de foto’s meegestuurd. Veel leuker dan zo’n suf kaartje toch?
Ik hoorde van Marijke van Personeelszaken over een actie waarmee je een nieuwe Twingo kunt winnen. Had ze gelezen in een folder. Misschien iets voor jou?
Maar wanneer gaan we weer een drankje doen? Ik ben echt benieuwd naar je. Ik mail je wel als m’n internet ’t weer doet. Spreek je snel weer.
Veel liefs,
M
N.B. Mijn vrouw is vier jaar geleden overleden; ik heb toen haar nog nieuwe Twingo ingeruild bij de Renault garage, waarbij ik melding heb gemaakt van haar overlijden. U zult begrijpen dat het ontvangen van een dergelijke brief je wereld compleet weer op z’n kop zet. De brief is zo bedrieglijk echt dat het inderdaad lijkt of iemand deze met de hand geschreven heeft. De tekst is werkelijk beneden alle peil en ik ben stomverbaasd en woedend dat een merk als Renault zich bedient van dit soort praktijken. Daar wens ik als klant (ik rijd zelf ook al m’n hele leven Renault) van verschoond te blijven. Ik kan me voorstellen dat deze actie bij heel veel meer mensen tot misverstanden en boosheid lijdt
Deze uitermate suggestieve geschreven brief (en absoluut niet van echt te onderscheiden) is vandaag (24 augustus) blijkbaar verzonden aan iedereen die ooit in een Renault Twingo heeft gereden. De tekst van de brief die persoonlijk en handgeschreven aan mijn (overleden) vrouw is gericht, vindt u hieronder:
Hey Lieffie
Hoe gaat het? Tijd geleden dat ik je gesproken heb. Ben je nog op vakantie geweest?
Ik heb een weekje Parijs gedaan. Alle Franse marktjes afgestruind en belachelijk veel geshopt. En weer een vermogen uitgegeven aan kleding…Weet je wat ook grappig was, ik zag daar zo’n nieuwe Twingo. Die heb jij toch ook gehad? Die nieuwe is echt het einde. Ik zag ‘m rijden en dacht meteen aan jou. Ik erachteraan rennen met allemaal tassen in m’n hand om een foto te maken. Je had me moeten zien, was echt hilarisch! Ik heb de foto’s meegestuurd. Veel leuker dan zo’n suf kaartje toch?
Ik hoorde van Marijke van Personeelszaken over een actie waarmee je een nieuwe Twingo kunt winnen. Had ze gelezen in een folder. Misschien iets voor jou?
Maar wanneer gaan we weer een drankje doen? Ik ben echt benieuwd naar je. Ik mail je wel als m’n internet ’t weer doet. Spreek je snel weer.
Veel liefs,
M
N.B. Mijn vrouw is vier jaar geleden overleden; ik heb toen haar nog nieuwe Twingo ingeruild bij de Renault garage, waarbij ik melding heb gemaakt van haar overlijden. U zult begrijpen dat het ontvangen van een dergelijke brief je wereld compleet weer op z’n kop zet. De brief is zo bedrieglijk echt dat het inderdaad lijkt of iemand deze met de hand geschreven heeft. De tekst is werkelijk beneden alle peil en ik ben stomverbaasd en woedend dat een merk als Renault zich bedient van dit soort praktijken. Daar wens ik als klant (ik rijd zelf ook al m’n hele leven Renault) van verschoond te blijven. Ik kan me voorstellen dat deze actie bij heel veel meer mensen tot misverstanden en boosheid lijdt
-
- Berichten: 2888
- Lid geworden op: 01 mar 2006 12:17
Re: Misselijke reclame actie Renault Nederland
Renault reclame-actie.
Ik kan mij uw woede heel goed voorstellen.
Zou dan ook zeggen om dit bericht hier geplaatst ook aan de directie van Renault Nederland mee te delen per aangetekende brief met bericht van ontvangst (track&trace).
