LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] weigeren van klanten zonder mondkapjes
-
- Contacteer:
weigeren van klanten zonder mondkapjes
Iedere winkelier mag bepalen wie hij binnen laat en onder welke voorwaarden. Denk hierbij aan het toelaten van huisdieren, groepen scholieren, het nuttigen van etenswaren, gebruik maken van rolschaatsen of skateboards en het dragen van normale kledij.
Een winkelier mag ook zelf bepalen wie hij de toegang weigert.
Discriminatie op geslacht, afkomst, geloof of seksuele geaardheid mag daarbij natuurlijk niet de reden zijn van weigering.
Maar een klant die geen mondkapje draagt mag zeker geweigerd worden.
ik hou mij verre van een waardeoordeel, maar de informatie in het Radar artikel is gewoon niet juist..
Een winkelier mag ook zelf bepalen wie hij de toegang weigert.
Discriminatie op geslacht, afkomst, geloof of seksuele geaardheid mag daarbij natuurlijk niet de reden zijn van weigering.
Maar een klant die geen mondkapje draagt mag zeker geweigerd worden.
ik hou mij verre van een waardeoordeel, maar de informatie in het Radar artikel is gewoon niet juist..
Re: weigeren van klanten zonder mondkapjes
En waar kunnen we dat Rader artikel vinden ?
reggie2
vindt dit leuk
-
Laat die raderen maar draaien. Dan komt het allemaal goed.
reggie2
vindt dit leuk
-
Mogelijk moet je artikel opnieuw lezen want het gaat om de uitzondering die niet onder de wettelijke verplichting vallen.krizz.iven schreef: ↑27 dec 2020 17:55Maar een klant die geen mondkapje draagt mag zeker geweigerd worden.
https://radar.avrotros.nl/hulp-tips/hul ... o-zit-het/
-
- Contacteer:
idd u heeft gelijk. sylvester. er is weer een uitzondering geschapen binnen de uitzonderingen. wat is het een rommeltje met al die regels, he?
-
Regels zijn er duidelijk je hebt nu eenmaal uitzonderingen.krizz.iven schreef: ↑27 dec 2020 21:00idd u heeft gelijk. sylvester. er is weer een uitzondering geschapen binnen de uitzonderingen. wat is het een rommeltje met al die regels, he?
-
Dit is een van de maatregelen die ingezet is op emotie en niet op werking, de werking is zeer miniem bij goed gebruik... helaas 99,9% gebruikt hem niet goed.. dus de minime werking valt volledig terug naar 0 en in sommige gevallen zelfs een bron.. als je onbewust drager bent.. is je mondlapje in dat geval een bron.. een grote bron. Dus mondkapjes plicht stoppen .. per direct..
Als mensen hem willen dragen respect.., maar hetzelfde respect voor de mensen die normaal willen doen.
Als mensen hem willen dragen respect.., maar hetzelfde respect voor de mensen die normaal willen doen.
D34M0N
vindt dit leuk
-
Michel, ik wil hem ook niet dragen, maar het is gewoon verplicht in winkels e.d. We hebben (helaas) geen keuze.
Tenzij iemand een medische verklaring OPEN EN BLOOT ZICHTBAAR toont, dan mag je zonder kapje. Anders niet.