LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Grof vuil ophalen 1x per mnd

Recyclen, scheiden, verbranden. Wat is jouw mening over afval?
Oblomova

Grof vuil ophalen 1x per mnd

Ongelezen bericht door Oblomova »

Heb net twee banken gekocht, maar de grof vuil ophaaldienst kan maar 1 x per maand komen. Dus zit ik nu met 4 banken gepropt in m'n huiskamer voor drie weken lang!

De ophaaldienst wijst naar de gemeente en de gemeente naar de ophaaldienst.

Bah!

stofzuigertje

Re: Grof vuil ophalen 1x per mnd

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

U had tijdig moeten informeren, meestal is het geen maand maar 4 weken en als je een dag te laat bent.....

Maar U mag deze ook inleveren bij het depot, dus betaalde U de transportkosten en vaak wil de leverancier de oude bank ook wel afvoeren.

Als nog bruikbaar komt de kringloopwinkel hem gratis ophalen.

Dus de volgende keer pas laten bezorgen als je de ophaal datum van de nieuwe weet.
Liever enkele dagen zonder dan een week dubbel.

gravedigger

Ongelezen bericht door gravedigger »

meestal is het geen maand maar 4 weken
What's the difference?? Hou toch eens op mer die onzinnige opmerkingen D!RK

Oblomova

Ongelezen bericht door Oblomova »

Aan stofzuigertje:

Ik wist dat helemaal niet van te voren, dus kon ik ook helemaal niets plannen!

vladja

Ongelezen bericht door vladja »

Als je met de gemeente of ophaldienst belt, kunnen die van tevoren zeggen wanneer het grofhuisvuildag is in een bepaalde wijk.

antileugens

Ongelezen bericht door antileugens »

Wees blij; hier is helemaal geen grofvuil ophaal dienst. Ja, je kan hem boeken; kost je wel €25 per stuk dat je op wilt laten halen.

armiva

Ongelezen bericht door armiva »

Hier komt het grof vuil maar 2x per jaar!!
Je kan het ook laten ophalen door de kringloopwinkel, of zelf naar de stort brengen.

Chocomelk

Ongelezen bericht door Chocomelk »

armiva schreef:Hier komt het grof vuil maar 2x per jaar!!
Je kan het ook laten ophalen door de kringloopwinkel, of zelf naar de stort brengen.
Hier komt het NOOIT !
Alles moet je hier zelf wegbrengen.

stofzuigertje

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Na 8 maanden is dit dus opgelost... maar...

Ik weet dat vele het gewoon zonder melden dan op straat zetten en dat is verboden...

Als je gaat verhuizen en veel groot vuil hebt is soms een extra rit mogelijk of gecombineerd met andere route dus bij veel vuil en leeg moeten opleveren woning is bij tijdig aanvragen dit wel mogelijk.

Als je tijdig belde met ophaaldienst hoorde je de datum en kan je de aflevering nieuwe meubels uitstellen...
Maar kringloop komen wel vaak op afroep!

elmo43

Ongelezen bericht door elmo43 »

Hier kan je regelmatig grof vuil aanbieden, gewoon bellen met gemeente.
En wil je toch eerder dan kan je het zelfs zelf brengen naar de gemeentereiniging, en ook dat kost niks. Al breng ik elke dag spullen, zelfs het gewone vuil kan ik als ik dat wil elke dag brengen.

Dus afhankelijk per gemeente :wink:

mylady10

Ongelezen bericht door mylady10 »

Grofvuil mag bij ons een maal in de week.
Ik zat met een grote t.v. en wilde die niet zomaar aan de weg zetten ( hier wordt alles stuk getrapt, er staan ook auto.s aan de weg)
Dacht een oplossing te hebben en bood hem telefonisch aan bij de chemokar, grofvuilkar.
Tot mijn grote onsteltenis vernam ik dat ik €50 euro betalen.
Heb wel verwijderingskosten aan deze t.v. betaald.
Hadden ze niets mee te maken.
T.v. heeft een half jaar in huis gestaan en is uiteindelijk via een andere weg wel weggekomen.
Gelukkig weet ik niet waar naat toe, maar werken ze het zo ook niet in de hand :oops:

Quisquid

Ongelezen bericht door Quisquid »

Vijftig euro in rekening brengen voor de inname van een afgedankt televisietoestel is, nog afgezien van het tarief, absurd. En in strijd met de regels.

