LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Coronavirus - algemeen topic

mh73

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door mh73 »

witte angora schreef:
30 apr 2020 08:04
Zo zou er eigenlijk meer moeten zijn, maar hoe?
Neem een hond, ik kan het aanbevelen. Ik loop er dagelijks anderhalf uur mee. Veel mensen gaan in hun eentje niet wandelen, maar met een hond moet je wel (al komen veel ook niet verder dan het dichtstbijzijnde grasveldje :( ).

Ik heb gewichtjes in huis. En sinds dochterlief in februari de deur uitging staat in haar kamer nog een hometrainer waar ik me elke dag 20 tot 30 minuten op uitleef.
Mijn jongste dochter heeft de Wii Sports weer ontdekt en is daar elke dag wel een uur op aan het bewegen.

Er is best wel wat mogelijk denk ik.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door berndv »

Kees2850 schreef:
30 apr 2020 09:20
Dus… Wat is chloordioxide en hoe gevaarlijk is dat goedje?
Chloordioxide is iets heel anders dan chloor. Bij het gebruik van chloor om bijvoorbeeld water te zuiveren, blijven er 3 kankerverwekkende stoffen in het water achter. Bij gebruik van chloordioxide is dit niet het geval; en dus geen wonder dat chloordioxide daarom al meer dan 80 jaar wordt gebruikt om zwembaden en ook ziekenhuizen te ontsmetten.
Eigenlijk hetzelfde advies als Trump gaf met zijn inspuiten van desinfectant. Er wordt hier gedaan alsof chloordioxide een onschadelijk goedje is. Wat (bewust) wordt weggelaten uit het artikel is dat chloordioxide het hoofdbestanddeel is van wat we kennen als bleekmiddel.

Fijn dat je met google wat info kunt vinden, dat heb je vaker bewezen. Waar je zelf helaas wel in achterblijft is de wetenschappelijke onderbouwing van je beweringen. Door chloordioxide te maken uit natriumchloriet met citroenzuur, maakt het niet opeens een voor consumptie geschikte stof. De uitkomst is en blijft chloordioxide, bleekmiddel dus.

Dat iets op het internet te vinden is, maakt het nog geen waarheid.

Lady1234
Berichten: 27378
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Perfect als er een zwembad of ziekenhuis mee ontsmet kan worden. Maar een mens is geen zwembad.

witte angora
Berichten: 31962
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door witte angora »

In ieder geval komt het citroenzuur weer in beeld. :roll:

Lady1234
Berichten: 27378
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Kees2850 schreef:
30 apr 2020 09:15
Lady1234 schreef:
30 apr 2020 00:13


Dus meteen beginnen met bloedverdunners was in ieder geval al een advies.
In China hebben ze al van het begin heparine ingezet bij coronapatienten. Is dus niet echt nieuw deze ontdekking.
Het gaat over heparine geven bij patienten die helemaal geen risicofactoren hebben voor een herseninfarct of trombose.

Lady1234
Berichten: 27378
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Je kunt hele winkels vullen met spullen die gevaarlijk en of volkomen nutteloos zijn, maar die verkocht mogen worden.

angel1978
Berichten: 11250
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door angel1978 »

Kees2850 schreef:
30 apr 2020 09:46
@berndv ik zeg niet dat ik MMS een goed middel vind. Nogmaals herhaald ik had er nog nooit over gehoord. Maar wil alleen maar aangeven wat Trump bedoelde. En dat er voor gewaarschuwd wordt klopt ook wel. Maar als MMS zo gevaarlijk zou zijn waarom mag het dan gewoon open en vrij verkocht worden?
Bleekmiddel, zoutzuur, ammoniak en heel veel middelen zijn levensgevaarlijk als je ze inneemt en toch mogen ze openlijk verkocht worden. sterker nog, 80% van de produkten die openlijk verkocht mogen worden zijn levensgevaarlijk als ze ingenomen of ingespoten worden ( voor zover mogelijk ). Wat zegt dat dan weer over het gevaar of de werking van een produkt of middel?

je bent weer kwakzalverij aan het verkopen Kees.

Jablan
Berichten: 6200
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Jablan »

Kees2850 schreef:
30 apr 2020 09:46
Maar als MMS zo gevaarlijk zou zijn waarom mag het dan gewoon open en vrij verkocht worden?
Stond het antwoord niet een pagina of wat terug? Het wordt verkocht als voedingssupplement, niet als geneesmiddel.

