LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] vinduwadres.nl

Reclame acties die niet kloppen of correct lopen? Ventileer hier jouw mening.
Theo-Art
Berichten: 2
Lid geworden op: 25 aug 2010 09:18

vinduwadres.nl

Ongelezen bericht door Theo-Art »

Beste lezers,

Vanmorgen werd ik gebeld op de telefoon van mijn man die sinds juni dit jaar bezig is om als ZZP-er aan de slag te komen.
Zijn telefoon ligt thuis omdat hij vandaag op zijn werk niet bereikbaar is.
Toen ik opnam kreeg ik een dame aan de lijn die namens vinduwadres.nl belde.
Ze vroeg mij of de eigenaar thuis was .Ik heb toen uitgelegd dat hij even niet bereikbaar was en vroeg ik misschien kon helpen.
Ze vertelde mij dat zijn eerste jaar bij vinduwadres bijna voorbij was en of hij nog een jaar verlenging wilde....
Dit vond ik erg vreemd en zeker toen ze vroeg of ik bevoegd was om een verlenging vast te leggen op band.
Heb gezegd dat ik geen bevoegheid had maar wel nogmaals gevraagd waar het om ging.
Haar daarna uitgelegd dat dit niet kon kloppen.Haar antwoord was dan hebben ze te vroeg teruggekoppeld naar mij.Inderdaad erg vreemd.
Ik had haar nl uitgelegd dat we nog lang geen jaar bezig zijn met het opstarten.
Mijn man heeft zich ingeschreven bij de KVK per juni dit jaar.
Ik kreeg haar excuses voor de overlast en toen ze merkte dat ik wilde gaan kijken naar de site zei ze direct dat ik de naam niet kon vinden omdat ze die in de wacht gezet hadden.Dit omdat ze niet wisten of we verlenging wilde.
Ben ik even blij dat ik op de hoogte ben waar we adverteren en waar niet.
Maar het risicio is nt wel dat je soms gaat twijfelen.En dan je gegevens doorgeeft.
Ik vraag me af of ze het lef hebben om volgend jaar juni weer te bellen.

Ik hoop dat iedereen die hier wel ingetrapt is zijn of haar geld terug krijgt.
laten ze eerlijk hun geld binnenhalen.net zoals wij doen!!!!!

winnekehazewinkel
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 okt 2010 12:38

Re: vinduwadres.nl

Ongelezen bericht door winnekehazewinkel »

Ik ben zelfstandig grafisch ontwerper en kreeg vanmorgen een telefoontje (op mijn mobiele nummer) van www.vinduwadres.nl waarin een zeer vriendelijk klinkende dame mij vroeg of ik akkoord ging met nog een jaar op hun website vermeld te staan.

Ik herinnerde mij dat ik al eerder in zo'n val getrapt was. Ooit was ik telefonisch akkoord gegaan met een vermelding van mijn bedrijf op een obscure site waar niemand ooit op kijkt. Ik was dus alert maar ik schrok ook, omdat ik bang was dat ik die fout wederom had gemaakt en op een onbewaakt ogenblik. Had ik nu weer iets toegezegd?
Aangezien die dame maar doorpraatte moest ik èn naar haar luisteren èn ook bij mezelf te raden gaan of ik ergens weer iets stoms had gedaan.

Ze voegde eraan toe dat ik automatisch op 14 oktober 2011 (exact een jaar later dus) uitgeschreven zou worden. Ze wilde wel weten of er nog gegevens veranderd waren en ik zei dat dat niet zo was. En of ik er bezwaar tegen had dat het gesprek opgenomen zou worden.
Toen ging bij mij de alarmbel af want eenmaal opgenomen kun je niet meer terug dacht ik.

ik begon daarom tijdens het gesprek dat, neem ik aan, ook echt werd opgenomen het www-adres in te typen en zag dat ik op een vreemde pagina terechtkwam (Red Hat Enterprise Linux Test Page) en dat ook andere resultaten van googelen op lege pagina's uitkwamen (Forbidden Page).
Toen ik dit haar vertelde zei ze dat ze het zou opnemen met haar directie.

