LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] reclame een week te vroeg in de supermarkt,maar toch volle p

Reclame acties die niet kloppen of correct lopen? Ventileer hier jouw mening.
amiek33

Re: reclame een week te vroeg in de supermarkt,maar toch volle p

Ongelezen bericht door amiek33 »

ik had het onlangs nog bij de super de Boer.
zij hadden de actieprijs al neer gezet voor de week erop.
maar dat stond daar niet bij.
ik heb dit gezegd en was het er niet mee eens.
ik heb het toen toch voor de actieprijs gekregen.
ik denk ook dat als je een prijs erbij zet zonder de datum te vermelden,
dat men ook verplicht is dit voor de aangegeven prijs te verkopen.
dan moet de verkoper maar beter opletten.
maar hoe dat wettelijk bepaald is weet ik echt niet........ :?

Gast

Re: reclame een week te vroeg in de supermarkt,maar toch volle p

Ongelezen bericht door Gast »

zo is het maar net...jemig julie moeten ook niet allemaal zo zeuren zeg...zelf een beetje opletten is nooit weg.
Ook dat is een opnderdeel van prijsbewust bezig zijn.
Je moet niet altijd de schuld bij een ander zoeken.
De meeste winkels op dit moment doen erg hun best...complimenten van mijn kant. en ach gaat er een keertje iets mis dan word het door de regel ook weer netjes opgelost!

Gast

Re: reclame een week te vroeg in de supermarkt,maar toch volle p

Ongelezen bericht door Gast »

Densen het is gewoon een handig truukje ( :x ) van al die verkopers om aanbiedingsbordjes voor de volgende week neer te zetten boven het produkt...
Dat beseffen ze heel goed, anders deden ze het niet. ze kunnen beter posters aan de muur ophangen met aanbiedingen voor de volgende week ofzo... Ik vind het tragisch dat het zo moet. Ze kunnen zich beter concentreren op bijv. biologisch-dynamische producten die ik tot nog toe bijna nergens zie in supermarkten.

phas3r

Re: reclame een week te vroeg in de supermarkt,maar toch volle p

Ongelezen bericht door phas3r »

JA dit mag absoluut!!!

Mits erbij staat wanneer de aanbieding geldig is.

Zelf ben ik 9 jaar werkzaam in een supermarkt, en ongeveer 2 jaar als plaatsvervangend bedrijfsleider en weet dus hoe het in elkaar steekt.
De aanbiedingen worden vaak zaterdag al neergezet, zodat als je maandag opengaat alle aanbiedingen gelijk aanwezig zijn, om zo onnodig "geklaag" aan te horen van "waar is de aanbieding x?"

Ik geef toe, het is verwarrend, maar de aanbiedingsdata staat er altijd bij,ookal zijn het kleine letters.
De consument moet hiermee rekening houden en hierop letten als ze spullen pakken van een display.

Groetjes van Patrick

bastiaan1971

Re: reclame een week te vroeg in de supermarkt,maar toch volle p

Ongelezen bericht door bastiaan1971 »

ik ben zelf ook een paar keer op zo manier bedonderd zo maar ja het is heel vervelend dat juist de produkt pas in de week erna in de aanbieding is.
ik doe nu het volgende als het gebeurt laat die produkt gewoon achter in de supermarkt dan laat ik de cassiere maar zeuren.ik ben de klant kan dus dat rustig vragen en dan kom ik maandag heel rustig dat artikel kopen in de reclame.punt uit

tricia82
Berichten: 6
Lid geworden op: 14 feb 2005 21:10

Re: reclame een week te vroeg in de supermarkt,maar toch volle p

Ongelezen bericht door tricia82 »

Dus wat ik 15 februari zei was je vraag al mee beantwoord.

tricia82
Berichten: 6
Lid geworden op: 14 feb 2005 21:10

Re: reclame een week te vroeg in de supermarkt,maar toch volle p

Ongelezen bericht door tricia82 »

bastiaan en jij denkt dat de cassiere daar moeilijk over doet?

De hoofdcassiere haald het op en zet het rustig terug met de andere boodschappen die niet zijn betaald.

Maar het gebeurd gewoon te vaak dat mensen niet LEZEN ook niet in de krant want als er in de ZONDAGSKRANT die vaak al op VRIJDAG of ZATERDAG word gebracht waar dus de reclame van MAANDAG instaat dan vragen ze die ZATERDAG voor dat de krant eigenlijk in de bus hoort te liggen al of het in de reclame is terwijl er een DATUM in de KRANT staat van ZONDAG.

