Het speelt nu in de VS, een land waar een hardnekkig institutioneel racisme bestaat binnen de politiekorpsen. Als je de intonatie hoort, van die vrouw die de politie belde omdat ze dacht dat een zwarte man betaalt had met een vals briefje van 20 dollar, dan wist die vrouw waar ze die donkere man aan bloot ging stellen. Als je weet dat het dus ging om een mogelijk vals berichtje van 20 dollar, dan is die politie inzet, en hoe ze zich gedragen, finaal buiten proportie. Ze hadden nl ook de beschikking over tasers en traangas, los van dat ze een fysiek overwicht hadden met z'n vieren.moederslink schreef: ↑02 jun 2020 11:16Het speelt nú n.a.v de dood van die zwarte Amerikaan.
Het zijn opgekropte emoties
Ik begrijp de woede goed en er kan niet gewacht worden tot Corona weg is uit de wereld.
Heb je mijn andere reacties ook gelezen?
Dat men in sympathie hier in Nederland mee wenst te demonstreren is een nobel iets, maar hier in Nederland is de urgentie niet zo groot, dat daarmee de coronaregels maar aan de laars moeten kunnen worden gelapt, of dat "organisatoren" zich van hun extra verantwoordelijkheid tijdens deze pandemie kunnen verschonen, met wat digitale dooddoeners als die zinnetjes op Facebook over het dragen van een masker, of thuisblijven als je je niet lekker voelt, en wijzen naar de RIVM richtlijnen. Die gaven een aantal van een paar honderd op, waarop Halsema besloot om dit toe te staan, want zoveel mensen kunnen wel 1,5m uit elkaar staan op de dam. Vervolgens liep het gierend uit de klauwen, en daarbij mogen we wat mij betreft wel wat langer en harder kijken naar de organisatoren, die hun kont uit elke vorm van verantwoordelijkheid draaien, dan alleen naar Halsema.