Ik had het toen wel gehad met haar en zei dat ik sowieso niet gebeld wilde worden (ik ben notabene lid van Bel-me-niet-register) en dat ik ook niet op hun site vermeld wilde worden en ook niet wilde betalen.
Ze zei dat de factuur nog niet was verzonden. Toen ik vroeg om mij een mail te sturen om dat te bevestigen zei ze onmiddellijk dat ik me geen zorgen hoefde te maken en dat ik ook niets hoefde te betalen en dat ik vanaf nu ook niet meer gebeld zou worden.

Nadat ik had neergelegd besefte ik pas dat dit weer zo'n poging tot geldklopperij is en dat maakte me zo woest dat ik keek of er al een vermelding was van eerdere acties van dit bedrijf. Toen ik bij jullie op de site de (enige andere) vermelding zag besloot ik mijn ervaring hieraan toe te voegen.

Achteraf ben ik ook benieuwd hoe ze aan mijn nummer komen...

In de hoop dat we dit soort agressieve praktijken kunnen tegenhouden!

Toxopeus
Berichten: 233
Lid geworden op: 03 okt 2009 11:18

Re: vinduwadres.nl

Ongelezen bericht door Toxopeus »

winnekehazewinkel schreef:In de hoop dat we dit soort agressieve praktijken kunnen tegenhouden!
Melden bij SAF.

Theo-Art
Berichten: 2
Lid geworden op: 25 aug 2010 09:18

Re: vinduwadres.nl

Ongelezen bericht door Theo-Art »

Je adres vinden ze vast bij de KVK .
Ik werd alweer gebeld.
Uw jaar zit er alweer bijna op wilt u op dezelfde manier vermeld worden voor het komend jaar?
Toen ik zei dat dit dus niet kon kloppen maakte ze excuses en zou beloofde me uit de administratie te halen en deze 'fout'te herstellen.
Jaja ben nog niet eens een jaar aan de slag....

FiscaalJurist
Berichten: 579
Lid geworden op: 05 dec 2008 09:39

Re: vinduwadres.nl

Ongelezen bericht door FiscaalJurist »

de site:
http://www.vinduwadres.nl/search.html?c ... lburg&who=
is niet eens toegangelijk voor Nederlandse gebruikers. Men wil dus een dienst afzetten die niet toegangelijk is? Das wel heel laakbaar :shock:

Fedde3
Berichten: 229
Lid geworden op: 31 mar 2007 22:35

Re: vinduwadres.nl

Ongelezen bericht door Fedde3 »

Even gezocht op SIDN. En ja hoor: vinduwadres.nl is kennelijk eigendom van Matrix Advertising B.V. uit Heiloo. Dit bedrijf is onderdeel van het conglomeraat bedrijven en bedrijfjes rond Uitgeverij Sport Nederland (USN) uit Heerhugowaard.
Op dit forum en ook daarbuiten vind je uitgebreide klaagzangen over bedrijven en bedrijfjes rond USN:
http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 27&t=75169
http://www.anko.nl/view.cfm?page_id=22037#cntobj102432


Hun werkwijze met telefonische verkoop heeft juridisch niet zoveel betekenis, vindt de rechter:
http://jure.nl/bk1641
http://jure.nl/bm0015

Fedde3
Berichten: 229
Lid geworden op: 31 mar 2007 22:35

Re: vinduwadres.nl

Ongelezen bericht door Fedde3 »

Het is niet echt moeilijk om 'm te vinden. [Persoonsgegevens verwijderd door de Moderator]

laurenne
Berichten: 4
Lid geworden op: 04 nov 2010 17:15

Re: vinduwadres.nl

Ongelezen bericht door laurenne »

