Bob Schurkjens schreef: ↑23 okt 2020 21:00
Zijn er hier ook mensen die extra vitamine D slikken? [...] RIVM en Voedingscentrum adviseren trouwens niet om extra "D" te slikken.
Bij het eerste: ja, op advies van de diëtiste. Bij het tweede: RIVM is heel voorzichtig met dit soort adviezen. Bij het voedingscentrum vind ik het een misser, omdat er een relatie is tussen vitamine-D-productie en je huidskleur. Op zich logisch: wie op de Canarische Eilanden is geweest, weet dat de zon daar veel feller inwerkt op je lichaam dan in Nederland. In Scandinavië is het gebruikelijk om in de wintermaanden extra vitamine D te slikken.
Lady1234 schreef: ↑23 okt 2020 23:06
Maar wat is de economie nou anders dan alle mensen en hun activiteiten?
Gedragswetenschap. Niet meer, niet minder. Precies wat je schrijft.
sylvesterb schreef: ↑24 okt 2020 09:36
Volgens mij is niet ingrijpen helemaal geen optie.
Doorgedacht. Stel nu, dat dit voorjaar er nergens was ingegrepen, wat hadden we dan gehad?
J. Deltoer schreef: ↑24 okt 2020 11:38
Het lijkt wel of hier alleen keuze is tussen het eindeloos doorbehandelen van toch al ten dode opgeschrevenen en de pil van drion voor vitale ouderen want die ouderen zijn duur.
Ik denk, dat je iets over het hoofd ziet: lang niet alle ouderen komen in ziekenhuis terecht en er wordt zeker niet eindeloos doorbehandeld. Het laatste is een gevolg van het rendementsdenken in de zorg, waarbij je geluk moet hebben met de mening van de arts: ziet een arts nog goede kansen en kan hij dat binnen de vakjes van het systeem kwijt, dan wordt doorbehandeld.
Nijogeth schreef: ↑24 okt 2020 12:08
Corona kost al gauw miljoenen per behandeling.
Hier bedoel je de groep, die op de IC terechtkomt en langdurig nazorg nodig heeft?
Onze nazorg is goedkoper. Wekelijks een ontmoeting met de vampier, verschillende conditietesten plus gesprekken, de laatste momenteel minder frequent en weer online. De directe zorgkosten lopen pas op bij opname in een ziekenhuis.
Nijogeth schreef: ↑24 okt 2020 13:20
Nou, de maatregelen tegen Corona in Nederland kosten honderden miljarden. Deel dat door het aantal behandelingen in het ziekenhuis sinds het begin en je hebt een schatting.
Kun je dit terugzoeken in dit topic? In maart-april hebben we hier getallen aan gehangen en ergens zat er een kantelpunt, waarop het staken van de zorg beter is dan het afknijpen van de economie.
moederslink schreef: ↑24 okt 2020 18:13
Mensen zijn van het padje af. Kijk het nieuws! Compleet aan het doordraaien , wat zijn dit voor lui??
Het zijn mensen.
Acht uur journaal opent met een Haagse Huilster, die blijkbaar maanden onder een steen heeft geleefd en nu - de ultieme consument - zich ergert over het gesleep met haar man van ziekenhuis naar ziekenhuis. Schat, wees blij, dat er ergens plek is voor je man. Er zijn mensen, die dagelijks tussen Zwolle en Den Haag pendelen. Dat is te doen en overigens goedkoper dan een hotel nemen. Ik begrijp best, dat de Journaal-redactie wil laten zien hoe een maatregel uitwerkt, maar dit item was verre van objectief, omdat er geen tegengas in zat en eigenlijk moet je mensen, die in alle staten zijn, tegen zichzelf beschermen door ze geen zendtijd te geven.
reggie2 schreef: ↑24 okt 2020 18:38
@16again.... ik heb het niet gezien Lubach.
Terugkijken kan via je tv-leverancier, de sites van NPO en ... via YouTube
hebra98 schreef: ↑24 okt 2020 19:46
Misschien moeten ze eens gaan onderzoeken of er een correlatie is tussen de mensen die nu zo ziek worden. Kan het wellicht zijn dat dit mensen zijn die altijd een griepprik halen en om die reden nu meer problemen ondervinden van dit virus?
Een griepprik activeert het immuunsysteem en ik heb in de Europese media nog geen samenvatting van een studie naar de relatie 'eerdere vaccinaties' en Sars-CoV2 gezien. Komt misschien nog. Een ander verband is wel duidelijk en dat heeft Bob Schurkjens hierboven aangestipt. Bij een tekort aan vitamine D heb je meer problemen om dit virus de baas te blijven.