Gast

Re: reclame een week te vroeg in de supermarkt,maar toch volle p

Ongelezen bericht door Gast »

Mariodepizzabakker:

1. Leer eens je folders lezen.

2. Leer eens te begrijpen dat een supermarkt sommige spullen reeds in de verkoop heeft voordat de aktieperiode ingaat.

3. Leer eens zelf nadenken, en je beslissingen nemen.

Mijn mening is, dat wanneer het duidelijk in de folder staat dat een bepaald aanbieding bij week 7 hoort, dat de winkelier het niet eerder dan week 7 tegen de aanbiedingsprijs hoeft te verkopen.

Is dat nou echt zo moeilijk te begrijpen?
Nee, dát is niet moeilijk te begrijpen maar wel uw stukken

smurfie

Re: reclame een week te vroeg in de supermarkt,maar toch volle p

Ongelezen bericht door smurfie »

Als retail student kan ik hier natuurlijk niet achter blijven.

Aan de ene kant zit er inderdaad wat voorbereiding voor een reclame folder , zo worden vaak veel kopstellingen al in de week ervoor omgebouwd tot kopstellingen voor de volgende week.

Maar naar mijn mening moet het volkomen duidelijk zijn voor de klant dat deze aanbieding pas ingaat voor de volgende week. Wanneer dit er niet bijstaat ook niet op de schapsigning sta je toch wel in je recht dat dit product al voor de actieprijs krijgt.

dit is dan gewoon een fout van de winkelier en doet er dan ook verstandig aan om deze klant het gewoon voor de aanbieding te verkopen en daarna de signing zo aanpassen dat het duidelijk is.

Klant tevreden houden is het belangrijkste wat er is, en een winkelier gaat er door die ene euro niet van achteruit..

groeten smurfie

Gast

Re: reclame een week te vroeg in de supermarkt,maar toch volle p

Ongelezen bericht door Gast »

gast van 5 maart, 9.47:

Wanneer je mijn stukken zo moeilijk kunt begrijpen: ga dan eens een cursus ''begrijpend Nederlands'' volgen. Er staat echt geen enkel woord in mijn bericht dat voor een ander niet te begrijpen is. Het is gewoon heel heldere taal.

brommer1

Re: reclame een week te vroeg in de supermarkt,maar toch volle p

Ongelezen bericht door brommer1 »

beste mariodepizzabakker

als je zo leest als dat je schrijft kan ik me voorstellen dat je zelfs een reklamefolder niet kunt begrijpen.

duchje

Re: reclame een week te vroeg in de supermarkt,maar toch volle p

Ongelezen bericht door duchje »

Ik vind dat je blij moet zijn met aanbiedingen die van te voren worden aangegeven.
en wel omdat je als klant van te voren weet dat er iets in de aanbieding komt.stel dat word niet gedaan,dan is t wel zo dat je op maandag een product koopt en je niet weet dat ie morgen goedkoper is.das toch balen.

Caveat Emptor

Re: reclame een week te vroeg in de supermarkt,maar toch volle p

Ongelezen bericht door Caveat Emptor »

:D Ik ga vaak naar de C1000, bij mijn C1000 staan op zaterdag al de aanbiedingen van de komende week al (bijna) helemaal klaar.
EN............ :lol:
Bij de kassa geld dan gewoon (nou ja wat heet gewoon) de aanbiedings prijs :D

Omdat zij het doen vind ik het gewoon maar de Dirk aan de andere kant die doet dat gewoon niet (tja, gewoon) weet je.

Maar begrijp jij boze Aldi medewerkers wanneer zij een actuele aandbieding van de volgende dag ( woensdag ) op dinsdag al los in de schappen leggen en dan boos worden als je ze probeert af te rekenen? ?
Met een :oops: sorry :oops: maak je net voldoende goed om de rest van je koopjes te mogen afrekenen .

sja.....

Re: reclame een week te vroeg in de supermarkt,maar toch volle p

Ongelezen bericht door sja..... »

:shock: 3 uur bezig zijn met het ophangen van recaleme brodjes????
whahahaha dit meen je niet...... dan moet je niet zo veel kleppen over het weekend!!!!

Gast

Re: reclame een week te vroeg in de supermarkt,maar toch volle p

Ongelezen bericht door Gast »

Gast van 05 Mrt 2005 10:47.


Jij spreekt jezelf dus tegen. Wanneer het duidelijk is, waarom beweer jij dan dat het NIET duidelijk is, leg me dat eens uit.

Gast

Re: reclame een week te vroeg in de supermarkt,maar toch volle p

Ongelezen bericht door Gast »

Ik werk bij C1000 en wij hebben hier gewoon een eenvoudige oplossing voor waar tot nu toe ( sinds 1 jaar) nog steeds geen klachten over zijn geweest:

Wij zetten alle reclames neer voor volgende week op zaterdamiddag, maar hangen de kaarten op na sluitingstijd. Zo kan je duidleijk zien dat het geen reclames van deze week zijn ( want dan hangt er dus wel een kaartje bij) en op maandagochtend staat alles klaar.

Scheelt een hoop verwarring en is zeer makkelijk toe te passen.

Gesloten