Ook mijn man werd juli 2010 gebeld door een telefoniste van vinduwadres. Hij heeft een aantal vragen beantwoord zoals"bent u zelfstandig ondernemer"waarop hij antwoord heeft gegeven.
half augustus kreeg hij een factuur voor bedrijfsinformatie op vinduwadres van 354, 62 euro. Hij weet zeker dat hij geen toezeggingen gedaan heeft hiervoor.
Ik heb daarop op internet gezocht naar informatie over dit bedrijf en kwam er al gauw achter dat dit oplichters zijn.
2 jaar geleden heeft mijn man 1x zo'n abonnement voor 1 jaar afgesloten bij een soort gelijknamig bedrijf waarvan hij een rekening betaald had. HIj ging hier ook mee accoord. Echter binnen 4 maanden weer een rekening kreeg waarop stond dat hij nog een rekening open had staan. Bleek dat hij een ander abonnement had afgesloten welke bijna gelijk aan naam was als het andere bedrijf. Dus je begrijpt bij mij gingen alle belletjes rinkelen. Dit zijn gewoon oplichters die op allerlei manieren geld van je willen hebben.
Op een mijn bezwaarbrief kreeg ik een brief terug met bijgesloten cd rom met de geluidsopname als bewijsmateriaal en de mededeling dat de factuur open bleef staan.
Hierop volgden nog een herrinering en aanmaning waarop ik niet gereageerd hebt.Daarna een brief van het incassobureau van der Donk.
Ik heb daarop actie ondernomen en aangifte gedaan bij de politie. Die heeft er een rapport van gemaakt en ook een melding bij het SAF gemaakt.
Weer bezwaar gemaakt met vermelding dat ik aangifte heb gedaan bij politie en SAF. Ook een opmerking over eerder gevoerde rechtzaken erin vermeldt en een kopie naar vinduwadres verstuurd.
Hierop bericht eind oktober van van der Donck terug gekregen dat zij hun cliente adviseren tot rechtsvervolging over te gaan. Tot heden verder nog niets ontvangen. We wachten af! Wat ik wel zeker weet is dat we niet gaan betalen en het evt tot een rechtzaak laten komen.

Fedde3
Berichten: 229
Lid geworden op: 31 mar 2007 22:35

Re: vinduwadres.nl

Ongelezen bericht door Fedde3 »

Die [Grof taalgebruik verwijderd door de Moderator] plegen dus één telefoontje van pakweg twee minuten en denken daarmee honderden euro's te kunnen binnenharken. En het kost de 'klant' uren en uren, juridische hulp, aangetekende brieven, vooral heel veel ergernis om het oh zo eerlijk afgesloten 'contract' ongedaan te maken.
Daar zit ook de kracht van deze malafide advertentieboeren. Zeker als het om een paar honderd euro gaat is het voor veel bedrijven amper de moeite om in verweer te gaan. In arren moede betalen is dan gewoon goedkoper. Gelukkig dat er mensen zoals Laurenne zijn die hun poot strak houden.

[Persoonsgegevens en grof taalgebruik verwijderd door de Moderator]

laurenne
Berichten: 4
Lid geworden op: 04 nov 2010 17:15

Re: vinduwadres.nl

Ongelezen bericht door laurenne »

beste mensen

Tot nu toe niets meer gehoord van vinduwadres. Ze hebben de vermelding op de site eraf gehaald wat ik in mijn bezwaar geeist hebt.
Leuk al die reacties. Net als jullie kan ik mij zo boos maken over zulke mensen. Ik denk er dus ook echt niet aan om te betalen. Als ze ons voor de rechter dagen dan zal ik er zijn.
Ik heb een kennis met verstand van zaken daarover dus ik zie het met vertrouwen tegemoet.
wat ik niet begrijp is dat wij met z'n allen dit soort praktijken niet aan banden kunnen leggen. Het is niet eenvoudig, als het ene verboden wordt gaan ze onder een andere naam weer verder maar dan toch.
Hoe meer mensen zich samen inzetten hoe minder "zij" kunnen beginnen.
Het is toch van de zotte dat wij met bewijzen moeten komen dat dit bedrog is. Ik vind dat het andersom moet zijn. Laat hen maar bewijzen dat het om een rechtmatig contract gaat. we hebben notabene niets getekend. het enige bewijs dat zij voordragen is de ingesproken cd.
Als het zover moet komen zal ik meteen [Persoonsgegevens verwijderd door de Moderator] meenemen.
dank jullie wel voor de adviezen.
Voor andere gedupeerden: laten we een vuist maken en samen getuigen voor de rechtbank. Ik stel me beschikbaar.
gr Laurenne

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: vinduwadres.nl

Ongelezen bericht door Guardian72 »

laurenne schreef:we hebben notabene niets getekend. het enige bewijs dat zij voordragen is de ingesproken cd.
En zelfs dat is niet altijd rechtsgeldig.