Deze "brief" is inderdaad beneden peil!!
Mocht u een onbevredigend antwoord krijgen dan zou ik persoonlijk deze vraag hier laten vertalen en deze naar Renault Frankrijk verzenden.
Grootvader
Ik kan mij uw woede heel goed voorstellen.
Zou dan ook zeggen om dit bericht hier geplaatst ook aan de directie van Renault Nederland mee te delen per aangetekende brief met bericht van ontvangst (track&trace).
Deze "brief" is inderdaad beneden peil!!
Mocht u een onbevredigend antwoord krijgen dan zou ik persoonlijk deze vraag hier laten vertalen en deze naar Renault Frankrijk verzenden.
Grootvader
-
- Berichten: 2177
- Lid geworden op: 23 mei 2007 00:45
Re: Misselijke reclame actie Renault Nederland
ik had graag willen reageren maar ben op dit
moment te geshockeerd. wat een randdebielen zeg daar
bij renault ... ik heb er geen (beschaafde) woorden voor ...
>cybertomaat<
moment te geshockeerd. wat een randdebielen zeg daar
bij renault ... ik heb er geen (beschaafde) woorden voor ...
>cybertomaat<
Re: Misselijke reclame actie Renault Nederland
Geen woorden voor, zoiets het zou niet mogen gebeuren.
Maar renault doet dit zelf niet, geeft er wel toestemming voor.
Bij deze moet het reclame buro en renault zich diep diep schamen.
groet T
Maar renault doet dit zelf niet, geeft er wel toestemming voor.
Bij deze moet het reclame buro en renault zich diep diep schamen.
groet T
Re: Misselijke reclame actie Renault Nederland
Omdat jou adres gegevens in computers worden opgeslagen, en bij overlijden vergeten ze het eruit te halen!
Dom, maar Renault Nederland maakte deze fout.
Heeft de Dealer dit wel doorgegeven?
Ik heb als webwinkel ook adressen en die gebruik ik ook wel eens voor reclame, maar zal ook dit probleem in het systeem doen, naast ontevreden klanten die ik ook altijd verwijderde...
Als zowel de Dealer als de Importeur Uw vrouw uit het systeem halen is het pas echt foutloos.
Dus meld deze bij alle 2.
Dom, maar Renault Nederland maakte deze fout.
Heeft de Dealer dit wel doorgegeven?
Ik heb als webwinkel ook adressen en die gebruik ik ook wel eens voor reclame, maar zal ook dit probleem in het systeem doen, naast ontevreden klanten die ik ook altijd verwijderde...
Als zowel de Dealer als de Importeur Uw vrouw uit het systeem halen is het pas echt foutloos.
Dus meld deze bij alle 2.
Re: Misselijke reclame actie Renault Nederland
Maar zal ook dit probleem in het systeem doen.
D1rk lees ik dit goed?
D1rk lees ik dit goed?
Re: Misselijke reclame actie Renault Nederland
Bovenstaand verhaal is natuurlijk helemaal te erg voor woorden. Maar ik vind deze manier van reclame maken over het algemeen niet kunnen!
Ook ik ontving deze brief vandaag. Weet nu pas zeker, na zoeken op internet, dat het een reclame actie is. Ik vind de brief veel te suggestief en te echt!. Ik heb renault gemeldt niet gediend te zijn van deze acties (rij allang geen renault meer)
Marit
Ook ik ontving deze brief vandaag. Weet nu pas zeker, na zoeken op internet, dat het een reclame actie is. Ik vind de brief veel te suggestief en te echt!. Ik heb renault gemeldt niet gediend te zijn van deze acties (rij allang geen renault meer)
Marit
Re: Misselijke reclame actie Renault Nederland
@ Toolboy,
Ja, als ondernemer nog geen rouwkaarten gekregen, en wil dit dus ook als standaard mogelijkheid voorkomen.
