LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Telecom-datacom holding maakt misbruik van coronasituatie

Goomy

Telecom-datacom holding maakt misbruik van coronasituatie

Ongelezen bericht door Goomy »

Dit bedrijf verkoopt onder de naam Datacom mondkapjes en handschoenen ter bescherming voor het coronavirus. Ze handelen via Amazon.nl en vragen een behoorlijke prijs, HIer wordt duidelijk misbruik gemaakt van de situatie waarin in de wereld heerst. Ik heb deze producten voor mezelf en voor mijn bejaarde ouders besteld die af en toe naar de supermarkt moeten.
Ze verkopen niet wat ze aanbieden, ze reclameren met mooie afbeeldingen en uitgebreide beschrijvingen van zeer goede kwaliteit producten zoals bijvoorbeeld dat de handschoenen voor chirurgisch gebruik zijn en van latex, deze zijn echter van goedkoop vinyl en vol met een soort poeder waar je huidirritatie van krijgt. De mondkapjes zijn dunne flut doekjes die je gezicht nog maar amper beschermen en je moet ze met touwtjes vast zien te binden, een totaal ander product dan op de site. Ik heb contact proberen te zoeken met Amazon.nl maar dat gaat niet, je kan nergens een contactadres vinden op de site. Je kan wel met de verkoper in contact komen dus dat heb ik gedaan maar ik kreeg als antwoord: "we zullen er volgende keer op letten". En dit antwoord kan je niet beantwoorden omdat dit weer via Amazon gaat. Terug sturen gaat ook niet want je ziet pas wat je gekregen hebt zodra je de verpakking opent. Ik heb geprobeerd om dit bedrijf op internet te vinden, het enigste dat ik vind is dat er heel veel bedrijven op hetzelfde adres staan ingeschreven, dit zet mij aan het denken, van schoonmaakbedrijven tot taxibedrijven. Het is voor mij duidelijk dat het om oplichters gaat. Ik begrijp niet dat mensen in deze tijd gebruik kunnen maken van de goedgelovigheid van mensen, zeer triest, vooral omdat dit ook mijn ouders raakt.

Jablan
Contacteer:

Re: Telecom-datacom holding maakt misbruik van coronasituatie

Ongelezen bericht door Jablan »

Bedankt voor de waarschuwing.

Als je enigszins creatief bent: maak zelf je eigen beschermingsmiddelen.

berndv

Ongelezen bericht door berndv »

Tja, het blijft mij verbazen dat mensen op één of andere manier in de diepste krochten van het internet toch steeds weer bedrijven weten te vinden die door bijna niemand gevonden kunnen worden, vervolgens wordt er blindelings de het gevraagde geld overhandigd. En als er al geleverd wordt, begint het gezeur.

Ik lees dat er gekocht is bij amazon nederland, maar zoals misschien niet algemeen bekend, een groot deel van het assortiment van amazon wordt aangeboden door externe aanbieders. Hier kan je natuurlijk prima over klagen en hier zal ook zeker actie op worden ondernomen. Aan de andere kant is het ook niet heel verwonderlijk dat de beschrijving mooier is dan het product. In heel het land zijn geen medische kwaliteit mondkapjes en handschoenen te vinden en op amazon zijn ze gewoon verkrijgbaar.

NeoDutchio

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

De naam van de verkoper heeft natuurlijk niets te maken met wat ze verkopen. Verder is de wet heel duidelijk. Als u niet krijgt wat overeengekomen is, dat hebt u gewoon het recht om dit terug te sturen. De verpakking geopend of niet, dat maakt niet uit. U kunt dus gewoon aangegeven dat u niet ontvangen heeft wat er op de site staat aangeboden en dat u alles gaat terug sturen.

Oplichting zie ik niet zo. Wel een stuntelige verkoper die denkt geld te kunnen maken en een opgekocht partijtje pbm's.

Gesloten