LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Coronavirus - algemeen topic

witte angora

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door witte angora »

Nijogeth schreef:
16 jan 2021 15:36
Volgens Gommers kunnen we tot de zomer in deze lockdown blijven zitten.
Zoals het nu gaat vrees ik tot ergens in september, maar dan moeten de vaccinaties wel zonder onderbrekingen door kunnen gaan.

Misschien, omdat het warmer wordt, dat er vanaf mei een en ander versoepelt kan worden, maar dat is het dan ook. Mondkapjes, afstand houden, bij klachten binnen blijven, contacten beperken, dat zal nog wel even duren, en wie weet wel tot ergens in 2022.

moederslink

Ongelezen bericht door moederslink »

Ga er maar van uit dat we hier nog lang niet uit zijn, zeker niet wanneer de Britse variant ook hier gaat exploderen.
Er zal , op termijn, het nodige moeten veranderen . Ik las in de krant dat er mogelijk ook een relatie gezien kan worden tussen Q koorts en Corona, vooral in Brabant.
Die intensieve veehouderij kan niet goed zijn , zover is toch al bekend.

reggie2

Ongelezen bericht door reggie2 »

Jose2501 schreef:
16 jan 2021 16:34

Zou publiciteisgeile Gommers ook Famke Louise steunen in haar pad naar het premierschap van Nederland?
Jaloers?

moederslink

Jose2501 schreef:
16 jan 2021 16:34
Zou publiciteisgeile Gommers ook Famke Louise steunen in haar pad naar het premierschap van Nederland?
Ongepast en onterecht deze ' kwalificatie ' van Diederick , vind ik.
Deze man werkt zich nmm het schompes en ik vind hem, net als E Kuipers integer.

Nijogeth

Ongelezen bericht door Nijogeth »

reggie2 schreef:
16 jan 2021 16:12
Ik vind je taal over Gommers ronduit schofterig. Die "vent" zoals jij hem noemt heeft meer geleerd dan jij waarschijnlijk ooit in je leven kan doen.

Hou je bij feiten, deze man red levens ,
Deze man (wat schijnbaar iets anders betekent dan 'deze vent') heeft er anders nog bijna elke keer naast gezeten, maar toch gaan ze naar hem toe voor advies. En ja, leren wil niet veel zeggen als het gaat om nieuwe dingen bedenken. Iedereen die een beetje gitaar kan spelen kan bijvoorbeeld Stairway to Heaven spelen, maar zelf die muziek bedenken is weer een heel andere categorie. Puur theoretisch gezien zou je daarvoor niet eens goed gitaar hoeven kunnen spelen.

En zoals ik al zeg, mis ik toch aardig wat creativiteit in die hoek, daar moet in mijn ogen een frisse wind in. Een lockdown, quarantaine, dat werkt gewoon niet in een moderne samenleving waarin vrijheid centraal staat. Dat mag ik toch vinden of willen we die vrijheid ook al weg hebben?

moederslink

Als er één land het woord " vrijheid " koestert is het Frankrijk wel. Toch werken de Fransen , over het algemeen nu , juist heel goed mee , omdat ze inzien dat er iets/ véél nodig is om het onder controle te krijgen.

Nijogeth

Juist ja, is dat dat land waar de bevolking een paar weken terug met duizenden dagen aan het raven was?
https://nos.nl/l/2362762

moederslink

Dat was idd begin januari. Inmiddels hoor en lees ik andere geluiden over Frankrijk , ik schreef ook nu.
Relschoppers en anti maatregelen hooligans zullen er altijd zijn.

Nijogeth

Dat zal de reden zijn voor het invoeren van de avondklok. Overigens is die avondklok soms echt onlogisch. Een maat van mij heeft een vriendin uit Spanje. Zij is voorlopig bij haar familie in Spanje, waar zij in een Spaans dorpje woont zonder avondklok, echter staat het huis van haar familie net over de grens. De gemeente zegt dat ze geen avondklok hanteren, de Franse politie weer iets anders.

reggie2

moederslink schreef:
16 jan 2021 16:41

Ongepast en onterecht deze ' kwalificatie ' van Diederick , vind ik.
Deze man werkt zich nmm het schompes en ik vind hem, net als E Kuipers integer.
Helemaal met je eens moederslink, maar ach.....Jose heeft hier al meer onzin neergeplempt dus verbaasd ben ik niet van zo'n oneerbiedige term.

