LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Coronavirus - algemeen topic

witte angora
Berichten: 32003
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door witte angora »

Dat klopt, breien. Vaak moet je er wat meer moeite voor doen, maar het is de moeite waard.

Eergisteren voor het eerst zelf zandkoekjes gebakken. Het proces was een ramp, het resultaat alleszins acceptabel, dus er zal nog even naar gekeken moeten worden. Het voordeel van zelf bakken is dat je weet wat er in zit.

Hetzelfde met bewegen: het hoeft niet eens wat te kosten. Iedere dag een kwartiertje 'Nederland in beweging', dan ben je al een aardig eind. Alhoewel ik moet zeggen dat het mij momenteel ook niet goed lukt. Ben meer met de tuin bezig op het ogenblik.

gosewijn
Berichten: 2913
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door gosewijn »

Bron Npo.

Wat ook schijnt te helpen is 20 dagen per maand een goede vrij partij .was nog niet 100 procent bewezen . :mrgreen:

sake1987

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door sake1987 »

Kees2850 versus de rest

ZeerPrivé
Berichten: 6078
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

gosewijn schreef:
20 mei 2020 12:09
Bron Npo.

Wat ook schijnt te helpen is 20 dagen per maand een goede vrij partij .was nog niet 100 procent bewezen . :mrgreen:

20 dagen? Dan kan je iedereen a.g.v. totale uitputting naar het kerkhof dragen. :mrgreen:

Moneyman
Berichten: 31180
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Moneyman »

breien schreef:
20 mei 2020 11:25
Om het financiële aspect als excuus te gebruiken voor een ongezonde levenstijl is onzin.
Het gaat niet puur over geld an sich, want goed eten hoeft niet duur te zijn, maar over het totale psychische aspect. Het is (helaas) gewoon een gegeven dat dit soort invloeden meespelen. Het is dus geen makkelijk excuus (al kan het wel zo gebruikt worden), maar veel meer een verklarende omstandigheid. Het zou je mogelijk verbazen welke -niet direct gerelateerde- gevolgen financiële problemen kunnen hebben.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Amerikaanse Studie? Volgens mijn is Amerika in aantal overleden personen weer de grootste!

Lady1234
Berichten: 27378
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Kees2850 schreef:
20 mei 2020 14:36
Lady1234 schreef:
20 mei 2020 11:03
Kees2850 schreef:
20 mei 2020 10:57


Maar de grootste schreeuwers nu vrezen de gevolgen uit het verleden en zijn het bangst denk ik.
Wat een schandelijke opmerking, alsof verpleeghuisbewoners en andere bejaarden nu de grootste schreeuwers zijn.
Dat is jou invulling die je aan mijn woorden geeft. @lady1234.

Maar kijk eens naar BN-ers wat die allemaal uitkramen. Altijd gerookt, gezopen. Minachtend doen over mensen die wel gezond eten en leven. En nu zijn het schijtlijsters.
Ja, ik begrijp dat u altijd wat anders bedoelt dan dat u opschrijft.

Het ging niet over BN-ers, maar over ouderen met aandoeningen die niet gezond genoeg geleefd zouden hebben, waardoor ze nu kwetsbaarder zijn.

Maar goed, het is een herhaling van zetten.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Laar je vitamine winkel hier alsjeblieft buiten. Daar heb je een ander verkoopkanaal voor. Daar vindt niemand het stuitend.

Moneyman
Berichten: 31180
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Moneyman »

Kees2850 schreef:
20 mei 2020 15:14
Maar je zou ook eens kunnen lezen vanuit algemeen perspectief.
Wij lezen wat jij schrijft. Als daar altijd zoveel onduidelijkheid over is, zou je dan niet eens wat aan je schrijfstijl doen in plaats van altijd naar anderen te wijzen?

witte angora
Berichten: 32003
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door witte angora »

Net een nieuwsbrief ontvangen van Molennetwerk Zuid-Holland. In principe mogen molens na 1 juni weer open. Uiteraard is er een protocol om anderhalve meter afstand te houden. Ergens wel prettig: het protocol geeft enkel handvatten, zonder in starre en stugge regels te belanden. Logisch, want iedere molen is anders.

