LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Zzp'ers vallen buiten de boot

gsmvanbakel
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 apr 2020 15:53

Re: Zzp'ers vallen buiten de boot

Ongelezen bericht door gsmvanbakel »

Geachte redactie, en anderen

Sinds 1998 ben ik zzp’er in de ICT voor o.a. senioren, maar ook zakelijke klanten en consumenten.. Ik ben 70 jaar en verlies nu een hoop inkomen doordat ik niet meer bij verpleeghuizen en consumenten thuis mag komen. Mijn verlies op dit moment bedraagt nu 80 % van mijn zzp inkomen.
Ik vindt dat ook AOW-gerechtigde zelfstandig ondernemers die in de knel komen door de coronacrisis financieel moeten worden ondersteund door de overheid.
Dat dit nu niet gebeurd omdat ik ouder dan 65 ben is pure leeftijdsdiscriminatie!!
Volgens mij is dit strafbaar.
Het kabinet heeft de Tijdelijke overbruggingsregeling zelfstandig ondernemers (Tozo) opgezet voor ondernemers die in de knel komen door de crisis rond het coronavirus. Deze ondernemers krijgen een financiële ondersteuning. De regeling geldt voor zelfstandigen vanaf 18 jaar tot de pensioengerechtigde leeftijd.
Er zijn echter ook zelfstandig ondernemers die pensioengerechtigd zijn.
Waar kunne deze zzp’ers - ondernemers terecht als zij in de knel komen door de coronacrisis. ??? “Waar kunnen zij terecht voor steun als zij onder het sociaal minimum terecht komen?. “Ook zij hebben recht op ondersteuning!”

Lening voor bedrijfskapitaal
Ook vind ik dat economische activiteit van pensioengerechtigde zelfstandig ondernemers beschermd moet worden tegen de gevolgen van de coronacrisis door ook hen indien nodig in de gelegenheid te stellen onder de voorwaarden van de Tozo-regeling een lening voor bedrijfskapitaal aan te vragen tot een maximum van 10.517 euro. Dit werd al eerder door Kamerlid Van Brenk voorgelegd aan minister Koolmees. Het antwoord laat op zich wachten .

Onderscheid op leeftijd
Waarom valt een 65+er zzper niet na de pensioengerechtigde leeftijd onder de Tozo-regeling, we betalen gewoon de volle belasting. Dit word gewoon met open handen aangepakt. “Is dit onderscheid op grond van leeftijd gerechtvaardigd en geoorloofd?”, Dit is pure leeftijdsdiscriminatie!!!
Kunnen gevestigde zelfstandig ondernemers die de pensioengerechtigde leeftijd bereikt hebben niet óók in de knel komen door de coronacrisis??
Ik wil ook heel graag weten of de overheid nog andere mogelijkheden aan pensioengerechtigde zelfstandig ondernemers biedt om hun ondernemerschap te beschermen tegen de gevolgen van de coronacrisis. ????
Laatst gewijzigd door Radar op 15 apr 2020 16:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: persoons- en bedrijfsgegevens verwijderd

Lady1234
Berichten: 27297
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Zzp'ers vallen buiten de boot

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Ten eerste bent u als AOW gerechtigde al zeker van een maandelijks inkomen. Dus u ligt niet aan de geeuwhonger.

En ik zou al helemaal niet weten waarom u een lening voor bedrijfskapitaal moet hebben. U zult uw spulletjes toch allemaal nog wel hebben?

En de “volle” belasting betaalt u als AOW-er ook niet. Maar dat is al helemaal niet relevant

Moneyman
Berichten: 30344
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Zzp'ers vallen buiten de boot

Ongelezen bericht door Moneyman »

Strafbare leeftijdsdiscriminatie, toe maar.

Het idee van de noodmaatregelen is om iedereen in ieder geval een inkomen te blijven verschaffen. Jij hebt dat al in de vorm van je AOW en (als je het goed aangepakt hebt) pensioen.

Gesloten