LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Telefonische verkoop is weer hyper-actief

Reclame acties die niet kloppen of correct lopen? Ventileer hier jouw mening.
mimi

Re: Telefonische verkoop is weer hyper-actief

Ongelezen bericht door mimi »

Ik word helemaal gek van al die verschillende telefoonische verkopers die mij thuis lasig vallen met allerlei idiote vragen en aanbiedingen. Ik word sinds na de zomer zeker 5 keer in de week gebeld. Kan iemand mij vertellen hoe ik hier vanaf kan komen??
mimi

Gast

Re: Telefonische verkoop is weer hyper-actief

Ongelezen bericht door Gast »

Telefoon laten afsluiten en mobiel nemen.

eliane

Re: Telefonische verkoop is weer hyper-actief

Ongelezen bericht door eliane »

ik snap het probleem niet, neem een geheim nummer en laat je dus uit t telefoonboek verwijderen (waarom sta je daar uberhaupt in?) dan word je nooit gebeld. Ik ben in 18 jaar 1x gebeld, verleden week en toen vroeg ik die griet hoe ze aan m'n nummer kwam, nou ze hing gauw op!!! En het is weer rustig rond etenstijd. :D

phony1234
Berichten: 11
Lid geworden op: 17 apr 2004 00:06

Re: Telefonische verkoop is weer hyper-actief

Ongelezen bericht door phony1234 »

Sinds een klein jaar hebben we de vaste telefoon eruit gedaan en nu hebben we allebei een mobiel. Lekker rustig en geen vervelende telefonische verkopers meer aan de lijn.
Toen we nog gewoon telefoon hadden zei ik altijd dat de kleine eten moest hebben en daarna hing ik altijd op.
Misschien een tip?

Gast

Re: Telefonische verkoop is weer hyper-actief

Ongelezen bericht door Gast »

is wel een goeie de kleine moet er nog even in.

Sentinel

Re: Telefonische verkoop is weer hyper-actief

Ongelezen bericht door Sentinel »

Een geheim nummer is meestal geen optie, KPN verkoopt je gegevens namelijk.

Drie nieuwe geheime nummers later kon ik mijn geheime nummer pas niet meer vinden op internet.

Tegen telefoonterreur helpt maar 1 ding nummerweergave, ze bellen nl. altijd met geheime nummers.

Lekker laten overgaan. (als het belangrijk is spreken ze de voicemail in)

Krijg je toch zo'n gast te pakken, kortaf zijn (nee is al voldoende) en ophangen.

eliane

Re: Telefonische verkoop is weer hyper-actief

Ongelezen bericht door eliane »

ik heb al 18 jaar een geheim nummer maar ik word nooit gebeld hoor, (oke, 1 keer ik geef t toe :roll: ) dus t helpt wel degelijk. Geheime nummers worden niet verkocht door kpn.

MichelleF
Berichten: 6
Lid geworden op: 18 nov 2004 14:54

Re: Telefonische verkoop is weer hyper-actief

Ongelezen bericht door MichelleF »

Ik beken, ik werk op een calcenter en ben de persoon die rond etenstijd belt en ik moet eerlijk zeggen... ik vindt het werk eigenlijk wel heel leuk, er zijn heel vaak positieve reacties en zodra iemand bij mij zegt geen tijd te hebben of geen zin in dit soort onzin wens ik diegene een heel fijne avond.

Zodra iemand aan de telefoon onbeschoft of vervelend gaat doen gaat men gewoon het bestand weer in en de volgende avond ben je weer aan de beurt ( en volgens mij doen veel collega's dat precies zo!

Ik persoonlijk vindt dat je een ieder in zijn waarde moet laten en met respect moet behandelen, als je vuilnisman bent ga ik toch ook geen commentaar leveren of je uitvoeteren omdat je dat werk doet...

Zeg gewoon eerlijk dat je er geen tijd of geen zin in hebt en je wordt niet meer lastig gevallen ( tenminste bij ons bedrijf!)

Vriendelijke groet,

michelle

Gast

Re: Telefonische verkoop is weer hyper-actief

Ongelezen bericht door Gast »

kijk michelle als wij jullie nodig hebben dan bellen we zelf wel. Heel simpel dus als je belt stoor je altijd, er is niemand die op jou telefoontje zit te wachten. m.a.w. je bent dus totaal niet nuttig voor de mensen thuis om ze te bellen met iets dat ze op dat moment zeker niet willen.

MichelleF
Berichten: 6
Lid geworden op: 18 nov 2004 14:54

Re: Telefonische verkoop is weer hyper-actief

Ongelezen bericht door MichelleF »

Kan je je niet voorstellen dat een ieder z'n werk gewoon doet, er zijn veel mensen die wel mee willen werken aan de telefoon en er zijn er maar een paar die het niet willen.

Ik moet zelfs zeggen dat ik 90% van de gesprekken met een prettig gevoel beeindig en met zelfs 75% van de mensen een zeer leuk gesprek heb waar ik na afloop altijd voor bedank.

Tuurlijk zijn er mensen ( waarschijnlijk zoals jullie ) die er absoluut niet mee te maken hebben, neem dan contact op met de DDMA en die haalt jullie uit het systeem, hoef je ook nergens meer om te zeuren!

succes, groetjes michelle

Gast

Re: Telefonische verkoop is weer hyper-actief

Ongelezen bericht door Gast »

Ik werd afgelopen dinsdag gebeld op mijn mobiele telefoon door Energie Direct. Dat nummer is alleen voor familie, vrienden en kennissen, niet voor 'zakelijk' goed.

