LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Coronavirus - algemeen topic

16again

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door 16again »

Erthanax schreef:
24 okt 2020 17:29
Ondertussen in Breda. Wat een treurigheid.
Gaat volgens mij om slechts een paar daders, oppakken die hap.
Hoe slim is een verkeersregelaar?
Een andere verkeersregelaar noemt het bizar. "Hoe kan je nou tegen corona zijn? Het is er, dat zie je hier en in de ziekenhuizen."
Iedereen is toch tegen Corona?

reggie2

Ongelezen bericht door reggie2 »

moederslink schreef:
24 okt 2020 18:13
Mensen zijn van het padje af. Kijk het nieuws!
Compleet aan het doordraaien , wat zijn dit voor lui??
Corona gekkies die alles ontkennen.

J. Deltoer

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Jose2501 schreef:
24 okt 2020 18:29
Wel eens gezien wat voetbalhooligans uithalen?

Al denk ik dat er wel iets smeult. Als jij een bedrijf hebt en je ziet dat onder je handen verdwijnen en jou in de armoede brengen dan kan ik me wel voorstellen dat er een moment komt dat je rare dingen gaat doen.
Eensch. Dus mogelijk geen coronagekkies maar theaterdirecteurs die dit gedaan hebben.

16again

reggie2 schreef:
24 okt 2020 18:17
moederslink schreef:
Als je de laatste Lubach uitzending hebt gezien, weet je ook hoe deze gekkies gevormd worden door de youtubes van deze tijd.

reggie2

@16again.... ik heb het niet gezien Lubach.

riddert

Ongelezen bericht door riddert »

reggie2 schreef:
24 okt 2020 18:17
moederslink schreef:
Het worden er steeds meer.... Heb gisteren een blaadje onder ogen gekregen genaamd Gezond Verstand. Alles komt daarin aan bod, 9/11, Bill Gates, corona, etc. Een blaadje van die gekkies, aangeprezen op een wijze zoals de Jehova's vroeger deden.

We moeten oppassen dat de bevolking zich niet in twee kampen gaat splitsen. Voorstanders van het regeringsbeleid en een groter groeiende groep tegenstanders. Dat gaat niet werken in de bestrijding van de verspreiding van het virus.

reggie2

riddert schreef:
24 okt 2020 18:41

We moeten oppassen dat de bevolking zich niet in twee kampen gaat splitsen. Voorstanders van het regeringsbeleid en een groter groeiende groep tegenstanders. Dat gaat niet werken in de bestrijding van de verspreiding van het virus.
Volgens mij is dat inderdaad al gaande, je schrikt je sowieso het lazerus van het nieuws , hoeveel agressie er heerst. Zowel in de wereld als ook in Nederland.

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

reggie2 schreef:
24 okt 2020 18:38
Is de moeite van het terugkijken zeker waard, Reggie.

mh73

Ongelezen bericht door mh73 »

riddert schreef:
Het worden er steeds meer.... Heb gisteren een blaadje onder ogen gekregen genaamd Gezond Verstand. Alles komt daarin aan bod, 9/11, Bill Gates, corona, etc. Een blaadje van die gekkies, aangeprezen op een wijze zoals de Jehova's vroeger deden.

Ik denk eerder dat die splitsing komt door het continu wegzetten van mensen die kritisch zijn over de huidige aanpak als complotgekkies.

Natuurlijk zijn die er, maar er zijn er ook genoeg die niets ontkennen, de zaak serieus van alle kanten bekijken en gewoon simpelweg vinden dat de huidige aanpak niet goed is. Tot voor kort mocht dat gewoon in Nederland.

kuklos

Ongelezen bericht door kuklos »

mh73 schreef:
24 okt 2020 19:04
Ik denk eerder dat die splitsing komt door het continu wegzetten van mensen die kritisch zijn over de huidige aanpak als complotgekkies.
Dat is niet wat er gebeurt. Complotgekkies worden weggezet als complotgekkies. Kritische mensen worden niet automatisch weggezet als complotgekkies.

Jablan
Contacteer:

Ongelezen bericht door Jablan »

davidstraten91 schreef:
23 okt 2020 15:51
Is er al iets bekend over een vacin eigenlijk? Eerst hoorde je nogal wat geruchten over een vaccin in januari, maar nu is het al een tijdje stil! Hoop niet dat we nog zeker twee jaar in deze toestand zitten!
Vorige maand was de stand: meer dan 180 projecten, meer dan 35 in de fase3 en vorige week zag ik een melding langskomen, dat er meer dan 50 worden getest op mensen. Volkskrant van vandaag heeft er een artikel over en beperkt zich tot 6 kandidaten.
Het tijdelijk stilzetten van de proef omdat bij een deelnemer bijzonderheden optreden, hoort bij deze fase. Hoe minder van dit soort berichten, hoe beter alles verloopt.
Hou het op goed nieuws, dat er geen ander nieuws is over de vaccins.

hebra98

Ongelezen bericht door hebra98 »

Misschien moeten ze eens gaan onderzoeken of er een correlatie is tussen de mensen die nu zo ziek worden.
Kan het wellicht zijn dat dit mensen zijn die altijd een griepprik halen en om die reden nu meer problemen ondervinden van dit virus?

