LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Misplaatste(?) 1 aprilgrap Gamma

Recyclen, scheiden, verbranden. Wat is jouw mening over afval?
SoundBoard

Misplaatste(?) 1 aprilgrap Gamma

Ongelezen bericht door SoundBoard »

In de vorm van een informatiefolder van de gemeente (van uw woonplaats) staat aangegeven dat de inspectie op de toelaatbare hoeveelheid grofvuil verscherpt zal worden. De reden die wordt aangegeven is de kortingsactie die bij Gamma begint. Wanneer de folder dan wordt bevrijd van haar verzegeling blijkt het te gaan om een serie kortingsbonnen te besteden bij de Gamma. Als dit dan als 1 aprilgrap is bedoeld, dan zal de Gamma raar staan te kijken wanneer de beoogde klanten de bonnen ook beschouwen als 1 aprilgrap, want met geldigheidsdata waarbinnen altijd 1 april zit, neemt de geloofwaardigheid drastisch af.

FO
Laatst gewijzigd door SoundBoard op 29 mar 2012 16:26, 1 keer totaal gewijzigd.

nevermind

Re: Misplaatste(?) 1 aprilgrap Gamma

Ongelezen bericht door nevermind »

Ja, vind ik ook een beetje misleidend, maar welke reclame is dit niet.
Maar om jouw verhaal volledig te maken, zijn er ook kortingsbonnen welke van vandaag t/m zaterdag geldig zijn.
De andere bonnen zijn inderdaad geldig vanaf 1 april, maar er staat ook bij, dat je op internet moet kijken welke bouwmarkt in welke plaats op 1 april open is! :wink:

agnesm

Ongelezen bericht door agnesm »

Ik kreeg de folder ook thuis en ik heb er smakelijk om moeten lachen.
In de 2e regel is namelijk al duidelijk dat het om reclame van de Gamma gaat.
Vond het een enorm goed gevonden reclame (en nee, ik zal het gelijk maar zeggen: Ik werk niet bij de Gamma! :p). Overigens heb ik niets bij Gamma nodig, dus het verdwijnt in de papierbak.

Ik snap overigens niet waarom u dit ziet als een 1 april grap.

SoundBoard

@agnesm,

omdat de suggestie gewekt wordt dat de gemeente van de woonplaats waarin iemand woont, daadwerkelijk een soort stiptheidsactie gaat uitvoeren, terwijl dat helemaal niet zo is. Wanneer lezers dat echter wel gaan denken is de grap gelukt.

@nevermind,

u heeft gelijk, er zijn twee kortingsbonnen bij die buiten 1 april vallen. Dat zou bewust gedaan kunnen zijn, om te voorkomen dat het zou worden opgevat als 1 aprilgrap.

FO

nevermind

SoundBoard schreef:@agnesm,

omdat de suggestie gewekt wordt dat de gemeente van de woonplaats waarin iemand woont, daadwerkelijk een soort stiptheidsactie gaat uitvoeren, terwijl dat helemaal niet zo is. Wanneer lezers dat echter wel gaan denken is de grap gelukt.

@nevermind,

u heeft gelijk, er zijn twee kortingsbonnen bij die buiten 1 april vallen. Dat zou bewust gedaan kunnen zijn, om te voorkomen dat het zou worden opgevat als 1 aprilgrap.

FO
Dan is jouw bewering ook niet juist:

Misplaatste 1 aprilgrap Gamma

bianca82

Ongelezen bericht door bianca82 »

och ik had gelijk door voordat ik wat ging lezen dat het niet van de gemeente reiniging kon zijn..

want die heeft een hele andere logo hier..
(onze gemeentereiniging informeert de inwoners van deze stad regelmatig via post of kaarten aan de vuilnisbakken)

dus ik vond hem wel goed gevonden..

eens kijken wat er allemaal qua aanbiedingen kunnen want moet nog een tuinhekje hebben

SoundBoard

nevermind schreef: Dan is jouw bewering ook niet juist:

Misplaatste 1 aprilgrap Gamma
Ik heb de titel van het onderwerp enigszins aangepast. :D

FO

Chocomelk

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Ligt hier al in de vuilnisbak, belachelijke manier om aandacht
te trekken van Gamma.

MAXIEM

Ongelezen bericht door MAXIEM »

@@@

Gisteren nog bij Gamma binnen geweest. Van mij mogen ze de hele winkelinhoud naar het grof-vuil-depôt brengen.

