LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

reggie2

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door reggie2 »

Het vervelende van die wappies is dat ze onwaarheden vertellen en er steeds meer rare mensen zich erbij aansluiten. Helaas..

Lowieze

Ongelezen bericht door Lowieze »

moederslink schreef:
30 okt 2021 11:43
Dat men zich niet laat inënten op religieuze gronden kan ik nog enigszins begrijpen, maar voor complottheorieën en hun wappies heb ik geen begrip meer.
Dat een dominee (uit Urk) dit preekt:
“ Ik vrees, maar zeg niet dat het zo is, maar ik vrees dat er na vaccinaties meer doden zullen vallen dan door het hele coronavirus. Mensen die gevaccineerd zijn worden ziek, en goed ziek. Dat is ook de werkelijkheid. Het is Gods hand.” “

Daar kan ik geen enkel begrip voor opbrengen, gelukkig diverse kerkgangers ook niet.

scontra

Ongelezen bericht door scontra »

Dat men zich niet laat inënten op religieuze gronden kan ik nog enigszins begrijpen, maar voor complottheorieën en hun wappies heb ik geen begrip meer.
Ieder zijn/haar religieuze overtuiging, maar er staat nergens in de bijbel (waarmee men pas zo'n kleine 1600 jaar geleden is begonnen te schrijven/verzinnen) dat gelovigen niet gevaccineerd mogen worden, want vaccinaties bestonden toen nog helemaal niet.
Op religieuze gronden niet mogen laten vaccineren is een menselijk verzinsel gelijk de vele verzinsels die in dit boek staan.

Deze gelovige vaccinatie weigeraars hebben er echter geen flauwe notie van wat ze allemaal in hun lijf gespoten krijgen als ze eenmaal met Corona op de IC van het ziekenhuis worden opgenomen.
Dan blijkt de regel van het niet vaccineren plots niet meer te bestaan en mogen anderen door hun toedoen alles krijgen wat op het bordje van de polikliniek staat, behalve de hoogst noodzakelijke zorg doe dat vraagt en dat alleen omdat de gelovige een voorkeursbehandeling geniet.

Ik weet dat je over het geloof niet moet willen discussiëren, maar als anderen er het slachtoffer van worden, dan kan ik het toch niet laten.
Geen enkel begrip voor welke weigeraar dan ook, behoudens als er om een medische reden niet mag/kan worden gevaccineerd.

Ben benieuwd hoelang mijn bijdrage hier blijft staan :wink:

lievemarie

Ongelezen bericht door lievemarie »

Wappies kunnen imo alleen maar hun "geloof" verspreiden onder mensen met een zwakke geest. Zoals aanhangers van een niet nader te noemen politieke partij. Dus ik ben er niet zo bang van.
Ik ben banger van die dwazen die zomaar mensen overhoop steken. En daar lopen er volgens mij veel meer van rond.

Geip Suusje

Ongelezen bericht door Geip Suusje »

@scontra
Je zou de religieuze bezwaren tegen vaccinatie kunnen vertalen als een pleidooi voor natuurlijke selectie.
Het is even hard als jijzelf of je familieleden uitgeselecteerd worden, maar voor de menselijke soort vind ik het zeer verdedigbaar.
We krijgen er uiteindelijk een sterker menselijk ras door.

Zoals bij de olifanten die zich ontwikkelen zonder slagtanden. Ze bouwen zo een natuurlijke bescherming op tegen stropers.
https://www.animalstoday.nl/afrikaanse- ... lagtanden/
De natuur is werkelijk geniaal!

scontra

Ongelezen bericht door scontra »

Geip Suusje schreef:
30 okt 2021 12:16
@scontra
Je zou de religieuze bezwaren tegen vaccinatie kunnen vertalen als een pleidooi voor natuurlijke selectie.