Ik vroeg hoe hun aan mijn mobiele nummer kwamen. Dit zou door Nuon en Eneco doorgegeven worden. Ik geloof er niks van! Alsof Eneco mijn telefoonnummer (ze weten geeneens mijn mobiele nummer) zou geven aan Energie Direct om mij over te laten stappen naar hun. Dan geef je dus gewoon je klanten weg. :twisted: :evil:

MichelleF
Berichten: 6
Lid geworden op: 18 nov 2004 14:54

Re: Telefonische verkoop is weer hyper-actief

Ongelezen bericht door MichelleF »

het zou kunnen dat je je ergens voor ingeschreven hebt waarbij je je mobiele telefoonnr hebt opgegven, of de aanbieder van jouw telefoon heeft je nummer doorgegeven anders kan een bedrijf niet aan 06 nummers komen, die bestanden worden nl opgekocht!

Gast

Re: Telefonische verkoop is weer hyper-actief

Ongelezen bericht door Gast »

Hm nou ja allemaal leuk en aardig, ik respecteer ieders werk, maar men moet mijn privacy ook respecteren en dat gebeurd dus niet als ik 's avonds thuis kom en 3 mensen te woord moet staan op 1 avond (dat had mijn vriend laatst) Ik bepaal zelf wel wat ik koop, wanneer ik dat doe en bij wie!!

En als er zoveel mensen zijn die het niet erg vinden om gebeld te worden, (volgens MichelleF) waar zijn al deze mensen dan op dit forum om wat tegengas te geven?

Mijn antwoord als men vraagt: "Mag ik u iets vragen?"
"Dat heeft u bij deze gedaan, toch? Goede avond."

Susan

RobertP

Re: Telefonische verkoop is weer hyper-actief

Ongelezen bericht door RobertP »

die zoeken dit forum niet op

Music Store

Re: Telefonische verkoop is weer hyper-actief

Ongelezen bericht door Music Store »

De laatste tijd is het mij een paar keer overkomen dat ik telefonisch benaderd werd in mijn winkel mbt controle van gegevens (natuurlijk is er geen nummervermelding in mijn display, maar aangezien wij dus een winkel hebben moet ik wel opnemen want het kan ook een klant zijn). Men noemt dan wat gegevens van mijn winkel en vraagt of ik dit jaar wel uitgebreid vermeld wil worden op hun site. Ze zeggen dan zelf al dat ik dat vorig jaar niet wilde. Ik vraag dan natuurlijk naar de prijs (die uiteraard veel te hoog is) en pas. Vervolgens zegt de verkoper dat hij de gegevens dan dit jaar weer niet uitgebreid zal vermelden maar beknopt.

Gelukkig ben ik tot nu toe zo slim geweest om te vragen of we vorig jaar wel vermeld werden. Hier wordt dan ontkennend op geantwoord (ik weet nl niet uit mijn hoofd waar wij met onze winkel in of op staan). Op zo'n moment ga ik uit mijn dak en beschuldig deze lui uiteraard van misleiding (een tel. verkoopster was zelf zo onbeschoft om mij niet uit te laten praten en gooide de telefoon erop). Als ik nl. niets zeg, word ik dus ongevraagd vermeld en moet ik dus gaan betalen voor iets wat ik niet wil.

Vanaf nu vraag ik aan die lui of ze iets van mij willen kopen? Zo niet, dan zal ik zelf wel contact met ze opnemen als ik denk dat ik ze nodig heb.

Helaas heb ik niet genoteerd welke bedrijven het zijn. Een is in ieder geval de bedrijvengids geweest.

Ik hoop dat anderen aan dit verhaal iets hebben


PS: Radar: kunnen jullie ons iets meer ruimte geven voor de e-mail adressen. Ons hoofd e-mail adres is nl. te lang voor deze site

boris!1

Re: Telefonische verkoop is weer hyper-actief

Ongelezen bericht door boris!1 »

allemaal leuk die reacties maar niemand die weet hoe je ervan afkomt want dat is voor mij wel het belangrijkste :( ik heb dus op verschillende sites gezocht maar niet gevonden waar ik mij af kan melden. :evil: dus als iemand mij hierin raad kan geven dan graag .groetjes van een stuk gebelde vrouw

topery
Berichten: 444
Lid geworden op: 17 mar 2005 11:34

Re: Telefonische verkoop is weer hyper-actief

Ongelezen bericht door topery »

infofolter, daar kun je je afmelden, dat reduceert het niveau tot bijna nul.
Ik heb EN een geheim nummer EN me aangemeld bij infofilter, er is niemand die mij belt......behalve frisia, maar daar heb ik een apart topic over geopend......

Gast

Re: Telefonische verkoop is weer hyper-actief

Ongelezen bericht door Gast »

InfoFOLTER lijkt me een te zwaar middel.


Je kan je afmelden bij verschillende instellingen, zoals DMSA, daar kun je aangeven wat voor soort benadering je niet meer wil ontvangen (schriftelijk, telefonisch, email, of iedere combinatie daarvan.

topery
Berichten: 444
Lid geworden op: 17 mar 2005 11:34

Re: Telefonische verkoop is weer hyper-actief

Ongelezen bericht door topery »

infoFOLTER :lol:
Dat was inderdaad een schrijfvautje..maar ik moet zeggen dat hij wel van toepassing is......
moet natuurlijk zijn www.infofilter.nl

Gesloten