Is er bijvoorbeeld vermeld dat het opgenomen werd (en staat dat ook bij de opname) of hebben ze alleen een deel van het gesprek.

gezien eerdere uitspraken van de rechter (ook ergens op dit forum te vinden, ook tegen die [Niet-onderbouwde uitspraak verwijderd door de Moderator]) verwacht ik er niet veel van....

MAXIEM

Re: vinduwadres.nl

Ongelezen bericht door MAXIEM »

@@@

Wie kan mij helpen aan het adres van vinduwadres. Ik heb zitten zoeken, maar hun eigen adres kan ik nergens vinden.

Maxiem.

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: vinduwadres.nl

Ongelezen bericht door Guardian72 »

@ Maxiem,

da`s een goeie.. geen KVK info of adres op hun site.
Geen telefoonnummer, geen adres, geen email - alleen een formulier...

via: https://www.sidn.nl/over-nl/whois/ vind je ook niet veel..
Domeinnaam vinduwadres.nl
Status actief
Houder Matrix Advertising B.V.
Administratieve contactpersoon [email protected]
Registrar VDB Hosting Nederland B.V.
Koningstraat 139
1781KE DEN HELDER
Nederland
Technische contactpersonen [email protected]
Domeinnaamservers ns.rackspace.com
ns2.rackspace.com
Datum registratie 2008-08-08
Administratie door NL Domain Registry
Bij de KVK zijn ze ook al niet bekend.

Ik zou denken dat een belletje naar de FIOD interessant gaat worden - handel drijven zonder BTW/KVK ???

Het feit dat ze 'niet te vinden' zijn - is an sich al verdacht.

Maar.. op het internet, (Google is my friend) vind ik deze link:

http://www.anko.nl/websites/anko/docs/V ... res.nl.pdf

Een PDF bestand waarin men een bedrijf een rekening stuurt, met daaronder het adres van "Matrix Advertising, in Heiloo"

Aanvullende link:
http://alkmaar.yalwa.nl/ID_102536935/Ma ... ng-BV.html
http://www.telefoonboek.nl/bedrijven/14 ... tising-bv/

en er zit op datzelfde adres (een woonhuis, lijkt het) :
http://www.cylex-bedrijvengids-nederlan ... 41493.html

Kan je hier wat mee?

Fedde3
Berichten: 229
Lid geworden op: 31 mar 2007 22:35

Re: vinduwadres.nl

Ongelezen bericht door Fedde3 »

Even de naam van het bedrijf intikken in de zoekfunctie van http://www.kvk.nl levert het volgende op:

Naam: Matrix Advertising B.V.
Vestigingsadres: Kapellaan 74
Vestigingsplaats: 1851PE Heiloo
Internetadres: http://www.jobindex.nl
KvK-nummer: 37092239 0000
Soort Inschrijving: Hoofdvestiging

Even zoeken via de KvK is vaak heel snel en betrouwbaar; Guardian toont aan dat er vele wegen naar Rome (of in dit geval Heiloo) leiden.

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: vinduwadres.nl

Ongelezen bericht door Guardian72 »

@ Fedde,

ik had bij KVK als eerste gekeken - op 'vinduwadres'
Daar vond ik niets op.

Matrix kwam pas later :)

fenderman
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 nov 2010 21:12

Re: vinduwadres.nl

Ongelezen bericht door fenderman »

ja. hier nog een gedupeerd. ik ben oh zo boos...heeft iemand tijd en zin om iedereen een mail te sturen die een advertentie heeft op vinduwadres...volgens mij werkt dat erg goed . en staan we samen sterk [Niet-onderbouwde uitspraak verwijderd door de Moderator].