Deze man doet meer dan menigeen doet. En alleen maar goeds.
Lockdown vindt niemand leuk maar wat nodig is is nodig.

reggie2

Nijogeth schreef:
16 jan 2021 16:48

. Een lockdown, quarantaine, dat werkt gewoon niet in een moderne samenleving waarin vrijheid centraal staat.

Klopt dat werkt niet maar het zou wel werken als jij en je soortgenoten /leeftijdsgenoten zich eens aan de regels zouden houden, dan werkt het prima.

Ik hoop er zelfs op , zodat het nu eens goed doorgepakt wordt. Dat we eens weer wat meer kunnen doen.

Nijogeth

Dus we kunnen concluderen dat het niet werkt, omdat men er niet meer aan mee doet in deze tijd (en dan mijn soortgenoten/leeftijdsgenoten en heel wat ouderen in de supermarkt vooral)? Maar dan heb ik toch gelijk dat er gekeken moet worden naar alternatieven en dat daar dan enige creativiteit bij moet zijn, omdat er dan nieuwe paden gebaand moeten worden. Schijnbaar zit die creativiteit er nu niet in en zit men vast op het voorheen gebaande pad, wat eigenlijk amper begaanbaar is. Dat is niet afgeven op de mensen die er zitten, die doen hun best echt wel, maar concluderen dat ze misschien niet de juiste mensen zijn of aanvulling nodig hebben.

reggie2

Nee hoor, je draait het weer eens richting je eigen feestje.

Die avondklok gaat er komen , of jij het nou leuk of niet leuk gaat vinden.

Je bevestigd wel dat inderdaad jouw soort/leeftijdsgenoten nooit hebben geleerd met andere mensen rekening te houden, pure egoisten.

Lady1234

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Maar iemand publiciteitsgeil noemen, is beledigend.

D34M0N

Ongelezen bericht door D34M0N »

reggie2 schreef:
16 jan 2021 17:31
Lockdown vindt niemand leuk maar wat nodig is is nodig.
Het sluiten van horecazaken en veel winkels is zo effectief gebleken, wil je zeggen?

Het probleem wordt veroorzaakt door mensen die de voorschriften negeren, dat probleem wordt niet opgelost door strengere regels in te stellen, maar door beter te handhaven. Afgelopen oud en nieuw maakte dit genoeg duidelijk.

Nog een leuk voorbeeld: https://nos.nl/artikel/2353968-wel-een- ... n-dat.html
Het is handiger om met 100 mensen te feesten dan met 10 mensen, want bij een feest met 100 mensen heeft de politie meestal te weinig capaciteit om boetes uit te delen.

reggie2

Jose2501 schreef:
16 jan 2021 17:56

Als ik zo lees wat @reggie zo nu dan uitkraamt dan toont deze heel wat minder respect voor anderen dan ik.
Respect moet je verdienen, en jij verschuilt je achter een ander met je antwoorden over deze man.

reggie2

D34M0N schreef:
16 jan 2021 18:27

Het probleem wordt veroorzaakt door mensen die de voorschriften negeren, dat probleem wordt niet opgelost door strengere regels in te stellen, maar door beter te handhaven. Afgelopen oud en nieuw maakte dit genoeg duidelijk.

[/quote]
Helemaal mee eens dat er beter gehandhaafd moet worden.

Nijogeth

En dat mag je dan ook zeker vinden. Strakker handhaven moet ook geen probleem zijn, maar ik vind persoonlijk niet dat je boetes moet uitdelen voor dingen die een jaar geleden normaal waren. Daar bedoel ik vooral mee dat de politie zich niet moet kunnen bemoeien met wat je in huis doet, zolang er verder geen overlast is.

moederslink

Heb ik het nu goed begrepen ? In Brazilië wéér een nieuwe variant opgedoken?

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Zo had ik het inderdaad ook begrepen. Het lijkt wel of het aantal mutaties net zo hard groeit als het aantal besmettingen.

Gesloten