Elektrische apparaten (ook apparaten die dateren van voor de invoering van de verwijderingsbijdrage), zoals televisietoestellen, koelkasten en koffiezetapparaten, kunnen kosteloos worden ingeleverd bij de milieustraat en bij de handel (de winkelier, die dan voor milieuvriendelijke verwijdering moet zorgen).

Als in jouw gemeente de gemeentereiniging er geld voor vraagt, is dat in strijd met de wet en wordt het tijd de gemeente er eens op aan te spreken.

Voor veel ander afval, zoals afgedankte bankstellen, mag wel geld worden gevraagd en vaak gebeurt dat ook. De tarieven variëren per gemeente.

glith

Ongelezen bericht door glith »

Kom in Rotterdam wonen daar word het voor je er erg in hebt al onder je handen weggehaald :mrgreen: :mrgreen:

Quisquid

Ongelezen bericht door Quisquid »

In Rotterdam hoef je dus niet te betalen en krijg je ook nog geld toe? Of is dát weer iets té optimistisch gedacht?
[Op basis van de wetten van de economie zou dat geld toe wel moeten.]

stoompie2

Ongelezen bericht door stoompie2 »

Hier in Limburg moet je bellen om het op te laten halen 25 euro per keer en max. 1 m3
Het slopen van kasten en dergelijke is niet toegestaan want dan kunnen de ophalers zich er aan verwonden
Het erge is nog dat je het niet buiten mag zetten en thuis moet zijn al ze het komen halen
en achter de eerste deur(voordeur dus)
Hoe moet ik dan in Gods naam mijn huis weer uit
Het probleem was dat ik een afspraak had gemaakt(moet 4 weken van te voren vrij vragen bij de baas) met veel moeite een afspraak over 4 weken gemaakt
Bellen ze de ophaal ochtend dat er een probleem is en ze de dag er na komen
Ik melde dat dat niet ging en dat ze maar moesten komen
Zei die muts gewoon wil je er nog van af of niet
Ik reageerde met ja vandaag
Nee morgen en als u er niet bent kost het u 65 euro extra voorrij kosten
Ik gevraagd of ik er op terug mocht komen om dat ik eerst iets moest regelen met mijn baas
Gelukkig zei deze nou kom dan nu maar naar het werk dan heb je morgen vrij en als ze weg zijn kom je maar het magazijn helpen om zo niet in de min te komen met mijn uren
Ik hun weer gebeld krijg ik een hele vriendelijke dame aan de lijn
Die melde: meneer mijn collega had ook een afspraak op zaterdag ochtend of middag kunnen maken in dit geval
Gelukkig had ik haar naam genoteerd en deze aan haar door gegeven
Dus gelijk een afspraak op zaterdag gemaakt
En aan mijn baas door gegeven dat ik de volgende dag gewoon kwam werken
Binnen 1 week kreeg ik een brief van hun met excuses en dat de betroffen medewerkster op staande voet was ontslagen en als ik kosten had gemaakt (gemiste uren ) hun deze gingen vergoeden en ik ook geen rekening kreeg voor het ophalen van het grofvuil

Chanmaster

Ongelezen bericht door Chanmaster »

In Tilburg moet je ook bellen alleen is dat dan gratis en het kan derhalve enkele dagen duren voordat ze komen.
Het staat u vrij om een aanhanger te huren en de bank zelf af te voeren!

bianca82

Ongelezen bericht door bianca82 »

in rotterdam bel je voor een afspraak en moet je het voor 7 uur sochtends voor de deur hebben.. als je geluk heb komen ze na 10 uur maar dan is door de ijzerboeren (vaak hebben ze kentekens uit het oosten van europa) al meegepikt..

(had ik toen ik uit rotterdam verhuisde) in de gemeente waar ik nu woon kan je een afspraak maken (weken vante voren) maar.. als het extreem weer is zoals sneeuw komen ze niet en mag je zelf met een gehuurde bak je grof vuil naar de milieu straat brengen.

Gesloten