LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Hogere prijzen in winkels door COVID-19

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Hogere prijzen in winkels door COVID-19

Ongelezen bericht door moederslink »

Dankzij al deze winkels heeft iedere Nederlander zijn boodschappen kunnen doen en is er nergens honger .
Er wordt met man en macht gewerkt om de schappen vol te houden en logistiek is het lastiger en er zijn meer vakkenvullers nodig ( geweest ) .
Ik vind het helemaal niet gek dat het hier en daar een duppie of wat meer duurder is geworden.
Noem het " Corona" toeslag :wink:
Wees blij dat alles aanwezig is.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Hogere prijzen in winkels door COVID-19

Ongelezen bericht door sjohie »

Nijogeth schreef:
17 apr 2020 11:41
Ik bedoelde dan ook niet dat je makkelijk snel geld kan verdienen, maar wel dat de meeste franchisers (ik ken er 5 persoonlijk, met wisselende grootte van winkels) echt niet op droog brood hoeven te leven en uiteindelijk meer overhouden dan de best betaalde werknemers. Dat geldt in elk geval voor de franchisers die ik ken.
Uit mijn AH tijd, bij een franchiser, weet ik wel dat die groep, wel de meest "ondernemende" ondernemers zijn onder de Ahold paraplu, bijvoorbeeld door streekproducten op te nemen in de schappen waar het past, etc. Die hoeven inderdaad doorgaans niet op een houtje te bijten, maar die hebben dan vaak ook wel de grotere en/of beter lopende filialen, vaak ook al langere tijd in bezit, soms ook al van voor ze AH zijn geworden door overname van een oude formule, en deze groep heeft doorgaans ook wel goede connecties binnen de lokale vastgoedmarkt etc, zodat ze qua huur niet zelden een stuk beter zitten dan zeg de kleinere retailers in een gedeeld winkelcentrum. Maar goed, dat is grotendeels pre-supermarkt oorlog ervaring moet ik bekennen, sindsdien is het allemaal niet beter geworden qua verdienen.

Wij Nederlanders geven als EU burgers ook zo ongeveer het minste per persoon uit aan ons dagelijks eten geloof ik, dus dat helpt de levensmiddelenbranche ook niet echt.

Gesloten