Moneyman
Berichten: 31098
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Moneyman »

Kees2850 schreef:
30 apr 2020 09:52
Dus zo gevaarlijk zal het dan wel niet zijn lijkt mij.
Nee, dat stelt me echt gerust...

witte angora
Berichten: 31962
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door witte angora »

Kees2850 schreef:
30 apr 2020 09:52
Lady1234 schreef:
30 apr 2020 09:47
Je kunt hele winkels vullen met spullen die gevaarlijk en of volkomen nutteloos zijn, maar die verkocht mogen worden.
Voedingsproducten waar MMS onder valt moeten aan behoorlijk strenge eisen voldoen. NVWA staat verkoop van MMS toe hoewel ze waarschuwen voor de bijwerkingen. Dus zo gevaarlijk zal het dan wel niet zijn lijkt mij.
Jomanda en andere alternatieve genezers waren ook niet gevaarlijk. Dat dacht Silvia Millecam tenminste. Weet je nog?

https://nl.wikipedia.org/wiki/Sylvia_Millecam

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Stop nou met de handel in die rommel . Hou dat op je eigen website.

angel1978
Berichten: 11250
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door angel1978 »

Duitsland gaat maatregelen zeker tot en met 10 mei verlengen
In Duitsland worden de coronamaatregelen in ieder geval met een week verlengd tot en met 10 mei en misschien nog wel langer, zo zegt het Duitse hoofd van de kanselarij Helge Braun op de Duitse televisie. Tegelijkertijd wordt er wel gekeken hoe de maatregelen verder versoepeld kunnen worden. Daar wordt woensdag een besluit over genomen.
Zo 'duidelijk' gaan andere landen dus om met de maatregelen en de versoepeling hiervan.

angel1978
Berichten: 11250
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door angel1978 »

tttlocke schreef:Dat hij alleen cijfers vanuit officiële instanties gebruikt is niet het punt. Het gaat erom wat hij ermee doet in zijn eigen berekeningen. Heb je die cijfermatige bespiegelingen bekeken c.q. gecontroleerd? Kunnen we zeggen dat dat in ieder geval klopt of zit er wellicht ergens een addertje onder het gras? Ik ben er zelf nog niet uit.
Er klopt gewoon weinig van.

Ik haal er een paar dingen uit:
De overheid kan sterfte niet voorkomen bij oude mensen die sowieso een korte levensverwachting hebben en daarbij ernstige gezondheidsklachten. Het is niet meer dan een vertraging en weinig effectief in extra levensjaren en wellicht ook niet in levensvreugde als je wordt geïsoleerd van je familie op het einde van je leven.
Dit klopt voor iemand van 90 die al allerlei kwalen heeft.. Maar er sterven meer mensen dan alleen mensen van 90 met kwalen.. Die laten we dan ook maar gewoon creperen?

[quote[Als we doorgaan met een sterfte van circa 140 per dag dan overlijden er circa 40.000 mensen aan Covid 19 in 2020.[/quote]

140 doden per dag is ruim minder dan tijdens onze lockdown en ook ruim minder dan bij landen die andere maatregelen hebben genomen. Als we alle maatregelen gewoon weg hadden gelaten en alles 'normaal' door hadden laten gegaan hadden we heel wat meer dan 140 doden per dag gehad. in New York zijn MET maatregelen al bijna 700 doden per dag te betreuren.
Even los nog van alle zieken die we zouden hebben gehad ( duizenden besmettingen per dag ? ).

Wat had dit met de ziekenhuizen gedaan. Zou er dan uberhaupt nog zorg mogelijk zijn of leggen we de doden en zieken gewoon bij elkaar neer en wachten we tot het gaat stinken? Komen massagraven weer terug in Nederland? Onze zorg, onze uitvaartvoorziening en alles wat daarbij hoort kan dat niet aan, dus wat doen we met al die mensen?

En dat alles voor de economie waarvan we ervan uitgaan dat die gewoon kan doordraaien?

Luchtvaart? Ook zonder lockdown in Nederland vliegt er niets en binnen Nederland valt er weinig te vliegen
Toerisme? Er komt geen toerist naar Nederland en we houden echt onze economie zelf niet op peil hoor..
Horeca? hoeveel gasten verwacht onze horeca als iedereen ziek is? Sterker nog, personeel is ook nog amper te krijgen -> ziek
Transport? Waarheen?