Bij een natuurlijke selectie hoort geen ziekenhuisopname en behandeling, want dat druist in tegen elke vorm van natuurlijke selectie.

xflorisx

Ongelezen bericht door xflorisx »

Wat betreft gelovigen. Er staat ergens een tekst van Jesus dat alleen zieke mensen een dokter nodig hebben. Er staat nergens dat een verpleegkundige je geen vaccin mag geven. Het wordt in bepaalde kringen wel uitgelegd als een verbod op vaccineren.

Wat betreft wappies en corona: Corona zal ooit verdwijnen. De wappies niet. Die verzinnen gewoon weer wat nieuws en dat is en wordt een groter maatschappelijker probleem. Ik heb de wappies in diverse kenniskringen zitten. Normaal in de maatschappij functioneren doen ze niet meer. Ze moeten natuurlijk nog wel eten. Salaris of uitkering is nog steeds welkom

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

En als je al die wappies nu eens opsluit waar ze horen, namelijk in 'paviljoen 3'?

lievemarie

En dan eerst verplicht vaccineren? En steriliseren?

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Vaccineren willen ze niet, is ook niet nodig. Ze kunnen anderen niet meer besmetten. Verplicht steriliseren is misschien wel een idee.

moederslink

Ongelezen bericht door moederslink »

Goed nieuws....toch?
In Urk kan men nu een vaccinatie halen bij de eigen huisarts.
Men hoeft dus niet meer naar een prikpost oid waar iedereen kan meekijken.
Dit is dus een goede oplossing voor diegenen die zich anoniem willen laten vaccineren.

lievemarie

Hoeveel inwoners heeft Urk? Zal echt een slok op een borrel uitmaken op die 1,5 miljoen schat ik. Nu Staphorst nog, en Scherpenzeel, en dan zijn we er. :lol:

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

lievemarie schreef:
30 okt 2021 17:17
Nu Staphorst nog, en Scherpenzeel, en dan zijn we er. :lol:
En Woudenberg, en Rhenen, en .....

lievemarie

breien schreef:
30 okt 2021 18:08
lievemarie schreef:
30 okt 2021 17:17
Hoeveel inwoners heeft Urk? Zal echt een slok op een borrel uitmaken op die 1,5 miljoen schat ik. Nu Staphorst nog, en Scherpenzeel, en dan zijn we er. :lol:
Scherpenzeel. Dat ligt aan het Utrechtpad.
Daar wil iedereen zich wel vaccineren.
Volgens het RIVM niet hoor. Tenminste, als we hetzelfde Scherpenzeel bedoelen. Er zijn er meer. Die het RIVM bedoelt is vlakbij Woudenberg en Veenendaal. Klein dorp, maar grote tegenstand blijkbaar.

scharrelschipper

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

scontra schreef:
30 okt 2021 12:52
Geip Suusje schreef:
30 okt 2021 12:16
@scontra

Bij een natuurlijke selectie hoort geen ziekenhuisopname en behandeling, want dat druist in tegen elke vorm van natuurlijke selectie.
Zoveel olifanten komen er nu ook weer niet in het ziekenhuis terecht hoor :D .

lievemarie

Heb je hele grote ziekenhuizen nodig :lol:

scharrelschipper

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

lievemarie schreef:
30 okt 2021 18:16
Heb je hele grote ziekenhuizen nodig :lol:
En wel eens gehoord van een "olifantenhuid"?
Daar komt geen prik door!

reggie2

https://www.hartvannederland.nl/nieuws/ ... dwySrWCFJA

Dit gaat wat mensen hun baan kosten :-(

16again

Ongelezen bericht door 16again »

reggie2 schreef:
31 okt 2021 13:59
https://www.hartvannederland.nl/nieuws/ ... dwySrWCFJA
Dit gaat wat mensen hun baan kosten :-(
Wat mij betreft kost het Hubert Bruls zijn baan.

reggie2

16again schreef:
31 okt 2021 14:55

Wat mij betreft kost het Hubert Bruls zijn baan.[/b]
Want die vindt het leuk om op te leggen? dat geloof ik niet. Ik vind wel dat ze dit niet kunnen maken.

Gesloten