Hoe het met de molenwinkels gaat lopen is nog afwachten. Uiteraard mogen ze open, maar de ruimte is binnen soms erg beperkt. Dat kan nog wel een uitdaging worden. Het protocol geeft daar een aantal suggesties voor.

https://www.molens.nl/nl/wp-content/upl ... mei-20.pdf

Jablan
Berichten: 6200
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Jablan »

Mooi. Tenminste 1 groep, die het wel begrijpt, de molenaars. Verkoop via een toonbank in de deur lijkt mij zelf het meest prettig werken: klanten buiten, verkoopster binnen en niet te veel verschillende mensen, die de producten zonder handschoen aanraken.


Daar is-ie weer: de sleeplijst. Aanleiding is de oproep van Mark Rutte aan jongeren om mee te denken, nee, een revolutie te starten, nee, volwassenen op missers te wijzen, nee, je schoolhoofd te stalken, nee, toch gewoon meepraten.

Na de berichten uit Duitsland is Nederland wakker geworden. VION moet een paar vestigingen sluiten, omdat te veel personeel besmet is. In Duitsland heeft de bondsregering wel doorgepakt: met onmiddellijke ingang is het vleeswerkers verboden om personeel extern in te huren (met een paar uitzonderingen voor familiebedrijven en kleine slachterijen, die max. één beest per dag in onderdelen verpakken). VION, Westfleisch, overal blijkt het personeel uit Oost-Europa te komen, schouder aan schouder te moeten werken, met te veel mensen in een te kleine 'woning' opgehokt te zitten - net zo als de beesten, die ze verwerken - en voor de slaapplaats ook nog veel te veel te moeten betalen.
Nu hoop ik, dat in Nederland dit soort uitzendbureaus ook eindelijk wordt opgeruimd.

Aanvulling zijn graag gezien.
Sleeplijst voor later, ooit, als we groot zijn schreef:- Betere communicatie met burgers. => voorbeelden: NS/Dagjesmensen, Mondkapjes/OV, Oproep Rutte aan jongeren, maximum aantal personen in een ruimte
- Voorziening tussen thuis en ziekenhuis ontbreekt (Duitsland: Reha)
- Traag/verkeerd reageren door huisartsen en assistenten
- Te weinig capaciteit, overal, met onmogelijke morele dilemma's als gevolg
- Minstens net zoveel standaard IC-bedden als de Belgen (die hebben er standaard 2000, wij 1150).
- Te lage vergoedingen voor ambulante zorg, zodat er nu geen geld is voor extra voorzorgsmaatregelen en de zorg wordt stopgezet.
- Reguliere zorg onbeperkt door laten gaan.
- Volgende keer direct een landelijk coördinatiecentrum opzetten en operabel maken, zoals we nu ( te laat ) hebben.
- Het leger direct inzetten voor distributie/ beveiliging etc .
- Bij beperkingen ook aandacht voor geestelijke gezondheid. Hoe draai je niet doorrrrrr?
- Adviezen WHO echt opvolgen (testen, testen, testen)
- Productie van genees- en hulpmiddelen in Europa in plaats van Azië
- Veel sneller reageren/vergunningen zo snel mogelijk (binnen enkele uren) verlenen (mondkapjes)
- Zorgcentra dezelfde prioriteit geven als ziekenhuizen
- Extra onderzoek naar invloed van externe factoren zoals luchtkwaliteit, omgeving (stad/platteland)
- De tweederangs inwoners van het land niet vergeten. Arbeidsmigranten, Asielzoekers

Nijogeth
Berichten: 10552
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Nijogeth »

gosewijn schreef:
20 mei 2020 12:09
Bron Npo.