Jablan
Contacteer:

Ongelezen bericht door Jablan »

Bob Schurkjens schreef:
23 okt 2020 21:00
Zijn er hier ook mensen die extra vitamine D slikken? [...] RIVM en Voedingscentrum adviseren trouwens niet om extra "D" te slikken.
Bij het eerste: ja, op advies van de diëtiste. Bij het tweede: RIVM is heel voorzichtig met dit soort adviezen. Bij het voedingscentrum vind ik het een misser, omdat er een relatie is tussen vitamine-D-productie en je huidskleur. Op zich logisch: wie op de Canarische Eilanden is geweest, weet dat de zon daar veel feller inwerkt op je lichaam dan in Nederland. In Scandinavië is het gebruikelijk om in de wintermaanden extra vitamine D te slikken.
Lady1234 schreef:
23 okt 2020 23:06
Maar wat is de economie nou anders dan alle mensen en hun activiteiten?
Gedragswetenschap. Niet meer, niet minder. Precies wat je schrijft. :wink:
sylvesterb schreef:
24 okt 2020 09:36
Volgens mij is niet ingrijpen helemaal geen optie.
Doorgedacht. Stel nu, dat dit voorjaar er nergens was ingegrepen, wat hadden we dan gehad?
J. Deltoer schreef:
24 okt 2020 11:38
Het lijkt wel of hier alleen keuze is tussen het eindeloos doorbehandelen van toch al ten dode opgeschrevenen en de pil van drion voor vitale ouderen want die ouderen zijn duur.
Ik denk, dat je iets over het hoofd ziet: lang niet alle ouderen komen in ziekenhuis terecht en er wordt zeker niet eindeloos doorbehandeld. Het laatste is een gevolg van het rendementsdenken in de zorg, waarbij je geluk moet hebben met de mening van de arts: ziet een arts nog goede kansen en kan hij dat binnen de vakjes van het systeem kwijt, dan wordt doorbehandeld.
Nijogeth schreef:
24 okt 2020 12:08
Corona kost al gauw miljoenen per behandeling.
Hier bedoel je de groep, die op de IC terechtkomt en langdurig nazorg nodig heeft?
Onze nazorg is goedkoper. Wekelijks een ontmoeting met de vampier, verschillende conditietesten plus gesprekken, de laatste momenteel minder frequent en weer online. De directe zorgkosten lopen pas op bij opname in een ziekenhuis.
Nijogeth schreef:
24 okt 2020 13:20
Nou, de maatregelen tegen Corona in Nederland kosten honderden miljarden. Deel dat door het aantal behandelingen in het ziekenhuis sinds het begin en je hebt een schatting.
Kun je dit terugzoeken in dit topic? In maart-april hebben we hier getallen aan gehangen en ergens zat er een kantelpunt, waarop het staken van de zorg beter is dan het afknijpen van de economie.
moederslink schreef:
Mensen zijn van het padje af. Kijk het nieuws! Compleet aan het doordraaien , wat zijn dit voor lui??
Het zijn mensen.
Acht uur journaal opent met een Haagse Huilster, die blijkbaar maanden onder een steen heeft geleefd en nu - de ultieme consument - zich ergert over het gesleep met haar man van ziekenhuis naar ziekenhuis. Schat, wees blij, dat er ergens plek is voor je man. Er zijn mensen, die dagelijks tussen Zwolle en Den Haag pendelen. Dat is te doen en overigens goedkoper dan een hotel nemen. Ik begrijp best, dat de Journaal-redactie wil laten zien hoe een maatregel uitwerkt, maar dit item was verre van objectief, omdat er geen tegengas in zat en eigenlijk moet je mensen, die in alle staten zijn, tegen zichzelf beschermen door ze geen zendtijd te geven.
reggie2 schreef:
24 okt 2020 18:38
Terugkijken kan via je tv-leverancier, de sites van NPO en ... via YouTube :mrgreen:
hebra98 schreef:
24 okt 2020 19:46
Misschien moeten ze eens gaan onderzoeken of er een correlatie is tussen de mensen die nu zo ziek worden. Kan het wellicht zijn dat dit mensen zijn die altijd een griepprik halen en om die reden nu meer problemen ondervinden van dit virus?
Een griepprik activeert het immuunsysteem en ik heb in de Europese media nog geen samenvatting van een studie naar de relatie 'eerdere vaccinaties' en Sars-CoV2 gezien. Komt misschien nog. Een ander verband is wel duidelijk en dat heeft Bob Schurkjens hierboven aangestipt. Bij een tekort aan vitamine D heb je meer problemen om dit virus de baas te blijven.