Net als klanten die 3 jaar niets meer bestelden, eruit, want alleen mensen die bestellen zijn goede klanten, dus na 4 jaar zou bij ons niet kunnen.
Maar omdat auto's langer mee gaan, maar ze hebben dus wel de verkoop, en niet de inruil of APK gegevens meegenomen!
Ook 4 jaar lang geen onderhoud, dan is dit geen echte klant.
Als garage moet je iedereen die geen oderhoud doet ook eruit halen, want mensen die geen of Kwitfitten ruil ik liever niet in!
Dus Renault moet zijn systeem aanpassen!
Ik reageerde tevens omdat ik ook wel eens de fout in ga, dus probeer is zo ook problemen te voorkomen, vandaar.
Ja, als ondernemer nog geen rouwkaarten gekregen, en wil dit dus ook als standaard mogelijkheid voorkomen.
Net als klanten die 3 jaar niets meer bestelden, eruit, want alleen mensen die bestellen zijn goede klanten, dus na 4 jaar zou bij ons niet kunnen.
Maar omdat auto's langer mee gaan, maar ze hebben dus wel de verkoop, en niet de inruil of APK gegevens meegenomen!
Ook 4 jaar lang geen onderhoud, dan is dit geen echte klant.
Als garage moet je iedereen die geen oderhoud doet ook eruit halen, want mensen die geen of Kwitfitten ruil ik liever niet in!
Dus Renault moet zijn systeem aanpassen!
Ik reageerde tevens omdat ik ook wel eens de fout in ga, dus probeer is zo ook problemen te voorkomen, vandaar.
Re: Misselijke reclame actie Renault Nederland
Sorry D1rk daar heb ik geen woorden voor.
Dus, De achtergeblevene moet een ieder waar hij/zij zaken mee heeft gedaan een overlijdens bericht sturen dat z`n partner er niet meer is.
Sorry gaat er bij mij niet in.
T
Dus, De achtergeblevene moet een ieder waar hij/zij zaken mee heeft gedaan een overlijdens bericht sturen dat z`n partner er niet meer is.
Sorry gaat er bij mij niet in.
T
-
- Berichten: 2177
- Lid geworden op: 23 mei 2007 00:45
Re: Misselijke reclame actie Renault Nederland
@ D1RK ......
In je voordeel hoor ... houden zo.
Bij deze : ik begin je al te mogen ......
had ik in het begin dat ik hier (weer - nieuwe
naam-nieuw ip) kwam. ... niet verwacht.
>cybertje<
p.s. TS had t aan renault doorgegeven >punt<
dan moet renault ook zorgen dat zijn reclameafdeling/
zakenpartners het weten... TS heeft wel wat anders aan z'n hoofd
als iedereen een kaartje sturen ... zeker op dat moment ......
en nu word door deze "misselijke grap" weer alles opgerakeld.
Dat is de schuld van renault ...van NIEMAND ANDERS !!!
Koude doush ... of de fik erin ... in dit geval t laatste wel
ERG AANTREKKELIJK IDEE moet ik zeggen
Ik blijf me verbazen over hoeveel je veranderd bent.Ik reageerde tevens omdat ik ook wel eens de fout in ga, dus probeer is zo ook problemen te voorkomen, vandaar.
In je voordeel hoor ... houden zo.
Bij deze : ik begin je al te mogen ......
had ik in het begin dat ik hier (weer - nieuwe
naam-nieuw ip) kwam. ... niet verwacht.
>cybertje<
p.s. TS had t aan renault doorgegeven >punt<
dan moet renault ook zorgen dat zijn reclameafdeling/
zakenpartners het weten... TS heeft wel wat anders aan z'n hoofd
als iedereen een kaartje sturen ... zeker op dat moment ......
en nu word door deze "misselijke grap" weer alles opgerakeld.
Dat is de schuld van renault ...van NIEMAND ANDERS !!!