Wat ook schijnt te helpen is 20 dagen per maand een goede vrij partij .was nog niet 100 procent bewezen . :mrgreen:
Maar hoe vaak per dag? Of maakt dat niet uit? Voor mij sowieso niet, want daar kwam ik al niet aan en tijdens corona is het zonder vaste partner ook moeilijk om het eens per week te halen, of ja, schier onmogelijk. Wel iets wat kan mee worden genomen bij de volgende maatregelen. Gooi je de kroegen open onder voorwaarde dat de verdeling 50/50 is en iedereen daadwerkelijk aan de gezondheid komt werken. Streept dat weer tegen elkaar weg ;)

Moneyman
Berichten: 31180
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Moneyman »

Jablan schreef:
20 mei 2020 16:37
Daar is-ie weer: de sleeplijst. Aanleiding is de oproep van Mark Rutte aan jongeren om mee te denken, nee, een revolutie te starten, nee, volwassenen op missers te wijzen, nee, je schoolhoofd te stalken, nee, toch gewoon meepraten.
Haha dat is wel een heel treffende weergave van de oproep van Rutte inderdaad :D

Erthanax
Berichten: 10068
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Erthanax »

Gisteren en vandaag zag ik een paar beweringen die mijn haren ten berge deden rijzen. Ik ga er tóch op reageren.
Kees2850 schreef:
19 mei 2020 23:08
Waarom moeten honderden bedrijven kapot gemaakt worden omdat een aantal ouderen er op los hebben geleefd en nu bang zijn dat ze niet genoeg weerstand hebben?
Je wrijft een hele groep iets aan (er op los geleefd) en koppelt dat aan een zelfverzonnen verwijt. Mensen zijn terecht ongerust over de gevolgen van een besmetting met corona, niet dat ze onvoldoende weerstand hebben.
Kees2850 schreef:
20 mei 2020 08:59
(...) komen voort uit een leefstijl die vooral door de oudere generatie is geleefd en zelfs wordt verheerlijkt nog steeds. Ook hier op dit forum.
Weer de oudere generatie, die ook nog eens een leefstijl "verheerlijkt". Op dit forum nota bene. Wie van de oudere generatie dat doet is mij een raadsel.
Kees2850 schreef:
20 mei 2020 10:57
Maar de grootste schreeuwers nu vrezen de gevolgen uit het verleden en zijn het bangst denk ik.
Zo, dat is nogal wat. Zijn dat die bange ouderen van even eerder, die volgens anderen juist maling hebben aan alle afstandsregels en overal maar paarsgewijs boodschappen doen, enz.?
Of zijn het de bewoners van verpleeghuizen enz. die juist dolgraag bezoek willen of naar buiten willen, maar tegen hun wil worden opgehokt?

Ik ben niet de enige die daarover valt:
Kees2850 schreef:
20 mei 2020 14:36
Lady1234 schreef:
20 mei 2020 11:03
Wat een schandelijke opmerking, alsof verpleeghuisbewoners en andere bejaarden nu de grootste schreeuwers zijn.
Dat is jou invulling die je aan mijn woorden geeft. @lady1234.

Maar kijk eens naar BN-ers wat die allemaal uitkramen. Altijd gerookt, gezopen. Minachtend doen over mensen die wel gezond eten en leven. En nu zijn het schijtlijsters.
Nu maken we ineens een flinke draai. Het gaat niet om de oudere generatie, maar om een heel andere groep, BN'ers.

Die draai valt naturlijk niet alleen mij op:
Kees2850 schreef:
20 mei 2020 15:14
Lady1234 schreef:
20 mei 2020 15:05
Het ging niet over BN-ers, maar over ouderen met aandoeningen die niet gezond genoeg geleefd zouden hebben, waardoor ze nu kwetsbaarder zijn.
Wat had ik dan moeten schrijven?Oudere BN-ers? Of namen noemen?

Jij vult altijd in vanuit je eigen situatie. Maar je zou ook eens kunnen lezen vanuit algemeen perspectief.
Het ligt natuurlijk aan de lezer die iets invult vanuit de eigen situatie. Het algemene perspectief van deze discussie over "een aantal ouderen" (1e quote) is dus niet "de oudere generatie" (2e quote), maar BN'ers! Hoe algemeen wil je een perspectief hebben? Is Jan Terlouw, om maar een BN'er te noemen, ook zo'n schreeuwlelijk? Of is bij nader inzien dat algemene perspectief nogal beperkt tot een kleine groep BN'ers die vaak in, wat dan genoemd wordt, "de bladen" verschijnt?