Maxiem.

Chocomelk

Ongelezen bericht door Chocomelk »

MAXIEM schreef:@@@

Gisteren nog bij Gamma binnen geweest. Van mij mogen ze de hele winkelinhoud naar het grof-vuil-depôt brengen.

Maxiem.
Mwah, beetje overdreven ?

nevermind

Maxiem.

Dan was je te vroeg, de korting gaat pas vandaag in! :lol:

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Maxiem.
Waarom ging je er dan naar binnen?????

sophie42

Ongelezen bericht door sophie42 »

ook wij hebben de reclamefolder ontvangen. Totaal misplaatst en naar ons idee ook niet echt netjes volgens de regels die er voor reclame zijn. Ik ben heel benieuwd hoe bijvoorbeeld gemeentes erop zullen reageren en of de reclamecodecommissie op de hoogte is.
Dit soort reclame werkt naar mijn idee voornamelijk antipathie op. Niet zo'n slimme set van het reclamebureau. Waarschijnlijk heel grappig als je dagelijks met reclames verzinnen bezig bent, maar voor de ontvangers maar een vreemd bericht. De bonnen liggen overigens in de papierbak :-)

nevermind

sophie42 schreef:ook wij hebben de reclamefolder ontvangen. Totaal misplaatst en naar ons idee ook niet echt netjes volgens de regels die er voor reclame zijn. Ik ben heel benieuwd hoe bijvoorbeeld gemeentes erop zullen reageren en of de reclamecodecommissie op de hoogte is.
Dit soort reclame werkt naar mijn idee voornamelijk antipathie op. Niet zo'n slimme set van het reclamebureau. Waarschijnlijk heel grappig als je dagelijks met reclames verzinnen bezig bent, maar voor de ontvangers maar een vreemd bericht. De bonnen liggen overigens in de papierbak :-)
Voor mensen welke iets uit de bouwmarkt nodig hebben, is dit een welkomstcadeau om de artikelen met korting te kunnen kopen.
Hun maakt het niet uit, hoe de reclame is opgezet.
Ook hier met deze berichten is het reclame. ook denken andere anders erover. :wink:

MAXIEM

Ongelezen bericht door MAXIEM »

witte angora
MAXIEM schreef:
@@@

Waarom ging je er dan naar binnen?????
'k moest natuurlijk wel even zorgen dat mijn vriendin ook niet in het depôt terecht kwam :idea:

Maxiem.

SoundBoard

Dat dit een bedenkelijke manier van reclame maken is moge blijken uit het feit dat de RCC (Reclame Code Commissie) in een spoedprocedure verzeild is geraakt met de GAmma.
Dat ik het dan als een mislukte 1aprilgrap zie, komt overeen met de visie van de RCC wanneer de nadruk wordt gelegd op de term 'mislukte'.

FO

bprosman

Ongelezen bericht door bprosman »

Humor is ook niet iedereen gegeven :wink: Jeetje, als je hierover een klacht in gaat dienen bij de RCC , wat voor leven heb je dan :wink: . Op mij komt het over als "wie het laatst lacht, heeft de grap niet begrepen". Pak die folder, (glim)lach er om of fl*kker m in de papierbak. Next !

AGGB

Ongelezen bericht door AGGB »

Goeie grap,nmm. Ik heb om deze 1 aprilgrap hartelijk gelachen.

Misplaatst? Jazeker, als het geen aprilgrap geweest zou zijn en we de folder bv in november in de brievenbus gekregen zouden hebben.

Nu echter niet zeuren en een beetje erg flauw om een klacht in te dienen over een 1 april grap. Dat het bijna 1april is, had men kennelijk niet door.

nmm is dit een geslaagde 1 april grap van Gamma.

sephora30

Ongelezen bericht door sephora30 »

Ik heb hem helemaal niet gelezen maar gelijk open gescheurd en de bonnen in mn tas gestopt, dus bij mij heeft het niet gewerkt :mrgreen:

Emmy75

Ongelezen bericht door Emmy75 »

@soundboard,
U bent niet de enige die boos is op de Gamma. De Vereniging Nederlandse Gemeenten is ook boos. Veel gemeenten kregen klachten van burgers en bij de RCC zijn zoveel klachten binnengekomen dat een spoedprocedure is gestart. Zie ook dit artikel op de NOS site.

http://nos.nl/artikel/357331-boosheid-n ... gamma.html

Gesloten