scharrelschipper

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

mh73 schreef:
24 okt 2020 19:04
riddert schreef:

Juist!
En die laatste groep mensen worden veelal weg gezet als complot denkers of ontkenners.
Dat lijkt mij niet verstandig.
Immers door dat te doen dwing je ze ook in die hoek,en dan escaleert de controverse alleen maar meer.

Natuurlijk zijn die er, maar er zijn er ook genoeg die niets ontkennen, de zaak serieus van alle kanten bekijken en gewoon simpelweg vinden dat de huidige aanpak niet goed is. Tot voor kort mocht dat gewoon in Nederland.

scharrelschipper

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

Jablan schreef:
24 okt 2020 20:29
hebra98 schreef:
24 okt 2020 19:46
Misschien moeten ze eens gaan onderzoeken of er een correlatie is tussen de mensen die nu zo ziek worden. Kan het wellicht zijn dat dit mensen zijn die altijd een griepprik halen en om die reden nu meer problemen ondervinden van dit virus?
Een griepprik activeert het immuunsysteem en ik heb in de Europese media nog geen samenvatting van een studie naar de relatie 'eerdere vaccinaties' en Sars-CoV2 gezien. Komt misschien nog. Een ander verband is wel duidelijk en dat heeft Bob Schurkjens hierboven aangestipt. Bij een tekort aan vitamine D heb je meer problemen om dit virus de baas te blijven.
Heb ooit een griepprik gedaan,nooit meer dus!
Werd daar behoorlijk ziek van,begreep pas later hoe dat kwam,toen wat bij geleerd dus.

Bob Schurkjens

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Het blad "Gezond Verstand" komt uit de hoek van Karel van Wolferen. Volgens Wikipedia "complotdenker". Maar ook emeritus hoogleraar en professor. Een zeer welbespraakte man. Heb diverse gesprekken met hem bij Café Weltschmerz (Youtube) bekeken.

Dat maakt de discussie rondom het coronavirus ook zo interessant. Je kan niet iedereen met afwijkende zienswijzen wegzetten als mafklapper. Ook al zitten die er beslist tussen.

De grote zwakte van Weltschmerz vind ik trouwens dat het doorgaans gelijkgestemden zijn die met elkaar in gesprek gaan over hun "niet mainstream" opvattingen. Zo blijven interessante discussies uit.

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Ik heb nog wat pagina's leeswerk, maar hier wil ik toch even op reageren.
Bob Schurkjens schreef:
23 okt 2020 21:00
Zijn er hier ook mensen die extra vitamine D slikken?
Elders had ik al aangegeven dat ik onlangs een complete gezondheidscheck heb gehad. Kost overigens, wat het eigen risico betreft, zo'n 65 euro voor de bloedonderzoeken. Een van de bevindingen is dat ik ruim voldoende vitamine D in mijn bloed heb. Vooralsnog heb ik het niet nodig, en ik ben zeker van plan, als ik maandag de sleutel heb ingeleverd, om een paar keer per week even goed de benen te strekken middels een wandeling of een fietstocht, om even lekker in de buitenlucht te zijn. Of, als het balkon eenmaal is afgezet voor de katten, iedere dag een half uurtje koffie leuten op het balkon. Dan zou het niet nodig moeten zijn.

16again

Jablan schreef:
24 okt 2020 20:29
sylvesterb schreef:
24 okt 2020 09:36
Volgens mij is niet ingrijpen helemaal geen optie.
Doorgedacht. Stel nu, dat dit voorjaar er nergens was ingegrepen, wat hadden we dan gehad?
Sterfte van misschien 2 % van de bevolking, en dan waren we er in 1 maand vanaf geweest.

Lady1234

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Zeg 17 miljoen inwoners, 340.000 duizend doden. Dat zou u verkiezen?

Compleet idioot.

16again

Lady1234 schreef:
25 okt 2020 00:37
Zeg 17 miljoen inwoners, 340.000 duizend doden. Dat zou u verkiezen?

Compleet idioot.
Elk jaar gaan er al 150.000 mensen dood, wat normaal is. Dit is 2 keer zoveel als normaal. Met forse kans op ondersterfte in volgende jaar

Gesloten