Tijd voor wat persoonlijke overwegingen. Wat mij betreft is de aap uit de mouw gekomen. Met coronadooien hoef je gewoon geen medelijden te hebben. Eigen schuld, dikke bult. Ze hebben gezondigd tegen de heilige schrift van De Leeftijl en ontvangen nu hun terechte straf. Om een of andere reden zie ik nu een handenwrijvende Emperor uit Star Wars voor me, of Gollum uit In de ban van de ring, maar dat ligt geheel aan mij.

In de afgelopen jaren heb ik drie mensen meegemaakt die fanatiek met hun gezondheid bezig waren en het niet nalieten anderen op hun fouten te wijzen. Werd iemand ziek, dan tja, ach, dan had hij ook niet dit of juist wel dat moeten doen. Wie iets lekkers at of dronk kreeg steevast commentaar. Rechtgeaarde zeloten waren het.

Door een speling van het lot -- je mag het van mij karma noemen -- zijn alle drie op zeker moment zeer ernstig en levensbedreigend ziek geworden (leverkanker, een aneurisma, iets met autoimmuun en stofwisseling).

Zij waren niet teleurgesteld of uit het veld geslagen, maar kwaad, écht kwaad. "Ik heb er toch alles aan gedaan!" Een groot deel van hun leven van alles gegeten en gedaan wat ze niet leuk of lekker vonden, en alles wat ze wél leuk of lekker vonden juist niet gedaan of gegeten. Allemaal tevergeefs. Dat maakte ze vooral kwaad op anderen. "Jij doet er helemaal niks aan en jij hebt nooit wat!" Het werd me nog kwalijk genomen ook. Alle drie zijn overigens gelukkig hersteld, dankzij de uitstekende reguliere gezondheidszorg. Twee van hen hebben inmiddels een heel wat genuanceerdere kijk op hun leefstijl.

Wat mijzelf betreft: Ik eet grotendeels volgens de schijf van vijf, maar iets lekkers laat ik echt niet staan. Ik beweeg voldoende, rook niet en drink zeer weinig alcohol. Over mijn gezondheid heb ik niets te klagen (BMI 22, bloeddruk 120/80) en ik ben een gelukkig en tevreden mens.

angel1978
Berichten: 11256
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door angel1978 »

Maar heb ik nu de chaos en anarchie in Scheveningen gemist vandaag? Of hebben ze die zonder mijn medeweten verplaatst?

Lady1234
Berichten: 27378
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Dat komt toch morgen pas?

Erthanax
Berichten: 10068
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Erthanax »

Dat is inderdaad morgen, dacht ik, met Hemelvaart, al heb ik het niet nagezocht.

Wat vandaag al was, is de melding van mijn bericht een half uur geleden. Ik ben benieuwd naar de reden. Maar de Grote Melder is te laf om daarover iets te zeggen. Bah.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door moederslink »

Erthanax schreef:
20 mei 2020 17:25
Wat vandaag al was, is de melding van mijn bericht een half uur geleden. Ik ben benieuwd naar de reden.
Wat een treurnis en hóe triest. :evil:

Nijogeth
Berichten: 10552
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Nijogeth »

angel1978 schreef:
20 mei 2020 16:52
Maar heb ik nu de chaos en anarchie in Scheveningen gemist vandaag? Of hebben ze die zonder mijn medeweten verplaatst?
https://www.omroepwest.nl/nieuws/404833 ... -toch-open

Daar zal een reden voor zijn geweest, aangezien de gemeente toch water bij de wijn heeft gedaan. Niet geheel toegegeven, maar wel mee gedacht. En zoals ik al zei is dat de manier om echte problemen te voorkomen.

Moneyman
Berichten: 31180
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Moneyman »

moederslink schreef:
20 mei 2020 17:29
Erthanax schreef:
20 mei 2020 17:25
Wat vandaag al was, is de melding van mijn bericht een half uur geleden. Ik ben benieuwd naar de reden.
Wat een treurnis en hóe triest. :evil:
Inderdaad. Want het bericht is direct gebaseerd op de eigen bijdragen van Kees en gaat in op de inhoud, niet op de man. Ach, we weten al wat de mods vinden van het meldgedrag van Kees...
(en ja, dat is inderdaad een aanname)

Gesloten