Ja het zijn allemaal aannames want we weten gewoon niet hoe het zou zijn verlopen als we niets hadden gedaan.. Maar er vanuit gaan dat onze economie gewoon zou kunnen doordraaien en dat het geen enorme puinhoop zou zijn geworden als het virus gewoon had kunnen doorrazen in Nederland waarbij we niet in een recessie zouden komen met onze open economie is echt heel erg naïef. Sterker nog, ik denk eigenlijk dat als alles plat gaat omdat iedereen ziek is, we net zo'n groot effect op de economie zouden zien en we daarnaast ook nog eens een complete gezondheidszorg zouden hebben die op z'n gat ligt.

Daarnaast krijgen we beelden terug die uit de middeleeuwen lijken te komen.. Denk dat we dan als maatschappij heel wat blijer waren geweest met de keuzes van deze politiek ...

16again
Berichten: 16396
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door 16again »

Kees2850 schreef:
30 apr 2020 09:20
Natriumchloriet wordt uit natriumpoeder gemaakt, dat een zout is dat veelvuldig in de natuur voorkomt. De chemische formule van natriumchloriet is (NaClO2), niet te verwisselen met natriumchloride (NaCl), dat keukenzout is.
Waar natriumpoeder staat, zal wel natriumchloride worden bedoeld. Natrium komt in de natuur in ongebonden toestand niet voor : In contact met water ontstaat een heftige reactie, waarbij het ontstane waterstof vlam vat.

angel1978
Berichten: 11250
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door angel1978 »

Het OMT vind zelf overigens ook dat er meer partijen aan tafel moeten komen, nu de 1e fase voorbij is:

https://www.ad.nl/dossier-coronavirus/n ... ~a0e95334/

Mocht je geen premium-artikelen meer mogen lezen, gebruik dan een incognito-venster of gooi alle cookies weg.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door berndv »

Kees2850 schreef:
30 apr 2020 09:46
Maar als MMS zo gevaarlijk zou zijn waarom mag het dan gewoon open en vrij verkocht worden?
Hoe kom je bij die onzin. Het middel is al 2 jaar verboden in Nederland. Als voedingssupplement dan.
https://zoek.officielebekendmakingen.nl ... -3171.html
Dat het nog wordt verkocht klopt, als waterzuiveringsmiddel, maar ook daarvoor zijn onderzoeken gaande om hierop te gaan handhaven. Als die al niet ook al verboden zijn, geen zin om dat verder te onderzoeken. Het feit dat er een verbod geldt om dit als voedingsmiddel, voedingssupplement of geneesmiddel te verkopen, zegt mij meer dan genoeg.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Kees als ik je vraag om die spullen alleen via je eigen website te verkopen is dat ook verboden?

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door tttlocke »

Kees2850 schreef:
30 apr 2020 09:20
Lady124: Wat ik o.a. vond met beetje googelen: Bron: https://www.wanttoknow.nl/gezondheid/he ... tificatie/
Ziet er betrouwbaar uit :roll:
Kees2850 schreef:
30 apr 2020 09:20
Citaat uit dat artikel, zonder te beweren dat ik het ermee eens ben want nogmaals gezegd ik kende het niet:
'Ik kende het niet'.
'Ik ben nieuw hier'.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Van de Minister van Justitie moet elke Belg en dus ook Nederbelg Naaien!

Niet met een buurvrouw, maar mondkapjes zelf maken!
Vanaf 4 mei verplicht en ik twijfel tussen de Fleece sjaal dragen, uit wasbaar en naai vrij, of lingerie van dochter, vanaf €1,29 te
koop bij de Action of ga ik naar Zeeman?

Er is geen verplicht model vastgesteld dus alles hier mag echt alles....
Of gaan vele met Carnaval maskers de straat op?
En ik moet dan kiezen tussen voor Aap lopen of als playboy Konijn?

Wat denkt Nederland hier nu van?

Groetjes ,,,tijd.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door moederslink »

ZeerPrivé schreef:
30 apr 2020 00:26
Maar artsen (en virologen enz) zijn tot nu toe overal om verwonderd, want geen van allen hebben zij kennis van Covid 19. De ene dag ontdekken of denken ze dit en de andere dag weer wat anders. Om tureluurs van te worden.
Nou vandaag weer in de krant :
bijna alle patiënten die moesten worden beademd of overleden hadden een duidelijk tekort aan VIT K.
VIT K helpt om de gevolgen van ontstekingen tegen te gaan en helpt bij bloedstolling.
VIT K activeert eiwitten die belangrijk zijn voor gezonde bloedvaten en mogelijk ook voor gezonde longen.
Tegen de tijd dat we alles weten over Covid-19 komt er misschien wel weer een ander onbekend virus.
Maar goed , ik ben blij met al die wetenschappers die hun stinkende best doen.

Gesloten