reggie2 schreef: ↑24 okt 2020 12:55
Bij mij is een mensenleven inderdaad het belangrijkste, houdt niet in dat jij uit je nek moet zwetsen.
Corona is niet in alle gevallen het noodlot, vaak...... is het opgezocht door jawel...... de jongeren die zich niet aan de regels houden. Op enkele ouderen na dan.
Hou je bij de feiten.
Ik zwets zeker niet uit mijn nek. Ik gebruik uw eigen woorden, alleen maar om bij u het besef te kweken dat u steeds met twee maten meet.
In een eerder bericht van u (p. 418) zouden mensen die zich niet aan de coronaregels houden, geen recht hebben op zorg. In het geval van andere regels maakte het dan weer niet uit.
Een mensenleven is in geval van corona belangrijker dan de economie, en dus moet er maar een lockdown komen. Maar in alle andere situaties doet het er niet toe, dan is het 'het noodlot'.
Uw stellingen kloppen gewoon van geen kant. Een mensenleven is óf belangrijk, óf het is dat niet. Het kan niet zo zijn dat regels in de ene situatie van belang zijn en in de andere situatie niet.
De ene keer roept u dat ik dingen niet serieus neem, nu zwets ik uit mijn nek. Zeer overtuigend beargumenteerd....
Corona lijkt mij daarbij niet opgezocht te zijn door de jongeren. Deze situatie overkomt hen net als iedereen. De gedachte dat het alleen de jongeren zijn die zich niet aan de regels houden, vind ik daarbij wijzen op een zekere kokervisie. In elke leeftijdsgroep zijn er mensen die zich aan de regels houden, en even zoveel mensen die dat niet doen. Persoonlijk zie ik zeker ook veel ouderen die er een potje van maken. Een groep op deze manier aanwijzen als schuldigen vind ik daarnaast ook nog eens zeer respectloos.