Koude doush ... of de fik erin ... in dit geval t laatste wel
ERG AANTREKKELIJK IDEE moet ik zeggen
-
- Berichten: 2122
- Lid geworden op: 10 jun 2006 10:40
Re: Misselijke reclame actie Renault Nederland
Beste reactiegevers,
Kom op , gooi de brief in de prullenbak en case closed
De actie is niet erg smaakvol, maar overdrijven is ook een kunst.ik had graag willen reageren maar ben op dit
moment te geshockeerd. wat een randdebielen zeg daar
bij renault ... ik heb er geen (beschaafde) woorden voor ...
Kom op , gooi de brief in de prullenbak en case closed
-
- Berichten: 2888
- Lid geworden op: 01 mar 2006 12:17
Re: Misselijke reclame actie Renault Nederland
Renault reclame
Zelfs op deze manier reclame maken is al heel erg ondoordacht omdat men kon weten dat dit veel mensen zou kunnen kwetsen.
Erger kwetsen nog dan wat Readers Digest flikt met zijn reclame sturen van "U hebt gewonnen" aan mensen die allang overleden zijn.
Ik persoonlijk ben van mening dat Renault Nederland aan een ieder aan wie deze onsmakelijke reclame gestuurd is een excuusbrief zou moeten sturen met hun verontschuldiging + een (ethisch verantwoorde) attentie.
Ik zal dit ook aan Renault Nederland laten weten al ben ik geen slachtoffer.
(( inmiddels verzonden / persoonlijk nummer gekregen ))
Een (nog steeds)zeer boze
Grootvader
Zelfs op deze manier reclame maken is al heel erg ondoordacht omdat men kon weten dat dit veel mensen zou kunnen kwetsen.
Erger kwetsen nog dan wat Readers Digest flikt met zijn reclame sturen van "U hebt gewonnen" aan mensen die allang overleden zijn.
Ik persoonlijk ben van mening dat Renault Nederland aan een ieder aan wie deze onsmakelijke reclame gestuurd is een excuusbrief zou moeten sturen met hun verontschuldiging + een (ethisch verantwoorde) attentie.
Ik zal dit ook aan Renault Nederland laten weten al ben ik geen slachtoffer.
(( inmiddels verzonden / persoonlijk nummer gekregen ))
Een (nog steeds)zeer boze
Grootvader
Laatst gewijzigd door kanovaarder op 25 aug 2007 14:36, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 2177
- Lid geworden op: 23 mei 2007 00:45
Re: Misselijke reclame actie Renault Nederland
Deze post vind ik bijna net zo kortzichtig als renault zelf ......Beste reactiegevers,
Quote:
ik had graag willen reageren maar ben op dit
moment te geshockeerd. wat een randdebielen zeg daar
bij renault ... ik heb er geen (beschaafde) woorden voor ...
De actie is niet erg smaakvol, maar overdrijven is ook een kunst.
Kom op , gooi de brief in de prullenbak en case closed
dus volgens jouw "VISIE" is het NIET ERG dat dergelijke
MISSELIJKE GRAPPEN
vanalles weer oprakelen ???
Vind ik een beetje hard hoor .
>cybertje<
-
- Berichten: 2888
- Lid geworden op: 01 mar 2006 12:17
Re: Misselijke reclame actie Renault Nederland
"Reclame"Renault Nederland.
Cybertomaat,
laten we gewoon maar afwachten wat Renault Nederland als reactie geeft.
Is het een importeur die achteraf ook nadenken kan dan zal er ongetwijfeld een reactie volgen.
Is een en ander aan dovemansoren gericht dan weten wij hoe die vlag daar erbij staat.
Zo'n brief weggooien is van de zotte.
Eerder een copie van deze brief sturen naar de reclamecodecommissie.
Ik persoonlijk zou die brief als bewijs zeer zorgvuldig bewaren en proberen de onderste steen boven te krijgen.
Grootvader
Cybertomaat,
laten we gewoon maar afwachten wat Renault Nederland als reactie geeft.
