LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Coronavirus - algemeen topic

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Dat we in de meest heftige recessie terecht komen vergelijkbaar met 1930 is heel zeker. Daarbij vergeleken was 2008 maar een dipje.
En dat we de economische redding zelf moeten betalen is heel zeker. De btw misschien naar 30 procent om de staatsschuld te verminderen. Misschien komt er wel een Europese btw.
Wij in Europa betalen met Euros.
Het ergste zal Afrika, Zuid Amerika en Azië er aan toe zijn. Dat is niet met geld goed te maken.

mh73

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door mh73 »

Theotrucker schreef:
19 apr 2020 14:47
Het ergste zal Afrika, Zuid Amerika en Azië er aan toe zijn. Dat is niet met geld goed te maken.

Dat ben ik met je eens. Ik ben een beetje bang dat niet alleen de corona maar juist ook de corona maatregelen daar voor doden gaan zorgen. Niet werken is geen geld. Geen geld geen eten. En dat op heel grote schaal.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door moederslink »

Inderdaad, geen eten dus honger >>>>>plunderingen>>>>gewelddadige overvallen ??
Waarom was de wereld hier niet op voorbereid ? Je kon er toch op wachten op een pandemie?
Heeft China het eea te lang onder de pet gehouden? Ja dus.
En ook zal het wel weer gaan oplaaien .
En waarom is er geen Europees eenduidig beleid ( geweest ) ?
Ik hou mn hart vast wanneer die vluchtelingenstromen weer gaan komen, want die komen, 100 %.
Wat nemen zij mee uit die smerige kampen?

Lady1234
Berichten: 27378
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Lady1234 »

“Wat nemen zij mee uit die smerige kampen?”

Vooralsnog geen corona zo te lezen op het net.

witte angora
Berichten: 31962
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door witte angora »

Theotrucker schreef:
19 apr 2020 14:47
En dat we de economische redding zelf moeten betalen is heel zeker.
Dat zeg ik al een tijdje. Daarom ben ik bezig een klein moestuintje in de achtertuin aan te leggen. Eigenlijk had er gras moeten komen, maar een paar tomatenplanten, een courgetteplant, wat boontjes, bietjes, worteltjes, en verse kruiden is ook niet verkeerd. Hopen dat de bollenboer hier achter van de zomer geen gif gaat strooien.

Tomaten zijn misschien wat lastiger, maar courgette is heel simpel. Doorgaans heb je aan één plant ruimschoots voldoende. Dat ding wordt al gauw een meter in doorsnede. In één zakje courgettezaadjes zit genoeg voor vele jaren aan planten. Of om te delen met familie, buren, vrienden, kennissen. Zaai er twee of drie, voor het geval niet alles op komt. Zoek een mooi plekje, geef het goed water, en zie eens.

Nijogeth
Berichten: 10516
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Begin ik hieruit op te maken dat er steeds meer mensen het eens zijn met mijn mening dat we het anders hadden moeten doen en niet alles zomaar stil hadden moeten leggen? Want een maand geleden was die mening niet echt populair bij de meesten en nu neigen er toch steeds meer mensen naar het beperken van de economische schade.

16again
Berichten: 16396
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door 16again »

witte angora schreef:
19 apr 2020 15:24
Hopen dat de bollenboer hier achter van de zomer geen gif gaat strooien.
Laat dat nu juist de bedrijfstak zijn, die het meest kwistig met gif strooit. Lijkt me , zacht gezegd, geen ideale plek voor moestuin

mh73

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door mh73 »

Eén ding wat het bij mij juist nooit doet is de courgette. De radijsjes, sla en cherrytomaatjes doen het prima.
Alleen tot nu toe, doe het nu een paar jaar, nooit het idee gehad dat het substantieel iets toevoegt aan onze maaltijden. Wel leuk om te doen.

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door tttlocke »

Iemand enig idee over de beslissing van de regering over het al dan niet versoepelen of voortzetten van de maatregelen zoals a.s. dinsdag wordt bekend gemaakt. Waar gaan we naar toe?

mh73

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door mh73 »

Nijogeth schreef:
19 apr 2020 15:33
Begin ik hieruit op te maken dat er steeds meer mensen het eens zijn met mijn mening dat we het anders hadden moeten doen en niet alles zomaar stil hadden moeten leggen? Want een maand geleden was die mening niet echt populair bij de meesten en nu neigen er toch steeds meer mensen naar het beperken van de economische schade.

Ik heb dat heel in het begin al eens geopperd.

Wat ik wel vind is dat de regering nu alleen maar lijkt te luisteren naar het RIVM. Er is geen compleet plaatje. Waar men het altijd heeft over een multidisciplinair overleg, lijkt men zich nu alleen maar te focussen op het virus en al het andere uit het oog te verliezen. Ik kan het mis hebben hoor, maar zo komt het op mij over.