Tis weer bijzonder
Berichten: 737
Lid geworden op: 30 mei 2010 21:26

Re: vinduwadres.nl

Ongelezen bericht door Tis weer bijzonder »

Als iedereen die is opgelicht door allerlei 'gidsen' eens de moeite zou nemen een gespecificeerde BTW faktuur op te vragen bij die bedrijven, dan kunnen ze een leuk praatje met de Belastingdienst maken m.b.t. de Omzetbelasting.

Omdat deze 'bedrijven' niet het zgn. 'kasstelsel' maar het 'faktuurstelsel' moeten voeren, moet zo'n bedrijf op het moment van het uitschrijven van de faktuur de BTW over de nog niet geïnde faktuur afdragen aan de belastingdienst.
Doet ze dat niet: controle + naheffing over meerdere jaren + boete = hoop trammelant. :lol:
Zie o.a.: LJN: AY3920, Gerechtshof Leeuwarden , BK 706/04

Oja, vergeet vooral niet uit te schrijven bij de Kamer van Kamerhandel m.b.t. die ongewenste en hinderlijke telefoontjes en post:
http://www.kvk.nl/handelsregister/over_ ... indicator/
Want dit is wat de KvK hoofdzakelijk doet met uw gegevens:
http://www.kvk.nl/handelsregister/produ ... gelijking/

Maar er gloort misschien nog licht aan de horizon:
ma 22 nov 2010, 05:30 | 555 reacties
'Kamer van Koophandel verdwijnt'

DEN HAAG - Door een plan van D66, VVD en Groenlinks lijkt het doek te vallen voor de Kamer van Koophandel.
http://www.telegraaf.nl/binnenland/arti ... geNumber=2

laurenne
Berichten: 4
Lid geworden op: 04 nov 2010 17:15

Re: vinduwadres.nl

Ongelezen bericht door laurenne »

Ha fenderman

heb je de factuur betaald? Zo niet niet doen. Zo ja, misschien kun je aangifte doen bij het politiebureau. BIj ons is er alleen een mutatie van opgemaakt omdat wij niets betaald hadden dus ook geen zaak hadden. Blijft nog het probleem dat jij moet bewijzen dat je geen overeenkomst bent aangegaan. En hoe kun je dat!
Misschien kun je een oproep doen aan alle gedupeerden.
wij hebben tot heden niets meer gehoord. Ik heb goede hoop dat ze het opgegeven hebben. De aanhouder wint.
Blijf alert op volgende pogingen. Zelfs al ben je ingeschreven bij het bel me niet register blijven ze bellen. Mijn man is de afgelopen tijd alweer 2x gebeld door bedrijven.nl. Hij reageerde nogal fel dat ze hem niet mogen bellen en dan bieden ze wel excuses aan maar even zo goed bellen ze een week later weer. En ieder keer weer onder een andere naam, allemaal van hetzelfde matrix advertising. We hebben hier wel melding van gedaan bij consuwijzer maar zij kunnen hier ook weinig mee behalve een melding maken.
Succes, Laurenne

Tis weer bijzonder
Berichten: 737
Lid geworden op: 30 mei 2010 21:26

Re: vinduwadres.nl

Ongelezen bericht door Tis weer bijzonder »

laurenne schreef:Blijft nog het probleem dat jij moet bewijzen dat je geen overeenkomst bent aangegaan. En hoe kun je dat!
Over het algemeen is het zo, dat wie eist bewijst.
Laatst gewijzigd door Tis weer bijzonder op 25 nov 2010 19:46, 1 keer totaal gewijzigd.

stofzuigertje

Re: vinduwadres.nl

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Ik kan geen enkele naam van mijn bedrijven vinden dus hoe moet ik morgen nog op mijn werk komen?

Een niet te vinden web winkel die vanuit huis werkte maar ook werkplaats heeft.
Dus zo onbetrouwbaar zijn zij.

Ik mis vele van mijn leveranciers en kon van de 18 ingevoerde er maar 3 vinden!

Gesloten