Is het een importeur die achteraf ook nadenken kan dan zal er ongetwijfeld een reactie volgen.
Is een en ander aan dovemansoren gericht dan weten wij hoe die vlag daar erbij staat.
Zo'n brief weggooien is van de zotte.
Eerder een copie van deze brief sturen naar de reclamecodecommissie.
Ik persoonlijk zou die brief als bewijs zeer zorgvuldig bewaren en proberen de onderste steen boven te krijgen.
Grootvader
-
- Berichten: 2177
- Lid geworden op: 23 mei 2007 00:45
Re: Misselijke reclame actie Renault Nederland
Ik ook . (gelukkig... voor renault ... heb ik m niet ontvangen)Ik persoonlijk zou die brief als bewijs zeer zorgvuldig bewaren en proberen de onderste steen boven te krijgen.
u heeft gelijk "grote kano vader" ... we wachten af ......
>cybertje<
-
- Berichten: 2122
- Lid geworden op: 10 jun 2006 10:40
Re: Misselijke reclame actie Renault Nederland
beste overdrijvers,
Ja bewaar de brief maar, start een actiegroep, of op zijn minst bezet het hoofkantoor van Renault. Denk even aan de mogelijkheid van smartegeld wegens immaterieel leed.
Maak van de mug een olifant en laat je hierdoor vertrappen..
kom op zeg, return to earth.....
Ja bewaar de brief maar, start een actiegroep, of op zijn minst bezet het hoofkantoor van Renault. Denk even aan de mogelijkheid van smartegeld wegens immaterieel leed.
Maak van de mug een olifant en laat je hierdoor vertrappen..
kom op zeg, return to earth.....
-
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 25 aug 2007 20:04
Re: Misselijke reclame actie Renault Nederland
zoooo wat een ....... brief!!!! Ik dacht leuk een geheime aanbidder maar naar logisch na denken en naar de postzegel gekeken te hebben (TNT) dacht ik dit is een domme stunt van Renault.
Had ik niet verwacht van zo'n proffesioneel bedrijf dat ze zoiets zouden doen. Gewoon de brief beginnen met 'hey liefie" en eindigen met 'van binnekort een drankje doen' Nou bah bah! zou spontaan een ander merk auto willen rijden. Zo simpel en laag dit....!
Groetjes,
Ingrid uit Breda
Had ik niet verwacht van zo'n proffesioneel bedrijf dat ze zoiets zouden doen. Gewoon de brief beginnen met 'hey liefie" en eindigen met 'van binnekort een drankje doen' Nou bah bah! zou spontaan een ander merk auto willen rijden. Zo simpel en laag dit....!
Groetjes,
Ingrid uit Breda
-
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 25 aug 2007 20:04
Re: Misselijke reclame actie Renault Nederland
eej seagoing racer2!!
Smarte geld is geen gek idee......
Smarte geld is geen gek idee......
-
- Berichten: 2177
- Lid geworden op: 23 mei 2007 00:45
Re: Misselijke reclame actie Renault Nederland
renault ...
was dat niet frans voor :
roest al in de folder ???
Nogmaals ... ik zou dit ECHT niet pikken.
vrienschap roest niet zeggen ze ......
ik wil geen vrienden zijn met dit bedrijf.
>cybertje<
was dat niet frans voor :
roest al in de folder ???
Nogmaals ... ik zou dit ECHT niet pikken.
vrienschap roest niet zeggen ze ......
ik wil geen vrienden zijn met dit bedrijf.
>cybertje<
Re: Misselijke reclame actie Renault Nederland
ja cyber, 30 jaar terug wel......... inmiddels niet, en de volle NCAP SCORE op veiligheid... maar ga lekker door op dat wat je VROEGAH gehoord hebt.........Geplaatst op 25 Aug 2007 19:40 door cybertomaat
--------------------------------------------------------------------------------
renault ...
was dat niet frans voor :
roest al in de folder ???
tinne