Nijogeth
Berichten: 10516
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Nijogeth »

tttlocke schreef:
19 apr 2020 15:34
Iemand enig idee over de beslissing van de regering over het al dan niet versoepelen of voortzetten van de maatregelen zoals a.s. dinsdag wordt bekend gemaakt. Waar gaan we naar toe?
Ik verwacht een versoepeling sowieso wat betreft het thuis bezoek krijgen en mogelijk duidelijkheid voor de horeca voor na de meivakantie. Er zal vast ook wel iets bekend worden voor het onderwijs en stiekem verwacht ik dat de zomervakantie wordt vervroegd en de herfstvakantie mogelijk verlengd. Op vakantie in de zomer zal ten strengste worden afgeraden, zeker omdat bekende vakantielanden toeristen zullen weigeren.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door moederslink »

Nijogeth schreef:
19 apr 2020 15:33
Begin ik hieruit op te maken dat er steeds meer mensen het eens zijn met mijn mening dat we het anders hadden moeten doen en niet alles zomaar stil hadden moeten leggen? Want een maand geleden was die mening niet echt populair bij de meesten en nu neigen er toch steeds meer mensen naar het beperken van de economische schade.
Zelf had ik al vrij snel in de gaten dat het eea wellicht niet goed is/ werd aangepakt.
In 1e instantie werd ik zo enorm geconfronteerd met die overvolle akelige ICs en waar het medisch personeel zowat over de rooie ging en dat leverde vooral heftige emoties op en lette ik niet zozeer op de consequenties en wist niemand hoe lang dit ging duren.
Bovendien lijd ik geen financieel nadeel , ik krijg ' gewoon' mijn AOW + pensioen.
Maar nu :
zo.n hele maatschappij plat leggen, geen reguliere zorg meer , veel intern leed in gezinnen , ja dat heeft mij enorm aan het denken gezet en al vrij vlot ook , ook al heb ik er zelf geen last van.
Ik weet ook niet wat wijsheid geweest zou zijn , maar dit??
Nee.....dit wordt een groot drama met veel verdriet evengoed en evengoed nog jarenlang en wereldwijd !

Nijogeth
Berichten: 10516
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Ja, zoals gezegd heb ik persoonlijk er financieel geen last van. Qua werk komt het ook allemaal redelijk goed uit, want het bedrijf had eigenlijk te veel werk voor de middelen en het personeel dat ze tot beschikking hadden. Nu houd ik zelfs zo'n 500 euro per maand extra over (uitgave aan restaurants, kroegen, voetbalkantine etc.) dat ik voor de inrichting van mijn toekomstige appartement heb gebruikt. Mijn keuken is nu 800 duurder geworden, omdat ik wat extra uiterlijke aanpassingen kon veroorloven.

Maar persoonlijke zaken houd ik er buiten als ik denk aan wat het beste is voor het land. Uiteindelijk is dat ook het beste voor jezelf op de langere termijn. Dat dat op korte termijn misschien niet zo is, dat moet je niet laten meewegen. Dat geldt ook voor bijvoorbeeld de verkiezingen, maar daar wordt toch veelal alles op korte termijn afgestemd.

16again
Berichten: 16396
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door 16again »

moederslink schreef:
19 apr 2020 15:45
Bovendien lijd ik geen financieel nadeel , ik krijg ' gewoon' mijn AOW + pensioen.
Nijogeth schreef:
19 apr 2020 15:54
Ja, zoals gezegd heb ik persoonlijk er financieel geen last van.
In beide zinnen zou het woord "nog" niet misstaan.
Want we gaan natuurlijk allemaal de rekening gepresenteerd krijgen.

witte angora
Berichten: 31962
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door witte angora »

Die rekening komt vanzelf in de vorm van hogere belastingen, hogere BTW, lagere toeslagen, geen inflatiecompensatie, enzovoorts. En geloof me, een procentje hier en een procentje daar, dat tikt toch wel aardig aan.

angel1978
Berichten: 11250
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door angel1978 »

Een afstuderend toekomstig psycholoog zou alleen op dit topic al kunnen afstuderen. Een toekomstig politicoloog ook overigens..

Kijkt er niemand meer in de spiegel tegenwoordig ipv in het achtereind van?

Nijogeth
Berichten: 10516
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Een toekomstig viroloog ook. Hoe kunnen we een pandemie tegengaan in de moderne tijd, want een draaiboek is er nog niet.

angel1978
Berichten: 11250
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door angel1978 »

Nijogeth schreef:
19 apr 2020 16:38
Een toekomstig viroloog ook. Hoe kunnen we een pandemie tegengaan in de moderne tijd, want een draaiboek is er nog niet.
Een viroloog leert hier helemaal niets ( in ieder geval niet van virologie ).. Enkel iets van psychologie wellicht.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Tegengaan kunnen we niets. Wonden likken, doden begraven en wachten op een vaccin.

witte angora
Berichten: 31962
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door witte angora »

Het wordt nu wel erg somber allemaal. Kom op mensen, het is lekker weer, het zonnetje schijnt. Ik ben net in de tuin bezig geweest, een mini-klein stukje bestraten, want het werd me te warm. Een wasje gedraaid en opgehangen, dat is vanavond wel weer droog.

En, als ik zin heb, vanavond even een uurtje buiten zitten. Daar heb ik in geen jaren zin in gehad, maar nu begint het eindelijk eens te komen. Dus: pak een biertje, een wijntje, een colaatje, een glas water desnoods, en geniet van het moois dat er nog steeds is.

Gesloten